Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • psg5

    veterán

    válasz E2E4 #5675 üzenetére

    Kb jól írod. A gond leginkább ott van, hogy az unióban maga a jótállás jogintézménye mint olyan nem létezik és a gyártók egyöntetűen a 2 év szavatosággal kooperálnak (pontosabban általuk megszabott 2 év "garanciával").
    No de mikor nálunk érvényesítődne a jog akkor ugye bejön ez a jótállás, ami eleve szigorúbb az általános szavatosságnál és/vagy gyártói "garanciánál" és ami a legfontosabb a jog a felelősséget egyértelműen az eladóra (végfrogalamzóra) és nem a gyártóra teszi. Csakhogy természetesen ez az eladókat egyáltalán nem érdekli, azonnal dobják (jogtalanul) a felelősséget a gyártóra/szervízre.
    A mi és a többi szürkeimportos termék esetében ez azt jelenti a gyakorlatban (itt már sajna a jogérvényesítés csorbulni fog, de ameddig nem pontosabb a szabályozás ez lesz), hogy ha 1 éven belül hibás a készülék (megjegyzendő: tök mindegy milyen, ha 10k feletti és a Korm.rendeletben szerepel, akkor még az sem érdekes, hogy jótállási jegyet adtak-e hozzá, elég a számla) akkor a sufni az alábbi opciókat dobja fel:
    - vidd a márka szervízbe (ez járható út, ha úniós tagországból származó a készülék. Ha harmadik oszág akkor csak a bolt fog vele foglalkozni) ekkor eredeti alkatrésszel javítják
    - nem javítják, hanem csereutalványt kapsz, ez bukó, mert a sufnik azért adják olcsóbban mert nem a magyarrszági LG-n keresztül vették, így nem fogják mkicserélni a csereutalványra, mert azt neki az LG (úgy tudják ) nem számolja el. Egy kis jogi huzavona után persze működik így is a csere, de be kell vonni az LG régiós forgalmazóját.
    - ne vidd szervízbe a bolt megcsinálja ekkor egyáltalán nem biztos, hogy eredeti alkatrésszel javítják
    - Elutasítja, mert te tetted tönkre.
    1 év után 2 éven belül:
    - ha kötöttél biszem baszom szoftveres garanciát, akkor elutasít, mert csak szoftverbajra vonatkozik
    - elutasít mindenképpen, mert 1 évet ajánlott
    - nem a sufniba viszed (nálunk LG-be) és az Lg mivel a figyel a renoméjára és uniós a készülék kijavítja, plussz ma már a legtöbb termékére 2 év "garit" ad uniós szinten
    - elviszed egy szervízbe bevizsgáltatod, megjavíttatod a saját kötlségen vagy kiállítatsz egy szakvéleményt, hogy gyári eredetű a hiba és felkeresed angol nyelvű levéllel a gyártó régiós képviseletét aki az úniós jogszabályokkal ma már harmonizáló termékszavatosság jogintézménye okán cseréli vagy javítja (megjegyzendő ez esetben pénz soha nem jár vissza).
    Kb ennyi.

    Ha nem sufniból van akkor minden sokkal egyszerűbb, gyorsabb.
    Itt jön mindig a dilemma, hogy sufni -30 akár -40k (nagy értékű készüléknél) vagy a biztonság és "hivatalos" hely pl szolgáltató.

Új hozzászólás Aktív témák