- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz do3om #130449 üzenetére
Ezt csak skoda szalon tudja kiolvasni, vagy felszereltebb műhelyek is?(van a városban egy Auto Check Center nevű hely, ott szerintem kellene hozzá lenni proginak, ha nem akkora top secret).
Olvastam itt a topicban, hogy elvileg nem biztos, hogy van bennük kettőstömegű, ennek hogy lehetne utána járni? Illetve valaki kuplungozott már ilyet és ő mit látott?(jó lenne, ha ezt a tételt ki lehetne törölni a képletből)
Ma kipróbáltam a szóban forgó verdát, ahhoz képest amit olvastam róla, hogy gyenge, nagyon meglepődtem, mert elég jól húzott, de az biztos, hogy a visszakapcsolást igényli, 5-ösben 30ról nem úgy áll fel mint a nagyok, de így szerethető "kisautónak" tűnt ezzel a motorral!
-
do3om
addikt
válasz diablo1984 #130452 üzenetére
Nem tudom hol tudják olvasni de nekem Mágus megoldotta. Szóval gondolom erre szakosodott helyen megtudják. 30-nál nem is kell 5-ös, nekem golf 6 van ezzel a motorral (5 sebességes), amit kiír hogy váltani kell az semmire sem jó. (Mágus ha olvasod ezt nem lehetne átírni, csak hogy ne felesleges legyen a jelzése?)
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz diablo1984 #130458 üzenetére
VCDS, vagy Delphi DS150.
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130447 üzenetére
Szia
Én tavaly tavasszal vettem egy ilyen autót kollégától cégeset. 161e volt benne most tartok 185e-nél.Amit kellett cserélnem:
- teljes fék tárcsák betét elől-hátul vétel után rögtön. Alap dolog...ennyi km-nél.- novemberben kuplung csere mert már csúszott bizonyos helyzetekben. Meglepetésre nem kettős tömegűvel volt szerelve hanem sima kuplunggal. Lehet a Golfba kettőst raktak a Skodába meg jó lesz a sima is jelszóval!
[link]
LUK volt benne azt is kapott megint! Relatíve olcsón... 80e + szerelési díj- kombi a drágám és zavart valami kattogás nyáron és hogy nagyon ül a segge ha megpakolom. Hiba az volt, hogy a hátsó rugók közül az egyik törött volt a felső részéből egy 10 cm-es darab fityegett és hangot adott. Nem mindig persze. Csere után jól áll a fara és megszűnt a zaj!
- vezérlés cserét is megcsináltam! Ez az év végi mulatság(kuplung, rugók vezérlés és ált. szerviz), 280e HUF volt cakkum-pak ...és még jól jártam szerintem! 210e km a határ vezérlésnél, de nem éri megvárni azt olvastam. Remélem egy ideig még bírják ezek ha most cseréltem.
- a héten meg beficcent egy jobb első kerékcsapágy csere....búgott egyik napról a másikra. Csere...45e....
Ami még necces lehet a jövőben:
- EGR 200e felett az is megmakkan általában. Kollega cserélte már... 100e alsóhangon.
- turbó-befecskendező rendszer? 15e-s olajcserére én beálltam céges üzemben 30e volt. Ez segít a turbónak elvileg, és ésszel használom
- DFP? Sok elővárosi forgalom van meg jó pár hosszú autópálya 3-4 hetente. Ez remélem segít a tisztításban. Ha észlelem, hogy csinálja akkor még megyek vele...A váltókiosztását máig nem tudtam megszokni. Rövid mint állat... Eddigi autóimban 4-et toltam 50-nél itt nem lehet! Ez ilyen. 1500-2000 között kell tartani a fordulatot átlagos körülmények között. Városba nem az igazi. Országúton-pályán kényelmesen csendesen (relatíve) mozog az a terepe!
Tanulság? Vond le magad...
[ Szerkesztve ]
-
-
diablo1984
veterán
válasz aLávaló #130462 üzenetére
Haver vette 1,5 éve ezt a kocsit, szintén céges volt, akkor 172ezer km figyelt benne! Ő is a teljes féket cseréltette, valamint a vezérlést minden sallanggal szintén, valamint az első futóműben kellett még valami szilenteket cserélni(nem tudta pontosan miket).Most van benne 194ezer, múlt tavasszal kapott egy zsír új autót a cégtől ahol dolgozik, a felesége használta ezt, de az asszony automata váltóst akar és vesznek neki egy sx4 scross-t automatával, ezért lett eladó az octavia.
Ez is kombi, ismert az előélete és tényleg minden ki van cserélve(bár szerintem a hátsó tárcsák csak szabályozva lettek), nem is kopog, nem döbög, egyenesen megy, nem húz, nyári gumit alufelnivel ad hozzá(1éves a gumi), téli gumi acélfelnin(2014-es gyártás).
Még sosem volt ennyire fiatal kocsim, bár semmi sem igazolja, hogy kellene nekem egy ilyen fiatal dízel, de érzem, hogy birtokolni akarom(és kész)!
EGR-t láttam, hogy 112ezer a gyári, de 80alatt van utángyártott is hozzá, valamint figyeltem, hogy ez már nem a régi kis egyszerű egr, ez egy komplikált darab!
Most egy 18éves dízelem van, szeretem az egyszerűségét, az asszony egy yarist hajt, az megmaradna az octavia mellett mindenképp!
Amit írtál, többnyire pozitívum, remélem szerencsém is lesz(bár nálam jobbára városban IS van használva a kocsi, de arra ott lesz a yaris) és nem kell otthagyni a gatyámat a szervízben, ha valami behugyozik éppen, a régi technikákban azt szerettem, hogy ha már a bele csüngött, akkor is hazavitt, nem tiltott, ezek a modernek meg védik magukat....
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130465 üzenetére
4 évet volt céges üzemben nekem is, 12-es autó! Évi 40e területi képviselős üzem! 160e-ig csak olaj és szűrő csere....Én kezdtem a költést rá!
Amit cseréltem az eddig kopónak mondható volt. A rugót nem értettem egyedül... A többi meg használat függő (kuplung és fék). Azért se szólhatok be nagyon.
Kuplungnál a motorkód alapján rendelte a szerelő a kettőst, amikor meg szétszedte volt meglepődés! Cserélhette ki simára. A csapágy nem esett jól a héten....de ha búg annak is mennie kellett.Először vettem használt modern dízelt! Egy szívó benzinesből átülve amivel sokat szívtam pedig nem kellett volna.. Úgy érzem mindenre felkészültem....aztán lehet nem is!
5.5 literes szinte állandó fogyival(előváros és pálya tempó) meglátjuk mennyit tudok spórolni a fenntartásra!
-
aLávaló
csendes tag
válasz diablo1984 #130467 üzenetére
Az jó mert nekem fapad(Ambition) van...na jó megvan minden ami kell az alap vezetéshez! Van esőérzékelős törlöm, de nincs tempomatom amit drága pénzért persze megtudok csinálni.
Jó vételnek tűnik a leírtak alapján a tied. Szervizelve volt, kb. ugyanazok a gondok jöhetnek elő mindannyiunknak. Sok rövid távra a részecskeszűrő miatt nem venném meg. Én kiégetem azért időnként a hosszabb utakon remélem.
Még egy dolgot cseréltem vagyis megcsináltattam. Műanyag kormány hányadék volt állapotra mikor átvettem. Kapott bőrözést most nagyon jó fogással rendelkezik! Csak ne nyúljak például az ajtón lévő műanyagra amibe vannak a gombok is. Az nekem nagyon gagyi műanyag. A többivel nincs nagy gond!
Bizonyos dolgokban tetszik bizonyos dolgokban(fapad szint miatt is) nem így lassan egy év után, de marad még egy pár évig a tervek szerint! Az eggyel újabb modernebb és csendesebb, mert sokat ültem már az újban is utasként. A bő 1m különbséget nem akartam kiadni érte...
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #130471 üzenetére
Sajnos a faceliftes Octavia 2 ennél bonyolultabb kell a komplett kormányagy elektronika + két kar kompletten. Csak így kapható! Már tavaly végig zongoráztam ezt és még te ajánlottál egy srácot a 11. ker-ben! Az olcsó verzió nem működött hiába volt segítőkész nagyon...
[link]Ha még külföldről rendelem akkor se olcsó...A kerékcsapágy csere megint elvitte a pénzt cseréhez! Úri mulatság ráér..
-
veterán
válasz aLávaló #130472 üzenetére
Kérdezd meg itt is. Nekem ő szerelte be kompletten 20 ezerért - csak a kart cserélte - egy akkor új Octi2 FL-en, 2012-ben. És abban az autóban se volt multikormány, csak egy alap board computer. Még a klíma is alap volt, semmi climatronic.
A 11. kerületet szerintem nem én ajánlottam, ha ajánlottam valakit, akkor ő a 22. kerben dolgozik, kb. a Campona magasságában, a 6-os út mellett (Trexler Z.).
Szerk: annyit ajánlgatom itt a tempomatot, aztán valójában alig használom évek óta. Ahogy megfigyeltem, VAG-nál simán dob fél litert a fogyasztáson, előtte sok Opelem volt, azoknál nem tapasztaltam ilyent.
[ Szerkesztve ]
-
aLávaló
csendes tag
válasz focvis #130473 üzenetére
Bocs Campona! Igen ő volt, de sajnos nem tudta működésre bírni az olcsó kart, meg is rendelte de nem működött!
A másik srácot is próbáltam szóban 40-50e-et mondott rá...Úgy látni ahány évjárat annyi módon szerelték be a kormány dolgokat. Valamibe elég csak a kart cserélni valamelyikbe kompletten kell.Mostani szerelőm elektromosa is mondta nem egyszerű a dolog
- kell a komplett agy és két kart megvenni
- kell netes WV-s kapcsolattal rendelkező komputer mert az új alkatrészt társítani kell a fedélzeti cuccal.
Hiába rendelem meg pl. Kínából sajnos a programozás részét nem úszom meg.Hagytam a fenébe ezért eddig, meg leszoktam a tempomatról is. Pedig az előző autómban nagyon megszerettem!
Elég jó ez a teli talpas gázpedál az Oktáviában nem annyira fárasztó nyomni adott ponton hosszú távon. Ez is segít, hogy elengedjem a dolgot! De lehet még megcsinálom egyszer.... -
i-sti
senior tag
válasz i-sti #130241 üzenetére
Megvolt ma a csere.
Íme a tavalyi szűrők.
Egy év és majdnem 12k km után.
[OneDrive album][ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
K Norbi
addikt
válasz i-sti #130476 üzenetére
Köszi a képeket
Levegőszűrő jó dzsuvás.. hatalmasak a lamellái.
Alul az a +kék/fehér réteg mi célt szolgál?A légy is Likeolta a Mannt!
Olajszűrőbe a Purflux jobb választás.
(#130478) diablo1984 Szerintem elég retek.
Az enyémre ellehetett mondani hogy nem volt az [link][ Szerkesztve ]
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #130476 üzenetére
a levegőszűrő az nem vészes(kicsit koszos, de nem halálos, de persze cserés), a pollen szűrő még csak épp kapott, az olajszűrő meg fekete, de gondolom dízelről lehet szó, ráadásul nem is annyira fiatalról(milyen autó?)...
Ezek közül a pollen szűrőt én hagytam volna még, majd következőnél megkapta volna.[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
Miért kell minden hirdetéshez odarakni, hogy "Highline"?
-
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130478 üzenetére
2011 CRTDI A4
A pollenszűrő, az új 300 gramm a régi 400 grammos volt. Szerintem bőven cserés volt.
(#130479) freaghill: Mert a sok hozzá nem értő hamarabb megveszi.
Norbi: Valami ízé, nem tudom. Valamit gondolom az is csinál.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
diablo1984
veterán
válasz i-sti #130480 üzenetére
Amit meg akarok venni octaviában 10ezret ment az olaj 1 év alatt, de még átlátszó volt benne, nem kormos fekete! A tied 2literes crtdi? Ez az octavia 1,6-os, zömében rövid távokra használt....
Amikor a mostani autómat megvettem(laguna1-es) a pollenszűrő olyan volt mintha egy madár belefészkelt volna és a közepét kirágta valami egér! Na az már bőven cserés volt! Ez még fiatal és hamvas.....
Az a kék szivacsos valami szerintem ahogy a fórumtárs is írta az északiaknak lenne, hogy ha havat szív be, akkor az megfogja és nem áztatja el a szűrőt!
[ Szerkesztve ]
-
Szajo
őstag
Sziasztok.
1.8T motorról mi a véleményetek?
Fenntartásban és fogyasztásban milyen?
Erőben nyomatékban ismerem ültem olyanban. -
i-sti
senior tag
válasz diablo1984 #130482 üzenetére
Nem tudom mitől függ, hogy fekete legyen az olaj vagy nem.
Remélem itt majd felvilágosítanak majd.Novum Forum Siculorum
-
Morris
veterán
válasz K Norbi #130486 üzenetére
Hát ha megnézed az övé dupla olyan vastag.
Szóval szerintem nem.
Vagy tudja a fene.Én csak a szűrőre írtam, hogy azért koszosabb a tdi-é, mert turbós. Sokkal több levegőt kap a motor ugyanannyi megtett km alatt.
Az az alsó kék valami egy durva előszűrő lehet. Kérdés, mennyit fojt a motoron.[ Szerkesztve ]
-
artiny
őstag
GOLF V 55kW 1.4 16V -ba milyen olajat kene vennem? valaki azt mondta hogy SHELL-t ne, mert hogy azt megeszi a 16V -s motor. Igaz ez,? milyen markat es tipust vegyek? az uzletben azt mondtak hogy 5W40 st kéne
[ Szerkesztve ]
-
Anubris
őstag
Sziasztok,
megtudnátok mondani, hogy a 2.8-as FSI és a 3.0 TDI V6 közül ami az A6-ban is van melyik a megbízhatóbb motor?
-
Kiskokó
veterán
Helóka.
Érdekes dologgal jövök...
Garázsban a kocsi közepe tájékán pár csepp inkabb viz mint olaj szerű citromsargas folyadek.
Difi olaj? Váltó javításnál volt cserelve es akkor is alig volt benne. Eddig birta volna az új tömítés? Megütve nem lett.
Eddig meg nem volt ilyen hogy lássak is cseppeket.
Ötlet?
Facen beszéltük már hogy ilyennek nem kéne lennie a kocsiban.. de Biztos hogy a kocsiból jön.
benyúltam alulról papírral nem láttam pontosan de talán mintha a kipufogó csövön állt volna egy csepp amit letöröltem. Kicsit alrébb is látszik pár halványabb csepp én is azt hittem hirtelen Fater csepegtetett szét valamit... de nemÉrdekes
Mi lehet ez ??Dankeee
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Magnum_
nagyúr
válasz diablo1984 #130494 üzenetére
Olyan fekolaj szinunek tunik nekem egyebkent.
Legalabbis nalam annak van hasonlo szine.I humbly and respectfully decline™
-
latyak17
tag
válasz artiny #130491 üzenetére
Nekem 9N polom van, de uganyez a motor 5W40 Mobil olaj ! Tegnap cseréltem le énis egy Mann szűrővel Metabond 5W30 helyett ment, eddig tetszik, szépen jár semmi gond nincs vele, igaz leeresztetük az összes olajat, kb dl ből öntöttem a friss olajból és egy pár másodpercre beindítottuk, hogy az olajpupa is kinyomja az olajat, hát jött még belőle rendesen a gané...
Vszeg, egy ugyanilyen csere lesz 5000km múlva is ahogy Mágus javasolta hátha segít a picikén
METABOND olaj, olajadalék, üzemanyagadalék forgalmazása !
-
i-sti
senior tag
Hamár latyak leírta akkor én is megkérdem.
Olajcserénél kell valami féle spéci módszert bevetni hogy az összes olaj/gané stb ami van ott teljesen kiürüljön? Van esetleg valami szer amivel ilyenkor jó átöblíteni?(#130497) Saint_: Ezt sajnos én is így értelmeztem.
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- További aktív témák...