Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • KAMELOT

    titán

    válasz rocket #103 üzenetére

    Úgy ahogy van elbaxták az egészet....MANTLE jó merketing bullshit volt. Szoftveresen tudtak 5-10 játékon gyorsítani. 55fps helyett ment 60-65fps-el. Többi játék is van a világon arra elfelejtettek fejleszteni.
    APU-k terén is semmit sem ért az amd. 8 magos 5GHz-es 220W-ot zabáló prociról meg nem is beszélve! :)
    7970-ig okés volt minden sajnos még ott is 1 évbe telt mire rendes drivert írtak!
    Arra lennék kiváncsi ezek mit csinálnak a főhadiszállásukon? :DDD

  • sixpak

    nagyúr

    válasz rocket #103 üzenetére

    Saját tapasztalat ide vagy oda, de a videókártyának köze nem volt ahhoz, hogy szarul futott a DL...a cpu- nak már inkább. :U
    Persze a vga fetisisztáknak a te változatod jobban bejön. :K

  • Zeratul

    addikt

    válasz rocket #103 üzenetére

    Rocket: Van egy nyílt jól dokumentált low level API ami erősen hasonlít a nextgen konzolok APIjára és DX12re meg van a zárt gameworks ami se nem low level se nem nyílt mert nV tuljadona. Szerinted melyiket fogják a fejlesztők használni?

  • Malibutomi

    nagyúr

    válasz rocket #103 üzenetére

    "foleg ha az AMD 3 havi driver kiadasi ciklusait nezem, ami mar ugye egyenes kovetkezmenye a ceg helyzetenek, az uzleti szenvedesuket megsinyli a termektamogatas, es ez jol is latszik :("

    Ez szerintem hülyeség, ha rosszabb a negyedéves eredmény, akkor leszárad a driver részleg programozóinak a keze? Amúgy pont év végén/ év elején szervezték át a driver részleget, még hír is volt róla hogy új embereket vettek fel.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz rocket #103 üzenetére

    De ha beborul a PC-s AAA piac, akkor meg egyetlen darab komolyabb gamer kártyát sem tudnának eladni. Sem ők, sem az NV. És emiatt a professzionális piacra készített kártyáik (FirePro) darabra levetített gyártási költségei is az egekbe nőnének, nem éné meg gyártani, mert nem tudnák haszonnal eladni, akkor meg azt a piacot is buknák. Az kinek lenne jó? Az lehet, hogy a mostani piaci részesedésük mérete miatt nagyobb jót tettek az NV-vel, mint magukkal, de a másik verzióval (vagyis, ha még évekig nem jön low level API), még rosszabbul jártak volna.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz rocket #94 üzenetére

    "Azert eleg ciki a PH nagy megmondo emberenek az ami tortent, ez igy neki (meg az AMD-nek) totalis pofara eses :DDD "

    Akkor lehet, hogy nem ugyanazt a PH!-t olvastuk az elmúlt ~egy évben a Mantle-el kapcsolatban... Mert én nem látok semmilyen pofára esést, sőt, így, hogy kvázi egy-az-egyben átvette a Khronos a Mantle-t, inkább "győzelmet".

    (#97) rocket:

    "Ez igy totalis bukta, nem sokat profitalt az AMD, biztos volt par ember aki a Mantle miatt R9 290/R9 290X-et vett, de nagyabol ennyi. (leszamitva az PH szakertojenek meseit a Mante-lerol, itt biztos kiemelkedone magas eladasokat produkalt az AMD, mondjuk ettol nem fog a csodkozelbol felallni )

    Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.
    Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.

    Az biztos az AMD felkavarta allovizet a Mantle-val, de nem sokat profitalt belole, es elnezve az NV nyomulasat ahogy racuppantak a marketinggel a DX12-re (szinte mar sajat maguk termekenek tekintik), a jovoben se sok baber fog teremni az AMD-nek, es ez a legnagyobb gond."

    Tényleg olyan nehéz elfogadni azt, hogy a Mantle (most csak a játékos vonatkozását nézve ennek az API-nak) azért született meg, hogy megmentse az AAA-s PC-s játékpiacot? Mert ez a terület már egyre inkább nyűg a kiadóknak, pláne, ha DX11-re kell dolgozni-portolni, nem érdekli az NV-t sem (felhős tervek, mobil kütyük, kézikonzolok náluk már a prioritás), a Microsoft hozzáállása is gáz volt az egészen közeli múltig, Intel meg itt nem igazán van jelen érdemben. Az AMD úgy gondolkodott, hogy inkább kikényszeríti az alacsony szintű "API forradalmat" azzal, hogy bedobja a Mantle-t, mielőtt még teljesen átkerülnek kizárólag konzolra az AAA játékok. Így megmarad az AAA-s játékpiac PC-n is, ahová így nem mellesleg tudnak azért terméket (videókártyákat) eladni. Nekik ez valamiért fontos, még, ha a presztízsen kívül közvetlen anyagi hasznuk nem is nagyon van a Mantle-ből, nekünk (a konzolokkal nem szimpatizálóknak) meg jó, hogy így történt.

  • Menthirist

    veterán

    válasz rocket #97 üzenetére

    Miért, ma a 7950 boost-om sem levélnehezék, pedig 2011 legvégén / 2012 elején jelent meg a sima, a boost pedig pár hónapra rá. Ehhez képest még szinte bármivel eljátszok, és max high-ig kell visszavennem a dolgokat. akik pl 290X-et vettek, az még azért évekig nem levélnehezék kategória.
    Én még a mantle debütálása előtt vettem a kártyámat, de őszintén csak örülni tudtam hogy jött rá, pláne amikor láttam az eredményét is kőkemény 10-20%-nyi minimum fps-ekben.

    "Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, "
    Nem... Első naptól azt hangsúlyozták, hogy amint készen lesz, megy teljesen nyíltba, addig pedig bárki komolyabb illető (partner fejlesztők vagy cégek akik kérték) megkaphatták a doksikat. Nyílván nem a Khronos két szép szeméért fejlesztették, de mindenképp nyílt forrásként tervezték.

    Az új mantle is ugyanannyira lesz zárt mint az eddigi. A partner fejlesztők láthatnak bele, illetve azok a cégek akik érdeklődnek iránta, de ugyanúgy nem lesz elérhető Tóth Árpád budapesti villanyszerelőnek.

    "kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra"
    Már megint honnan veszed ezt a butaságot? A fejlesztők mondjuk Vulkan-ra fognak fejleszteni. Vulkan-ra meg dx12-re, ezzel kb le is lehet fedni a windows, linux, lehet osx, nvidia amd és intel piacot. Tehát kb mindent. Pár effektet meg lehet betesznek majd mantle-ra (ami nem lesz nehéz ha már ott van a Vulkan), ha igényük van rá. Vannak olyan fejlesztők akiknek van.

    Amúgy van egy olyan tippem, hogy egy motor között, amiben dx12, mantle vagy Vulkan van, kb 2-3 ezer sor lehet a különbség (egy motor több százezer vagy millió soros lehet). Csak a leképezőt kell újat írni, meg pár konvertert, az oda vezető út kb minden low level apinak ugyanaz.

  • Xmister

    senior tag

    válasz rocket #97 üzenetére

    Azert nem gondolhatja senki komolyan, hogy az AMD azert tervezte a Mantle-t, hogy masfel evvel kesobb (meg kb. 2 jatekkal) odadobja a Khronos-nak ingyen, akik meg a nevet is megvaltoztatjak.

    Kezdetektől fogva mondták, hogy nyílt szabványt szeretnének belőle, így is történt. Nyilván nem hagyhatják meg a nevet, mert akkor az NV tuti nem állna mögé. Viszont a vulkán (mint megnyílt földkéreg/open mantle) névnél jobban nem is lehetne utalni rá.

    Az uj Mantle meg mar zart rendszeru lesz, kivancsi vagyok melyik szoftver fejleszto fogja figyelmen kivul hagyni a piac ~80%-at es fejleszt ra.

    Nem kell ahhoz figyelmen kívül hagyni, a hw közeli nyelvek között az átjárás viszonylag egyszerű lesz, így nagyjából csak azt az extrát kell megírni benne, amire nincs lehetőség a szabványos nyelvekben.

    Valószínűleg ugyan azok fognak rá fejleszteni, akik eddig is (pl. EA), akiknek különleges igényeik vannak. Konkrétan ez lesz a célja a 2.0-nak.

  • Menthirist

    veterán

    válasz rocket #94 üzenetére

    játszhatatlan sebességgel? mióta is számít pl egy 290X játszhatatlan sebességűnek? :D Vagy akár egy 280X? :D Vagy mostmár csak a 980-as a játszható sebesség, még a 970 is játszhatatlan? :D :D

    Továbbra sem látok semmi pofáraesést. Mert mi történik? Megy a mantle linuxra is. illetve jelentős részben mantle-re fog írni programot az az egyén, aki next gen opengl-re programoz. Hihetetlen vereség ez az amd-nek :D

    Szóval mi is lesz? lesz a dx12. Akik eddig betették a motorba a mantle-t (vannak jópáran), azoknak van egy ingyen Vulkan kompatibilitásuk is (most írt twitteren joel de vahl, hogy még jó hogy írt egy wrappert mantle köré, mert így egy kis módosítással máris van Vulkan támogatásuk). Szóval sok motornak aminek van mantle támogatása, máris van vulkan támogatása is. Ha pedig egy cég úgy gondolja hogy a dx12 mellé betesz egy vulkan-t, onnantól már csak kevés munka a mantle, pláne hogy előnyei is lehetnek, kellene egy feature? az amd tudja a leggyorsabban bepakolni, mert nem kell megfelelnie mások igényeinek. A Mantle marad a pro fejlesztők játszótere, amiben megtehetik azt, amit másban nem tudnának.

  • Yllgrim

    őstag

    válasz rocket #90 üzenetére

    Az elottem szolot azzal kiegeszitve, hogy a zart Mantle bekerul a tovabbiakban is a driver-be, vagyis ha az egyik nagy fejleszto specialis feature-kat akar, akkor AMD belerakja a zart API-ba, azt a driverbe es te mint vegfelhasznalo orulsz hogy nalad egy picit szebb vagy gyorsabb vagy mindketto...

    Ez mindenkinek jo, AMD-nek meg foleg, elterjedt szabvannya valt az az API, ami elolvasztja a hardver "hatranyait" amivel jelenleg szenvedunk, raadasul nekem sem mindegy hogy az FX-em most erore kap es meg akar par evig nem kell lecserelnem, mert a melo nagy resze atkerul a VGA-ra... En nem banom.

    Azt se felejtsuk el, hogy manapsag nem mindenkinek van TOP gepe, gyengebb rendszerek is hatekonyabbak lesznek... Bar jovore fejleszteni akartam, megvarom mi lesz ennek a vege, ugy nez ki sokkal olcsobban meguszom majd...

    (#94) rocket: Ha csak masolnak a tobbieket akkor 100% hogy elbuknanak, nem ernek utol oket, am ha megforditjak a szituaciot es elerik hogy a nagykutyakra raeroltessek az o elkepzelesuket... Ez azert nem semmi. Nekem irrelevans hogy ki hozta ki az API-t, engem csak az erdekel hogy nekem mint vegfelhasznalonak ez jo legyen. Ha tortenetesn az Nvidia lett volna azt sem bantam volna. Nem igy lett, de ugy nez ki jo lesz, Linux is kap vegre egy jo supportot, remelem folyamatosan fejlesztik majd es a jovo majd megmutatja a veget.

    Mo-n az emberek jelentos resze nagyon pesszimista, mindenben azt latjak meg, hogy milyen kaki valami, szerencsere a vilag nagyobbik reszen nem ez a szemlelet uralkodik. Abu es a tobbiek nagyon jol teszik hogy megosztjak az emberekkel ezt a rengeteg informaciot, mert kulonben az oldalt latogato kedves forumtarsaknak pontatlan, felinformaciokat tartalmazo irasokbol kellene informalodniuk, mert ugye nyelvet minek tanulni, tanuljanak meg ok magyarul cimszoval, na akkor aztan lenne ereszd el a hajam sotetseg itt a fekete lyukban...

    Borzaszto...

  • Menthirist

    veterán

    válasz rocket #90 üzenetére

    Mert valami hátrányunk származik belőle? :D Nem sokra a mantle bejelentésére jött a dx12 bejelentés, és nagyon korán tudtuk már hogy milyen olyan vga-k lesznek, amik dx12 kompatibilisek. Tehát akik mantle miatt amd-t vettek, azok egyrészt játszhattak minden mantle játékkal, emellett játszhatnak ugyanúgy minden vulkan és dx12 játékkal is :) És mivel mindegyik low level api, így lehetett tudni hogy ki lesz járatva a vga. Szóval miért is lettek átverve? Béna birkáknak valamivel korábban jutott low level api, ezt leszámítva pedig ugyanott vannak... a noobok :D

  • micafighter

    nagyúr

    válasz rocket #90 üzenetére

    Akik a mantle miatt vettek amd vga-t, azok továbbra is élvezni fogják a gcn elönyeit, dx12 tier3-ban, és a vulkannal is feltételezhetöleg szintén a dx12höz hasonloan az összes opcionális funkciot tudni fogják a gcn kártyák.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés