Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    félisten

    LOGOUT blog

    válasz gerii #9 üzenetére

    A SpaceX nem felel a balesetekből fakadó káresetekért, erre a műhold tulajdonosa általában biztosítást köt, és összetett szerződés alapján kaphat kártérítést, jellemzően még az is benne van, hogy ha a pályára állt műhold nem működőképes, akkor is fizet a biztosító.

    A biztosítás díja jellemzően a rakéta és a műhold gy megbízhatóságártól függ, ezért választják még mindig sokszor az ArianeSpace Ariane 5 rakétáját, mert igaz, hogy jóval drágább, mint a SpaceX Falcon 9, viszont azzal 13 éve nem volt baleset, tehát igen megbízhatónak számít - így a biztosítás díja is alacsonyabb.

    A SES 2013-ban 200 millió dollárértékű biztosítást kötött a SES-8 műholdra, amely a SpaceX első kereskedelmi indítása volt, és egyben az első GTO pályára szóló megbízása, akkor a SES-nek 24 millió dolláros biztosítási díjat kellett fizetnie. Más szóval a biztosító 176 millió dollárt veszített volna, ha a SES-8 nem áll pályára, vagy az első évben bedöglik.

    Itt annyit tudni, hogy a biztosítás értéke szintén 200 millió dollár volt, de hogy ezért mennyit fizetet a SpaceCom, arra nem találtam forrást. A SpaceX-nek viszont tavaly júniusban ugyebár volt egy balesete az űrállomás-ellátó CRS-7 indításnál, szóval eddig a megbízhatósági rátája 29-ből 27 sikeres és 2 sikertelen.

Új hozzászólás Aktív témák