Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- MediaTek Helio G50-nel futott be a Tecno új belépő ajánlata
- Huawei P50 Pro - emlékkép
- Befutott az Android 16 fejlesztői előzetese
- Mobil flották
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Prohardver app (nem hivatalos)
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7666 üzenetére
Te mit tennél ezen kívül? Jövőre az integráció kinyírja a mobil termékekben a VGA-t. A diszkrét kártyák belépőszintjének vége. Olyan bevétel esik ki a VGA-piacból, amit valahogy pótolni kell. Ezért lett a CPU-ra korlátozva a ruhafizika számítása a Mafia 2-ben. Egyszerűen az nem üzlet már, hogy a gépbe egy GeForce-ot veszel, kettő kell minimum, hogy megérje a piac. Régen ez másképp volt, mert versenyezhetett az NV az IGP-ben, ami a legnagyobb nyereségrészt adta. Most már a mobil a fontos piac, de annak jövőre vége lesz. Nem marad más, mint az asztali gépek, ami a nyereség szempontjából nulla. Ezekkel a feltételekkel, és egy x86-os platform hiányában van jobb stratégia a megfelelő bevétel fenntartására? A CUDA és a zárt platformok egyelőre nem váltak be az NV-nek, így agresszívabb megközelítés kell, vagy fel kell adni.
[link] - írt a techradar is egy kérdésekkel teli elemzést. Nagyon nehéz a helyzet ez látható. Az NV egyre agresszívabb lesz, minél kevesebb talaj van a GeForce lába alatt. Legrosszabb esetben le kell lőni a brand-et, de ezt amúgy is le kellene, ha nem mennének bele ezekbe a játékokba, tehát vagy nagyot nyernek, vagy elvesztenek egy jelen állapotában értéktelen piacot. Mondhatni úgy is, hogy az NV-nek nincs vesztenivalója. Akik megszívják azok a játékosok az egekbe tolt gépigénnyel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Lacc88
senior tag
-
smkb
őstag
válasz adamssss #7670 üzenetére
1. Már most sem a HD5770 a középkategória, hanem a HD6850/70, GTX460/470. 3 hónap alatt nagyot fordult a világ. Jövőre ez még lejjebb tolódik. Ilyen szintű teljesítményt cpu-val egybetokozva jópár évig nem fog tudni produkálni senki. A HD5770 is elérhetetlen egy ideig a Fusionnal is, nemhogy ezek,
2. 2012-ben jön a konzolok új generációja, újra brutál hardverekkel. A PC konverziók is meg fogják igényelni a komoly vasakat. A mostani konzolátiratok középkategória aljával is egész jól elfutnak, de 2 év múlva hirtelen lesz nagy váltás. Semmire nem lesz elég egy akkori IGP.
Csalóka a jelenlegi állapot, mert a mostani konzolgenerációk miatt van az, hogy a alacsony kategóriás vga-kkal is ellehet lenni, azt a képzetet keltve, hogy ezeket kiváltva igp is elég lehet. Konzolgeneráció váltással viszont bukik sok minden. Nem fognak a fejlesztők direkt PC-re, csoffasztott verziókat kiadni, úgy mint ahogy most is büdös sokuknak jobbat csinálni PC-re, viszont jönni fognak PC-re ezentúl is, mivel kis portolási munkát belefektetve extraprofitot hozhat, mertl a konzolokon kitermeli az elsődleges hasznot és bekerülési költséget, így a PC piac már csak extra bevétel.
Minden a következő konzolgeneráció bevezetésén múlik... az igp-k sorsa is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #7724 üzenetére
Általában az igényeknek megfelelően van leosztva az országos kvóta. Esetlegesen előfordulhat, hogy a kereskedők nem tartanak rá igényt, akkor el lesz adva a termék más országnak.
Az, hogy mennyi a kvóta az attól függ, hogy mennyi termék van. Ha kevés, akkor mi nem sokat kapunk, ha sok, akkor nem lesz gond az elérhetőséggel.Amit egyelőre tudok, hogy a Best Buy 200 darabot kap gyári NV-ből. Azt nem tudom, hogy EVGA-ből mennyit kapnak.
(#7726) adamssss: A hibás chipek száma már jelenleg is nagyon alacsony ... Gyakorlatilag elhanyagolható. A termikus variancia biztos jobb lesz, nem hiszem, hogy ne jöttek volna még rá a problémák okára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8519 üzenetére
Csak tologatják. Valszeg TDR nélkül akarják kihozni, de a béta nem jó.
Amúgy dolgozok azon, hogy összegyúrjak egy kevert drivert, ami a 275-re épül, de megkapja a legújabb béta DirectX és OpenGL részét, csak eléggé bonyolult az NV driverstruktúrája, de talán átverekszem magam rajta. Ha minden jól megy, akkor a kevert driverrel 290-es játékfunkciókat kaptok a 275-ös driver stabilitásával. Persze készpénznek ne vegyétek. Fingom nincs, hogy mennyire tudom stabillá tenni. Próbálkozok, de csak machinálni tudok forráskód nélkül. Ha az alapstruktúrát követem, akkor pedig több szolgáltatásnak annyi lesz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8521 üzenetére
[link] - itt van egy hosszú topik. Szerencsére összeraktam egy rendszert, amiben előjön. Erős Youtube terhelés mellett Firefoxszal, így tudom tesztelni.
Azt nem tudom, hogy a 285 neked hol bajos. Én a TDR-en próbálok segíteni. Többre sajnos nem vagyok képes. Ezt is azért nem kürtöltem világgá még, mert közel sem biztos, hogy ennyire bonyolult struktúra mellett tudok valamit alkotni.
Az a bajuk a júzereknek, hogy a 275 driver eléggé stabil, de sok játék jobban fut a 28x-szel. Ezért ott a kérdés, hogy a stabilítást, vagy a sebességet válasszák. Megpróbálom a kettőt összegyúrni. Mondom egyelőre próbáltam megbontani a driver működését, de ez nem megy, mert nem stabil, szóval nekifogok a másik útnak. Funkcionalitásban kevesebb lesz a rendszer, de stabil lesz, reményeim szerint.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Löncsi
őstag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8625 üzenetére
Igaz lehet, más lesz az architektúra, ami nagyon erős compute irányt vesz ... Emellett az NVIDIA készül az integrálásra is.
A shader az nagy kérdés, hogy mit tekintesz annak. Ezek teljesítménye nagyban függ az architektúrától. Az AMD-nél is nagyon nehéz értelmezni a 2048 shadert. Ezért írom shader részelemnek, mert talán ez áll még a legközelebb az igazsághoz, noha ez is egy sarkított dolog. Persze az átlag olvasó nem érti meg mélységében.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8627 üzenetére
Lineárisat biztos nem fog adni. Ha tényleg ilyen magas lesz az ALU:tex arány, akkor lesz olyan játék, ahol nagyon erős lesz. Akár Tahiti fölött, de lesz olyan, ahol eléggé gyenge lesz, akár Pitcairn alatt. Ez programfüggő lesz nagyon.
Ez nem olyan egyszerű. A shaderek önmagukban nem érnek semmit, ha nem eteted őket. Az architektúra alapjai számítanak. Ezt láthatod a GeForce-Radeon vonalon. Egy 32 bites FMA utasítás az mindenhol ugyanaz.
Ahol egyébként ez nagyon sokat fog érni az a GPU-s PhysX. Valószínű, hogy ez is cél volt. Egyelőre a GPU-s PhysX nagyon nem hatékony. A fő cél az lehetett, hogy a magok jól ki legyenek használva, vagyis kevesebb legyen az üres ciklus. Ez szintén nagyon jó oda, ahol a GPU ezerrel számol. Itt a HPC front jön be, mint komoly opció.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8629 üzenetére
Főleg azért, mert a 384 bit drága. Természetesen lehet szűk keresztmetszet a sávszél, de ez nem csak a busz szélességétől függ, hanem a memória órajelétől is. GDDR5-ből 7 GHz-es lapkákat is gyártanak. Ezeket az AMD csak azért kerüli, mert 5,5 GHz fölött a lapkák fogyasztása aránytalanul magas lesz, de ettől be lehet vetni. Az NVIDIA sem fog mindig leragadni a Fermi gyenge memóriavezérlőjénél. Ki lehet azt javítani úgy, hogy jól kezelje a gyors memóriachipeket is. Innentől pedig már csak játék az egész a fogyasztással és az előállítási költséggel. Biztos végeznek szimulációkat, hogy mi a legjobb.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Klikodesh
senior tag
válasz adamssss #8629 üzenetére
A memoriavezerlot is allandoan fejlesztik es a savszelet is egyre jobban hasznaljak ki, nezz vissza a 8800GTXre es utodai teljesitmenyere.
A nagyteso mar vagy gyorsabb rammal lesz szerelve vagy szelesebb buszt kap attol fuggoen hogy eri meg nekik jobban, szerintem jelenleg inkabb a szelesebb busz marad.
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
Klikodesh
senior tag
válasz adamssss #8632 üzenetére
Nem, a nagyteso alatt a nagyobb die-t ertettem a GK100-at.
Nekem ugy tunt eddig a GK104rol beszeltetek, es erre irtam ha kevesled a memoria savszelet akkor nezd vissza a G80 es utodai (G9X) membuszat es savszelet teljesitmenyuk fenyeben es valaszt talasz a kerdesedre.
@Crytek: Szinten, gyere mar Jen-Hsun es vedd el a penzem.
Pont jokor jon ki addig elviszik az 580DCII-met is.[ Szerkesztve ]
CPUs are not a "war", you are not a solider. And there certainly won't be any battles fought on these forums.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8994 üzenetére
Az az XDR2. Lehetséges használni, de két problémája van. Drága a memória, és nehéz rá memóriavezérlőt csinálni. Persze ettől még lehet rá építeni, csak sok szól ellene is, amellett, hogy marha gyors, ami pró érv.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #8998 üzenetére
Ez csak nektek a legutolsó szempont. A gyártóknak a profit az első, még a felsőkategóriában is. Be lehet vállalni, de szerintem is több szól ellene, mint mellette.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
DemonDani
addikt
válasz adamssss #8998 üzenetére
amíg nincs gond a ddr5-tel felesleges fejlesztésbe senki nem fog belekezdeni és mivel még az 512 bit is olcsóbban megúszható tényleg nem mostanában lehet életképes a dolog.
sávszéllel úgyse gyorsul a cucc, csak ha korlátozná a többi területet
Oli nincs valami dühöngő? mert akkor esetleg átfáradhatnátok
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #9001 üzenetére
Azok valóban meggyőzőek és ez tény ... az XDR2 gyorsabb, mint a GDDR5. Ez szól mellette, meg még az implementálás, ugyanis kevesebb tűt igényel, illetve az XDR2 azonos sávszél mellett kevesebbet is fogyaszt. A gond kontra oldalon kezdődik. Maga a lapka jóval drágább, mint egy azonos kategóriájú GDDR5 chip, emellett teljesen más memóriavezérlőt igényel, amit cseppet sem egyszerű jól összerakni.
Összefoglalva a fogyasztás, a sebesség és az implementáció költségei az XDR2 mellett szólnak, de a termék magas ára és a bonyolult vezérlő elriasztja a cégeket.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
schwartz
addikt
válasz adamssss #9151 üzenetére
Fene tudja, ez ugyben most hiszek Abu-nak, bar anno az R600-at is ugy reklamozta, hogy majd milyen jo lesz mikor be lesz kapcsolva a Xenos fele tessellator. Azt azota is varom... (na meg a CF profilt a Gothic3-hoz )
(#9152) ÁdiBá
Igy van. Na lapozzunk...[ Szerkesztve ]
If he dies, he dies.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #9508 üzenetére
A Crysis 2-ben nem számít a 3 GB VRAM. 1,5 GB max, amit igényel a játék. Így tervezték. A tesszellációból lehet nyerni. Ez a fontos eleme a játéknak. Tudjuk is, hogy milyen bullshit szintű az a tesszelláció. Ezért került ki a program a tesztjeinkből, mert az AMD új tesszellátora baromira jól érzi magát rajta, és ezt a rendszerbe bevezetett trükközésekkel éri el.
Ha olyan helyen tesztelnek, ahol erős a tesszelációs terhelés, akkor a GCN ilyen előnyöket épít ki. [link] - Ez a Crysis 2-ben reális, de más program nem fog tartalmazni olyat, hogy a sík padlót felbontja egy rakás háromszögre, szóval ez a teljesítménykép torz a ténylegeshez viszonyítva. Vagy nézheted ezt a részt is. [link] Ezek a terhelések tipikusan tetszenek az AMD Gen9 tesszelátorának, mert egyszerűen lementik a felületet, és csak visszatöltik. Eközben a többi hardver a lelkét kidolgozza, hogy felbontsa képkockáról-képkockára.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #9514 üzenetére
A Crysis 2-ben a bullshit tesszelláció nagyon szélsőséges helyzeteket teremt. Például a kezdő résznél, ahol csak pofáznak még a Radeon HD 5850 is elveri a GTX 580-at. Aztán vannak olyan részek, ahol extrém mértékű a tesszelláció, és ilyenkor a GCN Gen 9 tesszellátora brutál előnyöket épít ki. Röviden az egész program úgy szar ahogy van. Az eredmény zömében attól függ, hogy hol mérsz, és így az erősorrendben is óriási különbségek lehetnek. Ezért vannak ennyire nagy különbségek a Crysis 2 tesztek között. Azt meg nehéz eldönteni, hogy hol mérjünk. Az elején a teszt nyilván torz, mert eléggé egyedi eredményeket ad. A tesszellációs helyeken, meg hatalmas előnyt adsz az új generációs Radeonnak, és alapvetően kérdés, hogy ezt más programban újra látod-e, mert mindannyian tudjuk, hogy a Crysis 2 tesszellációja durván mesterséges, és elnagyolt. Továbbra is úgy gondolom, hogy sík felületeket nem érdemes milliónyi háromszögre bontani, mert semmit előnyt nem ad a képminőségben. Egyszerűen csak eltorzítja a VGA-k erőviszonyát. Ezért egyébként mi is úgy döntöttünk, hogy visszatérünk a Crysis Warheadhez.
(#9511) fatallerror: Persze. Nyugtatóznom kellett magam.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz adamssss #9524 üzenetére
Igazából az AC-vel az a bajunk, hogy DX9-es. Az új kártyákat már minimum DX10-es környezetben szeretnénk mérni. Persze ez nem kőbe véset szabály, csak próbáljuk tartani magunkat az elveinkhez. Na meg ugye kérdés, hogy mennyire egyszerű benne mérni. De mondjuk ennek nem néztem utána.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
FireKeeper
nagyúr
válasz adamssss #9551 üzenetére
bukom a physix-et
olyan túl sok cím amúgy sem támogatja, szóval szvsz nem nagy veszteség. a CUDA már annál inkább, de az meg ugye nem játékokhoz kapcsolódik.Viszont 570-ről 7870-re váltani nem túl nagy előrelépés, anyagilag meg aztán pláne nemigen lehet előnyösen kijönni belőle.
ebben egyetértek, maximum a fogyi, az új DX (esetleg a compute teljesítmény) miatt érné meg, viszont teljesítményben nem lenne ég és föld.[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Pala
veterán
válasz adamssss #9554 üzenetére
Hát akkor nehéz ügy, esetleg még az 580 jöhet szóba, bár nem tudom, hogy a másfél giga vram elég-e számodra....
Egyébként hol zuhan be az fps? Nekem is 1280MB-os kártyáim vannak és hát sokszor tényleg a küszöbön mozog a vram-kihasználtság, de laggolást nem tapasztaltam.
-
Zeratul
addikt
válasz adamssss #9652 üzenetére
Mérnöki programokban, Quadro és FireGL kártyákat használnak, az meg más kategória mint az asztali. A Cuda meg lassan EOL, főleg hogy az Intel is nyomulna a profi fronton az APUjával.
Játékosok elenyésző vesz felső kategóriás VGAt, középkategória meg nincs a Keplerből jelenleg. Cape Verdére mi is volt a válasza az nVnek? Egy csonkított 560. A részesedés meg csalóka mert a intel uralja a vga piacot tudjuk hogy mivel.
[ Szerkesztve ]
-
ne_nezze
aktív tag
válasz adamssss #9652 üzenetére
foglamam sincs miért címezted ezt nekem (is) mert:
sehol nem írtam h a 7xxx a jövő kártyája lenne
sehol nem írtam integrációról (ami fura is lenne egy ekkor b...ottnagy kártyát elnézve)a piaci részesedének meg semmi köze nincs ahhoz h a kepler grafikára atomjó de gpgpura már kevésbé, a 7xxx pedig mindkettőre megfelelő.
de ha már ilyen fontos neked a piaci részesedést akkor vegyél inteles chipet grafikára meg gpgpura mertbiza ők uralják ezt a piacot kőkeményen.
Intelligence is not the privilege of old age. »»───(knee)───►
-
FireKeeper
nagyúr
válasz adamssss #9652 üzenetére
Reggel, ahogy olvasgatom a fórumot, többen megint azzal jönnek, hogy a GCN-el az AMD már a jövőt láttatja.
Fantasztikus, és mi nem a jelenben élünk?
annyira imádom, ez mindig előkerül. legyen az AMD vs nV, vagy AMD vs Intel vita, ez mindig terítéken van. és igazából meg is állná a helyét, ha arról lenne szó, hogy az AMD terméke most szar, és akkor ígérgetnék, hogy majd dejólesz. tudtommal ilyen nincs, se a Bull, se a GCN nem szar, az már más kérdés a konkurenciánál rosszabb bizonyos szempontból (Bull leginkább fogyasztásban, a GCN játékteljesítményben). de itt se 20-30-40-50%-os különbségekről beszélünk, hanem sokkal kisebbekről.A másik kedvencem. Az AMD az integrációra hajt.
nem csak ők, mindenki. köztük az általad említett nV és az Intel is.Tulajdonképpen az új kepler mellett kinek éri meg 7xxx-et venni? A játékosoknak biztosan nem. Aki profi házimozit akar annak sem. Aki mérnök annak sem, mert akiket én ismerek mindenki NV-t használ főleg a Cuda miatt.
miért? játszani nem lehet vele? de. házimozizásra alkalmatlan? közel sem. nincs rá semmilyen mérnöki alkalmazás? valamilyen biztos van. azt nem mondom, hogy minden téren azonosan jó választás a két gyártó, de egy kártya (GTX680) alapján ilyesmit kijelenteni, hogy a konkurencia egész HD7xxx-s termékcsaládja használhatatlan, kicsit túlzás nekem.Értem én, hogy ez egy nagyon jó, szép fejlett architektúra, csak nézzük már meg , hogy hol áll az Intel és az NV piaci részesedésben, (meg a tesztekben) és utána fikázzuk a Keplert, és dicsőítsük az AMD-t.
ugye nem kell mondanom, hogy a piaci részesedés és az aktuális termékek milyensége, versenyképessége nincs közvetlen kapcsolatban egymással? pl az intel részesedése akkor is az egekben volt, mikor csak szenvedtek a netburst-tel és sorolhatnám.steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
KillerKollar
őstag
válasz adamssss #9703 üzenetére
690 mindenképp lesz méghozzá májusban,azt beszélik.Ugye hamarosan itt a 7990(elvileg jövő hónap elején),az NV pedig biztos hogy harcba fog szállni a világ leggyorsabb videókártyája címért hisz ez presztizskérdés és semmi akadálya hogy két GK 104-et rátegyenek egy kártyára hiszen jóval kevesebbet eszik mint annó az 580,mégis lett 590.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest