Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz bitpork #181167 üzenetére

    Attól, hogy elhülyéskedjük a dolgot, a lényeg még nem változik...

    A long life periódus nyilván nem az átlag magyar autósra lett kitalálva, aki évi maximum 10e km-t megy, mert többségében rövid utakon használja az autót, és a "nagyobb" távolságok is legfeljebb párszáz km-esek. Eleve pénze sincs arra, hogy 1000 km-eket autózzon, meg Mo-on nehéz is ennyit összehozni. Hangsúlyozom, átlag felhasználó...

    Nyugaton más a helyzet, hosszabb utakon ingáznak, simán megvan a kocsiban az évi 20-30e km, az üzemanyag minősége is jobb, pénzük is van tankolni, ekkora futásteljesítményt meg nem városi dugóban szednek össze, hanem használják a autóutakat/pályákat is. Ami viszont egészen más típusú felhasználás, és jóval kevésbé terheli az olajat.

    90-es évekbeli Hondám szervizkönyvében anno benne volt, hogy "extrém használat" esetén az olajcsere-periódus a gyárilag előírt fele kell legyen. "Extrém" felhasználásnak minősült a városi használat. Tehát azt még csak-csak megértem, ha motorkímélés, esetleg városi használat esetén az előírt periódus felénél javasolja valaki az olajcserét, esetleg, ha nagyon durván vigyázni akar a kocsira, a harmadánál, de mégis ki locsol rá az autóra nagyjából feleslegesen 150e-t (felezett olajcserével számolva) 120e km-enként, és minek? Mitől lesz "jobb"?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák