- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
"sokkal jobban bele tudja magát élni a játékos, hogyha FPS nézetben tolja"
Annak is megvan a maga előnye/varázsa, mikor a karakter szerepébe kevésbé, de magába a mesébe annál jobban beleéled magad. Mozi(/színház) szerű hatást ad, mikor a társalgások során hasonló kameraállásokból mutatják a beszélgetés összes résztvevőjét, a "főhőst" is beleértve.
Inkább az itt a vízválasztó szerintem, hogy kardozni nagyon béna látvány lehet FP nézetben, mert nagy képernyőterületet takar ki időnként a suhintó acél, valamint valódi 3D nélkül nehéz felmérni a távolságot (ami lőfegyvernél szinte mindegy, de az egy méteres kardnál nagyon nem), szóval ha nem rohannak közel hozzád az ellenfelek (mondjuk szoktak, de talán épp ezért is, már TPS-nél is...), sokszor csak a levegőbe suhintgatsz.
A másik, hogy nehézkes, sokaknak akár szinte lehetetlen csapattársakat (mármint akik nem értenek meg hang alapú parancsokat) vezényelni FPS-ben, míg a TPS nézet már egy jó kompromisszum lehet erre (csapat-irányítás szempontból még mindig nem olyan jó, mint az égbe felküldött kamerás taktikai nézet, de ezerszer jobb, mint az FPS, ahol kicsi a FOV/látómező, így nagy szögsebességgel kell sokat forgatni a kamerát oda, ahova mutatni akarsz a társaknak valamit, aztán visszakeresni hova akarsz lőni/ütni te (hacsak nem maradsz mindig a hátuk mögött, de azt szokták szorgalmazni, hogy legyen a játékos a frontvonalon, vagy elsősorban rád rohannak az ellenfelek).
Lövöldözni szerintem jobb FPS-ben, mint TPS-ben, a mai napig szoktam tapasztalni olyan apró perspektíva-hibákat, hogy nem is pontosan a célkeresztbe lő egy fegyver (most nem a véletlen szórásról beszélek, a ~0 szórású lézerpisztoly is ilyen), na meg igazából "csalás" ha belátsz a hátad mögé. (Persze kanyarodjunk vissza, hogy csapattársat irányítani meg nehéz FPS-ből, és ott meg az az irreális korlát, hogy a valósághoz képest picike a látómező és mindenkinek mutogatni kéne kiabálás helyett...), de talán ezért játszik jobban össze a fent tárgyalt társalgási kamerapózokkal (hogy ott se visz bele a főhős fejébe).
A "taktikai kamerás" harcok pedig szerintem leginkább arra hasonlítanak érzésre, mint ha a csapatot egy plusz fő, egy láthatatlan szellem (vagy "isten", a sors keze, drón, stb) irányítaná. Főleg akkor éreztem ezt, mikor a DAI megengedte (legalább is PC-n és talán patch-ek után?), hogy teljesen szabadon röpködjön a kamera pont úgy, mint ha egy lebegő szellemjátékos belső nézete lenne, aki körbesuhan a talaj/padló felett a karakterek közt, vagy elemelkedik az égbe és onnan néz le, közben pedig vezényel mindenkit egyformán (főhőst és társait is). Ez még jobban kiveszi a játékost a főhős fejéből és mozifilmet csinál belőle (vagy akár vicces módon kialakít egy új szellem-játékost, ahogy írtam hogy nálam tette).
"nem lesznek töltőképernyők"
A TW3 egy gyors PC-n ~5x gyorsabban betöltött, mint a fix hosszúságú story book játékideje. De lényegében ugyan ezt csinálja a legtöbb single-player PRG(-szerű) játék a töltőképernyők helyetti videókkal, ami nem áll le fix X összidőtől hamarabb, amit a leglassabb platform átlagos töltésidejének felkerekített értékére szabnak (vagy ha kegyes, akkor esetleg kisebb szegmensekre van bontva a hosszú átvezető, és egy-egy szegmens végén leáll, ha már kész a töltés és kitartóan csapkodja a játékos a billentyűzetet, hogy megnyomódjon a gomb pont a két szegmens közti másodpercben).
Ez szerintem nem csak azért van, hogy összehangolják a platformokat a legkisebb közös nevezőre (PC-n is legyen olyan lassú, mint konzolon), hanem része a rákfene koncepciónak, hogy maximalizálják az effektív játékidőt, elmondhassák, hogy 100+ órás a játékuk, amiből 1 óra a sok-sok kis töltővideó (rengeteg idő összejön a pár másodperces kis töltelékekből is, ha ezerszer ismétlődnek egy végigjátszás alatt).
-
dabadab
titán
Gibsonnak pont most sikerült beszólnia a 2077-re twitteren
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Windows 98/ME kérdések és válaszok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Custom vizes számítógép játékra! I7 12700KF / RTX 3090 / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C ( Canon ) -Újszerű-
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook Laptop 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD IPS MATT
- Új MSI KATANA 15 Gamer Tervező Laptop 15,6" -35% i7-13620H 10Mag 16/1TB RTX 4060 8GB FHD 144Hz
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- Magyarország piacvezető szoftver webáruháza
- AKCIÓ! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10750H 16GB RAM 512GB SSD Quadro T1000 W11
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- Xiaomi Redmi 13128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest