Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #74018560 #5 üzenetére

    Az egyik HDR szabvány támogatása alapján. A monitoroknál ez a HDR10-re korlátozódik jelenleg.

    Az LCD ANSI kontraszt igazából nem túl lényeges a HDR10 szabvány támogatásánál. Ugyanakkor mondjuk egy 10-12 stopsos panelhez, amiket ma árulnak a prémium felé húzódó szegmensben nem igazán kell HDR10 sem. Még a wide-gamut sem annyira fontos, mert ma már AdobeRGB paneleket is lehet venni. Ráadásul számít az is, hogy a játékot mire tervezik. Ha Rec.709-re, akkor már szoftverből meg vagy lőve, lásd Mass Effect Andromeda.

    Ma és a közeljövőben is a HDR igazából nem szükségszerű egy prémium monitornál. Tényleg csak annyi tipikus előnyt biztosít, hogy elérhető mondjuk a FreeSync 2 és az NV-nek a saját direkt tone-mapping megoldása, de ennél többet igazából nem adnak majd a kijelzők. Majd úgy két-három év múlva magának a HDR-nek is lesz értelme, amikor a panelek háttérvilágításának vezérlése per-pixel szinten történik meg, és ezzel általánosan jobbak lesznek a képességeik. Amíg ez nem történik meg, addig csak az opcionális direkt tone-mapping képesség hordoz valós értéket, ez is csak a játékosoknak.

  • Duddi

    aktív tag

    válasz #74018560 #1 üzenetére

    Az AMD hozzáállása a dolgokhoz eddig olyan volt hogy amit csak tudott nyíltan hozzáférhető módon tette közzé lásd TressFX. És ugye a Freesync és freesync 2 nem igényel egyedi hardveres rásegítést a monitor oldalán nem úgy mint a G-sync. Szóval meglepnek hogy ha ez mind nem szoftweres úton zajlana ahogy eddig. A monitornak tudnia kell amit a szabvány elvár tőle a többit a vidkari és a driver végzi. Ha Nvidia is beépíti a kártyáiba ezt a megoldást nekik is táncol a Freesync.

Új hozzászólás Aktív témák