- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Íme az új Android Auto!
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Fókuszban a One UI 8 és a biztonság
- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
Új hozzászólás Aktív témák
-
orbano
félisten
válasz
VaniliásRönk #146 üzenetére
Az szerintem egy picit más volt
Egyébként durva ez az XBOX-os felépítés, legalább egy évig még verni fogja a PC-s grafikát, ahogy elnézem -
orbano
félisten
Igen. Ha lehet bízni benne, hogy ez az integráció tovább folyik, neki lehet állni egy CG-szerű magas szintű arcitektúra megírásának, ami egy egységes API wrapperen fogja implementálni az egészet, zömében DX-en keresztül, a VGA-t használva. Amit esetleg nem, az sem fogja, ahogy elnézem, túlzottan felborítani a DX-es pipelinet.
-
orbano
félisten
Ha idén, vagy év elején megjelennek a DX10 ready kártyák, akkor ne mondd, hogy fél évvel rá nem DX10-es játékok kezdenek el szállingózni.
Az 1+1 év (ideális esetben) pedig teljesen helytálló szerintem 2007 q2-q3-ra is. Sok olyan játék fejlesztése folyik, amit akkoriban terveznek kiadni. Azokhoz reális eséllyel készülhet DX10-es grafikus (fizikai) motor.
Egyébként köszi a diát, csomó fontos dolgot tudtam meg belőle. Ezek után már én sem bízom benne, hogy full DX10-es engine lesz a fenti határidőreElvégre ahogy olvasom, az animációs és fizikai részt az enginekben újra kell tervezni. De azért jövőre elég hamar találkozhatunk majd mondjuk displacement mapes megoldásokkal a vizeknél (rendes 3Ds hullámok, a'la Crytek 2, vagy ez a hó cucc, esetleg ugyanígy sár, stb), amikből egyszerű megírni a degradációt DX9-be.
Amúgy b***ki, kezdhetem előröl az enginetervezést, teljesen másfajta integráció kell ebbe a **** DX10 be. Nem igaz, hogy miért nem képesek egy olyan architektúrát összehozni, ami valami időtálló modellre épül, és lehet hozzá univerzális magas szintű rendszert készíteni. Ezzel teljesen lehetetlenné teszik a kisebb projectek működését és jövőjét
-
orbano
félisten
értem. tehát a Source pl. egy DX8-as motor
Vagy netán DX7-es, mert elindul egy radeon 8500-zal?
az, hogy egy játékot dx10-re fejlesztenek (tehát kihasználja annak képességeit) nem zárja ki a visszafele kompatibilitást, ahogy azt eddig sem tette soha.
Szerintem kapcsold ki a kötözködést..
[Szerkesztve] -
orbano
félisten
Pár évet? Nulláról egy játékot, de nem a megjelenítést
A grafika átírása rendszerint 6-12 hónap szokott lenni.
Látom a write-only-mode nálad is aktív azért: leírom 56-odjára, hogy azt nem állítottam, hogy jövőre már csak és kizárólag DX10-es játékok fognak születni. De nyilvánvaló, hogy akinek esze van, az az enginejét DX10-re írja (mellette pedig dx9-re, 8-ra, amire akarja), főleg a komolyabb nevek, akik húzzák az ipart, elvégre játékoknál az egyik legnagyobb marketingerő a csúcsgrafika.
Az új Crytek motor is például teljes mompájában meg-megakad egy mostani csúcs SLI konfiguráción (gondolom a release verzió azért j
tszható lesz ilyen hardveren), ráadásul minden technológiai újítást kihasznál grafikai téren (is). De úgyanúgy el fog rohangálni egy átlagos gépen, mint eddig minden játék. Ez mindig is így volt és így is lesz.
És továbbra is vallom, hogy gyorsan meg fognak jelenni címek DX10-es grafikával, elvégre, amint már írtam, jó reklám. -
orbano
félisten
hdr kb 1 eves rt3d kontextusban. egyebkent szoval sem mondtam, hogy a 2007 masodik feleben megjeleno jatekok nem lesznek visszafele kompatibilisek. De nyilvan senki nem lesz olyan elmebeteg a programozok kozul, hogy sajat magat szivassa, es ne a sajat kenyelmere kifejlesztett uj shader modelt hasznalja (ezek ugyanis nem onceluan keszulnek, mert unatkoznak a HW es api fejlesztok, hanem valaszul a fejlesztoi igenyekre, osszhangban az aktualisan legyarthato hardverek kepessegeivel).
Masreszt valoszinunek tartom, hogy a DX10 kompatibilis also- es kozepkategorias gyorsitok eleg hamar elterjednek majd, legalabbis nem lassabban, mint a Vista (foleg azert, mert eleg jo penze lesz a hw gyartoknak a cserebol) -
orbano
félisten
válasz
afterburner_ #99 üzenetére
első pár év? LOL
szerintem már 2007 második felén nem lesz olyan engine, ami ne DX10-re fejlesztenének. Ki az a marharépa programozó, aki inkább olyan API-ra fejleszt, ami sokkal kevesebb lehetőséget nyújt és lassabb, mint az utódja?
Akinek pedig most 130k-s VGA-ja van, az meg mit sír? Ha ennyi pénzt költhet arra, hogy játsszon, akkor ne panaszkodjon, lesz pénze a következőre is. A High-End VGA piac mindig is ilyen volt, miért kellene, hogy ezek után másképp legyen?
Egyébként DX10-ből van kint béta? Vagy lesz? Megyek körbeszaglászok -
orbano
félisten
Szerintem a MS fél attól, hogy a konzolok túlzottan átveszik a játékiparban a domináns szerepet. Hibáa van saját konzoljuk, ez elég nagy bevételkiesést jelenthet, gondolom több hasznot termelnek a PCs iparban, mint a konzoljukkal
Ha így van, valóban érdekük mindent megtenni, hogy a játékfejlesztőknek megérje PCre fejleszteni, a játékosok pedig szívesebben vegyenek PCket konzolok helyett (gondolom ezért is a nagy egységesítés).
A mostani shader model pedig már sokkal kiforrottabbnak néz ki, szerintem hosszabb életű lesz, mint az eddigiek -
orbano
félisten
egyébként most sem olyan nagy a porbléma. A dx9-es kártyák nem futtathatnak dx10-es kódot. Nagy ügy. Akkor majd futtatnak dx9-eset. Szerintem fél-egy évnél nem kell több egy stabil átálláshoz. Addig szegény programozóknak két dx-es pathet kell leprogramozniuk, ha minden gépen futó progit akarnak... kíváncsi leszek, nem egy egyszerű eset
-
orbano
félisten
válasz
Jim Tonic #55 üzenetére
Szerintem nem akarja sarokba szorítani a jónépet, egyszerűen a Vistával néhány radikális változtatást kénytelen eszközölni a Microsoft. Eléggé gyökeres változtatásokat hoz a DX10 és a Vista driver modellje, ennek sajnos ára van. Ha megnézed az egész eddigi Windows vonal azért volt szar, mert nagyon ragaszkodtak a 100%-os kompatibilitáshoz és a régi megoldásokhoz.
Ezen felül kompenzálódik ez az elhatárolódás azzal, hogy egységesítik a hardverek felépítését, ami azért nagy szó szerintem
A unified shaderrel kapcsolatban pedig sokan gondolkoztam, és durva dolgokat lehet majd vele művelni, azt hiszem a nyáron nekiállok készülni pár mókával, amit meg lehet villantani majd az új kártyákon -
orbano
félisten
Először is egy elgépelés: Korábbam a CPU építette fel az animációhoz szükséges
Másodszor: kár, hogy a cikk most kihagyta, azt a már sokszor hangoztatott tényt, hogy a DX10 megszűnteti azokat a capabilitys flageket, vagy miket és rákényszeríti a hardvergyártókat egységes képességű hardver készítésére. Ezáltal a programozóknak sokkal több idejük marad optimalizálni a kódot.
Másrészt: amint a cikk is említi, ha egységes shadereket használnak, egyszerűbb lesz programozni a videokártyát, ráadásul megszűnik az a hatalmas probléma, ami sokszor a kártyák vesztét okozza jónéhány játékban (túl kevés vertex/pixel shader, stb). Ezen felül általános célra is sokkal könnyebben lehet majd felhasználni a GPUkat. Ez jól fog jönni a CAD/CAM, CG társadalomnak, mert sokkal támogatottabb lesz ez a megoldás, mint most (és hatékonyabb is).
Egyébként hiányolom, hogy nem esett szó a GPUk többszálúsításáról. Eddig ugye az volt, hogy a GPUkba be kell építeni egy virtualizációt, hogy több rendering context-et lehessen virtuálisan párhuzamosan futtatni. Vagy ezt átdolgozták?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCIÓ! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Inspiron 5405 - Ryzen5 4500U I 8GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár HP X360 11 G5 - Intel 4020 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD Touch I Cam I W11 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! GigabyteA620M R5 7500F 32GB DDR5 500GB SSD RX6700XT 12GB Bitfenix Nova Mesh Enermax 750W
- iKing.Hu - Xiaomi 14 Ultra - Ultra White - Használt, karcmentes
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest