Keresés

Aktív témák

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz DcsabaS #51 üzenetére

    Kikerestem a VisionTek honlapjáról a ''XTASY 9800 PRO 256MB'' kártya hivatalos bejelentését, de sehol sem látok benne utalást DDR-II-es memóriára:
    http://www.visiontek.com/04_28_03.html

    Az ugyan igaz, hogy az Xbit Labs-nak a VisionTek-re hivatkozó híradásában ilyesmi többször is szerepel, de ez feltehetően csak az ő írói munkásságuk része:
    http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20030514164738.html

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz Parci #48 üzenetére

    Kedves (#48) Parci!

    Hivatalosan az ATi Radeon 9800 Pro-ból van 128 és 256 MByte-os verzió is, mindkettő DDR memóriával:
    http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9800pro/index.html

    Kísérleti verzió elképzelhető DDR-II-vel is, de mert ez lényeges különbséget jelent a memória alrendszerre nézve, 2 eset képzelhető el:
    1.) a Radeon 9800 Pro eleve támogatja a DDR-II használatát is (amiről eddig nem hallottam), vagy pedig
    2.) nem, de akkor egy új típus megjelenéséről lenne szó, és akkor ez a névben is meglátszana.

    Ezért a 256 MByte-nyi DDR-II leginkább kacsának, vagy sajtóhibának tűnik, amit úgy vettek át egyes hardver oldalak, mint az internetes vírusokat szokás.

    Ha netalán mégis igaz lenne, hogy a 256 MByte-nyi DDR-II RAM van a kártyán, akkor az aligha mehet DDR-II-es üzemmódban, hiszen az nVIDIA-nak sem ment, még 128 MByte-tal sem, pedig nagyon küzdöttek vele.

    Emlékeztető:
    A DDR-II memória rendesen QDR üzemmódban megy (ciklusonként 4 átvitellel), de tudja a közönséges DDR üzemmódot is (ciklusonként 2 átvitellel), és ezt használta ki az nVIDIA a GeForce FX-nél. (Amit nem tudunk, az az, hogy vajon a GeForce FX egyszerűen képtelen volt használni a DDR-II RAM-jait DDR-II-es üzemmódban, vagy pedig az történt, hogy magasabb frekin és DDR-I-es üzemmódban nagyobb eredő teljesítményt értek el, és ezért maradtak e megoldás mellett.)

  • DcsabaS

    senior tag

    válasz bdav #38 üzenetére

    Mindenesetre 3D számolásoknál még jó darabig lehet szaporítani a végrehajtó egységek számát. (Akár minden megjelenítendő pixelre juthatna egy.)

Aktív témák