- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Íme az új Android Auto!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Lex Icon #50900 üzenetére
Igen, ez régóta így megy... kb 10 éve (vagy több) a Nikon pl az Sb800 Sb900 használatijában korrektül leírta az aodtt zoom pozícióhoz tartozó Gn értéket. Ez igazából akkor, amikor ISO800-on már zajosodó vázak voltak, számított. 2008-ban még 300 Ws körüli stúdióvakukat 100e Ft feletti összegért vásároltam, jó volt ha előre tudtam mit mivel lehet kivitelezni. Akkor egy Sb800 100e volt. Most egy Godox 685 féláron többet tud (rádiós vezérlés pl). Úgy hogy akkor ugye a 100e is értékesebbenk számított
Sajnos így marad a próbálgatás, hogy egy rendszervaku pl S adapterben egy 70-es beauty-ban mire képes. Erre mondjuk pont jó egy fénymérő
-
ph_5.5
aktív tag
Amúgy meglepően hamar elfogy pl a 600Ws is ha nagy fényformálót használok. A 1000 az már pukkan (és becsukott szem esetén is kell egy kis idő mire minden kitisztul ismét) Plusz bár hivatalosan a Dp1000 nem tud HSS-t, azért 1/2000-ig használható marad a pro kioldóval (hss funkció bekapcsolása mellett)
Egyébként nem olyan sok ez amennyiség. Pár év alatt jött össze és mindig akkor veszünk valamit ha elértünk egy korlátot. Pl portrénál kellhez 6 vaku, vagy kitelepülésnél nagyobb tárgyakhoz szintén. Közben a párom lehet hogy szintén dolgozna, így ott is kell maradnia felszerelésnek... És mivel ezek nem Profoto vagy Broncolor cuccok, árban nem olyan vészesek. (a két Ad600 kivételével... azokat sokaltam én is, de mivel behozta az árát így utólag az sem zavart) -
updog
őstag
Vállalkozásnak 7420[..] tevékenység felvesz, oszt'kész, legálisan számlaképesen fotós vagy.
Azt senki nem tudja hogy valami bug-e a jogszabályok varázslása közben, és két hónap múlva visszacsinálják, de elvileg a kamara is azt mondta többeknek, hogy (most épp) nem kell már képesítés.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
kuyarashi
őstag
Közöltek is erről néhány cikket, szóval nem hiba a rendszerben. Persze joggal tehető fel a kérdés, hogy meddig él. Valószínűleg hosszú távon így marad.
Azon pedig lehet elmélkedni, hogy összességében hol csapódik ez le pozitívumként, és hol negatívumként.[ Szerkesztve ]
iNEO DSGN • (csillagászati maszkok, alkalmi faldekorációk, exkluzív termékek) • https://ineodsgn.hu/
-
ph_5.5
aktív tag
Ahogymár írták- szeptember óta semmi nem kell hozzá.
Legyen számlaképes és legyen benne a tevékenységi körben. A helyi kamarát megkereste az egyik oktatással foglalkozó cég- és mivel itt sem tudtak semmi érdemlegeset mondani, nem is indult el a képzés. Mire kérjenek pénzt, ha nincs szükség papírra.
Az más kérdés hogy hogy a helyi normál iskolában folyik ugyanúgy a fotós oktatás. Diákoknak nappalin és az estisek is végigcsinálhatják. Kapnak papírt amivel pont ott lesznek mintha be sem jártak volna. Adnak egy olyan szakmáról végzettséget ami már nem is végzettséghez között. Ez kb a vicc kategória.
És nem fogják visszacsinálni. Ez jó eséllyel végleges döntés, ahogy a többi kivett szakma esetében is.
Nem emlékszem hogy mely fórumban beszélgettünk erről... de alényeg az volt hogy ha nincs végezettséged akkor mégis mi alapján fogják számon kérni ha hibázol?Hogy ez hova vezet? Az egyébként is felhígult "szakma" még rosszabb lesz. Még kevesebben fognak tudni megélni belőle... mert így már nem a piacgazdaságról szól vagy arról hogy ha jobb vagy akkor neked lesz munkád a másiknak pedig nem.
Eddig visszatartó erő volt az hogy nem lett vállalkozó az akinek nem volt papírja- mert papír nélkül nem tehette be a tevékenységi körbe, így nem adhatott számlát. Most mindenki fel goja venni és ki is meri állítani a számlát. 20X annyi fotós lesz mint eddig. Kiírja, a megbízó elhiszi hogy fotós mert ki van írva... plusz olcsó lesz, mert hát elköltött 200e-t összesen fotós cuccra és azt apránként is vissza lehet termelni. Aki pedig erre áldozott egy jelentősebb összeget két dolgot tehet majd. Csökkenti az árat addig amig még megéri, vagy elmegy szobafestőnek, mert nekik sem kell már végzettség. -
Throme
veterán
válasz ph_5.5 #50913 üzenetére
nem vagyok vállalkozó, így laikusként reagálnék...
"ha nincs végezettséged akkor mégis mi alapján fogják számon kérni ha hibázol"
Ebben az országban mikor tudsz számonkérni? Mi történik azzal, aki kókler melót végez?
Ha másként nem cégnevet vált és folytatja, ahol abbahagyta..."Még kevesebben fognak tudni megélni belőle... mert így már nem a piacgazdaságról szól vagy arról hogy ha jobb vagy akkor neked lesz munkád a másiknak pedig nem."
Hogy választanak az emberek fotóst?
Nem úgy, hogy megnézik a portfólióját?
Legalább is én ezt tenném.Másfelől a nappali képzésekből kiindulva sok felesleges dologgal is traktálják a diákokat.
Kérdés mennyi az elmélet/gyakorlat aránya.
Aki jó fotókat készít de nincs papírja (biztos van néhány) miért ne fotózhatna pénzért is?
Nem tudom hány laikus választ úgy fotóst, hogy báz milyen jól a harmadolóban van a téma, vagy az aranymetszést keresi, vagy látja, hogy valami megvezeti a szemet a téma irányába..."20X annyi fotós lesz mint eddig. Kiírja, a megbízó elhiszi hogy fotós mert ki van írva"
Ez gyakorlatilag mindenre igaz.
Elhiszed ha a tévé reklámban azt mondják egy termékről, hogy jó?
Vagy a net is tele van ilyen " Magyarország legjobb - ilyen/olyan - boltja" hangzatos jelzőkkel.
Árukeresőn is a legjobb bolt, meg az év boltja, vagy milyen titulusok vannak... aztán megnézed 40 visszajelzésből legalább 10 pozitív és már jár a plecsni...
Magyarország - szvsz - az átbaszások országa. Így kell mesterembert, céget, szolgáltatást keresni, akár van papírja, akár nincs....Szerintem, akinek elég a mobiltelefonos kép, az ezután is az olcsó "fotóst" fogja keresni és lehet azzal a minőséggel is elégedett lesz.
Aki meg szeretne igényes esküvőfotót, az utána néz a dolgoknak és nem müszire
, kizárólag ár alapján választ fotóst. -
ph_5.5
aktív tag
válasz Throme #50914 üzenetére
"laikusként" értem a soraid mondanivalóját, de egy pár dolog másként működik pl a fotósok körében is.
Portfólió. Oda mindenki a legjobb fotóit teszi ki. Tudott olyat is... a gond mindig az hogy ez 1x sikerült neki, illetve hány képből tudott ennyi vállalhatót összerakni? Sajnos ezekre a portfólió nem ad érdemi választ. Pl nálam ha fitness versenyzőt, testépítőt fotózom, vagy modell portfólót készítek a képanyag 3 dologtól függ
- milyen formában van a modell (Szép emberekről könyebb szép képet készíteni.)
- milyen környezetet használhatok (Szép környezetben egyszerűbb olyan terület találni ahol mindenkinek minden jól áll. Vagy edzőtermenként változik hogy hol mennyi lehetőség van)
- milyen képet szeretne magáról ( egy teltebb lány ha széken ülős fotót akar akkor azt számára előnyösen pózoltatni nehezebb mintha álló pózos fotót kér)
Egy valamitől nem függ nálam, az pedig a technikai háttér. (ezen az elméleti felkészültségemet is értem) Van egy halom fényformálóm, halom vakum... tűző napsütésben is el tudom nyomni a nypfényét és kint is tudok stúdiójellegű világítást produkálni... vagy épp ellenkezőleg, nem vakuzom ha nem kell, mert az objektíveim vázaim megoldják a látványt, háttérmosást, fényszegény környezetet ha kell.
No ez az ami portfólióban egy laikusnak (nem rád értem- általánosságban) nem jön át. Egy mezei néző nem érti hogy nálam miért nincs szétégve a nyári égbolt a háttérben, vagy hogy termékfotónál nálam miért tud egy fazettás kő minden oldala csillogni és miért van az hogy 5mm-es tárgy is éles az elejétől a végéig...
Tavaly volt olyan melóm, hogy a cég a 3. fotósnál járt próbaképekért. Vitt 4 féle arany árnyalatú terméket, melyek sokszögletűek voltak. Odahozták, lefotóztam aznap megkapták a képeket és nem értették hogy ezt hogy lehet ilyen gyorsan és színhelyesen összehozni.
Pl azért mert ismerem a vakukat, a fényformálóimat, van kalibrációs profil minden termékfotónál, normális monitort használok... stb.
És igen, fele áron is találnak fotóst. Aki nem látja az eltérést, az a feleárút fogja váalsztani. Én pedig nem felezek, mert akkor már nem érné meg..
Piacot szerezni már jó ideje nehéz. De pl pont az árukereső és társai a példák arra hogy a vevők többnyire "azonos" terméknél azt nézik hol olcsóbb. Ez egy konkrét terméknél működhet, mint opció, de a fotózásnál azt gondolják hogy ugyanazt fogjá kapni Nyomasek Bobotól és Nánási Páltól. Pedig pont egy cég sokkal előrébb van akkor ha a termékfotóik jók és nem átlagosak...És végül:
"Aki jó fotókat készít de nincs papírja (biztos van néhány) miért ne fotózhatna pénzért is?"
Azért mert aki "jó" fotókat készít az nem azt jelenti hogy ért is a szakmához. A fotózásnak vannak pl jogi részei. Az aki nem tanult jogot (nem csak fotósként fontos a szabályok ismerete) az nagyon nagy pofonokba futhat bele. A net is tele észosztó emberekkel... az iskolában az aktuális szabályokat kell bemagolni, megérteni amit olyan emberek mondanak el akik erre fel lettek hatalmazva pl a komány által.
Pont olyan iskolai végzettség nélkül fotózni, mintha rábíznád a gyereked oktatását egy olyan emberre aki nem végezett tanárképzőt. Ott sem csak az a lényeg hogy el tudja mondani a 7 vezér nevét töriórán...
A fotózásban is nehéz mindenhez érteni. Kedvencem a jó természetfotós, aki másnap már esküvőzik. Vagy épp termékfotózik, portrézik, céges sorozatot vállal el... azért mert van fényképezőgépe.
Egy portfólióból azt sem tudod kiszűrni hogy a fotós 1 vagy 2 kártyás gépet használ. Azt sem hogy otthon milyen az adatmentése. Azt sem hogy van-e tartalék váza stb...
Nem egy olyan esetről tudok ahol lelkes amatőrökre bízták az esküvőfotózást. Mert hogy milyen szép képei vannak... igen, csak 1 szál vázzal, 2 fixxel más pár képet lőni ismerősökről és más bevállalni úgy egy munkát, hogy az valaki nagy napja. Nem lehet szertartást ismételni mert a kártya megállt, megsérült. Nem lehet vacsorát újra szervezni azért mert a fotós minden képe bemozdult mert vagy nem volt vakuja vagy gőze nem volt hogy is kell használni...
Persze vannak olyan végzett fotósok akikről a fenti dolgokat ugyanúgy el lehet modnani. POnt ahogy vannak béna kőművesek, rossz tanárok is...
De mindegyiknél az alap az hogy ilyen irányú képesítése van. Nem a papír számít, hanem az ott töltött idő.. ami alatt ragad rá valami. És van kihez fordulnia ha kérdése van...
Az iskola személyes jelenlétű, ott hiteles információt hiteles embertől lehet tanulni.
Ez lenne a lényege a képzéseknek. -
Throme
veterán
válasz ph_5.5 #50915 üzenetére
Aki árukeresőn keres legolcsóbb fotóst, az amúgy is a "Persze vannak olyan végzett fotósok akikről a fenti dolgokat ugyanúgy el lehet modnani" kategóriát fogja választani, akár van papírja (de nem igazán ért hozzá), akár nincs.
Szerintem pont ez a kategória fog belefutni leginkább a kóklerekbe és sosem kérne fel Téged.Annak ellenére, hogy papír nélkül felhígul(hat) a szakma, szerintem ugyanúgy megtalálják a jó fotósokat az igényesebbek, hiszen hiába jelenik meg 200 "olcsójános", tudják, hogy nem szabad egy bizonyos szint alá menni.
A papír valóban egy bizonyos fokig szűrő, de nem ad megoldást. Nekem is voltak elb@szott tanáraim, hiába volt meg a képesítésük.
Látod, az a cég is tájékozódott, hogy kivel érdemes dolgozni. Rájött, hogy van a jó minőség magasabb áron, és van a fordítottja.
Szerinted, aki már a felszerelés után érdeklődik, annak elegendő lesz a piacon megjelent 0 km-es, szakirányú végzettség nélküli "fotós"?
Az idő majd megválaszolja ezt a kérdést.
-
rekid
addikt
válasz ph_5.5 #50915 üzenetére
Értem azon vállalkozók problémáját akik hivatásos fotósok. Viszont ez az OKJ-s vicc eddig sem garantálta, hogy szakemberek fognak vállalkozásban fotózni. Sőt a vége felé már mindenki csak a papírért ment.
Igazából ahogy az ősrégi mondás mondja csak az az üzlet megy amire van kereslet.
Sajnos el kell fogadni, hogy van az a felhasználói réteg akinél az esküvői fotós az max. 40 ezer forint és akkor már kitettek magukért mert FOTÓS is lesz. Így pedig a kóklerek azaz a jobbnál jobb "fotógrafik" is megfognak élni.
Ami sokkal fájdalmasabb -nekem is pedig én magamnak fotózok-, hogy a hétköznapi emberek nem látják a profi kép és a sima kép közötti különbséget vagyis nekik nem annyira gond mint egy fotósnak. Addig nem is látja amíg el nem kezded neki magyarázni. Ha meg már magyarázni kell akkor régen rossz.Sőt további probléma, hogy az embereket már nem a profi kép érdekli hanem a napi új tartalom, még akkor is ha az nem minőségi. Ez pedig megint nem a 2-3-5 milliós studió felszereléseknek kedvez.
Én személy szerint örülök, hogy eltörölték az OKJ-s bohóckodást, mert semmi értelme nincs az életedből kidobni két évnyi hétvégét azért a papírért. Hova tovább igaz, hogy sok melóval de rengeteg oktató anyag érhető el online. Frissebbek és jobbak mint egy két évre előre megírt tananyag.
Sajnálom a fotós szakmát, de egyre inkább vékonyodik a jég. No, és akkor még elő se vettük a retus témát ahol a PS már olyan dolgokat csinál 3 klikkre amitől lerakod a hajad, és azelőtt "szakértelem" kellett hozzá.
Szerintem a vége enne az lesz, hogy lesz egy nagyon vékony high end réteg és slussz.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
Lex Icon
senior tag
Ne haragudj, de erre 2 dolgot mondanék:
1. A jó fotót és ebbe elsősorban a jó kompozíciót, színválasztást, fényeket,... értem, nem fogja semmilyen SW megoldani helyetted.
2. Aki a tanulást/tudást/tapasztalatot feleslegesnek tartja az ostoba.És a legtöbb ember látja a profi és nem profi kép között a különbséget, csak nem tudatosan, hanem csak annyit, hogy az egyik jobban tetszik neki. És ez a profi fotó lényege, hogy tudatosan tartalmaz olyan formákat, technikákat, színeket, nézőpontot,... amitől a kép sokkal többet ad egy sima kattintásnál. Sok fotós van, aki ösztönösen is ráérez ezekre és iskola nélkül is jó fotókat készít, de ettől még a többségnek ez nem megy, tanulniuk kell hozzá. Persze, ahogy írod, lehet tanulni a netről, YT-ról, stb., de egy tanfolyam, (akár még ingyenes is) alaposabb, teljes körűbb tudást adhat, ami jobban hasznosítható, mint egy innen-onnan összeszedett. De a legnagyobb baj, hogy sokan úgy akarnak profi fotózást (értsd: fizetésért) űzni, hogy még az ingyenes netes tanulást se "végezte" el elégséges alapossággal.
[ Szerkesztve ]
-
rekid
addikt
válasz Lex Icon #50918 üzenetére
Megértem a felháborodásodat főleg úgy, hogy szeretek fotózni és nagyon sok hely még a bakancslistámon van amit magam is le akarok fotózni de:
1.
Ez már nem egy mai hír. Ez meg egy új ps ai feature.
Idő kérdése és bizony nem kell 6x visszamenni jó fényekért. Én sem örülök neki mert megöli a fotózás "báját". Ez van tetszik vagy sem.2. Nem a tanulást tartom feleslegesnek. Sőt.. elég sok időm áldoztam/áldozom rá a mindennapjaim során.. Amiről beszélek a befektetett munka és elvett idő /a vele járó haszon aránya ami miatt feleslegesnek tartom a két éves OKJ-s fotós bohóckodást. (Csak azért bejárni valahova, hogy legyen egy papírod amivel számlát adhatsz egy vicc.) Egyszerűen nem éri meg a családodtól és magadtól elvenni azt az időt és arra szánni, hogy bejárj azokra az "oktatásokra". A témában sokkal jobban és hatékonyan fel tudod használni azt az időt ha fotózást akarsz tanulni.
Gyáva népnek nincs hazája!
-
Lex Icon
senior tag
1. Úgy látom, nem értetted meg, miről beszélek. Ha valami nincs a képen (pl. valakinek a feje, vagy egy tárgy), mert a "fotós" nem rakta rá, azt te nem fogod rárakni PS-sel se. Hasonlót lehet, de pont azt, pont azt az arckifejezést azt nem rakod rá, mert az a pillanat egyszeri volt és a PS nem volt ott. Nem egy meglévő kép szénné retusálásáról beszélek, hanem arról, amiről a "fotós" lemaradt térben vagy időben tudás és tapasztalat hiányában.
PS-sel hogyan csinálsz egy gyűrűhúzás fotót, ha az el se készült, vagy bemozdult, vagy rossz helyről van fotózva és nem jól látszik a képen?
Láttam én profi PS-est dolgozni és 1-2 óra alatt csodákat tud művelni egy-egy nem jól sikerült képpel, de pl. múlt hónapban voltam esküvőn. A fotós 2700 képet készített a nap folyamán, ebből kb. 200-at adott át, mint végeredményt. Ha csak azon a 200-on 1 órát kellett volna PS-eznie, az 200 óra. Ezt hogy fizetteti meg egy fotós?
Manapság a filmekben a PS-nél nagyságrendekkel nagyobb tudású SW-rel alkotnak, mégis könnyen kiszúrható, ha egy ember nem valódi.
2. Az a baj, hogy ezután a többség, aki hivatásos fotósnak adja ki magát, mert nem kell papír, sajnos nem fogja saját magát megfelelő szintre képezni a neten se. Én se jártam OKJ-ra, de van - csúnyán mondva - vagy 2 méter fotóskönyvem és meg se próbálom összeszámolni hány órát tanultam a netről, de eszembe se jutna hivatásos vagy profi fotósnak hívna vagy akár csak gondolni magam, hiába mondta profi fotós, hogy foglalkozzak ezzel. De, ahogy ph_5.5 is mondta, sajnos sokan lesznek akik pár YT videó után már igen. És ezzel van a baj, nem a tanulási lehetőségekkel.[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz ph_5.5 #50915 üzenetére
egyetertek reszben, mert persze azert hasznos a suli, de nem hiszem, hogy te is a tudasod javat az okj fotos kepzeseken szerezted. ennyire sokat nem tudtak adni es itt most nem a sulikat vagy oktatokat akarom ekezni, eleg szerteagazo a fotografia amugy is ahogy te is irtad. teljesen mas skillset kell muveszi fotozashoz, mint termekfotozashoz vagy akar egy csaladi fotozashoz es sorolhatnam meg. ennyi oraszammal okj keretein belul max belekostolni lehet.
tulertekeled az okjt. ilyen formaban aki jelentkezett es fizetett az papirt kapott. nalunk 4-es volt a legrosszabb osztalyzat es volt akinek vizsgan segitenem kellett megnyitni egy raw fajlt ps-ben, vagy erzekenyseget allitani a kameran.
persze ezutan meg rosszabb lesz a szinvonal...https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
updog
őstag
Pont ugyanez volt nálunk is, aki 3 hónap után nem járt be többet a tanfolyamra (természetesen a szükséges óraszámot amiket aláírások alapján néztek, "valahogy" összehozta...) és már vizsgára se jött be, na ő bukott, minden hülye 4-est kapott (jó, én is ) , a többiek 5-öst. Az OKJ semmilyen formában nem volt alkalmas semmilyen szűrésre, minőségbiztosításra, sem arra hogy bármi reális tudást adjon egy - a szakmát komolyan gondoló - fotósnak, vagy ami rosszabb, elhitette vele hogy mégis kapott. Mondom ezt úgy hogy én is becsülettel végigtoltam, jó helyen, jó tanárokkal, szuper csoportban.
Szerintem az OKJ-ből évente többezer wannabe fotós jött ki eddig is, akik - legálisan - hígították a szakmát (csak nálunk 5 csoport ment parallel egy évben, ~30-40 fővel mind). Ha egyáltalán akart számlát adni az adott fotografi, mert amúgy lehet hogy f*ngja nincs a mai napig arról, hogy amiért zsebbe kapja a 80 ezret esküvőnként, az amúgy még képesítéshez is kötött (volt).
Évek óta tervezek fotósként elindulni, idén már lehet hogy jövőre tényleg Szóval nem vagyok még szakmabeli, de szerintem már nem is teljesen a pálya széléről ugatok (a lehetőséget persze fenntartom).
Ahogy többen írtátok, az ügyfelek fejében van a(z egyik) legnagyobb baj ("árérzékenység", nem létező minőség/igényszint), és ez a fotósok hibája is. Edukálni kell őket is, blog, vlog, behind the scenes. Megmutatni hogy mi van amögött, hogy lát téged egy fényképezőgépet tekergetni, gombot nyomogatni, és aközött hogy három hét múlva (! hogy képzeled, hát a telefonon is azonnal ott van) átadsz 15 képet (!hogy képzeled, biztos több készült, add már ide mindet, vagy legalább a nyerseket, majd én megfilterezem).
#50915ph_5.5 Írod is hogy az ügyfél nem tudja mi van a minőség mögött - meg kell mutatni. (még mindig: szerintem. Nem tudom hogy hány fotósnak mennyi ilyen jellegű törekvése van, de ha én kifejezetten érdeklődőként 0-t látok, akkor egy laikus ügyfél vajon mennyit lát ebből?) Van egy csomó példa más szakmákból (kiszámoló, kömkel, ácsbudapest, néhányan azok közül akiket követek), akik be tudják mutatni hogy nem csak a sztereotip, mindenki számára látható dolgok léteznek egy-egy olyan szakmánál amikhez nyilván mindenki IS ért.
Nem tudom mindenkihez eljutott-e a Content Rumble srácoktól a fotós szakma halott podcast, és a következő amiben az OKJ témát beszélik ki, szerintem nagyon jól összefoglalják a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
ph_5.5
aktív tag
válasz Peczek #50923 üzenetére
A V1 75Ws-nak van titulálva
(YT direkt link, AD100 összehasonlítás a V1-el)
A V1 az erőteljesebbek közül való. 60-70 Ws a reális teljesítmény a nagyobbaknál, de önmagában ez sem mondd semmit. (GN-ből legalább lehet számolni rekeszt, távolságot... WS-ból nem igazán)
Van pl 400Ws-os vakum. Sőt, párban is vannak. A gyártó fél év eltéréssel a 400-as típust 450 Ws-nak írja a ktalógusban. A korábbinál 400Ws-nak. A másik cég (Godox) 400Ws-os vakuja azonos fényformálóban alig villan erősebben mint a Godox 300Ws-os vakuja.
Pl akkusnál a tesztek szerint az AD600 (első generációs) alaprefivel erősebb mint a Broncolor Siros 800-as akkusa. Szóval inkább a fénymérőnek hiszek, az legalább a pillanatnyi állapotot mutatja (az adott fényformáló, távolság függvényében) -
ph_5.5
aktív tag
válasz Throme #50916 üzenetére
Korábban beszéltük az iskola témát. Az OKJ esetén nem maga a képzés rossz, hanem egyes oktatási helyek. Mert nem azonos tudású oktatók vannak a képzőhelyeken... sőt nem azonos tudású diákok járnak egy - egy iskolába sem.
De maga az a tény hogy végzettséghez kötött tevékenység volt mint minden normális szakma, az adott egy alapot arra hogy szűrjön.
Azoknak akik jó képeket készítenek tanulás nélkül, mi akadályozta meg őket abban hogy erről egy papírt is szerezzenek?
Most majd XY youtubertől fog tanulni az aki meg akarja ismerni az alapokat? Honnan tudja az aki nem ért hozzá hogy XY tényleg ért hozzá, vagy rosszul fordította le valamely külföldi "oktató" anyagát és félhülyeséget fog magyarázni?
Pl a fotózás érettségihez volt kötve. Igen.. az érettségi sem olyan mint 30 éve- ez tudjuk. De legalább volt egy szellemi szint ami alatt nem akarták hogy valaki ezzel foglalkozzon.
#50917rekid Az előbb leírtam hogy nem az OKJ_vel van gond, hanem azzal ami miatt pl nem lehet egy lapon említeni pl az ELTE oktatási színvonalát azonos tárgyakból és mondjuk a Felsőszentpéterfalvi Ifjúsági főiskola képzését. (nem létező.. de direkt nem írtam le hogy mely egyetem kullog a sor végén) Szóval az hogy iskolába járunk az nem lenne szabad hogy derogáló legyen. Ahogy anno elmentünk általánosba, majd közésikolába és fősulira is. Az hogy valakinek van egy mérnöki diplomája, még nem jelenti azt hogy fotósként is tud dolgozni. Mert pl nem ért a vállalkozói ismeretek alapjaihoz. Nem érti a fotzóási jogokat... stb. Ezért kell iskolához kötni és nem vakvilágban bárkinek bármilyen szakmát a kezébe adni. (mármint iskola nélkül bárkivel bármit végeztetni)#50921m3ss Az én helyzetem elég furcsa. Sok helyről tanultam sokminent. Részben technokrata vagyok, és próbálok minden engem érdeklő dologra berendezkedni. Elvagyok természetes fényeknél is, környezeti fényeknél is... de jobb szeretem ha én világíthatok.
-
kovaripeti
aktív tag
Sziasztok! 7-8 évvel ezelőtt nagyon bele voltam bolondulva a fotózásba, akkor volt egy akkori kornak megfelelő középkategóriás gépem. Most újra feltört bennem a vágy, hogy jó képeket készítsek. Hol tartanak most a középkategóriás gépek? Milyet érdemes venni? Mondjuk max 300.000-et szánnék rá a gép+ objektívre. Kit-be, vagy külön? Inkább tájfotózásra kellene. Légyszi segítsetek.
-
mazsi70
senior tag
válasz kovaripeti #50926 üzenetére
Inkább használtan egy Milc
Nyilván akinek a szenzorméret a fontos, az fullframet vesz. (igazából az apsc létét nem tudom értelmezni)
-
motifator
senior tag
válasz kovaripeti #50926 üzenetére
Azt nem említetted, hogy mi volt a 7-8 évvel ezelőtti géped Mert ha abból indulunk ki, hogy kb. D5200-volt, akkor ahhoz képest egy mai középkategóriás DSLR-e sokkal nem leszel előrébb hobbi szinten, ugyanúgy tudsz jó képet csinálni egy 7-8 éves géppel is. Nem írtad, hogy használt, vagy új? A milc irányába megy manapság a fejlesztés. Egy középkategóriás APSC Milc vagy DSLR majdnem egy árban van (új), Ha a D5600 + kitobi és a Z50 + kitobiról van szó. DSLR-nél azért jobb utazó obit kapsz hozzá, de a max keretedbe nem fér bele. Én nem vetném el a használt vázat, obit. Az én véleményem, ha a fényképezés a lényeg, akkor egy jó D7200 (használt). Ha a méret is számít és inkább az újabb technika, akkor használt milc (Z50).
Funky + Jazz
-
veterán
válasz kovaripeti #50926 üzenetére
Használt D750? Ha a fotózás miatt veszed, nem technokrata attitűddel, annál jobbat három kiló alatt nem biztos, hogy kapsz. Mellé egy AF-S 50 1.8G, és meg is vagy. A 24-120 százezer alatt szintén megéri kültérre, de többet ne adj érte.
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
senior tag
Sziasztok,
mi mostanában a best-buy nagylátó zoom DX-re?
Most egy Sigma 10-20 3.5 van, és a képszélekkel nem vagyok igazán elégedett.
Nikon 10-20 AF-P-vel szemezek, annak az ára is barátságos. Sajnos nem találtam közvetlen összehasonlítást a Sigmával...
A Tokináktól kicsit félek, olvastam panaszokat a fókuszra... -
Peczek
aktív tag
válasz HThomas #50930 üzenetére
Nagy előrelépés lenne a Nikon a Sigma 10-20 után? Szerintem APSC-re nincs igazán penge nagylátó, max talán a Sigma 18-35/1,8, de az meg nem igazán nagy látó.
Nekem van Tokinám, hát azért a fix Nikon 35 mm/1,8 nagyságrendekkel veri élességben (ami pláne nem nagylátó, csak példaként mondom). Kellene valami fix nagylátó DX-re, de az nem nagyon van.
-
HThomas
senior tag
válasz Peczek #50933 üzenetére
Nagy előrelépés lenne a Nikon a Sigma 10-20 után?
Ha már előrelépés, akkor OK.
A Sigmával alapvetően két bajom van:
- nyitva elég gyengék a szélek, ezért nem is használom ki a fényerőt (csak ritkán, beltérben, ha nagyon kell)
- szerintem decenteres az én példányom, mert a kép jobb széle gyengébb. Nem mindig jön elő egyformán (rekesz, gyújtótávolság függő gondolom), valszeg futok egy kört a Camera kft-vel, hátha tudnak kezdeni vele valamit.Szóval alapvetően az élessége rendbe lenne a Sigmának, viszont jó lenne egy olyan objektív, ami konzisztensen viselkedik és jobban teljesít a széleken.
-
veterán
válasz HThomas #50932 üzenetére
Igen, közben logouton láttam
(Csak mert ugye a Nikon az régebbi vázakkal nem vagy félig kompatibilis.)A Nikon azért a pénzért best buy (cserébe iszonyat gagyi kézbe fogva)... de én elgondolkoznék az új Tamron 10-24 VC- n is. Kár, hogy tesztet alig lehet találni róla.
[ Szerkesztve ]
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Lex Icon
senior tag
válasz HThomas #50934 üzenetére
Nekem is Sigma 10-20/3.5-öm van és nincs vele semmi baj, ha tudod, hogy miért olyan, amilyen. Egy obi készítésnél behatárolják a zoom és rekesz tartományt oda, ahol az adott minőségi szintnél még elfogadható. Hobbi DX szinten ez a Sigma-nál a 10mm-es kezdő. Ha jobb obit szeretnél, vedd úgy, hogy 12-nél kezdődik és akkor nem rossz a széle. Vagy fotózásnál vedd figyelembe, hogy keni a szélét, ezért olyan téma legyen ott, aminél nem olyan zavaró.
Ennél az obinál fókuszálási gondok voltak és az előző tulaj 2x vitte gariban javíttatni, de nem lett jó, majd én is elvittem még gariban és valamit kicseréltek benne és újra kalibrálták, így most jó a fókusz. -
HThomas
senior tag
válasz anaqer #50935 üzenetére
cserébe iszonyat gagyi kézbe fogva
Ezt mondjuk nem bánom, mert cserébe kicsi és könnyű, vállalható kompromisszumnak tűnik. Az időjárásállóságtól félek picit, de mondjuk a Sigma se az igazán.Köszi, megnézem a Tamront, afölött teljesen elsiklottam!
#50936 Lex Icon: a fókusz nálam jónak tűnik, igaz kell neki -8 fine tune. Egy random kép, még D7000-rel. A jobb oldal a kritikus.
https://www.dropbox.com/s/2ktnp5c3pglyixa/20180822_103655-USA2018-7492.jpg?dl=0[ Szerkesztve ]
-
motifator
senior tag
válasz HThomas #50930 üzenetére
Szia, én egy Tokina 14-20 F2 használok D7200-vel ill. néha a Z6-ra is felteszem, teljesen rendben van, nincs fókusz problémán és elég éles (őszintén szólva a Sigma 18-35 F1,8 többszőr lő mellé, főleg ha a képszéleken van a fókusz). Igazából határeset, egy kicsit lehetne még "nagylátóbb", de inkább a fényerő mellett döntöttem (a 11-20 volt a másik kiszemelt annak idején).
Csak azért mertem megvenni, mert van egy old scool 50-135-is a Tokinától, azért ott kell rekeszelni.Funky + Jazz
-
HThomas
senior tag
válasz Lex Icon #50938 üzenetére
Nekem ez már bántja a szemem... a baloldal teljesen ok. Az is lehet, hogy ha ezt rendberakják, és szimmetrikusabb lesz a két oldal, akkor megtartom. Azért kb 4 évet lehúztam a Sigmával, és a képek jelentős része rendben van...
#50939 motifator: köszi a tippet. Arról a Tokináról én is jókat hallottam, csak amióta a Nikon 16-80 megvan, lényegében csak 10-16 között használom a Sigmát, ebből a legtöbbet 12-14 mm-en.
-
kiraly.andra
aktív tag
Nem látok ennek külön topikot, itt viszont nemrég volt szó utángyártott (Jupio) akkuról, így talán belefér, mint off. Tudtok valamit a Duracell által gyárott Nikon kompatibilis akkukról? Ez azért mégis egy jó név, nem tegnap kezdett ilyesmit gyártani, első blikkre megbíznék benne. De a tapasztalat ugye, az ér igazán valamit. Van-e? Konkrétan erre gondolok.
:a:
-
kiraly.andra
aktív tag
Nincs valami Nikon hack arra, hogy a képek számozását egy általam megadott értéktől csinálja a kamera? Gépet váltottam, és szeretném folytatni az eddigi számozást, minél egyszerűbb módon. Windows alatti haladó csoportos átnevezéssel biztos meg tudom valahogy csinálni, de nyilván az lenne a legjobb, ha a gép eleve úgy készítené el.
:a:
-
Peczek
aktív tag
válasz kiraly.andra #50942 üzenetére
Ott hagyod a kártyán az utolsó képet, pl. DSC 10247, akkor a következő új kép száma nem DCS 10248 lesz?
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
-
Byk01
őstag
válasz HThomas #50930 üzenetére
"A Tokináktól kicsit félek, olvastam panaszokat a fókuszra..."
Kérdés, hogy ez mekkora arányát érinti az objektíveknek. Mert mindig az hangos, akinek baja van, akinek meg jól működik, az legfeljebb akkor szól, ha annyit mond ilyenkor, hogy nála jól működik. De az emberben ilyenkor is a probléma marad meg, az meg, hogy esetleg 10 ember válaszolt rá, hogy nála jó, kiesik. Régebben pl. pont a Sigma 10-20/3.5-re mondták, hogy olyan torzítása van (bajusztorzítás), ami miatt inkább a változó fényerejű változatot ajánlják, vagy a Tokina 11-16/2.8-at.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
veterán
válasz kiraly.andra #50942 üzenetére
Csinálsz egy képet vele, windowsban átnevezed a te legutolsódra, az esetleg...?
And As It Is Such, So Also As Such Is It Unto You
-
Lex Icon
senior tag
válasz kiraly.andra #50942 üzenetére
Ez a DSC-s sorszámozás nem túl emberbarát, ezért inkább egy Image Downloader program freeware változatát használom, ami letölti a képeket a gépről vagy kártyáról (vagy bármilyen könyvtárból) és beállítástól függően dátum alapján könyvtárakba rendezi és a fájlneveket is dátum+idő alapján átnevezi. Ízlés szerint variálhatók ezek a műveletek. Van saját fotó browser-e, de azt nem használom, csak 1 kattintással letöltetem vele a képeket és már a helyén is van. A jpg képeket még be is forgatja a megfelelő állásba.
-
HThomas
senior tag
Tudom... mondanám, hogy Nikon vázra Nikon obit, de bekattan a D7000 + 35 1.8 kálvária, amit én is végigjártam
Mondjuk a D500-on eddig egy Nikon objektívvel sem volt problémám, még csak fine tune se nagyon kellett, és azt se vettem észre, hogy a szélső fókuszpontok rosszabbak lennének.https://photographylife.com/reviews/nikon-10-20mm-dx-vr-af-p/3
Ezt nézegettem, 18 alatt elég jónak tűnik a Nikon. 18-20 között meg nekem annyira nem érdekes, mert ott a 16-80. Persze akkor meg többször kell cserélgetni. Ha 10 mm-en a sarkok nem olyan jók, azzal azért tudok élni. -
mazsi70
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest