Hirdetés
- One mobilszolgáltatások
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Xiaomi 15T - reakció nélkül nincs egyensúly
- Új telefont és tabletet mutatott be a Telekom
- Google Pixel topik
- Xiaomi 15T Pro - a téma nincs lezárva
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
Új hozzászólás Aktív témák
-
"Például jelenleg egy középiskolás diáknak rohadt sok idegen nyelv órája van. Nem vitatom ez manapság elengedhetetlen, DE először magyarul kéne megtanulni nem idegen nyelven."
Mire altalanos iskolaba kerulnek a gyerekek, gyakorlatilag tokeletesen tudnak magyarul. Amire te gondolsz, az a nyelvtan, aminek viszonylag keves koze van a konkret nyelvtudashoz.
"Rengetegen nem értik amit olvasnak."
Ezt meg funkcionalis analfabetizmusnak hivjak, es ez szinten nem a nyelvtudas, hanem az irasi es olvasasi keszsegek problemaja.
-
FlekkeN
aktív tag
Hát nem egyre gondolunk én két tanítási nyelvűbe jártam és tudok angolul. Egy másik nyelv ismerete hatalmas lehetőségeket nyit meg. Több munkalehetőség, új emberek megismerése, filmeket és sorozatok aznap megnézhetem, információmennyiség másik nyelven. Mindenképpen kell másik nyelvet tanulni.
A magyar nyelv ismeretét más órán kell megtanulni, ami nem befolyásolja az idegen nyelvet.Én inkább olyasmire gondoltam,hogy tanultam bioszt amiből kb 80%-ra nem emlékszem. Irodalomból feleltem írók és költők életrajzából, de már semmit sem tudok belőle. Meg kellett tanulnom megannyi verset és csak 1-2 sorra emlékszem. Nem a hasznát vitatom inkább módszertant.
Én nem pazarolnám az időt a költők életpályájának kikérdezésére verseinek megtanulására. Próbálnám talán valahogy máshogy megtanítani vagy rögzíteni. Ebben lehet nagyot tévedek, mert olyan iskolába és azon belül is olyan osztályba jártam ahol jól teljesítettek a diákak tehát átlagon felüli volt. Lehet ez a fajta módszer nem lenne sikeres figyelmetlen diákok körében. Talán valami más megoldás kellene.A másik tantárgy amit felhoztam az a biosz. Nekem majdnem teljesen felesleges volt. Talán felosztanám az osztályokat "emelt" és "alap" szintre. Az emelt diákokat összeereszteném, ha nincs terem vagy elég hely órarendben. Nyilvánvalóan az "alap szinten" csak végigmennek a diákok az anyagon. Akár azt is el tudom képzelni, hogy nincs jegy; persze ez a mostani tanári eszközökkel káoszhoz vezetne.
"Emelt szinten" pedig lehet tanítani részletesen, mintha érettségire készülnének.Én az egyetemi kurzosok valamilyen szintű átvételét el tudom képzelni. Itt lehetne választani tárgyakat, mondjuk emelt és alap szinten és lenne kötelező és választható. Kötelező lenne matek, irodalom, töri, informatika, tesi. Ezek mind alapszinten. Többi választható. Mondjuk kötelező lenne választani 2-őt. Valami ilyesmit el tudok képzelni és akkor nem lenne olyan, hogy olyat tanulok amire nincs szükségem.
Hasonló rendszer van jelenleg az USA-ban. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- TCL LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- One mobilszolgáltatások
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- EA Sports WRC '23
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40A9 USB-C Dock (ELKELTEK) - CSAK RENDELÉSRE
- Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 14 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i7 11700 16GB DDR4 500GB SSD RTX 3060 Ti OC 8GB Zalman Z1 PLUS ADATA 600W
- Karácsonyi RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


