Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kotomicuki

    senior tag

    válasz Locutus #7 üzenetére

    A gond ott van, hogy a PC, mára teljesen el lett hanyagolva: lassan bármit fel-/leskáláznak erre a teljesítményszintre, az jobb mutatókkal bír, mint az öreg doboz.
    Ehhez kellettek a monopóliumok, kartellek, akiknek mindenféle változás ellenükre van és nagyon nehéz erre rábírni őket.

    Mára eléggé gyors részegységeket - már, ahol - kapcsolnak össze, eléggé lassú kapukkal, ami lerontja az összteljesítményt. Ha ezeket megszüntetik, akkor érezhető, látványos gyorsulás következik be - erre egy részleges példa a HDD -> SSD váltás.
    Az alacsony-szintű API-k is ebbe az irányba mozdítanák ki a PC-t, csak a szoftveres oldalról - ettől még az összes többi eleme maradi, "elavult" marad. De ha ezt op.-rendszer és egyéb, programozási oldalról nem támogatják kellőképpen, akkor ez sem fog semmit sem érni!
    Az AMD-nek, meg a többi, "fejlődés-pártinak" pont az a gondja, hogy a nagy mamutokon szinte lehetetlen áterőszakolni olyat, amit nem akarnak, mert az a vélt, gazdasági helyzetük ellen van - első ránézésre, de ha ők is mögé akarnának/tudnának látni a dolgoknak, akkor ők állnának ezen fejlesztések mögött.

    Abban igazad van, hogy ha nem fogadja el a többi résztvevő kellőképpen, akkor ezek az API-k sem fognak, "kézzelfogható" változást hozni a PC-s világba - itt inkább a szereplők mentalitásával van gond: hozzászoktak, hogy minden úgy van, ahogy nekik egyszerűbb, dolgozni, fejlesztésre, plusz munkára nem óhajtanak költeni (mert az egyre igénytelenebb fogyasztó a szemétért is fizet - mivel nincs sok választása, ha akar vmit is) -> EZÉRT olyan *zrok a PC-re (megfelelően) át nem írt portok pl.

    A PC-s világ - ahogy a PC-s játékvilág is - mára a gazdasági monopóliumok kizárólagos játszóterévé vált, ahol ha nem jön a szűk körben, asztal mellett megbeszélt bevétel/profit, akkor még azt a maradék "kezdeményezőkészségüket" is feladják, ami valódi előrelépést hozhatna - "természetesen", ezen lagymatag hozzáállás semmiképp sem vonatkozik a "piacra" betörni- és abban változást akaró, "új" szereplők ellen való fellépés gyorsaságára és mértékére: az mindig szinte azonnali és túlzott mértékű, de sohasem tisztességes! Ilyen a "nagyok" pénzén felbérelt - és/vagy a fejlődni képtelen/nem akaró elemek - alacsony szintű API-k ellen zúgolódó kórusa is: lehet, hogy ez a megoldás, önmagában tényleg nem elégséges, de a PC-s világot (is) bitorlók még ennyi előrelépést sem szeretnének!

  • rudi

    nagyúr

    válasz Locutus #7 üzenetére

    Csak nem azt akarod mondani, hogy a jó programozó a rendelkezésére álló eszközökből igyekszik kihozni, amit csak lehet, a nem jó programozó meg állandóan sopánkodik? :D

  • Laja333

    őstag

    válasz Locutus #7 üzenetére

    Szerintem meg látom. Eddig a szoftver lemarádásban volt (van) a hardvertől. Most látják a fejlesztők, milyen ügyesen lehet rajzolási parancsot növelni, akkor ők most még tovább nyújtózkodnak, hardvergyártók meg csináljanak rá hardvert. Low lvl api csak akkor tud gyorsulást felmutatni, ha csak olyan effectek kerülnek bele a játékba, ami dx11be is van. Ha telerakják extra vagy jobb effektekkel, szerintem nem reális elvárni a sokkal több fpst. Vonatos példa.

  • Laja333

    őstag

    válasz Locutus #1 üzenetére

    Csak ha így fogod fel.
    Anno a lovas kocsik elbírtak mondjuk 500 kilót és haladtak 20 km/h-val. Megjelentek az első vonatok, amik már 50000 kilót is elvittek, de szintén csak 20 km/h-val. Nem panaszkodtak, hogy mi a fenének vezették be a vonatokat, amikor ugyan olyan lassú. Itt is kb ugyan ez a helyzet. Lehet, hogy továbbra sem lesz 60 fps fölött, de olyan látványt nyújt majd, amire a dx11 soha nem lesz képes.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #1 üzenetére

    Mivel ezek low-level API-k, így kevés közük lesz a teljesítményhez. Odaadják a VRAM-ot a programozóknak és használhatják, ahogy akarják. Ha rosszul használják, akkor az a program hibája lesz.
    A batch teljesítmény pedig biztosan nőni fog. A Mantle alatt ez egyértelműen létszik, és mivel a DX12 ugyanezt a modellt használja, így nincs okunk kételkedni abban, hogy ott nem fog működni.

    (#2) tibcsi0407: A konzol nem érdekes. Csak a PC-nek akarnak egy új koncepciót felépíteni.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés