- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
updog
senior tag
válasz mazsi70 #50097 üzenetére
Nem értek a fotótörténet klasszikusaihoz, OKJ-n csak négyest kaptam (az ötös az aki meg is érdemli az ötöst, mindenki más az négyes ) de nekem talán kicsit ilyen Martin Parr-os fílingje van.
Amúgy megnéztem, egész jó képek is vannak, és tegyük hozzá, az environmental portrait kategóriába ez abszolút beleillik.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
Peczek
aktív tag
válasz mazsi70 #50097 üzenetére
A pályázat többi darabja tényleg jobbnak vagy erősebbnek tűnik, de szociofotónak nem rossz.
De a világ legdrágább fotójához képest fasírtban sincs:
[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
Gyáva népnek nincs hazája!
-
veterán
Nyilván rétegtermék lesz... de szerintem ezt most jobban belőtték, mint pl. annak idején a Df-et. (Pedig mekkora hájp volt rá, aztán a D750 után már csak egy rossz vicc lett belőle...)
Tetszik:
- a külsőt szerintem alapvetően jól eltalálták
- az árazás sem vészes a Z50-hez képest (lesz, akinek csak a fully articulated screen miatt megéri a pluszt...)
- az extra markolat sem blokkolja az akksi/kártya hozzáféréstNem tetszik:
- az aperture LCD egy hangyapöcsnyi kis valami egy böszme nagy fekete kerettel, és ha csak valahogy menüből be nem lehet kapcsolni, nincs is háttérvilágítása(...?) itt szerintem nagy design bukta történt.
- ISO tárcsán nincs Auto mód, és ha menüből bekapcsolod, akkor a minimum ISO-t állítja (...?! na ennek meg mi értelme van? remélem, csak félreértés, vagy legalább szofferből javítják majd)
- UHS-II kártyákat kezeli, de nem használja ki az extra sebességet
- az új 28/2.8-as szpesöledisön fixi pancake-nek túl nagy, és DX only... ha már ekkora, akkor vagy lett volna fényerősebb, vagy picit tágabb (ekv. 36) vagy legalább egy stabit rakhattak volna bele. ez így szerintem teljesen értelmetlen fingfogás - ritkán mondok ilyet, de a kitobinak ezerszer több értelme van, mint ennek a csúfságnak.
- folytatva az obis nyivákolást, a Z-DX felhozatal továbbra is siralmas... de hát ez senkinek nem lesz újdonságÖsszegezve:
Divatcikk, de annak (szerintem) sikeresebb lesz, mint a Df volt. Én mondjuk lehagytam volna a dedikált ISO tárcsát (egy plusz Fn gomb megoldotta volna), és inkább raktam volna bele egy bármilyen kis GN-ű, de kommand-képes popup vakut... de egyelőre én nem temetném élből, lehet neki piaca.Szerk:
Tényleg a top plate elrendezést értem a legkevésbé... most akkor a záridő alatti kallantyút felülről megsasolva nem látod egyből 100% egyértelműen, hogy stills vagy video módban vagy...? Akadnak azért itt UX kérdések...[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Throme
veterán
válasz anaqer #50105 üzenetére
Jól néz ki!
A cikkben ilyeneknek most örülni kell, vagy csak én érzem úgy, hogy "még szép"...?
pl :"Egy nagy piros pont jár a fejlesztőknek azért, hogy az érintőkijelző kihajtható és elforgatható,"#50104mazsi70
Szerintem egy ilyen dizájnú gép nem arról szól, hogy nagy, nehéz fényerős FF lencséket zúdítsanak rá.
Ezért gondolom jó választásnak az aps-c szenzort.
Viszont én se értem, hogy obik terén miért nem erősítenek ezen a szenzor méreten.
Ennek a váznak a vásárlókörét biztos behatárolja az obiválaszték...és meg is cáfoltam magam, hogy jó választás az aps-c -
veterán
válasz Throme #50106 üzenetére
"Szerintem egy ilyen dizájnú gép nem arról szól, hogy nagy, nehéz fényerős FF lencséket zúdítsanak rá."
Pontosan - ezért is nem értem, hogy Z-DXre miért ezzel az obival jönnek ki. Ott van a Canonnál a 24/2.8 - na AZ egy palacsinta. Ami még csak nem is mirrorrlesses! És bár az nyitva vinnyettál elég keményen, mégis olyan lapos, hogy egyszerűen el nem hiszem, hogy annak a felépítését valahogy ne tudná a Nikon átemelni egy ilyesmi retró APS-C vázra. Patent issues, talán...?
RE: kihajthatósdi - ugye ez eddig világéletben a D5x00 vonal kiváltsága volt. Szerintem annak van jelentősége, hogy ezt most behozták a mirrorless vonalra...
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
p_adam
addikt
válasz anaqer #50107 üzenetére
Az EF-S 24/2.8 egy tükrös (SLR) gépre tervezett objektív.
MILC-re ha fontos, hogy le legyen olyan hosszú, mint az egy adapterrel (de azért tudjon közelre is fókuszálni), akkor teljesen más optikai kialakítás kell, amit a 28/2.8 ki is használ, a Z bajonettnek köszönhetően nagyobb a hátsó elem, ezáltal az első elem kisebb lehet.
És a #50105-re reagálva ez egy FX objektív, nem DX, ami belengeti az esélyét, hogy később csinálhatnak FF vázat is (de teljesen más kategória lesz). -
veterán
válasz p_adam #50108 üzenetére
A Nikon 50/1.8E is egy faszom vékony kis pancake tudott lenni egyenesen FF-en, és ha rárakták volna a bevonatot, simán jobb lett volna.
"És a #50105-re reagálva ez egy FX objektív, nem DX"
Bocs, de ennek ugorjál neki mégegyszer, mert szerintem itt erősen tévedsz.Mea culpa! Menet közben korrigáltak - eredetileg ez DX obinak volt belengetve, de ha FX, az más kérdés. Van itt némi kavarodás...
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Byk01
senior tag
válasz Throme #50106 üzenetére
Én például ennél a gépnél pont nem érzem piros pontnak kihajthatóságot. Biztos én vagyok korlátolt, amikor elsősorban street fotóra képzelem el ezt a gépet, amit szerintem egy simán csak fel- lehajtható képernyő jobban kiszolgálna.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
válasz anaqer #50105 üzenetére
ISO tárcsán nincs Auto mód, és ha menüből bekapcsolod, akkor a minimum ISO-t állítja (...?! na ennek meg mi értelme van?
Igazából pont úgy viselkedik, mint bármelyik Nikon DSLR: csak ott az ISO gomb + hátsó tárcsa állította a minimum ISO-t. Most ehelyett marad a dedikált tárcsa. Amit elvesztettünk, az az Auto ISO gyors ki/be kapcsolása (ISO gomb + első tárcsa), viszont erre az ISO tárcsa Auto mód se lenne tökéletes megoldás, pont a fentiek miatt. Ezzel együtt szerintem is jobb megoldás lett volna egy Auto mód az ISO tárcsán.
-
veterán
Na szóval, megvolt ma reggel a LENSCAL mérés. Az összes Nikon obimmal végig próbáltuk, a Spyder által ajánlott "gyújtótáv * 2.5" távolságból tesztelve. Tűpontos mind, a 85-öshöz is a korábban beállított +16-17 érték bizonyult helytállónak. Tegnap meg 4.5 rekesszel is úgy fotóztam félalakos portrét vele, hogy -5-re volt húzva a finetune, hogy legalább legyen valamennyi részlet a szemben. Liveview és átnézeti kereső ugyanezt az eredményt hozta tegnap is, ma is.
Egy kérdésem lenne: most mégis mi a habos babos tüllös túrós f@sz van?! Hogy vigyem így gariba, ha állványon rendben van, amúgy meg nem? Az egyetlen logikus magyarázat, hogy a távolság növelésével nő a back fókusz mértéke is, de a fotós kolléga szerint ez esetben pontatlan lenne minden távolságban.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
Ha állványon pontosak akkor állvány nélkül is azok.
A fotós ismerősöd által mondott dolog, hogy minden távolságban pontos - ez így nem fedi a valóságot.
A Sigma pl azért tette bele az a szoftveres megoldást hogy zoom esetén nem csak eltérő távolságokra más más érték állítható be, de látószögenként is változhat a tévesztés mértéke.
Mivel itt pl a 85-ös fix kicsit több mint 2m-r elett tesztelve akor kb a teljes élességi tartományod 6cm ( és közel 50%-50% elpsztásban 3-3 cm) nos ez félalaknál ha a modell nem ült vagy nem falnak dőlve állt, akkor simán lehet hogy eltérő irányú mozgásnál már kimozdultok az élességi tartományból.
Ilyenkor jön jól pl a követő fókusz használata. Vagy az hogy nem 1.8-on fotózunk stúdióban -
veterán
válasz ph_5.5 #50116 üzenetére
Köszi az infót, így számszerűsítve még szemléletesebb. Nem az egynyóccal volt gond, mert azt próbaképp erőltettem elsőre, de végül már a 4.5 blende félalakon se tudott teljesen éles képet adni az arcon, és akkor kezdtem technikai hibára gyanakodni. Arcra egyébként 6.3-7.1 kombóval megyek, ha van fény. Egyelőre talány ez az egész, de ma megint fotózok, kíváncsi leszek a fejleményekre.
[ Szerkesztve ]
-
bayarena
aktív tag
Nem latom sok ertelmet ennek a design cuccnak. Ahelyett hogy a D850 utodjat jelentenek mar be.
-
veterán
Update: végig fotóztam az estét a nyolcvanőttel, illetve a 24-120 is volt fent 20-25 kép erejéig, gyakorlatilag hibátlan fókusszal, pedig most is, (mint szinte mindig) AF-S módban toltam, végül már a kék órában, kevés fénynél, 4-es rekesszel. Nem tudom, mi a fene ez, de az ilyen hiba a legrosszabb: a semmiből jön, és varázsütésre múlik el, így soha nem tudod, mikor tér vissza. Tavaly így jártam a drónommal is, a szerviz nem értette, mi a gond, mert mire eljutott hozzájuk, már semmi hibát nem produkált. Igaz, azóta is megy.
A biztonság kedvéért elviszem majd valahova kitisztíttatni, mert a legjobb magyarázatom, hogy a kereső környékéről lefújt szösz az AF rendszer környékére került, és ez okozott pontatlanságot, bár ez is kizárható, mivel LV módban se volt pontos. A fotós ismerős még a direkt napfény melegét, esetleg a hirtelen hőmérséklet váltást említette, mint esetleges problémát (klímás autó, 50 perc napon várakozás, klímás stúdió), de ez nekem már erősen sci-fi egy ilyen árú terméknél, pláne, mert tegnap délután a legdurvább melegben kezdtem el a (teszt) munkát.
[ Szerkesztve ]
-
válasz pergabb #50121 üzenetére
Hogy jön a módválasztó az auto-iso funkcióhoz?
Egyébként kezelésben szerintem a D500/D850 a jelenlegi csúcs, kár, hogy a retrot tolják helyette... Biztos eladnak jó sokat a Zfc-ből az erre fogékony piacokon (más kérdés, hogy abból mennyi megy a Z50 kárára), de egy időben kiadott Z80/90-nel és néhány megfelelő DX objektívvel bombát robbantottak volna...
-
Throme
veterán
válasz HThomas #50122 üzenetére
Ha már ez az új váz magával húz pár új obit aps-c-re , akkor megérte szvsz.
Amúgy jól néz ki és jó eladások esetén lehet jön az említett Z 60,70,80,90.
Z90-nél pedig feltámad a fórum, mint anno a D90-nél . Mekkora sláger váz volt az...Tükrösök pedig nem tudom mennyi fejlesztést kapnak.
Szerintem a melóra használók vagy átmennek tükör nélküli FF rendszerekre, akár márkán belül, vagy kikopnak.
Gondold el, pl nem kell fókusz kalibrációkra járni a szervizbe. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Throme #50123 üzenetére
A dslr fejlesztéseknek vége.
Én voltam az egyik szkeptikusa a milceknek. 2018-ban a Z6 I generáció bejelentésekor elmentem megnézni a cuccot. És megállapíottam hogy ez nekem sosem lesz... egyszerűen vacak.
Eltelt 2.5 év. Kijött a Z6 II. És váltottam. Vettem egyet. Majd az első fotózás után gyorsan mégegyet.. és a 2014 óta jól bevált dslr amivel maximálisan elégedett voltam ment piacra.
5 perc volt átszokni. Mármint D750-ről Z6II-re. Más. OVF -t szerttem. Az EVF meg más liga, de pl apró termékfotónál az hogy a keresőben 100%-on megnézem hogy ott éles-e ahol szeretném és nem 3mm-el arréb az előny. Azhogy van használható nagyon szélső AF mezőm az is jó. És persze hiányoznak a normális méretű hátsó kezelőgombok... meg meg kell szokni hogy pl ne nyomkodjam a makroobin a plusz funkciógombokat, ne tekergessem az élességállítót mert lehet hogy épp rekeszvezérlésen hagytam. (szóval nem bolondbiztos a rendszer, de sok kényelmi funkciót tud). A kereső pl tisztára kapcsolható. Semmi info nincs ha nem akarod.. mert előtte mindent beállíottál pl termékfotónál és csak arra kell koncentrálnod ami a képen lesz. Áramellátás javult. Tölthető powerbankról. És nekem pont előny hogy nem lett sokkal kisebb a váz, és van elfogadható fogása. 2009-ben pl a D3-ban az nem jött be hogy portré állásban nem volt joy elérhető közelben. (af mező váltáshoz nyújtózkodni kellett).
Nem tudom mennyi Z6II fogyott az országban, de tudom hogy sokan az elmúlt pár évben Sonyhoz pártoltak. A7III miatt pl. A Nikon későn lépett, és a Canon is jó cuccokkal ugrott be.
Én nem bántam meg hogy maradtam Nikonos. A megbízóim meg még soha nem kérdezték meg hogy mivel fotózom... nekik az a fontos hogy meg tudjam oldani amit kértek. A digitális technika elején (nem az 1 Mp-es kompaktokra gonolok) .. de mondjuk egy D100-as Nikon vagy D2-es pro váz kroppos szenzoros volt. A mai szemmel nézve elég silány képminőséggel, gyenge dinamikával... mégis születtek jó fotók. Pénzért. -
veterán
Kis gondolkodó az 1 héttel ezelőtti D750 AF parához. Ugye az utolsó állapot az, hogy szerdán sikerült vele fotózni, full éles képeket, amit tesztábra is igazolt, de ugyanezzel a lencsével és beállítással néhány nappal korábban a szemet nézve full életlen képeket lőtt. Nézegettem azt a sorozatot, és az tűnt fel, hogy mindegyik kép, ahol életlen a szem, az nyaknál éles. Az összes! Én ezt back fókuszos magatartásnak értékeltem, de mi van, ha valójában a keresőben kijelzett fókusz pont és az, amelyikhez valójában állított a gép, nem fedte egymást?
Teljesen olyan a végeredmény egyébként, mintha AF-S helyett AF-C lett volna aktív, és ahogy becéloztam a középső ponttal a szemet, majd az újrakomponálás miatt lejjebb húztam, utánélesített volna már a nyakra. A gondom az, hogy egyrészt soha nem használok AF-C módot, pont az újrakomponálós technikám miatt (a 3D mód opció lenne, de ott meg bizonytalankodik a gép), másrészt megnéztem EXIFTool szoftverrel, ami mutatja a fókusz módot a kép adatai között, és bizony AF-S volt. raádásul 4-es volt ennél a félalakos képnél a blende, szóval még csak az se indokolja, hogy bele dőltem.
Találkoztatok már olyannal, hogy nem ott volt az AF pont kijelezve, ahol valójában mért? Most próbálgattam, de már nem tudom igazolni, úgy tűnik rendben van, de ki tudja, mikor futok ebbe bele újra, és jó lenne kivédeni.
Még esetleg az lehet, hogy a portré markolat expó gombja szenved, és elengedte magát egy pillanatra a nyomva tartás mellett, így észrevétlenül újrafókuszált, akkor már a nyakra. Néhány képem éles lett, majd néhány másodperccel később már nem, ez akár igazolhatja is ezt a teóriát.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
No várj.
Van egy kiválasztott AF meződ. Félig lenyomott expo gomb mellett élesre beáll, majd AF-S módban átkomponálsz- akkor az élesség SÍKJA nem oda fog esni minden esetben mint ahova fókuszáltál. (ehez mindjárt rajzolok egy ábrát hogy világos legyen)
A felvetésed másik része: A program pedig azt a fókusz mezőt mutatja amivel komponálsz, nem ahova komponáltál. (ha érthető ez az utolsó mondat) Erre a legjobb példa ha most a kezedben van a gép, lőjj egy expot bármiről a középső mezővel. Majd a visszajátszásnál nagyíts bele.. legjobb ha az ok gombra rá van programozva a 100%-os nagyítás, mert az azt a mezőt nagyítja amit használtál.
És most fotózz egyet úgy hogy középső mezővel fókuszálsz, átkomponálsz úgy hogy nagyon szélre kerüljön az élesre rögzített téma. Visszajátszásnál a kép közepébe fog belenagyítani a rendszer, és a pc programja is a kép közepére teszi a használt AF mezőt.
Tehát átkomponálásnál gyakorlatilag becsapod élesség ellenőrzésnél saját magad.
Ha kész a rajt mutatom mi a gond az átkomponálásnál kis mélységélességnél. -
ph_5.5
aktív tag
És akkor magyarázat a rajzhoz. Ha középső mezővel élességet állítasz a piros"falhoz" állított modell arcára (ez a halványabb kék vonal ami párhuzamos a pirossal), és rögzíted az élességet, majd átkomponálsz, akkor az élesség síkját elforgatod.
Jelen esetben a régi halvány kék vonal helyett az erősebb kék vonal lesz az élesség síkja.
Ha megnézed, a forgatás hatására a középvonalban hátratolódott az élesség, ilyen forgatási mértéknél pl a szem helyett már a nyak lesz éles.
A múltkor levezettem neked hogy F 1.8-on 2m távolságon 6 cm a teljes élességi tartományod. Ami persze nem azt jelenti hogy abban a 6 cm-es szakaszban (élességre állítás előtt 2.8 cm- mögötte mondjuk 3.2cm) egyformán élesnek fogod értékelni a látottakat.
Szóval ez F4-en 12 cm-re tolódik ki. Mondjuk 5.8-6.2 cm-es aránnyal (hátrafelé nagyobb az érték)
Tehát félalaknál ha átkomponálsz, simán elcsúszhat nyakra az élesség még F4 esetén is.
A másik buktató, ha olyan sötét "stúdióban" fotózol ahol F 1.8-on kelle dolgozni és ISO 100-hoz kapsz mondjuk 1/200 körüli értéket. Mert ott kevés a fény. Ha ráadásul az arcra sem esik megfelelő szögben akkor simán tétovázhat a fókusz. (ezért használunk stúdióban vakut vagy állandó világítást - és vaku esetén is beállító izzó adja a fényt a pontos és gyors fókuszáláshoz) -
veterán
válasz ph_5.5 #50126 üzenetére
"Van egy kiválasztott AF meződ. Félig lenyomott expo gomb mellett élesre beáll, majd AF-S módban átkomponálsz- akkor az élesség SÍKJA"
Ezt értem természetesen, de minimális függőleges átkomponálásról van szó, nem oldalsó irányban (szemről kábé nyakra megyek), másfelől F4-nél és félalakos kivágás mellett már nem kellene, hogy számítson (de ezek szerint igen). Annál is inkább érthetetlen számomra ,mert kábé amióta fotózok, így fotózok. Az F1.8 az más, ott nem csinálom ezt soha, ott kézzel választom ki a pontot.
Amit a programról írsz, ott nem az volt a lényeg, hogy melyik mezőt használtam konkrétan, hanem az, hogy AF-S volt, és nem AF-C, mert ha utóbbin hagytam volna véletlenül úgy, hogy azt hiszem, AF-S van, akkor jöhetett volna elő az a jelenség, hogy szemre fókuszálok, de átkomponálom, így a középső fókuszpont már a nyakra esik, és nyilván rá élesít a működési módnak megfelelően.
Egyébként köszönöm, hogy részletesen magyarázol, jól érthető a dolog, és segít megérteni a helyzetet.
Szerk.: Amit a stúdióról írsz, az igaz. Nem volt szerencsém, mert napfény stúdió volt, ragyogó időben indultunk otthonról, majd félhomályba érkeztünk, mert 80 kilométerrel arrébb már erős volt a borultság, vaku persze sehol, esetleg neont kapcsolhattam volna... Még jó, hogy otthon vakukon aludhatnék, kábé annyi van, plusz nemrég bővölt a paletta egy AD200-zal is, de minek vittem volna magammal, jó helye volt a szekrényben!
Szerk 2.: Ja, most nézem az ábrát, hogy ez nem felülnézet, hanem oldal, így már oké! Az az éárdekes egyébként, hogy adott helyzetben pontatlan volt a fókuszpont az összes képen, míg másik beállásnál már jó volt, ezért is nem vettem észre. Aztán megint jött néhány sz@r kép, miközben ezeknél a fényviszonyok ugyan változtak, de a kivágás az kábé azonos volt végig. A többi kép meg már kvázi mindegy, mert addigra a finetune piszkálgatása miatt félremehetett ezer okból az eredmény, finetune-ban pedig hogy épp hol állhattam, azt pedig már az exiftool sem látja.
[ Szerkesztve ]
-
ph_5.5
aktív tag
válasz pergabb #50127 üzenetére
Valamely fórumban emlékszem hogy írtad ezt a hosszú expos problémát. Én nem fotózom ilyen témát, így nálam még nem jött ki. Viszont két napja egymás után nyúltam két objektív miatt a milc vázhoz és a dslr-hez. Azért a milcben vannak értelmes fejlesztések is, az nagyon kijött a váltott használatnál. Mondjuk a kezelhetőség elsőre rosszabb volt a gombok hiánya miatt, viszont értelmesen programozva a funkció gombokat, máris nyertem pár olyan dolgot amit utoljára a D700 korszakban használtam (pl keresőből ki sem nézve váltok af módot, fénymérést, iso-t, vagy nagyítok bele akár AF esetén is a témába a pontosság ellenőrzéséhez)
#50129Timer
Kicsivel utána írtam "pontos" számokat az F4-hez és ott az ábra. Az átkomponálás forgatási szögg függő, és mivel időbe kerül, a modell billeghet, te is mozdulhatsz, így még inkább problémás lehet az a pár cm ami élességi tartományt ad.[ Szerkesztve ]
-
pergabb
senior tag
válasz ph_5.5 #50130 üzenetére
az említett problémát leszámítva inkább az hátrány még, hogy bizonyos szitukban, ha gyors akarok lenni, akkor a kijelzőt nézem és az ujjammal bökdösöm rá, mert keresőben képtelenség lenne olyan gyorsan oda pakolni a fókuszpontot, mire sikerülne, már offos a téma
Nincs rajta markolat, rádisós kioldó stb, akkor egy combos obival (amire még nincs alternatíva) eléggé csuklótörős lesz a használat.
Af problémám sincs nekem a szembe szaladó kutyát is elkapja a megfelelő helyen, ilyen téren kellemes csalódás volt.
Vízszintező sajnos ebben a milcben sem teljesen 100-as.
Nem is gondolkozom tovább, vannak azért még bőven hátrányok is.Amúgy én vázam megy ki szervizbe, mert az egy dolog, hogy hosszú expós szűrés nélkül szarrá szemeteli a képet hotpixelekkel, de azt mindenkinek, viszont a jobb alsó sarokban már pár mp után is olyan göbök lesznek, ami nem normális. Kicsit fosok is, hogy a szerviz hogyan áll majd a dologhoz, mert sokszor képesek vmire azt mondani, hogy de hát ez normális. L*f*szt az, csak jobb alsó negyedben találkozom ezzel, ha sötétebb a másik oldal, ott akkor sincsen, ergo szenzor csere kellene, amit végképp gyűlölnek, mert a legdrágább része a váznak majd kiderül, vagy megoldják vhogy, vagy kiküldöm azonnal második körben is és írok az anyacégnek.
-
Lac-coo
őstag
Sziasztok! Nikon D7100 -es be tudom valahogy állítani, hogy live nézetben, fotózáskor a expozicióank megfelelő képet mutasson ? Tehat ha nagyon alexpos akkor sötét legyen , ha túl akkor meg világos ....
-
ph_5.5
aktív tag
válasz pergabb #50131 üzenetére
ok gombra ráprogramozod hogy álljon be a középső mezőre az AF és máris gyors vagy
E,lékszem a Nikon 15 évvel korábbi dslr vázaira, ott gyakorlatilag csak a középső mező volt használható. És mindent azzal kellett megoldani. Uwa obinál, ND8 szűrővel fényes nappal a D200 szélső mezői csak keresgéltek... na az vicces volt. Illetve annyira nem. (de ott legalább a téma nem szaladt el)
A D810-750 párostól a szenzorokkal kb elérték a harátokat. Azóta reszelgetik... de sem dinamikában sem ISO tűrésben már nem sok pluszt látok. Szoftveresen még pici talán lesz, de csodák már nem várhatóak. A 14.7 EV és a beharangotott 15 EV között kisebb a difi mint a 7 éves Sony/Nikon szenzor és a pár éves Canon szenzorok között.
Így én még nem szidom a Z6II-t -
ph_5.5
aktív tag
válasz Lac-coo #50135 üzenetére
Megnéztem az előbb a D750 esetén miként is működik. Szóval LV bekapcs. Bal alsó gomb az "i" gomb (és nem a nyilak feletti információs) kiadja az LV menüjét. Ott első a képmező méret... és ott a legalján egyel túl kell lépni a lefelé nyíllal, az utolsó menüpont az expozíció előnézete. A D750 2014-es fejlesztés, szerintem a D7100-ban ha nincs az nem a kora miatt nincs benne (szerintem benne kellene hogy legyen) hanem mert szándékosan kihagyták. Ami meg fura lenne, hisz pont az a jó az LV-ban hogy az elkészülendő képet mutatja és előre látod miként fog kinézni a wb, expo, kontraszt...
-
topikk
senior tag
válasz pergabb #50141 üzenetére
Szerintem alacsony ISO-n is szuper, igaz hogy en m4/3 felol erkezem, igy alacsonyan van a merce. Magas ISO meg..., igazabol nem is foglalkozom vele menyi az ISO, csak beallitom a kivant zarsebeseget es hajra. 25600 is ilyen (kamera jpg)
-
Throme
veterán
válasz topikk #50142 üzenetére
...hát igen ez más világ a magas ISO-n.
Én meg innen.. .de nem FF-ről, csak APS-C ... mentem m43-ra
A Nikon cuccom azért megmaradt, mert nagyon szeretem azt is.
(az m43 is egy baromi jó rendszer, csak helyén kell tudni kezelni és nem hasonlítgatni értelmetlenül... mint ott egyesek megtették... pfff) -
pergabb
senior tag
válasz topikk #50142 üzenetére
minden viszonyítás kérdése D750-hez hasonlítottam ott adsz 1-2 ev plusszt és árnyékoakt csutkára emeled, akkor a sötét részek nem lesznek ált zöldes pixelhalmazok. No de ez már a bsi-cmos miatt van, minden szenzornak meg volt a maga előnye és hátránya. bsi-cmos, ha helyesen exponálsz azért jóval szebb magas iso-n, amennyiben szereksztesz rajta, már lehetnek gondok, mert stuck pixel szerű izék jelennek meg az árnyékos részeken. Alacsony iso-n meg egyszerűen a régebbi vázak jobbak voltak. Dxo is így mehet el a pics*ba, hogy kiírják a dinamikatartományt, de azt sosem veszi figyelembe, hogy még is milyen áron is menthető meg az a kép. Pl d810 ilyen téren jobb volt, D850 esetén ugyan annyit emelek iso 64-en, akkor ugyan előjönnek azok a részletek, de sokkal zajosabb is lesz. Z6/z6ii is ilyen, ugyan elő lehet szedni ezeket a részeket, de zajosabb lesz. Ettől független D850 a best of dsrl még mindig, kár, hogy az optikák nem olyan űberek, mint a z rendszeren.
Én meg előző hét elhagytam egyik meló során a dobozt, így egyelőre maradt a z6ii és nem ment ki szervízbe. Doboz már meg van, csak el kell érte jutnom vmikor. Szerencsére nikon nps tag vagyok, így adnak csere vázat míg ninc itthon, ugyan csak egy első genes z6-ot, de backup váznak akkor is jó, hogy lesz vmi.
Azt sajnálom, hogy a z9 év végére tehető, aztán fél év mire kiderül milyen, mert amúgy z7ii és z5 vázat kiválthatná, ha jó.
Z5 amúgy azért űber nálam, mert ott nincs ez a para jelenség, mint a z6 és z7 esetén, de nem is szereti annyira a magas iso-t Kicsit olyan, mint egy D750 képminősége, zaj kb azonos, viszont nem kezd színzajosodni és szétesni a kép, ill színhűség is megmarad magasabb iso mellett. Dinamikában amúgy szerintem alázza a z6 vázakat. -
veterán
Sokadik update D750 AF para ügyben! Nézegetem vissza az elmúlt hetek képeit, és sorban visszaköszön ez a nyakra csúszott fókusz kérdése, de úgy, hogy egyik kép ilyen, a másik meg ugyanabból a beállásból tökéletes. Persze foghatom arra, hogy ja, szarul tartom a gépet, (Steve Jobsnak egyszer bejött! ), és ph_5.5 által leírt fókuszsík tévesztés is benne lehet az újrakomponálás miatt, de gyanúsan random jelentkezik a dolog, én viszont ugyanúgy fotózok minden esetben. Ami biztos, hogy már a levegős tisztítás előtti héten is jelen volt a probléma a képek alapján, csak nem tűnt fel, mivel 2-3 képes sorozatokat lövök, így szinte mindig volt egy ilyen kép a többi jó között, de nem foglalkoztam vele, csak annyit néztem, hogy homályos, így skippelve. Szóval, szerintem hardveres probléma lesz, csak nem konstans. Van valami tippetek, mi okozhat ilyet? Illetve, a tesztelgetés közben feltűnt, hogy ha a centertől jobbra kettővel lévő fókuszpontot használom, akkor ugyanabban a szituációban landscape módban tartva a gépet tökéletesen állít fókuszt, de ha portréba rakom, és ugyanazt a pontot ugyanoda komponálva próbálok meg fókuszálni, mindig téveszt! Tehát még egyszer, ugyanazt a pontot ugyanott fókuszálva próbálom használni, csak közben balra fordítom el a gépet kilencven fokkal, és már pontatlanul állít fókuszt (a visszajelző szerint élesre áll ilyenkor is). Ha jobbra döntöm a gépet kilencvennel, akkor nincs ilyen hiba. A poén az, hogy a jelenség tetszőleges számban reprodukálható, majd egy kikapcsolást követően már nem, aztán egyszer csak megint visszatér.
Na ez mi a répa? Lehet már hónapok óta ilyen, csak nem tűnt fel eddig, vagy egyre rosszabb, és azért döbbentem rá most.
Most egy ilyet hogy próbálsz meg javíttatni? Ennél nekem sokkal egyértelműbb dolgokat se sikerült eddig átnyomnom a szervizen.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Throme #50148 üzenetére
"Szerintem érik nálad a milcesedés "
Biztos nem, mert tavaly szeptemberi a váz, ráadásul most vettem egy Tami 70-200 USDG2-őt, ami MILC-en elvileg nem megy. Ráadásul bővül a család, úgyhogy most nincs pénz lóvéra! Ráadásul alapvetően elég nekem ez a gép, más szempontból kellene fejlődni, a technika az amatőr fotós létemhez képest még sok is, szerintem.
Garis a gép, na de egy ilyen hiba...pfff...én is nehezen hinném, ha nem magam tapasztalnám.
Egyébként az obis tipped jó, a 85-össel néztem, annyi eszem nem volt, hogy mondjuk a 24-120-szal is csinálja-e ezt a fókuszpontos mókát. Csak hát jellemzően a 85/50 vonalon mozgok, mostanában csak a 85-ös van fent., de legalább arra jó lenne, hogy kiderüljön, nem az obi szívat-e már. Annyiban cáfolnám ezt, hogy a probléma kibukásakor a stúdióban az ötvenessel se ment rendesen az AF.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...