- Telekom mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Mobilhasználat külföldön
- Fotók, videók mobillal
- Realme GT 2 - aláírjuk
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Óriás képernyővel futott be a Mi Max 3
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
Hirdetés
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Friss GPU IP-ikkel is készült az ARM
ph Az új Immortalis dizájn elég jól skálázhatónak tűnik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hazai szabályozást nem is nagyon kell feszegetni, mert úgy jártok, mint a hollandok. Addig jó, amíg Magyarországon engedik. Ott kerekperec bevan tiltva az összes ilyen cucc...
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
hege8888
aktív tag
Alföldi városba 60 kg alatti hölgynek akkor ideális?
https://logout.hu/cikk/retro_kk/teljes.html
-
Logikát nyomokban sem tartalmaz... , mert elektromos biciklit simán tudok venni. Ráadásul olyat, ami 25km/h max sebességet tud alapból, de 3 gombnyomás 35-re állítani... Franc tudja mi bajuk a rolleresekkel. Kisebbik fiamnak bőven elég lenne egy ilyen, de mivel ez tiltott, vehettem a 30 kilós e-bikeot 1500 euróért.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
-
-
-
SkyLine3000
addikt
Mi a baj az e-rolleresekkel? Ha velük van baj. Ahol lakom, konkrétan az, hogy az ifjú rolleresek, akár csapatostól, járdán úgy száguldoznak, mintha a Hungaroringen lennének. Sokszor még a gyalogátkelőn sem néznek körbe. Sajnos, számtalanszor tapasztaltam. Van rájuk panasz, bőven. Tisztelet a kivétel!
[ Szerkesztve ]
-
hegedus001
aktív tag
Én lennék a legboldogabb ha betiltanák őket itthon is. Mármint az elektromos fajtáját.
Az egyetlen közlekedő fél, akiket autóból/gyalogosan és bringán is rühellek. múltkor pont akkor b*sztak el amikor egy embernek próbáltam segíteni, aki az úttesre esett. A járdán ment 40-el, persze nem hallotta amikor az édesanyját dícsértem, mert verette a zenér a fülesen -
pusszycat
nagyúr
válasz hegedus001 #17 üzenetére
Hagy hízzon a kölök. Nehogy megizzadjon a nagy tekerésbe.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
hegedus001
aktív tag
válasz pusszycat #18 üzenetére
Egyébként pont ezért sem támogatom a dolgot, csak abban az esetben, hogy ha valamilyen sérülés áll fenn. Minden más esetben, egy gyereknek, (a kisebbik fiam megnevezésből erre gondolok) felesleges 1500 euróért bringát venni. Btw, ki is fogja azt még nőni, és ha növésben van, akkor meg pláne kell az izomzatának az a mozgás. Anno én mindenhova bringával mentem vagy gyalog, anyámék ritkán vittek el bárhová is, ellenben ők sem állandóan autóval jártak.
Visszagondolva, hálás vagyok érte -
secretgarden
aktív tag
86 kilo es 184 centi vagyok, van egy 20 centis kereku osszteleszkopos labbal hajtos rollerem ugy 8 eve (ennek elodje: https://support.decathlon.co.uk/scooter-oxelo-town-7xl-black). Kb. 12kmph (ami 2x gyorsabb mint tempos gyaloglas) konnyeden tarthato vele, 15kmph egy kicsit sportosabbra veve. Annal tobb varosban meg nem is kell egy rollernek... Es <5kg :-) Plusz meg olcso :-) Es meg a kaloriakat is egeti :-) Ez ez elektromos szutyok se sokkal gyorsabb :-)
-
ShadowX
őstag
válasz secretgarden #20 üzenetére
Nem feltétlenül kell ezt az egészet ilyen racionálisan végiggondolni. A vásárlói mentalitás és gondolkodás ritkán az sajnos.
Mióta bejöttek az e-rollerek, mindenki azt gyárt, mert olcsón elérhetôvé váltak az alkatrészek és legózni bármelyik gyártó tud. Senki sem akar lemaradni a hypevonatról, bármilyen vacak is legyen a terméke. Ez is úgy indult, mint bármi más. Elôször ritka és drága volt, majd megjelentek a középkategóriás modellek, utána pedig tonnaszámra ömlik a selejt (mert ez a példány is az, ártól függetlenül szerintem, mert ha egyszer tönkremegy benne valami, akkor mehet a kukába).Az emberek pedig inkább vesznek ilyen vackokat, csak elmondhassák, hogy van ilyenjük (is) és alapból is lusták 10 métert hajtani a rollert (vagy ne adj isten sétálni). Mikor azt látom, hogy emberek 10 perceket várnak egy helyijáratos buszra, hogy menjenek vele egy megállót....gyalog meg 3-4 perc lámpától függôen.
-
axioma
veterán
Nem mindenhol van suru tomegkozlekedes. Azert olvastam el a cikket, mert ha ki kell szallnom az autobol akkor a lakastol kicsit tobb mint 1.5km-re van a hev-megallo mint elso lehetoseg, es kelleni fog valami ilyesmi eszkoz - jobb figyelgetni hogy hol tartunk mint 1 het alatt probalni atlatni a piacot. Raadasul ahol meg nem kotottpalyas kozlekedes van (esetleges koltozesnel meg az a valoszinu), ott egy ilyen elozheti a dugozo buszt... es azert gyaloglasnal lenyegesen gyorsabb. A nem elektromos roller ket dolog otvozve: maceras eltenni es me'g nem is nyer annyira sokat a setahoz kepest -> aki sportolni is _akar_ annak jo, reggel me'g el is menne, de szellemi melo is le tud ugy farasztani hogy este mar nem is probalkoznek (tudom, egyeni szocprobl).
Mondjuk ez a peldany nem gyozott meg. Meg tavolsagfuggo, fel oranal tobbre biztos jobb az amin ulni lehet (csak a bringanak - hajtastol fuggetlenul - maceras a tarolasa, ezt meg beteszem az iroda sarkaba). -
Bog
HÁZIGAZDA
Ennél nekem azért vannak sokkal mindennapibb példáim is, ahol vidéken félig élek, ott a "nagyvárosban" van a patika, a tesco, a penny meg a posta, a környező falvak 5-15 kilométeres távolságban adódnak (és pont a mienkben még kisbolt sincs, nem hogy posta). Már most is vannak földutak, amin a népek egy része bringával közlekedik, de már félig van a forgalomtól tökre elzárt kerékpárút, most épül tovább. Simán opció lesz a roller, sok emelkedő nincs, a lakosság 60%-a pedig 60+. Ful megértem, ha nem akar tekerni.
A másik elméletem, hogy a külvárosi metró és/vagy vonatállomásokon zárt rollertárolónak lenne értelme. Amíg Kőbányán laktam, addig a KöKiről metróztam, odáig pedig a messze földön híres 85-össel jutottam el (4 megálló). Pont elég messze volt ahhoz a KöKi, hogy ne akarjam lesétálni, de pont elég közel lett volna, hogy rollerrel eljussak odáig.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
csendes tag
válasz hegedus001 #16 üzenetére
Belvárosban eddig is elég volt figyelni Pesten a biciklisekre és a motorosokra jobbról, mostmár a tökéletesek is itt vannak. Lassan többen mint a biciklisek és motorosok.
-
csendes tag
válasz hegedus001 #17 üzenetére
Jobban jár ha tekeri
-
Gynt
junior tag
@axioma
Nem bántásból mondom, de pont az a nagyjából 1,5 km az, amit kényelmesen le lehet gyalogolni; ahhoz nem hogy roller, de még kerékpár se kell. Ha pedig szigorúan céleszközt nézünk, ez a tesztben szereplő darab bőven elég lehet egy ilyen, és hasonló jellegű felhasználásra. A testtömeg persze kizáró tényező lehet.@janixusz
"Belvárosban eddig is elég volt figyelni Pesten a biciklisekre és a motorosokra jobbról [...]"
Ha jól sejtem, arra gondolsz, hogy jobbról előznek téged menet közben. Ezt normális ember nem csinálja, mert motorosként tudod azt, hogy jobbról nem előzünk semmit. (Nem keverem ide az álló sor mellett elhaladást.)
Ha arról van szó, hogy jobbra kanyarodásnál "előznek" jobbról a kerékpársávon, az már más történet, mert arra neked kell figyelned, bár aláírom, hogy elég kellemetlen szituáció tud lenni. (Motorosnak mondjuk nincs is helye a kerékpársávban.)
Mindemellett elmondanám, hogy nem a belvárosban, hanem az egész városban, sőt, az egész országban bőven elég figyelni az elsőbbséget meg nem adó autósokra, akik a stoptábla mögül kanyarodnak ki eléd, jó láthatósági viszonyok között, és amikor megkérdezed tőlük, hogy miért akartak megölni, bambán néznek és csak annyit tudnak mondani, hogy nem vettek észre. És akkor folytathatnám azokkal, akik körültekintés nélkül váltanak sávot, akiknek nem tűnik fel a jobbkezes utca, akiknek az álló sorból kell kivágniuk a buszsávba és hasonlók.
Nem hülye gyalogos, paraszt rolleres, őrült motoros és béna autós van, hanem rossz közlekedő. Nekik mindegy, hogy mivel közlekednek.
Én magam gyalog, kerékpárral, motorral és kocsival is közlekedek. No offense!@Bog
Ez a vidéki példa nagyon jó, hogy hol lehet(ne) igazán jó felhasználási módja még az ilyen kisebb teljesítményű rollereknek. Csak sajnos az a meglátásom, hogy egy életkor után már nem annyira a fizikai, hanem inkább a szellemi teljesítmény hanyatlása miatt nem kellene egyeseknek járművet használniuk. Arról nem is beszélve, hogy az idősebb korosztály jelentős része számára a testtömeg miatt se lenne opció egy ilyen kisebb roller, és vélhetően az állva közlekedés sem megfelelő nekik. -
válasz hegedus001 #17 üzenetére
9 km-re van a suli. Biciklivel 25 perc, busszal 70 perc, két átszállással. Plussz a havi tanuló buszbérlet ilyen távolságra 110 euró.
Are you Baby Shark? No, i'm a motherf*cking hardstyle fish!
-
ridiculous
aktív tag
Az ilyeneknek mint te kellene megértenie hogy nem az eszköz a balesetveszélyes hanem a kretén aki vezeti. Az a bizonyos kretén minden közlekedési járművel balesetet fog okozni, csak a rollerhez könnyebben hozzájut. Amíg nem volt a roller a divat mindenki a bicikliseket szidta, most lett ez.
[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]
-
axioma
veterán
Az csak az egyik vegpont, a masiknal is van bar ott nem olyan sok seta, kozte fel ora hev-ezes, plusz 1x vagy 2x 10-20 perc varakozas (fagyoskodas) - varoshataron tulra nem megy ki csak minden masodik.
Ja es hogy osszekossem a masik hsz-szel, ha 60 nem is de 50 vagyok es no, van okom arra hogy miert nem jo fixen 3km setalgatas, plane egyik fele ugy hogy emberek koze megyek utana, masik fele meg kaptatoval vegzodoen, sotetben, plane esoben. Szoval ja, adott esetben felszallnek a rollerre. Ertelmesebb lenne, mint erre a 1.5km-re tartani (megtartani) egy autot...[ Szerkesztve ]
-
ShadowX
őstag
Az autónál tuti jobb, ebben egyetértek.
Én egy esetben látom ennek hasznát (az én preferenciáimat figyelembe véve), hogy ha lenne egy ilyenem, akkor késô tavasztól késô ôszig nem izzadnék le azokon a napokon, mikor be kell járnom az orodába. Erre egy e-bike drága, egy autó felesleges luxus, a roller pont jó lenne. -
Bog
HÁZIGAZDA
Majd lesznek early adopter nénik, akiknek az unokájuk ad egy rollert, aztán a szomszéd néni irigy lesz és neki is lesz. De nem csak a 60+ korosztály opció a szcenárióban, hanem a 15 éves srác is, aki a középsuliba megy be a szomszéd faluból. (Ez egyébként már tetten érhető mondjuk Nemesvámos-Veszprém vonatkozásában, ott van normális bringaút.) De van másik példám is: cimborám Balatonakárhol szokott egy kissé szottyadt faházban létezni nyáron, van egy noname rollere, azzal megy a partra, meg át Füredre, ha kell valami. Van ezeknek a motyóknak helye nem csak Budapesten, csak tényleg tök jó lenne kereteket alkotni hozzá. És persze magamnak is el tudnám képzelni a dolgot, mert ahol én szoktam lenni, onnan egy falu a rokonság másik fele, csak éppen ott (még) nincs bringaút, a 77-esen pedig hát kábé öngyilkosság rollerezni 20-szal Szóval arra az 5 kilométerre előveszem az autót, ami nettó pazarlás, de azzal 5 perc, gyalog meg pont 50. Rollerrel lenne 15.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Gynt
junior tag
@axioma
Tényleg nem bántásból vagy rosszindulatból mondtam. Az általad utóbb vázolt paraméterek miatt ráadásul teljesen meg tudom érteni, hogy nem akarsz gyalogolni.@Bog
A szabályozási környezet tényleg nagyon kellene már, jogtechnikailag könnyen megoldható lenne, de láthatóan nincs meg a jogalkotói akarat.
Az pedig teljesen nyilvánvaló, hogy bőven vannak olyan helyzetek, amikor a roller teljesen jó megoldás a helyváltoztatásra. -
mate317
tag
nálunk az iskolások/középiskolások rengetegen ilyennel járnak, kicsit bosszantó mert egyébként semmi szükségük nincsen rá, sok kidobott pénz, csomagolóanyag, aztán pár év és megy a szemétdombra a legtöbb… illetve idén már két haláleset is volt ilyennel a közelben :/
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Videki neniknel velhetoen nem problema annyira a tarolas, meg nem tomegkozlekedes kiegeszitojekent [=fel kell cugolni a jarmure] modon hasznalnak, igy ott szerintem indokoltabb az e-bike (jobban ismeri, meg tud ulni ami azert nem mind1, na meg az utak minosege se). Foleg ha valami csomagot is mozgatnanak [ritka a hatizsakos, bar kitudja, az is valtozhat].
-
Reggie0
félisten
válasz SkyLine3000 #15 üzenetére
Kerekpar ugyanez, megsincs betiltva.
-
Reggie0
félisten
válasz secretgarden #20 üzenetére
Az a baj a labbal hajtos rollerrel, hogy kikezdi a terdet-bokat-csipot.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Hát csak a bringák minimum triplaennyinél indulnak
Amúgy a fél vesémet odaadtam volna egy ilyen rollerért 25 évvel ezelőtt, amikor még nem volt jogsim (pláne nem kocsim), de már eljártam otthonról sokat és mindig a busz menetrendhez kellett alkalmazkodni, meg kétszer átszállni, meg sokat kutyagolni, ha ahhoz a haveromhoz akartam átmenni, aki gyalog 30-40 percre lakott, de BKV-val 1 óra 20 lett volna.
[ Szerkesztve ]
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
hegedus001
aktív tag
És szerinted egy 60+ éve embernek milyen reakció ideje van? Anno az elektromos bringák megjelenése előtt volt ilyen elektromos kismotor szerű cucc, mivel volt rá támogatás ha rokkant voltál, akkor olcsó volt. A múmia szinten lévő néni ment vele 40-et, amikor max séta tempóban tudnak reagálni, vagy még annyira sem.
Az összes ilyet jogsihoz kötném vagy tiltanám. Ön és közveszélyesek a nénik/bácsik ezekkel.
-
hegedus001
aktív tag
Én is szellemi melót végzek, aztán 2-3 naponta irány a kondi. Ha lehet bringázok (ma is így tettem) teljesen fel tud tölteni egy kis bringázás az agyleszívós napok után is. (a fekvenyomásról már nem is beszélve, az után ujjá születek rendszerint )
btw, kb 8 km haza az út, megvan olyan kemény 20 perc alatt, közben kis zene/podcast és már nem vagyok annyira feszült, mintha kb ugyan ezt az időt autóban tölteném hazafelé (szerencsére közel lakok a munkahelyemhez)
[ Szerkesztve ]
-
Bog
HÁZIGAZDA
válasz hegedus001 #44 üzenetére
Pont ugyanolyan reakcióideje van, mint amilyen egy gyenge fékkel ellátott mucsabájkon. Végtelen sok idős ember kerekezik vidéken, faluban, falvak között.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Reggie0
félisten
válasz hegedus001 #44 üzenetére
Nem sokkal rosszabb:
-
axioma
veterán
válasz hegedus001 #45 üzenetére
Fekvenyomasbol itelve joval fiatalabb es pasi vagy, a heti 2-3-bol itelve csaladhoz se kell igazodnod - nem vagyunk egyformak. En feltoltesnek alszom [ha sikerul].
-
hegedus001
aktív tag
Ez mi? Ilyen grafikont bármikor rajzolok én is. Legalább valami cikket linkeltél volna be, de ez így jelenleg egy nagy semmi. Deklarálni kellene a fiatalt és az időst is
BTW a nánásin nyáron egy öreg apó csapott el majdnem autóval, utána mentem, kérdőre vontam és annyit mondott hogy legközelebb jobban figyel. Ha volt 20 cm a kormányom és közte akkor sokat mondok, úgy hogy senki sem jött szembe és lett volna helye kikerülni.
Na most képzelj el egy ilyen idős embert, hasonló adottságokkal egy meglehetősen instabil rolleren, aminek kis kerekei vannak, szerinted mit csinál ha útjában van egy gyalogos? jó esetben dudál, vagy mi van ha jön egy kátyú ami még bringával is fáj? Olyat nyal, hogy belehal szegény.
Vagy ne adj Isten (a középiskolám előtt történt) egy utó megáll, kinyílik az anyós oldali ajtó és a járdán jönnek egy ilyen rollerrel 30 al, ahhoz még különösen öregnek sem kell lenni, és át szállsz az ajtó ablakán... (anno egy elektromos papa bringával történt ilyen baleset, az úr azonnal meghalt) és tényleg csak annyi volt a szituáció, hogy a bringa út melletti parkolóban megálltak, és kinyitottak az anyós oldali ajtót..
All in all, az e rollereket azonnal tiltanám, amíg nincs rá normális jogi és infrastrukturális környezet és jogsihoz kötném, mint egy segédmotor-kerékpárt.
-
pusszycat
nagyúr
válasz hegedus001 #52 üzenetére
Idős embernek nem való roller, elesik törik csontja, én is elestem biciklivel és 105 kg, de akkorát, h kilyukadt a térdemen a nadrág, és mi tötrént? Felpattantam, beállítottam az elgörbült kormányt, és mintha mi sem történt volna...
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat [175cm/104kg.]
-
Reggie0
félisten
válasz hegedus001 #52 üzenetére
Ez egy kutatasbol van, gugli a baratod.
-
bandigyerek
senior tag
A közlekedési morállal van itt a java gond, a fejekben kellene rendet rakni, mert ugye lehet ezekkel a rollerekkel 25- km/h-val, meg 10-el is menni. De amíg a (főleg) kölkökben az van amit otthon is látnak (mert a tini "kihanemén" alapból bennük van), addig csak rosszabb lesz és erről nem a roller tehet. Miért kell index nélkül kanyarodni? Gyorshajtani? Paraszt módon parkolni? Piroson áthajtani? Folytassam? És ezek nem kirívó esetek, hanem mindennaposak (percesek).
Egyáltalán nem bosszankodnék, ha jogsihoz és rendszámhoz kötnék a rollert. Nekem is van egy, nem zavarna egyáltalán.
pusszycat: Ki az idős? (leöregeztél he? Gyere ki a hóra! ...ha majd esik! Addig meg a sör legyen mindenkivel.) -
hegedus001
aktív tag
válasz pusszycat #53 üzenetére
Nem csak a törlésről van szó, egyszerűen ez egy olyan közlekedési eszköz ami baromi veszélyes a használója ra is az adottságai miatt (magas súlypont, egy nyomvonal, kis kerekek, túl gyors a méretéhez képest stb…)
ennél l már csak az egykerekű halál rollerrek a rosszabbak. (Nem tudom a pontos nevét)
-
Reggie0
félisten
válasz hegedus001 #56 üzenetére
Forras: internet.
Az internet elott sem mentek el a konyvtarba kivenni a konyvet es a beszelgetes kozben a kezedbe nyomni. En megmutattam, hogy van ilyen, par kattintassal megtalalod a kep alapjan, ergo hivatkozza onmagat. Ha ez meghaladja szellemi kepessegeidet es kihivast jelent neked, akkor valoszinuleg az ervelest sem fogod erteni, es a tanulmanyt se, tehat amugy is felesleges munka lenne reszemrol.
[ Szerkesztve ]
-
secretgarden
aktív tag
Hmm, nekem szerencsére az enyémmel nincs ilyen bajom. Amikor viszont anno egy 10 centis kerekű, teleszkóp nélkülit próbáltam, azon viszont már 2-3km után éreztem hogy fáj a térdem, nagyon rázott hacsak nem abszolút tökéletes minőségű járdán használtam. Persze nyilván függ a használó izületeitől, testtömegétől, életkorától (én még 50 alatt vagyok) meg a megtett út hosszától/idejétől is, én 5-6km-eket szoktam menni az enyémmel alkalmankként, a leghosszabb talán 18km volt, ott még nem fájt semmim, kivéve hogy másnapra azért izomlázam lett :-))
-
Reggie0
félisten
válasz secretgarden #59 üzenetére
En 40 alatt vagyok, sielek, kerekparozok, stb.. de a labbal hajtos rolleren mindig fajni kezd a terdem. (Az elektromoson meg az ujjizuleteim, hiaba rugos, igaz tomor gumi.)
Amugy jobban szeretem a rollerezest, mint az autozast, en telen, hoban, esoben is felallok ra, az idojaras nem szegi a kedvem. Csak eppen par izuletem tiltakozik idojarastol fuggetlenul, ezert kenytelen voltam a rovid utakra korlatozni, addig 15km-re is bejartam vele dolgozni.
[ Szerkesztve ]
-
Alusky
aktív tag
Érdekes, hogy hátul van a fék, pedig pont ott tehermentesül fékezéskor. Bár ekkora tempóhoz majdnem a cipőtalpfék is elég lenne. Legalább lehet vele zsarukanyarokat bevenni.
Jogszabály téma meg nehézkes. Olyan gyors nem lesz vagy akkor túl veszélyes ilyen kerékmérettel a kátyúkat kerülgetve, hogy autók között menjenek, járdán meg korlátozni kéne max 15-re a tempóját, hogy ne üssön el gyalogost. Ezek sehol nem jók, csak addig amíg kevés van és józan ember használja. Ezt meg nem tudod szűrni majdnem sehogy.
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
Usgyi
aktív tag
El van árasztva piaci rollerekkel,mikor lesz már rájuk vonatkozó szabályozás is? Az is megengedheti magának a rollert aki életében nem közlekedett a forgalomban semmivel és borzasztó,hogy némelyik rolleres mit művel a forgalomban.
Mielött rám zúdul a nép haragja, szeretném hangsúlyozni,hogy nem minden rolleres közlekedik így,de sajnos nagyon sokan...
Samsung Galaxy S23+ & Samsung Galaxy Watch 5 pro
-
Hi!King
őstag
Anyám például 65 éves, és nem tudom elképzelni, hogy elektromos rollerezzen, a bringával viszont jó barátságban van. Egyszerűen a korosztályuk sosem rollerezett, szokatlan nekik, újra meg kellene tanulniuk. Neki egyébként rendben vannak tartva a bringái, azért több, mert 3 van neki, a legújabb egy igencsak könnyű aluvázas, agyváltós városi/trekking jellegű bringa, nem elektromos, de nincs is szüksége elektromosra, a könnyűség miatt jó is hogy át tudja emelni.
Emellett nem mindegy a sebesség, 25 km/h közelébe az ő korosztályuk többsége csak lejtőn gyorsulna fel, de előbb fékeznek. A roller jobban gyorsul mint ők bringával, számukra kevésbé stabil, a kis kereke miatt átlag magyar útviszonyok esetében ez különösen így van.
Szvsz ahogy látom, inkább fiatalok használnak rollert, gyaloglás és kerékpározás helyett, ami nem egy pozitív jelenség népegészaégügyi szemponból.
-
bandigyerek
senior tag
Lehet lehúzni a kerékpárosokat, de...
KSH statisztika
KözlekedésbiztonságEzek 22-es adatok, de elég beszédes.
-
Usgyi
aktív tag
válasz bandigyerek #69 üzenetére
Csalóka... Ezt anno tapasztalta fater is,hiába hogy oldalról ment bele a biciklis az autóba,Őt hozták ki vétkesnek. Azóta lett a rokonságban egy rendőr és... legyen elég annyi,hogy ha egy bringás és egy autós között történik baleset, kicsi az esélye annak,hogy a bringást hozzák ki vétkesnek.
Én nem a bringásokat vagy a rollereseket akarom büntetni,csak jó lenne,ha rájuk is vonatkoznának egyértelmű szabályok és a rendőrök rajtuk is bevasalnák a szabálysértést és nem csak a traffipaxozással lennének elfoglalva...
[ Szerkesztve ]
Samsung Galaxy S23+ & Samsung Galaxy Watch 5 pro
-
Hi!King
őstag
A trafin kívül nagyon ritka autós közlekedés esetén is, hogy bárkit megbüntessenek, pedig lenne miért, a béka segge alatt van a közlekedési morál. Pl. zebránál 10-ből 8 autóst meg lehetne büntetni, 3-at szándékos veszélyeztetésért (látja hogy lelép a gyalogos, és a gázba tapos, hogy lépjen csak vissza). Követési távolság miatt 10-ből 10-et.
Szerk.
Megjegyzem, én kerékpárral, autóval is közlekedek, eddig trafin kívül csak kerékpárral és gyalog futottam bele belföldön ellenőrzésbe.[ Szerkesztve ]
-
pusszycat
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz bandigyerek #69 üzenetére
Sajnos ez igy semmit sem mond, mert nincsen visszaszamolva a hasznalatban levo jarmuvek szamaval. Pl. Budapesten azt a 118-as kerekparos okozta balesetszamot parezer kerekparos hozza ossze, mikozben a 2002-es autos okozta balesetet kb. felmillio autos. Es akkor meg nem is szamoltuk bele, hogy mindezt mekkora ut megtetele kozben vagy mennyi utazasi ido alatt sikerul osszehozni. Ezekben a fajlagos mutatokban a kerekparosok vezetnek a mezonyt, nem kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
Visszatérve a roller témára, én nem csak közvetlenül a közlekedésbiztonág miatt várnám minél előbb a szabályozást, hanem azt is szigorúan szabályozni kellene, hogy milyen szabályoknak kelljen megfelelnie műszakilag egy ilyen járműnek, hogy forgalomban használható legyen. Mert ez egy szabályozott dolog pl. robogóknál, erre szükség lenne elektromos motoros eszközöknél is. Jelenleg bármilyen ipari hulladékot el lehet adni elektromos rollerként. És ez nem csak az esetleges veszélyesség miatt problémás, hanem pont a cikkben említett kategóriából rengeteg fogja az árokpart szélén végezni mikoe majd nem lesz divat a roller, vagy ha majd jobbra cseréli a user, és az ilyen ócska példányok eladhatatlanná válnak.
-
hegedus001
aktív tag
Mi az hogy belement oldalról? Mind a két közlekedő mozgásban volt? Ez így túl kevés infó, lehet, hogy szimplán a fater volt a hibás. Főleg úgy, hogy azért mindig mindenki próbálja magyarázni a bizonyítványt. (én is magyaráztam az asszonynak, hogy mindenki gyorsabban ment körülöttem, attól ez még én is, és megkaptam a 39 ezres csekket )
-
hegedus001
aktív tag
Ott vannak az első grafinkonban a gépjárművek számai.
A bringás gépparkot meg talán csak kínában tudják pontosan megmondani (de feltételezem ott sem, pedig azt is tudják lassan miről álmodtál)Btw, Googlizz rá, hogy mennyien vannak itthon a bringások (ahogy nekem is mondtad) ő legalább hivatalos adatokkal érvelt, ellenben a te "internetrűl" szedett random grafikonoddal....
-
Usgyi
aktív tag
válasz hegedus001 #75 üzenetére
A topic nem erről szól,ne menjünk bele. A helyszínen a gyalogos szemtanúk és a busz sofőr is biztos volt benne, hogy a biciklis lesz a felelős, végül mindenki tévedett.
Általában néhány év késéssel megyünk a fejlettebb városok után, ahonnan már elkezdték kitiltani a rollereket. Lehet, hogy mire elkészül a szabályozás, már sok haszna nem lesz.
Samsung Galaxy S23+ & Samsung Galaxy Watch 5 pro
-
Reggie0
félisten
válasz hegedus001 #76 üzenetére
A kerekparok szamai nincsenek ott. Nem mellesleg Bp kozlekedeserol rendszeresen van felmeres(pl. BKK), igy tudjuk mennyien ingaznak naponta videkrol, mennyien kerekparoznak a forgalomszamlalok adatai alapjan, stb.. a BKK 2030-ra tuzte ki a celt, hogy a kerekparos utazasok szama elerje a 10%-ot, a tomegkozlekedes pedig a 20%-ot.
Btw ragugliztam, azert is irtam, hogy baromira eltero az aranyok. Nem tehetek rola, hogy neked a google kep alapjan torteno kereses meghaladja a szellemi teljesitokepessegedet es ezert elakadtal.
[ Szerkesztve ]
-
Levi941127
senior tag
Sziasztok! Nincs esetleg már valami jól működő app vagy bármi megoldás, amivel fel lehet oldani a 25 km/h-t korlátozást?
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kerékpárosok, bringások ide!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- OLED TV topic
- The First Descendant (PC, PS4, PS5, XO, XSX)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Aliexpress tapasztalatok
- További aktív témák...
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs