- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Kuo: Az iPhone 18 Pro állítható blendét kap
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- MIUI / HyperOS topik
- Motorola Edge 30 Fusion - fúziós kínai konyha
- iOS alkalmazások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mobil flották
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #217203 üzenetére
Sok függ a használattól, mi sokat városoztunk és 280k km-nél már volt egy pici hangja.
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217201 üzenetére
80ezer körül? Az okosok azt mondják, hogy ugyanakkor kell cserélni benne az olajat, mint egy manuális váltóban tehát kb 120ezer kmnél. Gyártói előírás nincs rá, elvileg élettartam olaj van benne.
2020-tól pedig az olajos DSG-ben is 60ezer helyett 120ezer km lett az olajcsereperiódus a gyártó szerint.2 olaj van benne? Az hittem a száraz dsg-ben csak 1 olajkör van és a nedvesben van 2 kör.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217207 üzenetére
Köszi és bocsi, nem kukacoskodni akartam, csak nem erre a válaszra számítottam, de elhiszem és megértem. Olyan érzésem támadt, mintha én lennék az egyedüli a világon, ha elvinném 2 körös dsg olajcserére a száraz dsg-s autómat 80ezer kmnél. Ettől még elfogadom és megértem a javaslatod.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
őstag
válasz molnarpeter #217203 üzenetére
Ebben reménykedem én is Peti! Nem városi rohangálósnak tartjuk az autót. Van körülöttem kettő ilyen autó, az egyikben nem volt 200, a másikat 250 körül operálták. Ráadásul mindkettő DSG-vel szerelt.
Egyébként meg nem drága a szett (kuplung+kettőstömegű, meg az aprólékok hozzá), a LUK 142eHUF, szóval nem vészes.Joe
-
Mágus2
Közösségépítő
1.6BAR
Viccet félre téve, több olajat eszik, mint benzint. Vettem hozzá egy másik motort, aminek szintén az a baja, mint a sajátomnak, de legalább tudok rajta dolgozni és még a golfot is használom. Majd lesz egy swap nap. Akkor szétborítom az egészet...
Már a hibával vettem a golfot, de azóta volt egy-két nehéz napja nálam is. Legutóbb úgy meghajtottam, mikor siettem, hogy nem csoda, már kell neki a szeretet.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #217209 üzenetére
Az biztos, hogy nem Te leszel az egyedüli, a Tsi csoportban a tulajok java 60e km-nél cseréli. Ez az egész egyébként olyan mint az olajcsere a motorban, nálunk is a tesztautók tartós járatáson mindig 30e km-es csereperiódussal járnak, tudja a technika azt is, több 400e km felett jár/járt. Szétszedés után is szépek a hengerfalak, a csapágyak stb. Olajlerakódás és koksz viszont sokkal több van benne, pláne a városi profilt járt motorokban, ami egyébként más dugulásokat, lassuló beavatkozókat stb eredményez. Ezért én max 15e km-ként cserélem az autómban az olajat. A másik az, hogy nem tud minden profilt letesztelni a gyártó, na pont ez van a DSG-nél is, bizonyos üzemeltetési körülmények között a DQ200 rosszabbul teljesít és van akinél több százezer után is rendben van a váltó olajcsere nélkül, van akinek 30e km-nél megkotlik.
Váltó témában egyébként én is abból élek amit a kiesési statisztikákból látok és a kollégáktól tapasztalok, én motorokkal foglalkozom, motorolajos a kezemThe Truth Is Out There --->
-
Corsa02
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #217216 üzenetére
Köszi, ez hasznos!
Olyat is olvastam, hogy minek azt az olajat cserélni, úgy sem amiatt fog megkotlani a DSG. Tehát a hiba legtöbbször nem az elhanyagolt olajcsere miatt van, legalábbis száraz dsg-nél.
De nyilván értem. Motor olajat én is 15ezrenként cserélem, de a váltóba még nem döntöttem el. -
-=Vacsek=-
senior tag
Hali 2011es Skoda superb-re van valami igényes kipufogó vég? Gyárilag srégen vágott amivel nem is lenne gond de a menet szél visszahozza a kormos levegőt a lökösre..
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tibbike01 #217205 üzenetére
Ha már a DSG-ről volt szó, érdemes ezt a cikket elolvasni a témában:
Ezektől a váltóktól menekülj! Vannak jobb és rosszabb DSG váltók. Segítünk választani!
#nincsbennetarcsi
-
tibbike01
őstag
Köszi ezt ismerem!
Fura, hogy 2024-es cikk, de mégis régi konstrukciókat, régi évszámokat, motortípusokat (1.4tsi) említ. Ettől még minden szava igaz.
Jó lenne valami tudomány pl arra, hogy mit mókoltak az e-tec dsg (vitorlázás funkció, szabad kigurulás...stb) vonalon is, illetve, hogy volt-e bármi fejlesztés dsg téren az elmúlt 5-6 évben, pont úgy, mint az 1.5tsi evo(1) és evo2 esetében.[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz -=Vacsek=- #217222 üzenetére
A kormot kell megszüntetni.
-
simonjoe
őstag
válasz molnarpeter #217224 üzenetére
Nem nagyon merek ilyen megoldást használni, a tető alatt is futnak össze-vissza kábelek, nem nagyon hiányzik, h valamelyiket meglékeljem. Azt érzem, amilyen szerencsém van, csak fokoznám a gondot.
Joe
-
-
Pikaa
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni nekem, hogy a következő 3 hibakód mi lehet pontosan?
Skoda Octavia 3, 2.0 TDI, 150hp, CKFC7144 - Kérem a hibatárat kiolvasni
U1008 00 [096] - a CAN kapu vezérlőből -J533- [19] cím
[Új tulajdonság! A kiterjesztett UDS hibakódokat csak az újgenerációs intefész támogatja]
időszakos - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés óta4794 - Légtömegmérő -G70- valószínűtlen jel
P0101 00 [237] - -
MIL BE - Igazolva - Tesztelve a memóriatörlés ótaMotorfordulatszám: 2124.50 /min
Normált terhelésérték: 0.0 %
Gépjárműsebesség: 126 km/h
Hűtőfolyadék-hőmérséklet: 88 °C
Beszívott levegő hőmérséklete: 100 °C
Környezeti levegő nyomás: 1000 mbar
30-es pont feszültség: 14.700 V
Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40
1.HS 1.lev.tömeg-mérő lev.tömeg: alapérték: 531.2 mg/löket
Normált levegőáram-arány: szűrt érték: 1.2317
1.HS 1.kip.gáz-visszavez.szel: helyz-visszajelz -mért érték: 0.00 %
1.HS 1.fojtószelepállító-egys: helyz-visszajelz -mért érték: 0.00 %
Töltőnyomás: előírt érték: 1106 hPa
Töltőlevegőhűtő-kimenet: 1.HS 1.nyomásjeladó: alapérték: 1419.2 hPa
Befecskendezési mennyiség középértéke: 0.00 mg/löket96 - B1.
P0016 00 [167] - vezérműt.pozició szenzor-G40-/motorfordulat jeladó-G28- hibás összhang
MIL BE - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés ótaMotorfordulatszám: 770.00 /min
Normált terhelésérték: 31.0 %
Gépjárműsebesség: 0 km/h
Hűtőfolyadék-hőmérséklet: 81 °C
Beszívott levegő hőmérséklete: 72 °C
Környezeti levegő nyomás: 950 mbar
30-es pont feszültség: 14.040 V
Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40
Motorindítás: indítás-szinkronizáció: EPM_MODE_OK
Motorindítás: indítás-szinkronizáció-Test_Program_Epm st Op Mode -
Mágus2
Közösségépítő
válasz molnarpeter #217219 üzenetére
100-as Vpower racsing benzinbe beáztattam, aztán az ultrahangos tisztítóban szintén átmostam, és végül a puha drótkorong levitte a tetejéről a maradék karbont.
[ Szerkesztve ]
-
Pikaa
aktív tag
válasz Pikaa #217235 üzenetére
Javítom ezt:
4096 - B1.
P0016 00 [167] - vezérműt.pozició szenzor-G40-/motorfordulat jeladó-G28- kibás összhang
MIL BE - Nincs igazolva - Tesztelve a memóriatörlés óta
hibakörülmény:
Hiba állapota: 00000001
Hiba priorítása: 2
Hiba gyakorisága: 1
megtett Km: 187108 km
Dátum: 2024.06.04
idő: 19:57:41
Motorfordulatszám: 770.00 /min
Normált terhelésérték: 31.0 %
Gépjárműsebesség: 0 km/h
Hűtőfolyadék-hőmérséklet: 81 °C
Beszívott levegő hőmérséklete: 72 °C
Környezeti levegő nyomás: 950 mbar
30-es pont feszültség: 14.040 V
Sikertelen tanulási folyamat számláló az OBD szerint: 40
Motorindítás: indítás-szinkronizáció: EPM_MODE_OK
Motorindítás: indítás-szinkronizáció-Test_Program_Epm st Op Mode State t UBYTE: 48 -
Mágus2
Közösségépítő
válasz Pikaa #217237 üzenetére
vezérműt.pozició szenzor-G40-/motorfordulat jeladó-G28- kibás összhang
Nincs szinkronban a főtegely fordulat jele a vezérműtengej jeléhez képest, gyakori hiba, ha megnyólott a vezérszíj, vagy valaki cserélte de nem pontosan dolgozott és nem használt célszerszámokat, csak jeleket rajzolt.
Mikor volt vezérműszíj cserélve?
[ Szerkesztve ]
-
mario1012
tag
Qru:
Eladásra került a Passatom 9 év után, kérlek, ha időd engedi majd, vedd már ki az összefoglalóból. Így már a Skoda teljesen átveszi a helyét minden szempontból napi használóssá avanzsál.
Közel 1 év használat, tapasztalat már van vele. Nagyon szeretem, ha kell harapós is tud lenni és a fogyasztása is elég kedvező. Átlag 7-8 l/100km között vegyesen, inkább rövid távokkal, hosszútávon ~6 literrel is beéri, ami szerintem nagyon baráti. Jó kis összeállítás ebben a konfigban.
Miért nem jeleníti meg több fórumtárs autójának a képét? Legutóbb mikor átfutottam még behozta szinte az egészet. Se telefonon, se gépen nem látható nálam. -
-
simonjoe
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest