Új hozzászólás Aktív témák
-
Nem semmi ez a logout bejegyzés. Minden elismerésem a részletes beszámolóért!
-
válasz
Carlos Padre #74 üzenetére
-
Hintalow
senior tag
Pont most a hétvégén volt CP mese a haveroknál, sajnos nem tudtam ott lenni
Szenvednek, mert a felbérelt npc netrunnerek elszúrták a feladatukat, és ott állnak befürödve -
-
-
arelim
tag
aljas módon vered föl a hype-ot a játék körül, mi?
-
aerosmith
őstag
úristen ez nem semmi infóanyag gratula a munkához. még olvasom.
-
Lidl
senior tag
Az biztos, hogy eddig is tervben volt a CP2077 megvásárlása, de ezután a cikk után már biztos.
Lehet, hogy még elő is rendelemNagyon jó volt olvasni ezt a részletes leírást a háttérről. (Bár 3 napig tartott, mert úgy volt csak időm)
Régen én is játszottam Cyberpunk szerepjátékkal, de a részletekre már nem emlékszem. Nagyon sok mindent kipróbálunk akkoriban (Shadowrun, Star Wars, Tini-Ninja Mutant Turtle,
, Call of Cthulhu, stb).
De ez a műfaj nagyon tetszik. (A William Gibson könyvek pedig alapok)Azt hiszem még egyszer elolvasom az írást...
Lidl
-
bucsupeti
senior tag
Szuper cikk! Gratulálok!
Mi is játszottunk annak idején CP2020-at és mellette nagyon király volt még a Netrunner kártyajáték is ahol számítógép hálózatokat kellett feltörni/megvédeni. Azóta már megjelent ennik is az újragondolt kiadása Android: Netrunner néven.
-
kchryss
veterán
Kiváló cikk lett. Jó hogy Cifu és hozzá hasonló emberek még vannak a mai világban. Köszönöm a sok munkát amit az írásaidba fektetsz.
Emlékszem 13-14 éves lehettem amikor a M.Á.G.U.S. után a Cyberpunk szerepjátékkal kezdtünk el játszani. Nagyon sajátos hangulata volt, talán kicsit túl fiatalok is voltunk hozzá akkoriban. Kíváncsi leszek a játék mennyire hozza majd vissza a régi érzéseket. Várom már.
-
carr
őstag
fúbaz....
köszi. -
VinoRosso
veterán
Jó cikk lett, még nem is nagyon láttam itt ilyet, ami ennyire belement volna a részletekbe valamilyen témában. Respect
-
#78693120
törölt tag
Tartalmas és jó írás lett.
Rengeteg SR3 után jó volt a CP játékról is olvasni.
-
LK
addikt
Ez így van. Az asztali elég jól összehozza az embereket. Egy évnyi nevetés és jókedv egy 4 játékból álló sorozat,de a mesélőn nagyon sok múlik.
ADND 2.0 még mindig a kedvenc. A pc-s játékok, csak segítenek kitölteni két játék közti időtAki még nem játszott asztalit jó mesélővel az nem tudja miből maradt ki.
-
Hintalow
senior tag
Köszönjük a cikket, nagyszerű lett
A játékkal esetleg majd teszek egy próbát, de az asztalinak a feelingjét nem hiszem hogy tudja hozni.
Maradok annál inkább, hogy néha a DnD partik közé beiktatunk egy kis CP-t -
olbaidhun
őstag
Valóban különbözünk, de ez így van rendjén.
"A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul."
Crysis kapcsán most már értem az összefüggésed... neked az is bejött, mert valóban jó az, ha egy FPS pofás. Azonban nem ezektől lesz igazán hangulata, vagy másnéven "játékélménye" egy stuffnak. Ez csak egy elem, aminek csúnyán elb@szták a súlypontját mostanában. Lásd a quake 1 még formabontó és kategóriájában a nagy meglepi volt, de már a 2-3, meg pl a doom3, rage1 is inkább a belbeccsel próbálta megadni az élményt. Több-kevesebb sikerrel.Szóval ez egy ellentmondás, amit épp az indie oldott fel bennem. Ezt érzik a fejlesztők is, látható, hogy mindenki iparkodik visszanyúlni a gyökerekhez. Kevesen mernek nagyobbat álmodni.
