- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Milyen okostelefont vegyek?
- Üzemidőt áldoz a fényerő oltárán a Garmin Fenix 8 Pro
- Akciófigyelő: Megnyílt a Xiaomi hivatalos magyar webáruháza
- IFA 2025: Telepcsere kikapcsolás nélkül
- Poco F7 Pro - jó, de az amatőr sem rossz
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alg
veterán
2016-os, akkor még a versenygépeken a patkófék volt a jellemző. A tárcsát országúton inkább a marketing tolja, mindig kell valami amit nagy újdonságként lehet eladni, még akkor is ha felesleges.
Mentem vele Sellarondát - 2000m feletti hágókon a Dolomitokban, ereszkedtem vele le a Passo Valparola-ról, Pordoi-ról, Sella-ról szerpentineken, nem éreztem hogy gond lenne vele. Ráadásul most az új csodakábellel még jobb lett. Cserébe könnyebb és tartósabb/megbízhatóbb mint egy tárcsás, főleg alu felnivel. Esőben/sárban meg nem szoktam menni.
A Shimano gyári fékpofák mondjuk elég gyengék, le kell cserélni Swissstop vagy Koolstop betétekre.
-
Alg
veterán
A kormányon nincs integrálva a kábelezés, látszik az első képen milyen kusza volt. Kicsit lehetett volna javítani rajta egyébként is, de így most ég és föld. Mivel szeretnék majd bikepacking túrákra is menni, ott sokat segített, jobban elfér a bar roll.
Jobb nem lett a váltás, eddig is tökéletes volt a mecha 105-ös szett, kényelemben 2 dolog ami nagyon észrevehető:- Semi sync váltás, azaz ha az elsőt váltom akkor hátul automatikusan utánnaállít - ezt eddig mindig kézzel csináltam, most automatikusan megy. De lehet full syncro is ha valakinek azt kell, ilyenkor szépen sorbateszi az összes lehetséges áttételt (elvileg ugye 2, gyakorlatilag inkább 18 a keresztbe váltás miatt) és csak fel-le kell váltogatni, ő megoldja hogy milyen első/hátsó állásban kell lennie.
- A másik a két rejtett D-fly gomb a fékváltókar tetején, ezzel tudok lapozgatni a Garmin fejegység nézetei között, vagy egy gombnyomásra előhozni a térképet, vagy a lámpát ki/bekapcsolni.
+1: nem bacca a vádlimat az első váltó kiálló bowden-vége
@totron: Garmin computer, lámpák, powermeter, sebességmérő (utóbbi kettőbe csak 2032-es elem kell néha). A másik kérdést nem értem - patkófékes a bringa, a felnit fékezi, nem az újabb fajta hidraulikus tárcsafékes megoldás.
-
futo001
senior tag
Jó látni egy ilyen módosítást, már egy ideje agyalok rajta, de annyira jól működik a mechanikus szettem, hogy egyszerűen még magamnak sem tudom megmagyarázni miért kéne nekem Di2 még akkor sem, mikor 300 Euróért volt fent Di2 Ultegra. A TT bringára még OK, ott jó, ha van az alsó fogáson is váltó.
Amit nem értek: a kábelrengeteg. Hol volt kábelrengeteg? Aránylag újvonalas a vázad, minden rejtett volt már a kormányon is gondolom.
Amúgy milyen? Jobbnak vagy kényelmesebbnek érzed a működést? -
Alg
veterán
Egy "használós", boltba/munkábajárós, rohangálósra én se tennék fel ilyet, de ezen ami hetente átlag egyszer-kétszer megy ki sport/rekreációs célból és az a lényeg hogy szeressem használni, szívesen üljek rá, elfér
Úgyis tölteni kell rajta annyi kütyüt, egy extra akksi már nem téma
és tényleg hónapokig bírja, az előző tulajnál még szerintem nem is volt töltve 3000km alatt mert gyári csomagolva volt a töltő, és 1/4 töltéssel kaptam meg.
Azt még elfelejtettem írni hogy a fékpofákat kivettem egyrészt ellenőrizni a kopást meg hogy nincs-e beleragadva valami szennyeződés, másrészt mindig kapnak ilyenkor egy kis felületi csiszolást is habkővel. De ez kb. minden takarításkor rutinszerűen megy.
Illetve még egy előny: így már ráfér a kormánytáska is anélkül hogy agyonnyomná a kábeleket, lehet menni bikepacking túrákra
-
Alg
veterán
válasz
bLaCkDoGoNe #6 üzenetére
Köszönöm!
Nyilván a fékpofákra nem fújtam, kivettem előtte őket - de ez egyébként is felnifékes gép, kevésbé kényes mint a tárcsafék, pár fékezés után lekopik róla ha valami kerülne rá. -
bLaCkDoGoNe
veterán
Gratula, sok-sok élménydús kilométert kívánok az új szetthez!
Egy kicsit off kérdés jutott eszembe olvasás közben, amikor ehhez a részhez értem: "Fékeket tisztítás és Muc-Off Bike-Protect-es kezelés után vissza": nem az van, hogy a fékekre, fékfelületekre nem szabad használni a Bike Protect-et?
-
Alg
veterán
500EUR volt - boltból ugyanez kábelek nélkül közel 1000, ha éppen kapható. És a kábeleknek is valami 20-30EUR darabja, kell belőle vagy 6...
-
ncc1701
veterán
Faja lett.
Azt lehet esetleg tudni, h így a jóárasított szett mibe fájt?
-
nullpoint
őstag
Húsz éve nem bringázok, nem is követem a fejlődését, így ez teljesen újdonság nekem.
Ha lemerül az akku akkor mehet haza az ember a fokozatban amiben volt, vagy van valami manuális lehetőség is a váltásra a biztonság kedvéért?
Új hozzászólás Aktív témák
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Linux kezdőknek
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Gaming notebook topik
- Asztalos klub
- Linux Mint
- További aktív témák...
- LG 55G3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 0.1ms - MLA - 2000 Nits - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDMI 2.1
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15IRH8 15 Gamer notebook - i5 12450H 16GB DDR5 1TB SSD RTX 3050 6GB WIN11
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- Bomba ár! HP ProBook 645 G1 - AMD A6-5350M I 8GB I 500GB I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest