- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Megmutatta a Google az Android 16 Material 3 Expressive felületét
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Nagyon erős ajánlat lett CMF Phone 2 Pro
- One UI 8: a kis fejlődés is lehet hangos
Új hozzászólás Aktív témák
-
erdoke
titán
válasz
#06658560 #120 üzenetére
Egyszerűen arról van szó, hogy lépcsős plusz keretet kapok egy bizonyos CO2 szint alatt. A 120 g/km alatti már 10 % pluszt jelent, ami 7 millánál már 700e Ft. Az nem kevés, ha extrákra fordítjuk le. Tény, hogy a katalógus adat számít, és engem különösebben nem izgat majd a fogyasztás, de jó eséllyel valami a költségeken is észrevehető lesz egy 35 %-os csökkenésből.
Annak 0 az esélye, hogy a dán központban majd nekiállnak letesztelni a katalógus adatokat 100 motor és modell kombinációnál. Nyilván arra számítanak, hogy kb. egyformán mérnek/csalnak a gyártók. -
erdoke
titán
Három nagy térképszolgáltató van, kvázi mindet ki tudod próbálni egy PNA-ra hackelt iGO-val. Kételkedni lehet, csak a tények makacs dolgok... Ha a VW vegyesen használ TopMapet és mást a megfelelő területekre, akkor simán lehet ugyanolyan jó. Apósom A6-osa, és az általam vezetett VW/Skoda modellek alapján nem így látom, bár durva problémák nincsenek azokkal se.
Ültem Sharanban és C4 GP-ban is, némi árkülönbségen nem csodálkozok, de a valós kb. másfélszeres teljesen indokolatlan (listaáron 9,3 M vs. 13,8 M, pedig a Sharan motorja a gyengébb, miközben 30 %-kal több CO2-t pöfög, és csak szövet ülések vannak masszázs nélkül). Igaz, a Sharan valamivel nagyobb, de egy bizonyos szint fölött már nem sokat számít, 5 embernek + csomagoknak a másik is bőven elég. Mondom, nem vagyok se származási ország, se márka párti, és valamivel többért én is Sharant vennék, de a "másfélszeres áron kevesebbet" kombináció számomra teljesen irreális. -
erdoke
titán
TopMap térképekről beszéltem, azok Közép-Európától Törökországig szólnak nagyjából. Az általad említett helyeken kb. mindegy, milyen navi és milyen térképszolgáltató. Irán vagy Iowa, nem volt gond a Sygic-kel, iGO-val, Garminnal, TomTommal.
Sógorom elég régóta PSA szervizt vezet, ennél jobb közvetett rálátás nem kell a meghibásodási arányokra, lehetőségekre. Már az előző C4 GP legnagyobb problémája is az 1.6 szívó/turbó BMW motor volt szerintem, de azt elkerültem a nagyobbik dízel választásával... 8 milláig közepes egyterűben nincs jobb vétel jelenleg. Sharanból full fapad + gyík motor se jön ki ennyiből, a Touran pedig nagyon kicsi, és még ott is csak gyengébb motor és felszereltség férne bele. -
erdoke
titán
Hallottam róla, és igazoltattak is már párszor, de nem foglalkoztak vele. Egyébként én Brodit tartót használok, ami a szélvédő felé nem takar, és nagyobb részt hang alapján navigálok, csak kétes helyzetben pillantok a kijelzőre. Végül pedig Szlovákiában már nagyon ritkán kell a navi úgy általában, mert néhány fix helyre (gyárba, irodába) járok, és már becsukott szemmel is odatalálok.
A logikát nem értem egyébként, miben más a telefon 4" kijelzőjét nézni a műszerfalon, mint a gyári 7 vagy 12" kijelzőket? -
erdoke
titán
Próbálj meg Törökország vagy éppen Lengyelország középső, ill. keleti régióiban az autókba épített gyári navikkal elboldogulni. Itthon, Szlovákiában és Horvátországban is részletesebb a TopMap, még mindig. Aki 2-3 városban navigál, és inkább csak poénból, mert egyébként is odatalalálna, azt nem szoktam komolyan venni. Azokra gondolok, akik egy esti pályás úton égetik a szemüket a warez ölt iGO-s Wayteq-kel azért, hogy bámulják az út csíkját és az autóétól mindig 2-4 km/h-val eltérő sebességet... Én egy átlagos évben megfordulok 20-25 ország ~50 városában, kb. ugyanennyi szállodában, nem ritkán vidéki, akár kissé elhagyatott utakon navigálva. Igaz, egyre kevesebb az új hely, lassan többnyire csak biztosíték gyanánt megy a navi, és arra ősz óta az Apple Maps is teljesen jó. A telefonnal azért jó navigálni, mert mindig ott és úgy szól, ahogy az optimális, pl. ha hangoskönyvet hallgatok BT fülessel, vagy ha többen utazunk, stb.
Én nem nézek le egy autó márkát sem, éppen ezért utánaolvasok, ill. kipróbálom, mielőtt megveszem. Tavaly kb. 10 különböző országban kölcsönöztem autót, tehát a sajáton és ismerősökén kívül is van alkalmam "tesztelni" pár nap és párszáz kilométer erejéig elég sok újabb modellt.
Nyilván mindenkinek van egy kerete, amiből a saját szempontjai alapján a legjobbat próbálja kihozni. Kb. 3 évente cseréljük az autót újra, és az akkori legjobb vételre szoktam lecsapni. Hidd el, ennyi pénzért máshol nincs közel 6 m2 üvegfelület, se masszírozós kapitány ülés, se állófűtés, se kanyarkövetős biXenon, de még körbe LED-es helyzeti világítás se. -
erdoke
titán
válasz
freeknight #96 üzenetére
Citroen C4 Grand Picasso
Opel nevetséges felszereltséget ad ugyanannyiért, ráadásul a keretem is kevesebb lett volna, mert nagyon magas az erősebbik 2 literes dízel CO2 kibocsátása. -
erdoke
titán
Több autóba épített rendszer támogat AirPlayt (WiFi), mint ezt az új profilt, úgyhogy említésre se méltó ebben a topikban... Mellékesen ugyanez a helyzet a HM erősítők és mini/mikro zenedobozok esetében is.
(#92) freeknight
Múlt héten rendeltem autót (egyterűt), és az adott motorhoz elérhető két felszereltségi szint mindegyikében széria a navi. Kisebb motorral három szint van, ott is csak a legalsóban extra. -
erdoke
titán
Ennek azért olvass utána. Az A2DP max. engedélyezett sávszélessége 512 kbps sztereó hang átvitelekor, de a gyakorlatban szinte kizárólag alkalmazott SBC kodek miatt csak 328-at használ, és a minősége is a leggyengébb az összes népszerűbb kodek között.
Tehát a "CD minőségű zene" elviekben sem adott, és a gyártók nem is igen élnek mással a bevett 328-as SBC-n kívül. -
erdoke
titán
Átlag 1,5 évente cserélek mobilt, de az előző megy az asszonynak, tehát a tartó marad. És igen, a HD2 óta csak alul középen tölthető telefonjaim voltak, mert nagyon sokat használom autóban. Van vagy 10 BT fülesem, dacára az autóba építettnek. A BT zeneátvitel minősége szerintem is fos, az FM transmitteré szintén.
Az előttem szólónak: talán éppen a 4S volt az első okostelefon, ami 4.0 BT-t kapott.
-
erdoke
titán
Példát tudok hozni: Nyugati utca = "nájögeti atka"
(#24) Xero
Valószínűleg arról van szó egyébként, valamiféle iBeacon + AirPlay házasítás lehet. Abból kiindulva, hogy kvázi a lightningos HDMI adapterben is egy Apple TV van, nem nehéz egy autóba belepakolni...Az előttem szóló taplót törölje ki valaki.
(#29) Xero
Az iPhone 6 (+6C?) nem lesz i5/5S/5C dock kompatibilis...
Új hozzászólás Aktív témák
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- Microsoft Windows, Office & Vírusirtók: Akciók, Azonnali Szállítás, Garantált Minőség, Garancia!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASRock AB350 R5 1600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3050 6GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- Samsung Galaxy Watch 5 /12 Hó Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest