- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 14 Pro+ 5G - a tizenhármas átka
- Honor 200 Pro - mobilportré
- One mobilszolgáltatások
- Befutott a Garmin Forerunner 970 is
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- iPhone topik
- Megmutatta a Google az Android 16 Material 3 Expressive felületét
- Ujjal lehet mutogatni a Huawei csúcsórájára
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
-
#06658560
törölt tag
válasz
Oppenheimer #122 üzenetére
Szerintem te maradtál le majdnem egy évtizedet.
-
Oppenheimer
nagyúr
Microsoft itt is le fog maradni. Ejj-Ejj...
-
erdoke
titán
válasz
#06658560 #120 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy lépcsős plusz keretet kapok egy bizonyos CO2 szint alatt. A 120 g/km alatti már 10 % pluszt jelent, ami 7 millánál már 700e Ft. Az nem kevés, ha extrákra fordítjuk le. Tény, hogy a katalógus adat számít, és engem különösebben nem izgat majd a fogyasztás, de jó eséllyel valami a költségeken is észrevehető lesz egy 35 %-os csökkenésből.
Annak 0 az esélye, hogy a dán központban majd nekiállnak letesztelni a katalógus adatokat 100 motor és modell kombinációnál. Nyilván arra számítanak, hogy kb. egyformán mérnek/csalnak a gyártók. -
#06658560
törölt tag
Ez a CO2 mánia valami hatalmas hype lett manapság, s kapaszkodik bele mindenki, miközben az alapját adó fogyasztási ciklust meg szidja ezerrel. Miért fontosabb egy soha nem megvalósuló összevető mérés adata annál, hogy beülsz mindkettőbe, elviszed mondjuk fél napra és kiméred melyik mennyit evett?
-
erdoke
titán
Három nagy térképszolgáltató van, kvázi mindet ki tudod próbálni egy PNA-ra hackelt iGO-val. Kételkedni lehet, csak a tények makacs dolgok... Ha a VW vegyesen használ TopMapet és mást a megfelelő területekre, akkor simán lehet ugyanolyan jó. Apósom A6-osa, és az általam vezetett VW/Skoda modellek alapján nem így látom, bár durva problémák nincsenek azokkal se.
Ültem Sharanban és C4 GP-ban is, némi árkülönbségen nem csodálkozok, de a valós kb. másfélszeres teljesen indokolatlan (listaáron 9,3 M vs. 13,8 M, pedig a Sharan motorja a gyengébb, miközben 30 %-kal több CO2-t pöfög, és csak szövet ülések vannak masszázs nélkül). Igaz, a Sharan valamivel nagyobb, de egy bizonyos szint fölött már nem sokat számít, 5 embernek + csomagoknak a másik is bőven elég. Mondom, nem vagyok se származási ország, se márka párti, és valamivel többért én is Sharant vennék, de a "másfélszeres áron kevesebbet" kombináció számomra teljesen irreális. -
Assdak
őstag
Értem én, hogy TopMap térképekről beszélsz. De azt hogy akár itthon részletesebb lenne, mint mondjuk egy VW konszern bármelyik autójában lévő navi, erősen kétlem.
Ami a meghibásodási arányokat illeti PSA konszernt illetően, hidd el, pontosan ismerem a számokat.
Azon meg hogy egy VW drágább mint egy Citroen, ne csodálkozzunk már. -
takacsbotond
őstag
Hmm...Jónak tűnik!
Majd meglátjuk mi lesz belőle! -
erdoke
titán
TopMap térképekről beszéltem, azok Közép-Európától Törökországig szólnak nagyjából. Az általad említett helyeken kb. mindegy, milyen navi és milyen térképszolgáltató. Irán vagy Iowa, nem volt gond a Sygic-kel, iGO-val, Garminnal, TomTommal.
Sógorom elég régóta PSA szervizt vezet, ennél jobb közvetett rálátás nem kell a meghibásodási arányokra, lehetőségekre. Már az előző C4 GP legnagyobb problémája is az 1.6 szívó/turbó BMW motor volt szerintem, de azt elkerültem a nagyobbik dízel választásával... 8 milláig közepes egyterűben nincs jobb vétel jelenleg. Sharanból full fapad + gyík motor se jön ki ennyiből, a Touran pedig nagyon kicsi, és még ott is csak gyengébb motor és felszereltség férne bele. -
chabusch
tag
Az egész integráció lényege az, hogy így legálisan lehet menetközben használni az ájfónt, hiszen formálisan nem a telefont baszkurálja a vezető, hanem az autót. A figyelemelvonó hatás mondjuk talán csak fél százalékkal kevesebb így, mintha a telefont nyomkodná a sofőr. Azaz az integráció ebben összességében csökkenti a közlekedés biztonságosságát, hiszen olyanok is tapicskolni fognak vezetés közben, akik idáig azért nem tették, mert a telefont nem szabad.
-
Assdak
őstag
Én is viszonylag sokat utazom. Törökországba speciel pont nem, de pl India, Kína, Lengyelo, USA, Mexico csak hogy az egzotikusabbakat említsem. Mindenhol tökéletesen működött az Audi gyári navigációja. Gyorsan és pontosan.
Viszonylag sok autó megfordult már nekem is a kezem alatt céges autóként, amik közül egyik sem volt fapad, valamennyi rálátásom van a dolgokra. Japán autóm is volt, sőt ha azt vesszük még van is, még ha egyelőre csak projekt autóként is fekszik a garázsba.
A citroenek kényelmét mindig csodáltam, viszont mikor már a harmadik Picasso égett ki a társaságomban végleg lemondtam róluk.
Sajnos autóbérlésnél nem én döntök, mert a munkahelyemből adódóan a márka adott, max választhatok A6-A8-ig. -
erdoke
titán
Hallottam róla, és igazoltattak is már párszor, de nem foglalkoztak vele. Egyébként én Brodit tartót használok, ami a szélvédő felé nem takar, és nagyobb részt hang alapján navigálok, csak kétes helyzetben pillantok a kijelzőre. Végül pedig Szlovákiában már nagyon ritkán kell a navi úgy általában, mert néhány fix helyre (gyárba, irodába) járok, és már becsukott szemmel is odatalálok.
A logikát nem értem egyébként, miben más a telefon 4" kijelzőjét nézni a műszerfalon, mint a gyári 7 vagy 12" kijelzőket? -
erdoke
titán
Próbálj meg Törökország vagy éppen Lengyelország középső, ill. keleti régióiban az autókba épített gyári navikkal elboldogulni. Itthon, Szlovákiában és Horvátországban is részletesebb a TopMap, még mindig. Aki 2-3 városban navigál, és inkább csak poénból, mert egyébként is odatalalálna, azt nem szoktam komolyan venni. Azokra gondolok, akik egy esti pályás úton égetik a szemüket a warez ölt iGO-s Wayteq-kel azért, hogy bámulják az út csíkját és az autóétól mindig 2-4 km/h-val eltérő sebességet... Én egy átlagos évben megfordulok 20-25 ország ~50 városában, kb. ugyanennyi szállodában, nem ritkán vidéki, akár kissé elhagyatott utakon navigálva. Igaz, egyre kevesebb az új hely, lassan többnyire csak biztosíték gyanánt megy a navi, és arra ősz óta az Apple Maps is teljesen jó. A telefonnal azért jó navigálni, mert mindig ott és úgy szól, ahogy az optimális, pl. ha hangoskönyvet hallgatok BT fülessel, vagy ha többen utazunk, stb.
Én nem nézek le egy autó márkát sem, éppen ezért utánaolvasok, ill. kipróbálom, mielőtt megveszem. Tavaly kb. 10 különböző országban kölcsönöztem autót, tehát a sajáton és ismerősökén kívül is van alkalmam "tesztelni" pár nap és párszáz kilométer erejéig elég sok újabb modellt.
Nyilván mindenkinek van egy kerete, amiből a saját szempontjai alapján a legjobbat próbálja kihozni. Kb. 3 évente cseréljük az autót újra, és az akkori legjobb vételre szoktam lecsapni. Hidd el, ennyi pénzért máshol nincs közel 6 m2 üvegfelület, se masszírozós kapitány ülés, se állófűtés, se kanyarkövetős biXenon, de még körbe LED-es helyzeti világítás se. -
bolvar
senior tag
válasz
Lionking01 #5 üzenetére
Talán a Ted.com láttam egy videót anno amikor egy amerikai egyetem tanuló bluetoothon keresztül hackeltek meg kocsikat(szinte bármit).Szóval nem újkeletű dolog lesz ha erre is ráállnák az unatkozó emberek
-
Xero
nagyúr
Nagyon sokáig használtam/használok egy Alpine 9887-t. Ilyen szempontból is hibátlan, igaz öreg, de eisa díjas tökéletes hangú megoldás iPod dokkolással és USB lehetőséggel. A Pioneer P88RS-el vállvetve nem egy hangminőség győztes autóban voltak.
Külső imprint dsp-vel és mikrofonnal pedig még egy csimpánz is úgy belövi, hogy koncertermet csináljon az autóból. Persze ehhez kell a lánc többi tagjának is a színvonala.
-
Xero
nagyúr
A mainstream tabletekhez beépítő megoldások is vannak bőséggel.
Mondjuk az STI-be pont felesleges. Zene nem kell, arra ott a bubu, az irány pedig arra van amerre keresztbe lehet vágni.
-
mumk1
addikt
A házi barkácsnak nincs párja.
[link]
-
macskea
őstag
Jó sok bérautót van alkalmam kipróbálni, nekem pl.: a DS4 nagyon bejött, szerintem semmivel sem rosszabb mint a Golf VII. Viszont például a Minitől agyfaszt kaptam, érzelmi kötődés nélkül az az autó használhatatlan, és nem a mérete miatt.
(#103) Assdak: Próbálj rá egy C6-ra, esetleg egy Thesisre és átértékeled a finom autó fogalmát.
Persze ettől függetlenül megbuktak velük, de ez kizárólag a szemellenzős autóvásárlókon múlt.
Van élet az Audin túl. Pláne az Audin túl.
-
erdoke
titán
válasz
freeknight #96 üzenetére
Citroen C4 Grand Picasso
Opel nevetséges felszereltséget ad ugyanannyiért, ráadásul a keretem is kevesebb lett volna, mert nagyon magas az erősebbik 2 literes dízel CO2 kibocsátása. -
macskea
őstag
A JVC Kenwood épp idén februárban jelentette be, hogy ezentúl integrálva lesz a bluetooth cuccaikba az adp-x. Persze ez még egy "lesz", ami nem van, de figyelembe véve hogy az oem (köznyelvben gyári) autós cuccok rendszerint tíz éves technikai színvonalat képviselnek az aftermarket cuccokhoz képest, mégis csak előrelépés.
-
freeknight
őstag
Na ez meglepő, 5 éve mikor vettük a Cee'd-et, mindenhol extra volt a fedélzeti navigáció. Nem is kis pénzért. Megkérdezhetem melyik márkáról van szó?
brumi1024: Ez így van, a prémiummárkák fél millió forint felett vesztegetik a fedélzeti navit. Én a Kiánál is valami 600ezerre emlékszem. De szomszéd hozott egy Swiftet (nem is tudom, 2-3 éve?) abba ő 380ezerért rakatta bele.
De remélhetőleg ez a carplay is segít lejjebb nyomni majd az árakat!
-
brumi1024
veterán
válasz
freeknight #92 üzenetére
Ha csak 300k lenne egy gyári navigáció... az még az olcsóbbik fajta. Nem ritka a 600-1100k-s gyári navi.
(#93) erdoke: Azért ez nem gyakori. A németeknél (VW csoport, BMW, Mercedes, sőt valószínűleg az Opel is) csak extraként adják a navit. A VW a 7-es Golfba pl 560k-ért, a BMW az 5-ösbe 1,1 millióért.
-
erdoke
titán
Több autóba épített rendszer támogat AirPlayt (WiFi), mint ezt az új profilt, úgyhogy említésre se méltó ebben a topikban... Mellékesen ugyanez a helyzet a HM erősítők és mini/mikro zenedobozok esetében is.
(#92) freeknight
Múlt héten rendeltem autót (egyterűt), és az adott motorhoz elérhető két felszereltségi szint mindegyikében széria a navi. Kisebb motorral három szint van, ott is csak a legalsóban extra. -
freeknight
őstag
Kár, hogy ehhez venni kell egy új autót is. Az még nagyobb kár, hogy az autó saját navigációs rendszerét kell igénybe venni, amit az autógyárak óriási felárral árulnak (beépített fedélzeti navigáció gyakran +300ezer forint, még egy Suzukiban is
).
Egyébként nem rossz ötlet, ha jobban elterjed, lassan meg is valósulhat a Watch Dogs féle okostelefonos autólopás
-
macskea
őstag
Egy Zeevo nevű cég kínálta ezeket a csipeket először, még 2004-ben. Utána megvette őket a Boardcom, alapvetően az integrált wireless SoC-kért. (nem a mai értelemben) Azt hiszem 82 dB jel-zaj arányt meg 44,1 kHz-es mintavételezést kínáltak. Viszont meg is volt az ára, valahol tíz dolcsi alatt állt meg, de ez persze csak az architektúra, nem egy komplett termék. Viszont ennek alsó hangon tíz éve, lehet mondtam hülyeséget is, de a CD minőséget akkoriban már bőven lehetett - volna - hozni.
Az A2DP legendásan szar, 2007 táján teleborították vele a piacot, gondolom gombokért volt és vakok között félsz félszemű a király alapon a kontrolingosok legyőzték a mérnököket, hogy legyen ez, a sok botfülű paraszt úgysem veszi észre hogy szar. És nem vették eszre, cserébe jól elterjedt. Persze szar is volt, de legalább olcsón (legalábbis a gyártóknak).
-
vicze
félisten
Azóta azért egy "csöppet" fejlődött a BT hangátvitel.
iPhone persze nem támogatja. -
erdoke
titán
Ennek azért olvass utána. Az A2DP max. engedélyezett sávszélessége 512 kbps sztereó hang átvitelekor, de a gyakorlatban szinte kizárólag alkalmazott SBC kodek miatt csak 328-at használ, és a minősége is a leggyengébb az összes népszerűbb kodek között.
Tehát a "CD minőségű zene" elviekben sem adott, és a gyártók nem is igen élnek mással a bevett 328-as SBC-n kívül. -
macskea
őstag
Igazából alsó hangon tíz éve kínálnak lehetőségeket arra, hogy CD minőségű zene menjen át bluetooth-on, csak a gyártók vagy élnek vele vagy nem. Többnyire nem, mondjon valaki valakit, aki akár csak tudta, hogy milyen bluetooth vezérlő van abban a kütyüben amit vett. Na ugye. Max a verziószámot, és annyi. Jegyzem meg, bluetooth 1.2-nél járunk, most meg már a 4.1 az aktuális.
-
erdoke
titán
Átlag 1,5 évente cserélek mobilt, de az előző megy az asszonynak, tehát a tartó marad. És igen, a HD2 óta csak alul középen tölthető telefonjaim voltak, mert nagyon sokat használom autóban. Van vagy 10 BT fülesem, dacára az autóba építettnek. A BT zeneátvitel minősége szerintem is fos, az FM transmitteré szintén.
Az előttem szólónak: talán éppen a 4S volt az első okostelefon, ami 4.0 BT-t kapott.
-
Assdak
őstag
Ebbe csak az a vicces, hogy az egyik legnagyobb Premium audio és entertainment gyártó cég, aki mellékesen az Applenek is szereli, gyártja ezek a szarokat, szintén leszerződött ezekkel az autógyárakkal, egy hasonló rendszerre. Annyi különbséggel, hogy az minden mobil OS-t támogat, és ezerszer igényesebb.
-
macskea
őstag
válasz
brumi1024 #76 üzenetére
Hát ha nem az eredeti bluetooth a mérce, ami még a valamikori RS-232 vezeték nélküli alternatívájának lett kitalálva, biztos nem fogsz hallani semmit. Legalábbis amekkora zenei minőséget el lehet várni egy autótól, biztos nem a bluetooth lesz a szűk keresztmetszet.
Persze van akinek volt egy rossz tapasztalata tíz éve és azóta nem tudja magát túltenni rajta.
(hallottam már olyan gyári Skoda fejegységet, amin a gyári jack bemeneten tökéletesen meg lehetett hallgatni a generátor fordulatszámát és aktuális üzemállapotát, mégsem mondom azt hogy minden vw zene szar)
Végtelenül halkan teszem hozzá, hogy még FM transzmitterben is van normális, csak nem a kínai e-bay a beszerzési forrása.
-
brumi1024
veterán
"de zenehallgatásnál igencsak kifogásolható a minősége, magyarul egy nagy szar, hallod, ahogy a háttér serceg és zajos az egész."
Nekem nincs semmi sercegés BT-n az i4 és az autóm gyári fejegysége közt, pedig baromi csendes egy autó. Sőt a 2014-es 5-ös BMW-n is hibátlanul megy a BT-s zenelejátszás, autóba ennél jobb nem kell, messze nem ideális a hallgatási környezet még a prémiumkategóriás, nagyon csendes autóknál sem.
-
Integra
titán
léteznek már indukciós töltő fiókok autóban is, valóban. ebben az esetben viszont ha nem dugod rá kommunikációs kábelre, marad a bluetooth kapcsolat. telefonhívásnál még elmegy, de zenehallgatásnál igencsak kifogásolható a minősége, magyarul egy nagy szar, hallod, ahogy a háttér serceg és zajos az egész. mindig a kábel a biztos, ahogy a házadban is amit csak lehet, cat6 kábellel kötsz össze a routerrel és egyéb eszközökkel, maximum telefon és laptop az, ami wifin keresztül megy.
egy esetben lehetséges a minőségibb zenehallgatás autóban, ha wifi kapcsolat van a telefon és a fejegység között. ennek viszont a valószínűsége elég kicsi. az újabb, komolyabb fejegységeknél lehetséges, mert azok ahogy a garázsba állsz, beszinkronizálhatnak az otthoni szerverrel etc.. természetesen ehhez a fejegységnek kell tudnia wifi hotspot funkciót is. -
Integra
titán
de te is legalább ekkora hülyeséget írtál, mivel már jó ideje az industry standard a micro b usb csatlakozó a ma kapható telefonoknál, és amíg egy kábelt dugsz az aljába, ahogy pl ez az apple esetében is így van a legtöbb helyen (és most szándékosan nem a dokkolóról van szó), addig nem ez a baj. hanem az usb kommunikáció nem megoldott a vezérlőegységekkel, míg az almánál igen.
ha egy androidos telefont usb kábellel rádugsz egy fejegységre, tölteni tölti, de ennyi, másra nagyon nem használható és nagyon sok telefon még usb drive-ként sem tudja kezelni, így nem tudja kiolvasni az mp3-at sem belőle. az almánál meg ez mindig is megvolt. -
macskea
őstag
-
macskea
őstag
Most komolyan... bluetooth-szal összekapcsolom (illetve kapcsolódik magától) a közepes JVC-m az alap BlackBerry-mmel, és voilá, minden megy mint a karikacsapás. gyakorlatilag annyi történt, hogy a gyári szórakoztató elektronikák elértek egy tíz éves aftermarket szintet, illetve még azt sem, mert platformfüggő. Számomra ez szánalmas nem innovatív...
Egy új - egyébként egész jól szóló - hetes Golfban egyszerre csak egy (!) bluetoothos eszköz kapcsolódhat a fejegységhez. Emberek, 2014 van!!!
-
banhammer
veterán
Majd a jövő eldönti, hogy mennyire életképes és nem balesetveszélyes a koncepció.
-
Flind
senior tag
A Chevy már rég megcsinálta. ...méghozzá Windows alapokra épülően
-
Carbonado11
tag
Ezek szerint csak az Apple (Iphone) az a márka, amelyikkel megéri leszerződni kiegészítők gyártása terén...Miközben az összes többi márka jóval túlhaladta együtt...Legalább is nálunk biztosan....És mégis...
-
kcsa
veterán
Most jó nagy hülyeséget írtál. Kolléga azt kifogásolta, hogy hányféle csatlakozót használt a többi gyártó. Hát kettőt. Formáról szó nem volt. Egyébként ha ezt a képet megnézed, nem tökmindegy hogy hol van az a csatlakozó?
-
vicze
félisten
Most jó nagy hülyeséget írtál. A microUSB csatlakozó kb. random helyen van elhelyezve nem egységesen, így lehetetlen hozzá szabványos kiegészítőket gyártani. iPhone-hoz a legkönnyebb mert van 2db. forma és viszlát, sokkal költség hatékonyabb és jóval egyszerűbb kivitelezni, mint sok-sok különböző droid támogatását.
-
vicze
félisten
Amit linkeltél annak az égvilágon semmi köze ehhez.
Az Apple annyit csinált, hogy egy kiterjesztett kijelzőre egy olyan felületet rak a telefon, ami könnyen vezérelhető, és autóba ideális. Ilyet találhatsz random auto mode-dal rendelkező androidon vagy WP-n a Driving mode, csak a kiterjesztett kijelző hiányzik nyilván, az API-k mind a kettőben megvannak szóval sok akadálya nincs. Tehát a telefont vezérled egy külső eszközzel, és az autó információiból semmi visszacsatolás nincs a telefon felé.Az OAA arról szól, hogy egy egységes nyíltforráskódú autós OS-t hozzanak létre, kvázi okosautót. Itt nem a telefon kiterjesztéséről van szó, mint CarPlay esetén, ami gyakorlatilag megint egy zárt átviteli szabvány, mint az AirPlay.
Az android jelenleg alkalmatlan arra hogy agy autót vezéreljen, mivel rengeteg API hiányzik hozzá. Tesla és a Volvo (ha jól emlékszek, saját storjuk is volt) próbálkozott sikertelenül vele.Hogy akar-e a Google CarPlay vetélytársat azt a következő verziós Androidban meglátjuk.
-
kcsa
veterán
válasz
Totheground #46 üzenetére
Kettőt? Mini és Micro USB? (régebbieket nem ér számolni, akkor nem gyártott a kedvenc márkád telefonokat)
-
brumi1024
veterán
Nem ezt várnám el egy Ferrari-tól, amikor már egy Golfban is végre kapacitív érintőkijelző van.
(#16) dabadab: Autótól függ szerintem. Az előbb említett Golfban jól használható az érintőkijelző, de az aktuális 5-ös BMW-ben nem nyúlkálnék a kijelzőig, messze van. Bár az tény, hogy gyorsabban tudom bevinni az érintőkijelzőn a navigációba a célokat, mint az iDrive tekerőjével (a touchpad viszont már pariban van vele).
-
ripla
addikt
válasz
Totheground #44 üzenetére
szerintem mivel ez az első fecske, ezért ezek a prototípusok.
én személy szerint [valami ilyet képzelek inkább el]. -
Integra
titán
válasz
Carbonado11 #45 üzenetére
mint mindent, ezt sem az apple találta ki (így ebben sem ők az elsők), csak a sok év alatt 2 csatlakozója volt összesen és a csatlakozó a kezdetektől képes volt a teljes adatátvitelre, így a hangkeltő eszközök nem a gyenge minőségű jack dugót használták, továbbá a fizikai mérete a telefonnak nem változott. ez pedig a perifériák piacán sok előnnyel járt.
a micro usb b ezt így nem tudja sajnos és ezernyi telefonméret van. mai napig legnagyobb baj velük. -
Totheground
addikt
válasz
Carbonado11 #45 üzenetére
Ez nem (csak) szerződés kérdése. Például az Apple meg lehet nézni mennyi idő alatt 2 féle csatlakozót használt. A többi márkánál számolni sem érdemes.
-
Carbonado11
tag
Valahogy tényleg az van, hogy az Apple kitalál valamit és a többiek mennek utána... Sajnos egy rahedli kiegészìtőt azért nem vettem meg, mert csak iphone kompatibilis...Tökre úgy tűnik, hogy csak az almás vállalattal kompatibilis kütyü van a piacon ... A többiekkel miért nem tudnak leszerződni?
-
P00By
nagyúr
Szuper!
-
aawbr
csendes tag
Ez a Siri és a navigáció...https://www.youtube.com/watch?v=NzNgVIZirDk&feature=youtube_gdata_player (bocsi a linkért, mobilról vagyok)
-
dabadab
titán
válasz
pingwin011 #39 üzenetére
Kb. az, amit leirtal: protokoll arra, hogy a telefon / tablet / akarmi a sajatja helyett az auto erintokepernyojet meg vezerlogombjait hasznalja, OS-tol fuggetlenul. Amikor tavaly nyaron fejegysegeket neztem, akkor mar voltak ilyenek.
-
-
halkow
őstag
Jó sokk $-ba kerülhetet megálapodni az applenak ezekkel a cégekkel
-
szilagyiv
senior tag
A Ferraris videót nézve a legyszebb pillanat az volt, mikor a néni bediktált egy Skype üzenetet... érted, szóban diktál, amit írottá alakít az asszisztens, utána elküldi, amit a másik oldalon felolvas egy másik asszisztens... ó vazz! Mennyivel egyszerűbb lenne simán csak a beszédet átküldeni.
-
Xero
nagyúr
válasz
dreamdancer #30 üzenetére
Perpill valóban nem tud vele mit kezdeni.
Ezért várok ilyen irányú fejlődést.
-
erdoke
titán
Példát tudok hozni: Nyugati utca = "nájögeti atka"
(#24) Xero
Valószínűleg arról van szó egyébként, valamiféle iBeacon + AirPlay házasítás lehet. Abból kiindulva, hogy kvázi a lightningos HDMI adapterben is egy Apple TV van, nem nehéz egy autóba belepakolni...Az előttem szóló taplót törölje ki valaki.
(#29) Xero
Az iPhone 6 (+6C?) nem lesz i5/5S/5C dock kompatibilis... -
dabadab
titán
válasz
pingwin011 #23 üzenetére
"Én azt tudnám elképzelni, hogy van egy ilyen autóba épített eszköz, ami OS-től függetlenül képes lenne megjeleníteni a rácsatlakozott telefon képét, és nyilván irányítani is onnantól kezdve..."
-
Xero
nagyúr
-
pingwin011
aktív tag
Én azt tudnám elképzelni, hogy van egy ilyen autóba épített eszköz, ami OS-től függetlenül képes lenne megjeleníteni a rácsatlakozott telefon képét, és nyilván irányítani is onnantól kezdve... Full ugyanazt a képet látnád, mint ami a telón van. Szerintem az ikonok is lennénk akkorák, hogy nem nagyon nyomkodnánk mellé...
-
Xero
nagyúr
Itt talán Sirinek lesz némi értelme. Eddig is sokszor alkalmaztam vezetés közben, így talán egy fokkal egyszerűbbé teszik és több funkciót elérhetünk rajta keresztül.
Mindig is vágytam rá, hogy a Navigont vagy a Sygicet Sirivel is tudja irányítani ide-oda. Egyszerűbb annyit mondani, hogy "Drive me to Budapest Soroksári street on the fastest way and avoid toll roads.", mint ezt bepötyögni menet közben.
(#20) Gusztáv: Egy dock connector vagy usb kb aprópénz volt bármelyik németnél a többi opcióhoz képest.
-
Gusztáv
addikt
Gondolom ennek is olyan diszkrét felára lesz, mint anno a az iPod előkészítésnek
. Anno a Nokiának is voltak még hasonló tervei a symbian-os időkben, de az valahogy nem terjedt el.
-
dabadab
titán
Mondjuk az azért különbség, hogy jobban integrálva van az autóba, pl. tudja kezelni a kormányon lévő gombokat is. Az mondjuk nem derült ki, hogy boldogul-e a navigációval olyan helyeken, ahol nem látja a műholdakat az autó saját adatai (sebesség, kormányállás, leállításkori pozíció) alapján.
-
BatchMan
senior tag
válasz
dreamdancer #15 üzenetére
Azon kívül, hogy az autós tartó egy ótvar megoldás, nem látom még funkcionálisan a különbséget. Nem mindegy min tapicskolok?
-
ripla
addikt
-
BatchMan
senior tag
Samu S2-n van "VoiceTalk" alkalmazás, aminek van "Driving mode"-ja. Szakasztott ugyanezt tudja, csak köszönni kell neki: "Hi Galaxy ..."
Biztos van különbség, de valaki írja meg, mert így a cikk nem sokat mond, csak hogy guglizzak utána a részleteknek. Pl. mitől lesz integráltabb, mint egy tartóba kitett telefon? -
malnabokor
senior tag
Boc1ka: Ha jól tudom, nem iOS fut az autók rendszerén, hanem valami más, szóval nem elképzelhetetlen, hogy a jövőben kiterjed a támogatás az autógyártók részéről a google vagy Windows saját megoldásai feleslé, mikor azok készen lesznek.
-
Ali G.
senior tag
a google is ugyanezt akarja
-
kcsa
veterán
válasz
Lionking01 #5 üzenetére
Az gondolom megvan hogy ez maximum a multimédiás tulajdonságokra lesz kihatással. (zene, telefonálás, navigáció)
-
Lionking01
tag
Már látom mi lesz ebből.
Okos telefonokkal fogják hack-elni az autókat, és úgy is lopják majd el.
Nem az Apple-t akarom bántani, csak e cikk kapcsán jutott az eszembe.Már korábban is kiszivárogtak olyan hírek, az egyes autógyártók teljesen számítógéppel vezérelt pedáljait, távolról is lehetett irányítani. Hiszen nincs fizikai kapcsolat a pedálok és a mechanikus részek között, tehát a féket, akár a rádió hangerő szabályozójára is ráköthették volna a mérnökök, hogy potméterrel lehessen vezérelni.
-
GALARDO
addikt
-
Várjuk. Nagyon jó ötlet.
-
BoC1ka
senior tag
Holymoly Android felkötheti a gatyát. Jó sok nevet szerzett magának az apple.
Valahogy mindig jó irányba fejleszt az Apple úgy érzem. Mintha a droid mindig le lenne maradva egy arasszal...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A23/Samsung Galaxy A25/Samsung Galaxy A05s
- TAVASZI RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- AKCIÓ! AMD Ryzen 5 2600 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest