Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • velizare

    nagyúr

    válasz Morden24 #73 üzenetére

    meglehetősen ritka madár lehetsz, ha még mindig nem sikerült megértened, hogy a felsorolt példák

    NEM

    a Bioware játékai kapcsán fordultak elő, hanem egy EVERQUEST II nevű MMO alatt (és mint mmo, felesleges a kliensbe bármiféle drm, mielőtt újra ezzel jönnél), amelyet az SOE fejleszt és ad ki.

    remélem ezúttal sikerült kellően egyértelműen fogalmaznom, hogy megértsd, vannak más fokai is játékkiadásnak és a bioware nagyon nem kéne, hogy lesüllyedjen erre a szintre.

  • velizare

    nagyúr

    válasz Morden24 #66 üzenetére

    konrétan az everquest 2 februárban megjelent kiegészítője körüli hercehurcára gondolok.

    nem rosszindulatról van szó, hanem profitmaximalizálásról, és annak a piac felé történő kommunikációjáról. arról, hogy nem mondhatják azt, hogy bocs srácok, erre van pénz, ezt kell szeretni, hanem előállnak mindenféle kitalációkkal, mint pl. az utolsó pillanatban felmerült jogi probléma. felteszem a szenátus, vagy az adott falu törzsi tanácsa nem az előző héten hozta a jogi problémát előidéző rendeletet.

    tehát valaki szarul végezte a munkáját. vagy eleve így akarták, és a közlemény csak egy előre megírt konzerv. nem világos, a piac meg gondoljon, amit akar, a játékosok meg gondoljanak, amit akarnak.

    ha már támogatás. az everquest2nek léteznek lokalizált verziói is francia, német orosz (és mint később melodramatikus körülményeket idézve kiderült) angol nyelvterületen is (ez utóbbi nem vicc, az egyik patch európai bevezetése azért késett heteket az észak-amerikaihoz képest, mert nem végeztek időre a fordítással (sic!). nyilván mindenki megérti, milyen komoly problémák merülhetnek fel egy játék amerikairól angolra történő lefordítása során). arról már nem is beszélve, hogy néha a kritikus hibákat tartalmazó patch amerikai bevezetése után az ezernyi bugreport és petíció ellenére szemrebbenés nélkül feltolják ugyanazt európai szerverekre is.
    ha már lokalizált verziók vannak, akkor jár hozzá telefonos support is. akikkel beszélhetsz angolul az amerikai időzónáknak megfelelő nappali időben, vagy beszélhetsz a dedikált brit, német, vagy francia supporttal, de szintén az amerikai időzónának megfelelő időkben.

    az ilyesfajta viselkedést a soétól megszoktam, de a bioware is ilyen akar lenni? egy dobozos bioware játékért is legalább bécsig kell menni a jövőben? ha valami gondom támadt a játékkal, meg kell várnom az este hat órát mielőtt bármiféle választ remélhetnék a kérdésemre? pedig én nemcsak a normál árat fizetem meg, hanem még a 17,5%os VAT-ot is, tehát több pénzért nekem kevesebb jár majd? vagy egész európa marginális piac lett hirtelen?

    a saját érdekük egy világos, és egyértelmű állásfoglalás, még mielőtt elharapóznak az ilyesféle gondolatok, mert pár hónap alatt romba dönthetik az évek alatt felépített pr-t.

  • velizare

    nagyúr

    válasz Morden24 #59 üzenetére

    szándékosan van túldramatizálva a dolog, hogy megértsétek, ez a kiadói magatartásforma hová vezethet. a példák nem kitaláltak, hanem egy más kiadó játéka kapcsán előfordult, valós problémák, szóval nem a kisujjamból szoptam.

    ugyanaz a sales és marketingosztály szervezi meg a termékek terítését is, amelyik a nyereményjátékot tervezte. amennyiben számukra az utolsó pillanatban vált világossá ez a jogi akadály, akkor alkalmatlanok a munkájuk végzésére.

    és bár több nap is eltelt, a bioware még mindig nem tette egyértelművé, hogy egyszeri esetről van szó, és nem cégpolitikai változásra.

    a játék minősége innen még lehet jó, de már a kutyát sem érdekli, a keserű szájíz, hogy ugyanazért (vagy gyakran inkább több) a pénzért (gyk.: dollár-euró konverzió, ami steam és társai esetében gyakran 1:1, VAT) neked nem jár support, a hajadra kenheted a nyeremény kuponokat, és még a játékot is később kezdheted el csak azért, mert te nem a gyarmatokon élsz.

  • velizare

    nagyúr

    válasz tiv83us #50 üzenetére

    akkor vigyék át egy másik állambéli stúdiójukba. van stúdiójuk austinben, edmontonban, és montreálban. vagy ez mindenhol törvénybe ütközik?

  • velizare

    nagyúr

    válasz tiv83us #53 üzenetére

    itt legfőképpen arról van szó, hogy nem tetszik a népnek ez a módi. most elkezdték a bazárral ezt a csak észak-amerika létezik c. dolgot, és a community attól fél, hogy ez lesz a meghatározó irányvonal a későbbiekben is.

    hogy mégis miről beszélünk:

    a bioware is követi az irányzatot, hogy a játékaihoz később fizetős tartalmakat ad ki, hogy ezzel is növelje a vásárlói számát. úgy néz ki, hogy ez általánossá fog válni az iparágon bellül.
    képzeld el a reakciókat a következőkre:
    tegyük fel, hogy a mass effect 3hoz csak az észak-amerikaiak számára jelennek meg a DLC-k.
    tegyük fel, hogy a star wars: the old republichoz, amely egy 7 év kifutási időre tervezett játék lesz, a live support csak az észak-amerikai előfizetők számára lesz elérhető.
    tegyük fel, hogy a különböző kedvezményekből, pl. pre-launch headstart, limited edition kaidás, exkluzív béta account. gamecard, csak az észak-amerikai lakosok jöhetnek számításba.
    tegyük fel, hogy dobozos kiadás csak észak-amerikában fog megjelenni.
    tegyük fel, hogy csak észak-amerikában lesznek szerverek (európában a ping az észak-amerikai többszöröse), és a karbantartás is az ottani idő szerint fog történni (többórás downtimeok minden hétvégi déutánokon ftl).

    a bioware image-a nagyon kedvező, mert minőségi játékokat adtak ki a kezdetektől fogva, de most a játékosok most nem tudják, mire számíthatnak a jövőben.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés