Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz azopi74 #89 üzenetére

    Egyre nehezebb a tranzisztorméretet csökkenteni és ezzel több tranyót rakni egy chipre azonos fogyasztás mellett. Ezen a fronton valóban lelassúlt a fejlődés. De meg még nem állt, mert még mindig lehet a chipeket optimalizálni, azonos fogyasztásból jobb felépítéssel nagyobb számítási teljesítményt kihozni.

    A PS3-at illetve X360-at párhuzamba állítani az X1-el illetve PS4-el viszont hibás, mivel más koncepció alapján születtek:
    Az előbbiek fejlesztésébe rengeteg pénzt lapátoltak és mindent a későbbi minnél nagyobb teljesítménynek rendeltek alá, így történhetett meg, hogy az akkori tipikus PC-s fogyasztási keretekhez képest elég sokat evett mindkét konzol, az X360-ba pedig akkori szemmel nagyon komoly GPU került. Az eredmény az lett, hogy legalábbis az X360 amikor kijött bőven megállta a helyét az erős PC-kel szemben is, akkori szemmel hatalmas fogyasztás meg zaj mellett.

    Ezzel szemben az X1-nél most nagyon erősen megjelent a média box funkció, ami nem enged meg magas fogyasztást (melegedési problémák, meg zaj miatt) így a teljesítménye gyengébb, mintha mondjuk egy hasamra ütök 400W-os fogyasztási keretből gazdálkodna.

    J.

Új hozzászólás Aktív témák