Ettől eltekintve nagyszerű cuccok voltak valamikor (oks érkezett egy fél tucat az elmúlt 15 évben is), ahogy az Unreal részek is hozták az akkoriban elvárhatót egy darabig, nincs is ezzel nagy baj. A gond az, hogy teljesen felhígult az egész témakör, épp a gears-nél láttam legutóbb, hogy ez már unalomba fulladt és leamortizálták pl a Quake Championst. Doom16 a kivétel, erősíti a szabályt rendesen, második rész már para...
Techdemóból éppen ezért nem lesz örökzöld. Önmagában kevés a jó grafika. Legyen inkább gagyibb, pl half-life portal2 szintű... de legalább annyi belbeccsel és tartalommal! Talán épp emaitt a Black, Resistance, FarCry1-2 volt a vége, amit még aktívan nyomtam és élveztem közben. Csak ugye akkoriban jött a család, meg más projektek, nem is volt igazán tudatos, hogy annyi év kimaradt. Most meg visszatekintek és ilyen Zelda kategóriákat látok élvezeti faktornak. Multis PUPG, meg Fortnite helyett inkább SC2. Mert már alig akad egy-két
jókiváló stratégia... 20 év alatt?! -
Palinko
tag
Megyek is és már olvasom is. Egyébként én tudatosan kerültem eddig a híreket mert olyan messze volt még a megjelenés nem fájdítottam a szívemet de mostanában kezdek lassan ráhangolódni a dolgokra és érdekel minden. Szóval nekem még a hírekből gyűjtött is megfelelt volna
Egyébként meg megkérném az urat, hogy itt is szóljon már néha hozzá, ne mindig csak a haditechnika. Legalább ott látnám az értesítőt az új üzenetről
-
Nem akarom már soká húzni az offot, csak röviden:
- Nem vagyunk egyformák
- Az elmúlt 2-3 évben nem találkoztam olyan AAA játékkal, ami tetszett volna. Talán a BL3 Steamen... oh wait.
- Nekem az Assassin's Creed és a dögunalom egzakt szinonimák. 70 óra abból? Help!!!
- A vizuális / térbeli komplexitásban igazad van, de ez csak egy eszköz, amit tudni kell használni, hogy játékélmény legyen belőle. Ez nemhogy egyre jobban menne, hanem egyre rosszabbul.Szóval játékélmény terén nekem elsősorban az indie / fél-indie (önálló stúdió, de nagy kiadói támogatással, pl. Klei) szektor szolgáltat. Nyúl meg puska ide vagy oda
-
olbaidhun
őstag
"Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket"... Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2...
Évente 1-2-3 WTF! Dollármilliós iparról csevegünk. Érzi mindenki, hogy gáz van az élménnyel, de amíg csak ebből a szeméttelepről lehet választani, szépen alakul a matek. Épp ebbe kavartak be az ilyen kis mini címek, amiket egyre többen értékelnek / értékelek igazán. Valahogy a bevételek is szépen megérkeztek hozzájuk, ami nagyszerű, mert azt is lecsípték az egyik multi tortájából. Nyilván utóbbiaknak kizárólag a pénz számít, így újra kell gondolniuk a befektetések súlypontjait. Lesve a piciket. Mi ez, ha nem alázatra nevelés? Ja és elszalad egy 5-7+ éves konfigon is, mert optimalizált...
Több ponton egyforma véleményen vagyunk, csupán annyiról van szó, hogy neked még félig tele a pohár, nekünk már egyszer kiürült és keressük még azt amit ide tölthetnénk időnként. Ez jellemzően már nem AAA kaegória... grafika, marketing valóban zéró. Azonban ezek a kisebb stúdiók jelesre vizsgáznak a belbecsből, kreativitásból, művészetből. Látszik minden ízükön, hogy az alkotók számára egy szakrális dolog volt a fejlesztés tárgya! Hellblade, Inside-ot említettél? Kiválló, BAFTA! Fontosabb ez mint a kötelező; menüs farmolás, skillfa, mikrotranzakció, legalábbis számomra. El sem jutna hozzád az utóbbi ősi 2D platform, ha nem fásultál volna bele egy kicsit a modern kacatokba. Mégis hibái ellenére azt kell mondani az embernek, hogy valamivel mintha tovább lépett volna a Playdead az Inside-dal, Limbo-val a régi kategóriák határain. Mintha történt volna valami, beindultak a címek, Little Nightmares, Unravel stb. Így történt ez a minecraft esetén is, aztán jött a picipuha..
"legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám" PC esetén az említett aranykorral bezárólag minden érdemlegeset láttam. Konzolon akad még kivétel, de akkora stúdiók és erőforrás áll rendelkezésre, hogy csoda lenne, ha mellé lőnnének... Maffia, GTA, nyilt világ? Igen jót tenne ez, de nem mindennek. Lásd RAGE2. Túlságosan mélyvíz és inkább jó úszók számára jelent előnyt. Oda sem engedtem volna az Avalance-os gyerekeket a Just Cause akármennyi után egy id. játékhoz. Méltatlan helyzet, nevetséges eredmény.
Hogy a példádnál maradjak, nézd meg mi van az AC sorozattal... "140 millió darabot adtak az ismert széria összes részéből". Azért az nem kevés bevétel. Utóbbi pár hsz-el, teljesen egyetértek.
"az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t" na látod ezt a listát meg én tudnám szinte végtelenbe mesélni... de hagyok inkább két jó képet a témáról!
Legyen kivétel a Cyberpunk, ez nem egy "tét nélküli játék" amit az EA, ACTIVISION, UBI etc játszik! Sok múlik rajta. A Witcher3 is nagyszerű eredmény lett, sorra kerítem, mert jobban megérdemli mint egy tizennyolcadik AC. Remélem jó helyre folyik a pénz, alig várom ezt a remek sci-fi cuccost.
-
penge111
addikt
Köszönöm az írást, nagyon tetszett jó kis meló lehetett ezt megírni. Remélem majd a Cd Project Red-nek sikerül hatalmasat alkotniuk. Igaz én inkább D&D kategória szerelmese vagyok, próbálkoztam pár cyberpunk szerű játékkal, de csak a Shadowrun játékok tetszettek... Mondjuk másik zsánerem a jrpg, azért itt is lehet érintőlegesen a cyberpunkkal találkozni.
-
A Cyberpunk 2077 topicban mindent beírtam, amit a játékkal kapcsolatban felleltem a különféle interjúkból, fórumokból, tweetekből. Azzal az a fő probléma, hogy a tartalma nem biztos, hogy megérne egy 'gyűjtést'. Egyfelől azért, mert ha végigolvasod a CP2077 híreket, akkor nagyjából le is feded a tartalmát, másfelől pedig az olvasóközönség nagy része ott is topiclakó. Harmadrészt pedig már arra is van példa, hogy az is változott, amit ott leírtam.
Tervben van, hogy a játék megjelenése előtt lesz egy összefoglaló a játékról, de csak akkor van értelme, ha tényleg lesz érdembeli információáramlás a CDPR-től, háttértörténet, karakterek, játékmechanika terén.
-
P.O.W.
tag
Ez igen!
-
[Prolixus]
addikt
ÚRISTEN!
Erre vártam már hetek óta!
(elolvasni mondjuk nem lesz 30 perc
)
-
Palinko
tag
Naaaah, neeem srácok azért ezt ne, ez már túlzásba esik lassan. Nehogy a nyúl vigye a puskát, szóval ne állítsuk már úgy be hogy az indie viszi a hátán az ipart és nélkülük már már játékszoftvert fel sem érdemes telepíteni....
Kritikátok jogos az AAA iparral kapcsolatban, de azért még mindig ők szállítják a legkomolyabb élményeket. Csak mostanában nem sikerült az évi 3-4, talán csak 1-2, de attól függetlenül ott van a pálma. Ránéztem a felsorolt címekre, ha ilyen sarkosak vagyunk az AAA iparral kapcsolatban akkor ezekre meg rá lehet mondani hogy valami flash játékok, na de ha kicsit reális vagyok meg pozitívabb azért akkor sem kerülheti el a figyelmem hogy nagyon ritkán ütik meg az indie címek a napjaink, grafikai, mechanikai igényét, vagy komplexitását a játéknak. Nem úgy értem a komplexitást hogy skill fa, vagy menüban bonyolítsuk el, hogy legyen nagy sztori mert az indieben is megoldott, inkább úgy értem hogy 3D térben egy nyitott vagy félig nyitott világban mozoghassunk. Ma egy Mafia 1 szintű játék garfikában, mechanikában meghaladja az indie stúdiók 99%-nak a képességeit. Egy lassan 20 éves játékról beszélünk, de legtöbb indie most is a 80 as évek színvonalát hozza vissza. Hogy most népszerűek a retro hullám meg a jófejség a kicsit támogatni miatt az teljesen más történet, soha nem lesz számomra akkora élmény mint egy közepes AAA játék...
Vegyük pl az Indie csúcsait, mint az Inside, jó jó meg most rápróbáltam hogy ingyenes volt, de nem vittem végig, gyönyörű a művészi megvalósítás de nem kötött le, nincs kedvem találgatni hogy melyik pixelt kell eltalálni a feladat megoldásához mert volt párszor olyan hogy kitaláltam mit kell csinálni még sem csinálta meg aztán ránézek videón hogy kell megoldani, azt úgy ahogy az előbb próbáltam csak nem ment aztán 4. jére beakad a pixel és megcsinálja végre. Nincs nekem ehhez kedvem inkább megnézem a videót hogy végigfut valaki rajta aki már 3. ra játsza ki és élvezetes. Nagyjából ugyan az az élmény csak frusztráció nélkül és én kifejezetten gyűlölöm a streameket meg unalmas ha más játszik ennél a játéknál mégis jobb. Akkor is hogy jön az a 3 óra szaladgálás Insideban mondjuk egy Assassin Creed 70 órájához? Sehol nem konkurencia.
Attól hogy megjelent egy Subnautica, egy Kerbal Space Program meg egy Hellblade azért a legtöbb indie játék továbbra is az indieszemét kategória... Meg azért mert az elmúlt években fejlesztési költségen spórolva leromboltak sok legendát mint a Mass Effectet meg a Mafia-t továbbra is jelentek meg dolgok amik nagyon jók és az idei év kifejezetten gyenge volt eddig de még most is jött egy Sekiro egy Plague Tale meg jön majd az Outer Worlds és egy egész pofás Star Wars játék is a mumustól, szóval azért nem annyira rossz ez. Igaz a mérleg másik nyelve hogy elrontottak egy Raget meg a Borderlands sem lett valami rózsás és a Wolfensteint is rossz irányba terelték, de az még mindig az hogy nem évi 8 jó játékot adnak nekünk csak 2-3-at ezzel szemben idén én nem láttam olyan indie címet ami megérdemelné akár csak a próbát is...
Érdekes lett a cikk, köszi! Engem is érdekel a cyberpunk és nagyon várom de itt aztán több info is volt mint ami eredetileg érdekelt
Kár hogy a fejlesztést nem lehet ilyen részletesen bemutatni mert csak morzsák szivárognak ki pedig titkon reméltem hogy majd arról is még több szó esik mert az méginkább érdekelne mint maga az eredeti társasjáték.
-
-
duvi
nagyúr
Itt is hatalmas köszönet ezért a nagyszerű cikkért
-
olbaidhun
őstag
Nem akartam beléd látni, hogy cod, vagy bármi más AAA frencsájz megszállottja lennél, elnézést, ha így tűnt, jobb, hogy korrigáltad.
Úgy látom egyetértés van több ponton. Hasonló címeket szeretünk, ajánlottál pár újat, utána nézek, ez nagyszerű. Igazi diskurzus. Végigtoltam a doom-ot, remek cucc a bioshock és konzolon is volt pár nagyszerű gém. Páratlanul jók. Megéri elővenni pl a pcsx2, rpcs3, cemu emulatorokat, youtube tele van minden idők legjobb top10-ével.
"Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos"
A minőség ne menjen a mennyiség rovására, ez a megérzésem. Van mondatod, amiből kisüt ugyanez.
"még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig"
Korábban arányait tekintve nem volt ennyire híg f@s az ipar. Izolált volt maga a rendszer, inkább kreatívok ültek pozícióban, most meg ugye a marketingbe ölnek milliókat és a befektetők, meg kiadók hozzák a döntéseket.
-
válasz
olbaidhun #39 üzenetére
Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et
Nem kell hülyeségeket a másik szájába képzelni
Az AAA kategória szerintem is eléggé lezüllött, de azért ott is jönnek rendszeresen jó játékok - Bioshock-széria, Borderlands-széria, nekem a Crysis-ek is bejöttek, Witcher-széria, Fallout 3-4, Portal 1-2, MGS: V, akár a '16-os DOOM, stb.
Ellenben az indie (vagy fél-indie) címek, amiknek a "fantasztikus eredményeit meg kell említeni" gondoskodtak arról, hogy folyamatosan, éves szinten tucatjával jöjjenek a kiemelkedő játékok. SteamWorld-széria, a Supergiant játékai, Spacechem, kalandban a Daedalic és Wadjet Eye, GSTD, Hex(meg egyéb)cells, a Klei cuccai, és még sok-sok kisebb, izolált cím, sorolhatnám napestig. Nagyon sok olyan játék született az elmúlt 10 évben, aminek a 90-es és a 2000-es évek első felének termése jellemzően a közelébe sem ér. És ez csak PC, konzolokon nem vagyok otthon.
Lehet persze ostorozni az ipart, nagyrészben jogos is, de ha valaki éppenséggel játszani akar, nem ostorozni, akkor bőven van miből választani - sokkal bővebben, mint 10 éve. -
olbaidhun
őstag
Játékipar alatt a jelenleg kibontakozott "AAA" sorozatokat és kapcsolódó trendjeit értem. Platformtól függetlenül elmondható, hogy a megjelent címek 90+ %-ban nem tartalmazzák azt a metafizikai élményt, amit a korábbi fejlesztők építettek. Nyilván akad pár kivétel, természetesen meg kell említeni az indie címek fantasztikus eredményeit és azt a pár nagyszerű exkluzívot, de fel kell hozni a szép új világ elsőprő disznóságait is: dlc, 0day patch, not bug- feature, lootbox, mikro tranzakció, beépített félkarú és így tovább.
"12-13 év töméntelen" Olyan, mintha minden évben ünnepelnéd az adott CoD-ot, Assassins Creed-et, vagy a többi sorozatot a szokásos futószalagról. Az arany 2000-es évekkel bezárólag nagyrészt kihaltak a kategória kreatív fejlesztői, pénzgyári megrendelesék indultak. Klasszikust idézve az élmény számít, nem az érvény. Egyáltalán nem hat meg az agyondizájnolt grafika, évek óta nem történt érdemi előrelépés. Számos kategóriát és annak több tucat játékát megnéztem, meg ugye a rókabőrök...
Mondom, van kivétel, nagyon üdítő volt az uncharted, god od war, last of us, red dead, gta, batman, dead space és még pár széria. Na igen, épp az utóbbit a visceral horror alkotását elvitték szépen akció, multi irányba, mert úgy jobban cseng a kassza.. aztán elkaszálták, ahogy sok minden mást... persze voltak elementális húzások, méltatnám még azt a pár kreatívot, akit a fórumban is le lettek írva.
Fura egy pénzgyár lett a játékipar, ha objektíven szemléled a nagy egészt, de volt már korábban is ilyen állapot!
(#28) Cifu
"meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet..."
Nem várok tőlük semmit, megéri cinikusabban kezelni, tipikus példa arra, hogy nincs alázat a játékok iránt, épp ott hiányzik az optimalizálás, ami a leginkább naggyá tette az adott klasszikust. Csak az id részleg, ami ér valamit, pillants rá mit tettek a rage2-vel, fallout-tal, quake champions, stb, stb.Az, hogy egy ekkora stúdiónak sikerült pár db használható eredményt is összehozni (pénzügyileg), nem nevezném kiugró eredménynek. Épp ezért aggódom a Cyberpunk-ért.
-
-
Köszönöm, tömör írás, még át kell még ezt futnom mégegyszer .
-
-
-
válasz
Carlos Padre #19 üzenetére
Aki olvasta a könyvet, az azt is érti, hogy a románc is komoly szerepet játszik a végkifejletben, (legalább) két aspektusból. Valahol még a szánkba is rágja Gibson.
(#27) olbaidhun: nem tudom, játékipar alatt pontosan kikre gondolsz, de az elmúlt 12-13 év töméntelen mennyiségű nagyszerű játékot hozott.
-
válasz
olbaidhun #27 üzenetére
Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok.
Izlések és pofonok, én azért a pozitív példákra is merek emlékezni.
A The Witcher 3 például a legnagyobb pozitív csalódásom volt hosszú idő óta...Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.
Az EA-t én alapból elfelejteném. Az olyan rémségek, mint a Battlefront 2, Mass Effect: Andromeda és az Anthem még a maradék bizalmamat is eljátszotta. Az Ubi és társai sem túl esélyesek arra, hogy eljussanak ide. Tényleg kb. a Rockstar marad ezen a szinten, meg talán még reményként a fekete bárány Bethesda, akiktől még talán el lehet várni ezt a szintet...
-
olbaidhun
őstag
"A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül"
Imádom a scy-fi-t, mint ahogy sok más műfajt. Nagyon ott van a cyberpunk hangulata, jó a design, tetszik a belbecs jelenlegi videók alapján. Látszik, hogy milyen alázattal nyúlnak hozzá a fejlesztők. Mégis a játékipar szinte csak csalódásokat tudott okozni a 2000-es évektől, ezért kicsit kétkedő vagyok. Alig van egy-két kivétel.
Egy kérdes maradt, mit reagálnak a hasonló remekművekre az óriás kiadók, mint pl az EA, Ubi és a többiek? Remélem pl a Rockstar észre veszi, hogy meg lehet ugrani egy hasonló komplexitású sztorit épp egy gta6-nál is.
-
Semin: Köszönöm, javítottam.
d@vee: Nem csodálkoznék túlzottan.
_drk: A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?
A Cyberpunk 2020 volt a kiindulási alap, még a játékmechanika terén is, például a fő tulajdonságok is onnan lettek átemelve. Ugyanakkor sok téren inkább tűnik egy félig-meddig reboot-nak, mint folyománynak, például a legnagyobb cégek (Arasaka, Militech, Zetatech, Trauma Team, stb.) mind-mind megvannak, és ugyan azt csinálják, mint 57 évvel korábban. Szóval sok szempontból a CP2077 története helyben topizik a CP2020-hoz képest. Ugyanakkor egyértelműen vannak változások, például a Hálózat "fejlődött" (vagyis összeomlott) és így tovább. Egyes tereken a történet jelentősebben is változott, nekem az Arasaka család története és felállása például tiszta káosz jelenleg.
De ha az idővonalat végigolvasod, akkor ott túlzottan nagy különbségek nem várhatóak a CP2077-ben, "csak" az utolsó cirka 30 évet kell még leírniuk.
Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?A cyberpunk egy műfaj a tudományos fantasztikus műfajon belül, anno viszont ezt a nevet adták az R. Talsorian Games-nél a szerepjátéknak, aztán lett a második kiadás neve Cyberpunk 2.0.2.0., és most a számítógépes játék elnevezése pedig Cyberpunk 2077.
-
_drk
addikt
Jó kis olvasmány!
A 2077 mennyire alapul ezeken a történéseken?
Amúgy nekem a Cyberpunk mint világ, inkább egy műfaj neve már mint pontosan ennek a szerepjátéké.
Kb mint a Fantasy, azt se egyszerűsítjük le a Gyűrűk Urára vagy a D&D-re.
Itt is csak átemelnek majd dolgokat?Legutóbb az Observer-rel játszottam ami full Cyberpunk, remekül át is adta a feelinget, tudom ajánlani a műfaj kedvelőinek.
-
d@vee
őstag
Hatalmas írás, ezigen
Ncore-on mikor lesz fent?
Szerk.: Muszáj módosítani, hogy természetesen poén a kérdés. -
Köszönöm, rengeteg érdekes infóval gyarapodtam! Most értem a végére csak. Durva, hogy 2:21 van már. Itt az idő aludni.
-
Semin
őstag
Köszi a cikket, érdekes olvasmány.
Egy apró baki :
Sacred Blades: Indián hátterű harci banda, tagjai (akik messze nem csak indiánok lehetnek) a közelharc mániákusai, de csak vágófegyvereket használnak. A kiberver használata nem tisztességtelennek számít, így hogy esélyük legyen, különféle drogokat használnak. A meggyilkolt áldozataikra hegtetoválással emlékeznek.
Gondolom itt becsúszott egy plusz nem.
-
DjFlanker
aktív tag
Cifu, nem csalódtam
-
válasz
Carlos Padre #16 üzenetére
Az meg a cím jelentésének a másik felét veszíti el.
-
válasz
Carlos Padre #16 üzenetére
Ez bénább
-
UnA: "Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult..."
Igen az, egyfelől kellően sötét a hangulata, másfelől viszont azért messze nem harmonikus, komplett, koherens az egész. Nem véletlenül írtam, hogy azért láttam már ilyen téren jobban összeállított világ-hátteret is...
Carlos Padre: "Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?"
Egyfelől egyetértek, másfelől azért valljuk be, nem egyszerű tartalmilag és nyelvtanilag is helyesen áthelyezni magyarba a Neuromancer szót? Én se tudnék jobbat, mint megtartani az eredeti angol címet...
"(ja és William Gibson)"
Köszi, javítottam.
Xaels: "Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez."
Igazság szerint még júniusban kezdtem el írni ezt a cikket, a 2018-as játékmenet videókon még ott volt például a Humanity (Emberség) is a kibervereknél, ami aztán kiderült, hogy ki lett véve. A P&P CP2020 bemutató azért lett ilyen bő lére eresztett, hogy lehessen látni milyen játékmechanikából indultak ki. Amennyire én látom, a CP2077-t a CP2020 szabályaival kezdték el, aztán nekiálltak kidobni és megváltoztatni azokat a dolgokat, amik nem váltak be. Miután kezdtem belátni, hogy tényleg kár volt ennyire részletekbe belemennem, nekiálltam megvágni azt a részt, de sehogy sem akart összeállni egy egésszé. Végül hagytam az eredeti, teljes változatot, és az olvasóra bízom, hogy átugorja vagy végigolvassa.
"Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze."
Ezeket nyugodtan lehet jelezni akár itt, akár privátban, és javítom őket!
"A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek."
Holnap még megpróbálom kicsit bővíteni, ha lesz erőm.
A szleng, cégek és bandák azért ilyen rövidek, mert nem akartam egy oldalra bezsúfolni őket. -
Xaels
félisten
Nem semmi írás, mondjuk magát a P&P RPG játékmechanikáját nem részleteztem volna ennyire mert talán annak nem sok köze lesz a CRPG-hez. A játék múltját-jelenét viszont nagyon szépen elmesélted és érdekes is volt. Van pár elgépelés meg olyan rész ahol látszik a fogalmazáson gondolkoztál sokat mert több verzió keveredett kicsit össze. A későbbi oldalakról nekem személy szerint kicsit hiányzott még 1-2 kép illetve vannak kicsit rövidnek ható oldalak mint a cégek, szlengek.
-
Carlos Padre
veterán
Az a Neurománc mindig annyira bántja a szemem. Hogy lehetett ennyire félrefordítani?
(ja és William Gibson)
-
Az idővonal (5. oldal) eléggé magán hordozza a 80-as évek világvége témájú filmjeinek a hangulatát – persze ettől függetlenül eléggé elborult...
-
Szép munka, köszönjük
-
LK
addikt
szép írás, köszönjük
-
gyugyo79
addikt
-
#09990144
törölt tag
A végére értem. Hát nem tette könnyebbé a várakozást a játékra
Jó anyag lett, köszönjük!
-
-
Segal
veterán
A végére értem.
Egyelőre még elég ködös a dolog, át kell ezt majd még párszor olvasni de hatalmas köszönet érte -
oriic
HÁZIGAZDA
Masszív olvasmány. Köszönjük!
-
m0h0senator
őstag
-
Dévacsen
senior tag
Még csak átlapoztam de így is látható volt milyen pompás munka,köszönjük.
-
.LnB
titán
Köszönjük szépen Cifu! Vártuk már nagyon!
Lassan neki is állok elolvasni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Megújult a PROHARDVER!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ASUS routerek
- Milyen videókártyát?
- Hobby rádiós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kompakt vízhűtés
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5450 Intel Core Ultra 5 135U 4nm 32GB DDR5 érintőképernyős laptop Dell gari 2027.09.hó
- PlayStation 4/5 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- PlayStation 5/4 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX ONE/Series kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX Series S 512GB, 6 hó garanciával Bp-i üzletből eladó!
- Honor 400 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 137 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! HP EliteBook Folio 1040 G1 - i5-G4 I 8GB I 256GB SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged