- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
Uram ezt ne csináld.
A kábel bemegy kifelé meg jön egy magas meg egy mélyközép ág.
Gyárira is érdemes bekötni, mert a hangszóróknak nem kell azokat a tartományokat is benyelnie, amiket ugy se tud megszólaltatni.
Azaz gyorsabban dinamikusabban szól a saját sávjában, ahol tud is.
Csökken a torzìtás. -
rob210
Topikgazda
Na megvan az időpontom, pénteken 10re megyek vizsgáztatni a kisöreget.
-
rob210
Topikgazda
válasz
FerNandor #22901 üzenetére
Van átlátszó hővédő fólia, és kismillió színárnyalata.
A fólia manapság filléres dolog a felrakása drága.
De ha szépen felrakatod szinte örök.
10-vagy 12 év alatt mattúl ki meg veszti el a hőtaszító és UV védő képességét. (meg ne kérdezd miért nem tudom)A ragasztás belülről van és oldalablakoknál kiszedik az üveglapot hátul ha ragasztott akkor a gumi peremig ragasztják és igényesen körbevágják.
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Na ha jársz zuglóban guruljunk össze.
Imádom a hozzáértő autóhifiseket.
Szebben szól a komponens ehhez kétség sem fér, de gyári fejről hajtva nem fog jól szólni.
A gyári meg tudod, hogy komponens?Kijön az isoból a 4 hangszóró vezetéke és a műszerfal alatt ketté van osztva a kábel egy ág a magasra megy egy meg az ajtóba a mélyközépre.
Szóval ezt a gyárilag komponensre van tervezve dumát nagyon gondolja át aki le meri ìrni.Mert annál a koax is jobb ott legalább valami be van kötve a magas elé, de a gyárinál mindent ráengednek a magasra is meg a mélyközépre is.
-
rob210
Topikgazda
Bombáznod semmit nem kell, elég, ha a magasakat kiveszed, alattuk megtalálod mind a két ért a magasét is meg a mélyközépét is, ugyanis a magastól megy tovább.
20 perc alatt beköthető az m2be is.
Hidd el nem fogod a kicxet megbánni, de akár koaxot is vehetsz, akkor a hangváltóval sem kell molyolnod, csak a gyári csipogókat kikötni, hogy ne legyen annyi magasod. -
rob210
Topikgazda
A gyári fejen is sokat dob a minőségi hangszóró, a kickx pedig az.
Én pionért nem raknék be semmi pénzért.
A 200000 akkor igaz ha mindenből újat veszel.
Nekem az egész rendszerem 40000 be fájt és ugyan tudnék jobbat de amire nekem kell elég.
A fej ha cserélsz kenwood legyen, bìzz bennem.
-
rob210
Topikgazda
Na akkor kezdjük az elején.
A hangváltót be kell kötni ráadásul odafigyelve, a magasra nem engedünk közepet és mélyet, a mélyre, meg magas hangokat, ezért van a hangváltó, szebb lesz tőle a hangzás.
A kábelekwt csak úgy van értelme cserélni, ha erősìtőt, mélyládát is kap a rendszer, akkor előjöhet a kábel tisztaság és minőség a hangzásban, egyszerűbb rendszereknél felesleges.A bekötés természetesen fej és hangszóró közé történik.
Ha van erősìtő attól függően, hogy milyen és mennyi elé is mögé is történhet.Ha valami kimaradt szólj
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
SocketA #22834 üzenetére
Álló helyzetben csak és kizárólag a motor rezonanciát érezheted a pedálokon.
Más olyankor nem remeg működik.
Gondolok itt esetleg abs tárcsa féktárcsa vagy féltengely problémára ami menet közben rázhat.
Szóval igaza lesz treshnek és ez szerintem is az egyik bakod, ami rázza a kocsi szekrényt és a pedálokat is.
Érdemes ilyenkor kipróbálni, hogy a kezedet ráteszed a kaszni egyes elemeire ha azok is remegnek akkor mese nincs valamelyik bak. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
FerNandor #22785 üzenetére
Hatása van környezetvédelmi.
Nem is kicsivel több szennyező anyagot nyom ki, nem is megy át a műszakin, lefalazott vagy kiiktatott EGR-el, hivatalosan.
De hát sajnos mindenre van megoldás.Én örülnék, ha minden diesel autósnak menne az EGR-e, de megértem, hogy nem hajlandóak ennyit költeni egy ilyen szelepre.
Amit szerintem sokkal olcsóbban is meg lehetne konstruálni. -
rob210
Topikgazda
Lehet érdemes lenne levenni az aksit ha tudod a gyári kódokat (rádió távirányító riasztó stb.)
És az összes csatlakozót átmozgatni wd40-el befújkálni.
Nekem két hibám volt az egyik a kézifék folyamatosan világított menet közben néha meg akkor sem ha be volt húzva, illetve az injektorom hibát jelzett, szálszakadást.Szépen a csatikat 4szer 5ször ki be dugtam, be wd40-eztem ez 3 éve volt azóta semmi baja.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #22740 üzenetére
Hát ha kicsit vissza olvasol akkor látod, hogy pont most foglalkoztam vele eleget.
De amúgy is mindig csinosìtgatom csinálgatom, hálás érte.De szerintem Tresh és Mycso is ilyen, Fernandort ki ne felejtsem, aki szereti az autóját az törődik vele.
Akit kihagytam attól bocs. -
rob210
Topikgazda
Nem ismerem a Megane II gyári fejegységét.
A hangszóró jó választás.Minden esetre a 13cm-es szettektől ne várj komoly mély hangokat.
A mély hangok terjedéséhez minimum 20cm es hangsugárzók szükségesek.
Az alatt nem tud telt mély hangot kiadni a membrán kis mérete miatt.Ennek ellenére a gyári hangszóróhoz képest érezhető lesz a változás.
Főleg ha a fejet is kicseréled majd késöbb egy kenwood vagy JVC fejre. -
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #22699 üzenetére
A clio és a micra féltengely harangja egyforma, de azt hiszem talán a fiestáé is olyan.
Ezekkel egy féltengelyes tisztában van.
Nekem pl a külsőim nissan harangok voltak én is most szembesültem vele amikor kicseréltem kuplungcserénél, mert ha már ki voltak szedve a féltengelyek ezért ne kelljen újra szétszedni. -
rob210
Topikgazda
Na akkor mivel többen is érdeklődtetek.
A megan I keréknyomása 2.3baron ideális.
Ott a legjobb a tapadása, ott fogyasztás szempontjából is ideális és kellőképpen nyeli el az úthibákat is.
Ne felejtsük el, hogy ez a 13"os felnire igaz, de giigz esetében erről van szó.
Ha valaki 14"os felnit vagy nagyobbat használ hagyományos gumival(rávaló) annak értelem szerűen emelkedik a nyomás, mert nagyobb légteret kell kitölteni, de 13" nál szerintem sok a 2.5 a komfort csökken a tapadás csökken, a futómű jobban szétrázódik. -
rob210
Topikgazda
Na jelentem kész a kocsi.
De a tököm nagyon tele van.
A nyüszögő surlódó hang a fékcsövem volt amit a vezetőbe nem tett vissza a szerelő és így a kerekem szépen elnyiszálta.
Épp csere alatt van a cső 1 óra múlva kész.
Meg se merem mondani mennyibe kerül.A lényeg, hogy a kiinduló 70.000.- árat még így is csak alulról hessintettem meg,
Ráadásul abban ezek a közben cserélt dolgok nem is lettek volna benne.
Összességében azért most megszivatott a kis megane, még a vizsga lesz és megint 2 évig kutya kötelessége tenni a dolgát. -
rob210
Topikgazda
válasz
Mágus2 #22605 üzenetére
Mivel a kihajtáson tekerni kellett csak úgy megy be a nyelestengely a helyére, így nem tudtuk megjelölni.
Én is arra gondoltam, hogy a féltengely máshogy van bekopva, de ez inkább ilyen nyikegő hang és amikor gyorsítok akkor gyorsul amikor lassítok akkor lassul.Bár ezeket a tüneteket pont tudja a féltengely produkálni.
Már pedig ha ez a baj akkor így marad, mert még egyszer szét nem szedem, az biztos. -
rob210
Topikgazda
Én a bardiban vettem vákuumcső néven duplafalú szövetes 6-8-2 mm (belső külső falvastagság.)
A dobbal kapcsolatban nem gányolok úgy is ki kell cserélni megveszem és kicserélem nincs mese ez benne van egy 16 éves autó repertoárjában.
A kattogás vagy surlódás jobban idegesít, hogy mi lehet.
Mit nem raktunk jól össze vagy a helyére -
rob210
Topikgazda
Na megszoptam nem kicsit nagyon.
Ki volt a jobb kormány összekötöm plusz költség, csere a gumiharang ki volt repedezve.
És ami a fő baj, traktorhanggal jöttem haza.
Szétrohadt a perem a középső dob előtt ahol a rezgéselnyelő van, csere az egész dob 16.000.- a legolcsóbb.És jön a slusszpoén valamit nem jól raktunk össze, és sebesség növelésre szépen folyamatosan zakatol valami. Csak azt nem tudom mi, a f@szom.
Amúgy amiért szétszedtük az siker nagyon jó az új kuplung és a réginél ki volt a kinyomó, el volt kopva a tárcsa és féloldalra kopott a szerkezet.
De sebaj ez már a múlté.
Nagyon megszívtam.Ráadásul a kocsit reggel 9 és este 9 között folyamatosan szereltük.
Kurv@nehéz kuplungot cserélni, mindent le ki és szét kell szedni.Már értem a szerelők miért utálják a renaultokat.
Ami kis munka azokat az ember otthon meg tudja csinálni, így csak nagy munkákkal találkoznak a szerelők, az viszont rendre nagy szopás.
Remélem holnap délután el tudok menni a kocsival dolgozni, mert különben nem tudom mi lesz. -
rob210
Topikgazda
Ez nekem sok.
Én inkább a motorház alatt szeretem a tuningot.Bár itt is van egy kis ez az a külsőn is.
-
rob210
Topikgazda
válasz
FerNandor #22525 üzenetére
Akkor legalább te se unatkozol.
Azt tudod, hogy most már akkortól hosszabbodik a vizsgád amikortól kéne vizsgáztatni.
Tehát én 12.én megyek de 2015.08.18.-án fog lejárni, mert most 2013.08.18.ig érvényes.Érdemes rá odafigyelni, mert az a pár nap is sokat számíthat.
Az előző vizsgám ugye 2011.08.25 ig volt érvényes, de 18.-án mentem hosszabbítani és akkor még nem volt az új szabályozás érvényben így ott buktam pár napot, ez most már nincs.
-
rob210
Topikgazda
Jelentem megjöttem, szerdán megyek a szerelőhöz a kuplung és még ki tudja milyen csere miatt.
Mert elkezdtem gondolkozni és ha már lent van a váltó, akkor gumiharangokat is cserélek, ha gumiharangokat cserélek szimeringeket is cserélek, eddig 30.000.- az alkatrész el ne kiabáljam jó áron szereztem mindent mert ebben 4liter váltóolaj is benne van.Szerda este remélem nagy mosollyal az arcomon írok majd nektek.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Nordik #22455 üzenetére
Fogsz egy nagy fecskendöt letekerítod féktisztítóval a harangot, és telenyomod zsírral majd leragasztod széles sebtapasszal nem vicc.!
Az jobban ragad mint a szigszalag.
200 kilométerre tökéletes lesz.Ha kiveri a zsírt mert nem csinálod meg a femtieket akkor csukló felújítás is lesz.
-
rob210
Topikgazda
Hát ha a KICX nem mond neked semmit akkor nyogodtan vegyél bármit mert nem fog számítani mi szól.
Nem bántásból, csak hát azért hifis körökben a KICX nem egy rosszul hangzó név. -
rob210
Topikgazda
Hangszórót csak párban kapsz és ha kicsit is van füled javaslom a párban cserét.
Szvsz kis költségvetésű megoldás a SONY Xplod Némi magas is van benne és mély tartományban is ad valamicskét.A Mac Audiok az utóbbi időben nagyon szarok én nem javaslom.
A blauról már leírtam a véleményem, a pioneer még járható út.Egyébként nem tudom hol nézed az árakat de én a 16cm es Kicx eket vettem 6500 ért a Hertzeket meg 8000
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
Hátul két Hertz szól elől pedig két Kicx mind a kettő 16 cm es 2 utas.
A csomiban meg egy magnat mély teszi a dolgát egy JVC KD-r 302 es fejjel.
Ennyi egy családos embernek elég szépen is szól, meg azért ha egyedül vagyok a rendszám is megrezegEzeket szerintem érdemes belerakni.
Már ha 16-os a hely.
De van nekem is 2db LG meg 2db Ultimate is tartalékba. -
rob210
Topikgazda
Köszönöm urak rendesek vagytok, de senkitől nem várom el, hogy a saját kedvezményét rám fecsérelje.
Giigz:
Szelelés hang megmaradt?
A szívósorra mindent visszatettél, az injektorra is visszatetted az összes csatlakozót?
Aksi le aksi fel megvolt? Vagy megint feszültség alatt szereltél? -
rob210
Topikgazda
Nincs a unixnál kedvezményem és most a heverom sincs itthn akin keresztül a bardis van
Most ezt úgy néz ki beszopom.
Ez van ilyen is előfordul, a 70.000.- hez képest még így is jó leszek, csak nyaralás után vizsgáztatás előtt ez most nem jött jól. Szerettem volna minnél olcsóbban kijönni.
Mert 38000 meg 21000 között elég jelentős a különbség. -
rob210
Topikgazda
Na hogy jártam szétver az ideg.
Megrendeltem a Kovács autótól a kuplungot, 25040.- es árat írtak a Valeora szálítással együtt, a webshopban ez szerepelt végig, mondom ez remek ár csodálkoztam is rajta.
Meg is kaptam rendelés után a 40880.- os visszaigazoló e-mailt, rögtön írtam is nekik, hogy köszi ne is küldjétek.
Ezek micsoda gecik, szánalmasnak tartom az ilyet, hátha nem mondja le az ügyfél, vagy mit gondolnak.Azért rendeltem tőlük, mert itt írtátok, hogy milyen korrektek, na nekem nem ez jött le.
Keresgélek tovább, f@sz kivan.
-
rob210
Topikgazda
Melyik kuplungot válasszam szerintetek?
Megmondom őszintén találtam sasch-t luk-ot meg egy csomó no name -et.
Ami a meglepő, hogy fogásra kinézetre a starline ami nekem no name volt az egyik leg jobb minőségűnek tünő, pedig az az egyik legolcsóbb is. -
-
-
rob210
Topikgazda
Fejből nem tudom, de a motor ki és beszerelése résznél van leírva ha jól emlékszem.
Egyébként injektor le, aztán amit alatta látsz aluminium öntvémyt az a szívósor, csavarlazítóval a csavarjait fújd be ha nem akar engedni, akkor injektor vissza motor bemelegít és úgy próbáld meg, előszőr hidegen, ha úgy nem jön csak azután próbáld melegítve.Emlékeim szerint 6 csavar tartja de ez nem biztos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Windows 10 / 11 Pro Retail aktiváló kulcs Azonnal szállítással, számlával, garanciával!
- Legion Pro 7 RTX 4090-es laptop 999.000Ft-ért, HP, DELL, Lenovo dokkolók 12.300Ft-tól
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6138 (20c/40t, 2.0/3.7GHz), 64GB RAM,4x1G, H730 1GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest