Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #43 üzenetére

    A gyártástechnológia csökkentése már csak a lapkaméret csökkenését hozza, de a tranyók bekapcsolásához szükséges energia nem csökken. Szóval mindegy hogy a Trinity 22 vagy 32 nm. Ugyanarra a teljesítményre lenne képes, csak 22 nm-en kisebb lenne a lapka.
    Régen azért volt ez más, mert a Dennard scaling működött, erre építettek a mérnökök a lapkák tervezésénél. Mára elértük a fizika törvényei által teremtett korlátokat. Hiába csökkentjük a csíkszélességet, az nem hozza magával a tranyók bekapcsolásakor a kisebb fogyasztást. Más utat kell járni, és ezért nem a gyártástechnológiától kell elvárni a skálázást, hanem a chip tervezésénél kell belekalkulálni a kisebb pJ/utasítás arányt. Ezért integrál most mindenki IGP-t a lapkákba, mert pJ/utasítás egyik módja, hogy a data-parallel számításokat az IGP végzi, mert egy TOC egység ebben sokkal energiahatékonyabb, mint egy LOC.

    A TSMC egyébként a Dennard scaling megfeneklése miatt is tervez óriásgyárat a 28 nm-re. Egyszerűen sok cég már most megmondta, hogy a 20 nm nem hozza meg a kívánt áttörést, de "cserébe" jóval drágább. Szóval a 28 nm a SoC-ok között nagyon sokáig velünk lesz. Egyszerűen ez a piac annyira költségérzékeny, hogy csak a kisebb lapkaméretért csíkszélességet váltani felesleges.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #41 üzenetére

    A 17 wattos termékek, azok nem a mainstream dizájnhoz hasonlíthatók. Nyilván az AMD is kínál ilyen Trinity-t, négymagos verzióban is. Ezek az ULV dizájnok.

    30% az jó esetben van. De van amikor feleannyira sem képes, mint a Trinity IGP-je. A képminőség az papíron rendben van, de nyilván nem látod, hogy az NV miket küld a gyártópartnereknek. Ők 100 játékot vettek górcső alá nemrég, és ezek közül 30-ban hibás a HD Graphics 4000 megjelenítése. A top játékok 40%-a játszhatatlan a HD Graphics 4000-en. [link] - komoly gondok vannak még a szoftveres oldalon. A legnagyobb fájdalom a mainstream játékosoknak, hogy a legerősebb Ivy Bridge a Minecraftban 25 fps-re képes, miközben az előző generációs Llano 80-at pumpál ki magából, a Trinity pedig ennél is többet. A szoftveres oldalt rendbe kell rakni. Ez most a legfontosabb, mert az NVIDIA állandóan támadni fogja az Intelt azzal, hogy a játékok 30%-a grafikai hibákat csinál az aktuális driverekkel.

  • MZperX75

    addikt

    válasz t72killer #25 üzenetére

    "Az intel hátránya az, hogy a most elterjedt sandy grafikák még relatíve gyengék, több hibájuk is van (pl 24fps bug)."

    Az átlagfelhasználó ebből mit sem lát,de persze ezt is hangoztatja az ember.
    Inkább az Intel IGP támogatásáról lehetne néhny dolgot az az semmit sem kiemelni, mert
    elégtelen.
    A másik nagyon fontos dolog az pedig a videólejátszás minősége,egy összehasonlító tesztnek egyébként örülnék.
    Az ami ég és föld Intel IGP és AMD vagy (NVidia nem igp) között.
    A különböző kódolású és bit rátájú videók téves és pixel hibás lejátszása HD2000-HD3000
    nem beszélve ,hogy az a szerencsétlen mit tud IGP-ből gyorsítani ,persze ott HD4000 na erről semmit sem tudok.(ez az én hibám)

    Na kollégáknak ezzel egy keringőre való felhívást tennék!

    AMD Tinitry HD @ Kontra Intel Ivy HD4000 mobil platform teszt,és szubjektív videó teszt!(persze egy kis gamessal egybekötve max grafikán HD-ban,egy kis élsimítással :DDD

    Mint fogyasztás(hasonló kapacitású és felépítésű lap-top)
    azután persze (I),ha végre kiürülnek a készletek és (/I)megjelenik ,
    egy jó tesztecske a Desktop viszonylatban...nyami..persze az árkategóriákat ,ha lehet figyelembe vételével.

    Butuskán néz ki ,ha egy I7 ivy mérnek egy 2-modulos (4szálon dolgozó) 35.000Ft-procihoz.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #25 üzenetére

    A TDP attól jellemzően nem változik, hogy egy CPU lassabb. A helyzet az, hogy a Trinity átlépte az Intel a fogyasztás szempontjából. Ezt több teszt is kimérte. A legnagyobb különbség a webes terhelés mellett van. Ugyan az Intel IGP-i is gyorsítják a tartalmakat, de az AMD PowerTune-os IGP-t használ, ami jóval hatékonyabban változtatja az órajelet. Ezért akarja mindenki a PowerTune-t másolni, mert az Intel és az NV grafikus vezérlők még nem léptek túl a félig szoftveres energiagazdálkodáson.

    A HD 4000 messze van az integrált Radeonoktól. [link] - Diablo 3 például. Az a gond, hogy a legtöbb tesztelő még úgy tekint ezekre az IGP-kre, hogy gyengék. Ezért low-medium szintet állítanak be. A Trinity a High szinteken erős. Pontosabban lényegében nem csökken érdemit a sebessége, ha a grafikát mediumról highra rakod. Ez egy nagy különbség.

    A 24fps bug az nem bug, hanem így működik. Ha valamit nem támogat a hardver az nem bug, hanem hiányosság. Ezt az Ivy már javította. Persze a szoftveres support még mindig rém gyenge, de legalább a hardver rendben van.
    Az AMD megoldásainál a jobb üzemidőt fizettetik meg a gyártók. A Brazos a mi tesztünkben is dupla annyi ideig bírta a strapát, mint a legjobb Intel noti. Mivel ezek a termékek jellemzően a hordozhatóságra vannak kitalálva, így az üzemidő érték, és ezért a gyártók pénzt kérnek.

  • atti_2010

    nagyúr

    válasz t72killer #16 üzenetére

    Sajnos le vannak maradva fogyasztási téren, ez abban is megmutatkozik, hogy nem képesek normális notebook-procit a piacra dobni:(

    Ezt azért átgondolhatnád vagy megnézhetnéd a mobil Trinity-k fogyasztását.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz t72killer #16 üzenetére

    Meg kellene érteni, hogy azért rak bele az AMD annyira erős IGP-t az APU-ba, mert a mobil gépeket az emberek nagy többsége webre veszi. És a megterhelő webes tartalmak ma már IGP-vel gyorsíthatók, ami energiahatékonyabb feldolgozást tesz lehetővé.
    Ezért jó ennyire a webes üzemidő:

    De a noti üzemidőben általánosan átvette a vezetést az AMD a Trinity-vel.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés