- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Együtt mutatkozik be a OnePlus 15 és az Ace 6
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Farmerbe öltözik a Redmi Pro Max
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone Air - almacsutka
- iPhone topik
-
Mobilarena
Kedves Érdeklődő!
Mielőtt kérdeznél, kérlek olvasd el a téma összefoglaló-t,
illetve használd a topikban a kereső-t!
LG V10 téma összefoglaló
Az is, ami a tesztből kimaradt…
Új hozzászólás Aktív témák
-
psg5
veterán
Kb jól írod. A gond leginkább ott van, hogy az unióban maga a jótállás jogintézménye mint olyan nem létezik és a gyártók egyöntetűen a 2 év szavatosággal kooperálnak (pontosabban általuk megszabott 2 év "garanciával").
No de mikor nálunk érvényesítődne a jog akkor ugye bejön ez a jótállás, ami eleve szigorúbb az általános szavatosságnál és/vagy gyártói "garanciánál" és ami a legfontosabb a jog a felelősséget egyértelműen az eladóra (végfrogalamzóra) és nem a gyártóra teszi. Csakhogy természetesen ez az eladókat egyáltalán nem érdekli, azonnal dobják (jogtalanul) a felelősséget a gyártóra/szervízre.
A mi és a többi szürkeimportos termék esetében ez azt jelenti a gyakorlatban (itt már sajna a jogérvényesítés csorbulni fog, de ameddig nem pontosabb a szabályozás ez lesz), hogy ha 1 éven belül hibás a készülék (megjegyzendő: tök mindegy milyen, ha 10k feletti és a Korm.rendeletben szerepel, akkor még az sem érdekes, hogy jótállási jegyet adtak-e hozzá, elég a számla) akkor a sufni az alábbi opciókat dobja fel:
- vidd a márka szervízbe (ez járható út, ha úniós tagországból származó a készülék. Ha harmadik oszág akkor csak a bolt fog vele foglalkozni) ekkor eredeti alkatrésszel javítják
- nem javítják, hanem csereutalványt kapsz, ez bukó, mert a sufnik azért adják olcsóbban mert nem a magyarrszági LG-n keresztül vették, így nem fogják mkicserélni a csereutalványra, mert azt neki az LG (úgy tudják ) nem számolja el. Egy kis jogi huzavona után persze működik így is a csere, de be kell vonni az LG régiós forgalmazóját.
- ne vidd szervízbe a bolt megcsinálja ekkor egyáltalán nem biztos, hogy eredeti alkatrésszel javítják
- Elutasítja, mert te tetted tönkre.
1 év után 2 éven belül:
- ha kötöttél biszem baszom szoftveres garanciát, akkor elutasít, mert csak szoftverbajra vonatkozik
- elutasít mindenképpen, mert 1 évet ajánlott
- nem a sufniba viszed (nálunk LG-be) és az Lg mivel a figyel a renoméjára és uniós a készülék kijavítja, plussz ma már a legtöbb termékére 2 év "garit" ad uniós szinten
- elviszed egy szervízbe bevizsgáltatod, megjavíttatod a saját kötlségen vagy kiállítatsz egy szakvéleményt, hogy gyári eredetű a hiba és felkeresed angol nyelvű levéllel a gyártó régiós képviseletét aki az úniós jogszabályokkal ma már harmonizáló termékszavatosság jogintézménye okán cseréli vagy javítja (megjegyzendő ez esetben pénz soha nem jár vissza).
Kb ennyi.Ha nem sufniból van akkor minden sokkal egyszerűbb, gyorsabb.
Itt jön mindig a dilemma, hogy sufni -30 akár -40k (nagy értékű készüléknél) vagy a biztonság és "hivatalos" hely pl szolgáltató.
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 128GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3583, 100% Akksi
- Lenovo T14 Thinkpad Gen3 WUXGA IPS i5-1245U vPro 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- LG 27GS60QC-B - 27" Ívelt - 2560x1440 - 180Hz 1ms - AMD FreeSync - Bontatlan - 2 Év Gyári Garancia
- LG 27GS95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1000 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest