- One mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Netfone
- Légies iPhone halvány színei
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
Új hozzászólás Aktív témák
-
ribizly
veterán
A "baromi egyszerű használni" valóban nem helyénvaló, de elvileg elegendő volna berendezni a megfelelő helyszíneket, amelyekhez utána "csak" be kellene állítani a megfelelő napállást, meg belső fényforrásokat. Done. Amit persze megelőz egy erre felkészített engine és egy 10^99999-en model minden paraméterével.
Nekem inkább az a fura, hogy amikor már minden működik frankón a közelítő megoldásokon (nézz csak meg egy Ubisoft game-t (új AC, FC) vagy egy Witcher 3-at), akkor kezdenek el erre rámenni. Ami egy grafikusnak, engine fejlesztőnek, 3D modellezőnek, informatikusnak, VGA fejlesztőnek új és jó dolog az a gaming és gamer oldalán ez kb. egy nagy 0. -
ribizly
veterán
válasz
kikikirly #76 üzenetére
Teljesen félreérted a dolgot (és nem csak Te).
A mai közelítő megoldások, mint global illumination, tükröződéseket, mozgó felületeket (víz), god-rays, soft shadows, stb. annyira jól meg vannak már csinálva, hogy gyakorlatilag túl jól közelítik az eredeti elérendő célt, ami nem más mint a Ray-Tracing.
A Ray-Tracing-nek nagyon magas az erőforrásigénye és csak néhány helyen érhető tetten a működése. Ezt még megfejelték most azzal, hogy a mostani játékokban nem mindent azzal számolnak ki, hanem csak bizonyos fényforrások és bizonyos modellek fényvisszaverődés, - kioltás, tükröződését, szóródását, stb. számolják ki így, mert egy egész map-nyi dolgot nem tudnak még most sem. Ez azért van, mert ma csak azt számolják a meglévő módszerekkel is csak ami benne van a látóteredben (esetleg néhány egyéb objektumot), míg a Ray-Tracing-nél nem hanyagolhatnád el az azokról visszaszóródó, visszatükröződő fényt sem, ergo mindenre realtime ki kell minden foton hatását számolni. Az pedig nem könnyű.@(#87) b.
Pedig elvileg könnyebb kéne legyen betenni, mert nem kell tervezni a fényekkel, árnyékokkal mert majd maguktól "megérkeznek".Viszont nem lehet elnagyolni az objektumok formáját és azok felületének a milyenségét fény (elnyelés, visszatükrözödés, szórás, szín, "anyag") szempontból. Szóval az implementáció elvileg könnyebb, de a körbedolgozás elsőre több.
-
ribizly
veterán
Ez simán egy "meg lehet ezt is csinálni" jellegű dolog még. Majd 2 generációval ezután lehet majd talán érdemi teljesítményre számítani Ray-Tracing-ben. Addig meg lehet hagyni, hogy elárasszák a piacot a 4K@144Hz-es cuccok, amikre megint nem lesz elég az akkori kraft (ergó +1 gen
). Én most úgy vagyok ezzel, hogy nagyon tetszik (főleg, hogy végre megjeleik valami elérhető közelségben az amiről az egyetemi évek alatt csak hallani lehetett, de egy render akár napokig is eltartott), de ez még nem az amire én várok. Viszont a fény az alagút végén most mosolyt csal az arcomra. Az irány ugyanis jó.
Új hozzászólás Aktív témák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Apple MacBook
- One mobilszolgáltatások
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- VR topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 8GB I 512SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Beszámítás! Sony PlayStation 4 PRO 1TB fekete játékkonzol extra játékokkal garanciával hibátlan
- Csere-Beszámítás! Akciós Gamer PC! R5 5500 / GTX 1070Ti Rog Strix / 32GB D4 / 500GB SSD
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell latitude, precision, xps, magyar világítós billentyűzetek eladóak
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest