- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Pura 70 - fura lettem
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
zgospel
őstag
Persu, és többiek akik láttak már motort szétszedve is, nem csak használják mint én Napi szereljünk fórumról rovat következik.
Egy haverom talált egy 2021-es törött S1000RR-t 4 - 4.5 millió körül és az az ötlete támadt, hogy max 6 millióig elmenve csinál belőle pályamotort. Német eBayen már kinézett hozzá rengeteg bontott cuccot ami a fotók alapján is nyilvánvalóan cserés.
Elmentem vele megnézni a motort, az eleje törött, az eladó elmondása szerint kb 30-40-re lassulhatott enyhén stoppiezva amikor telibe talált egy autót oldalról. A villán látszik is egyből hogy meg van hajolva, idomok sérültek, de a vázon így szabad szemmel nem láttunk semmit.
Elmentünk mégegyszer szerszámokkal, hogy megnézzük a villanyaknál mi a helyzet, és megintcsak avatatlan szabad szemmel úgy tűnik mintha nagy baja nem lenne, kivéve a csapágyak ahogy belevertek a perselybe (vagy nem tudom mi a pontos megnevezés).Ebbe a drive mappába feltöltöttem több képet amiket úgy gondoltam érdemes lehet nézegetni.
Beteszek azért ide is egy képet:
Az alsó csapágynál valami acél karika (megint nem tudom mi a neve) eltört, a képeken látszik is.
A motor egyébként pöccre indult, ha jól emlékszem március végén volt a balesete, azóta a biztosítóval megy a huzavona. A motor járása szép volt, így laikusként a gázkart huzkodva is rendben voltak a dolgok, a hűtő persze meghajlott.Illetve még amikor jöttünk el akkor még egy utolsó pillantást vetve tűnt fel, hogy a segédváz is egy jó 2 centivel félreáll. Nem igazán sikerült elméletet felállítanunk rá, hogy az mitől mehetett úgy el, hiszen a motor eleje kapta az ütést, és állítólag max 40-nel utána elvileg a motor már csak az oldalára borult.
Van értelme ezzel foglalkozni, vagy ez kuka?
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Somatom
veterán
válasz bajnokpityu #136251 üzenetére
Akkor engem sem. De, a bázismotor területe és árukészlete nagyságrendekkel kisebb a bécsi Louis -énál. Sisakot pedig nem veszünk próba nélkül.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
csongi
veterán
válasz zgospel #136252 üzenetére
Ez akkor derul ki sztem, ha lebontjatok. Csupasz vazat pedig ki kell merni. Akkor kiderul minden.
A csapagy csesze eleg kemeny anyag. olyan mintha az egyik korgo bele nyomdott volna.
attol mert szembol kapta az utest, az energiat el kellett nyelni valaminek. Nem tartom elkepzelhetettlennek, hogy megis csavarodott a vaz. Alu vazas, es sajnos alak tarto. A merevebb tartas elonye mellett ez hatrany.Ha csak verseny palyara kell a motor, akkor serules tudataban lehet vele tolni. De erdemben ott is csere. Legalabb oda nem kell papiros vaz,
Sztem ennel olcsobb motorkkal is lehet palyazni.
Foleg ha most kezdi. -
Topiccsendőr
addikt
válasz zgospel #136252 üzenetére
Ami ekkorat kapott, hogy eltorik a nyakcsapagy, ott a vaz is elment 100%
A vazat mindenkepp ki kellene meretni, mert ez nagyon nagyot kapott.
Ez TKA segedvaz mindig elmegy, mert az oldalara borul a motor, es vagy a labtarto, vagy a vmi tarto elobb fog leerni, ami.a segedvazra van csavarozva.
Az nem lenne nagy baj, palyara lehet alu csovekbol hegesztett palya segedvazat venni, a nagy baj az, hogy ha a nyakcsapagy eltorik vele egyutt az a tengely, vagy mi... ott nagyon nagy erok voltak[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
Topiccsendőr
addikt
válasz csongi #136254 üzenetére
A serules tudataban nem lehet tolni palyan. Ez nem igy mukodik palyan.
Palyara jobb muszaki allapot kell, mint utcara, kulonben pofaraeses van belole, esetleg nagyobb baj. es semmi elvezet.Az alu vaz nem tart merevebben. Az csak meretezes kerdese, barmilyen anyagnal.
Nem azert hasznalnak alut, mert merevebb, vagy konnyebb, vagy alaktarto, hanem a csillapitasi tulajdonsagai miatt.[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
zgospel
őstag
válasz Topiccsendőr #136255 üzenetére
Köszi szépen, akkor ez ennyi volt.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Geresics
addikt
Nagy a csend, hát gondoltam bedobok egy kis cirkuszt Nektek: Dodor megint versenyezne valakivel, aki nem ért vele egyet!
Június 21. 18.00: Gyere Zozi csapassunk egyet! (FB videó)
Június 22. Húzd a gázt válasz (youtube videó) - itt még kicsit bizonytalan
Június 26. Húzd a gázt válasz (youtube videó) - itt már megy a szokásos hangnem
...én már csak popkornt kérek*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #136258 üzenetére
Dehat ezek orszagos haverok voltak, mikor vesztek ossze?
(Osszevesztek egyaltalan, vagy csinaljak itt a mucirkuszt?)Ez egy un. ruppotlansagi verseny?
versenypalyara nem megyunk (nem tudom miert, gondolom penzbe kerul). Akkor menjunk autopalyan 40 kmt. Szuper. De nincs motorom. Esetleg vmi importor tudna egyet adni? Nagyon sokan meg fogjak nezni a videot, igerem. :DDD
(Reklamertek nulla, kit erdekel milyen motort adott ki kinek, ez a nezoreteg max hasznaltmotort fog venni)
Jo, akkor esetleg a nezok kozul vki tud adni egy motort?Mi a fhsz??? :DDD
Es ez a motorosscena magyarorszagon most? Ez komoly? Ehezo celebek? :DDD
[ Szerkesztve ]
Explosión de dos tiempos
-
bajnokpityu
félisten
válasz Topiccsendőr #136260 üzenetére
Neem,nem ez az általános. Csak mint ez a topic, verszivas.
Sztem simán bevagnak egy sort utána együtt.Bár, Mondjuk az egyik felén általában Donát szokott állni a balhenak..
eladó topping dac
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #136260 üzenetére
Azt hiszem tökéletesen megfogtad a lényeget!
Egyébként azt néztem, hogy elég kellemetlen a helyzet annak, aki youtube/facebook videókból akar megélni. Idehaza konkrétan lehetetlen, még az olyan nagy nézőszámúaknak is, mint hősünk. Ráadásul a marketingesek sem akarnak már fizetni a készített tesztekért, nem csak Dodornak, hanem úgy kb. senkinek...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
goofy85
kezdő
válasz Topiccsendőr #136260 üzenetére
"Esetleg vmi importor tudna egyet adni?" Hát ezek szerint a Busa nem új, valakitől kunyizta...
Amúgy tudja valaki mi lett a múltkori suzukis picsongásos videója utóélete? Írt a japán Suzuki központnak?
-
Moleman
addikt
Sziasztok!
Ismételten egy kis útmutatást szeretnék kérni, még mielőtt túlzottan beszippant a tervezgetés. Már így is vállalhatatlanul sok időt töltöttem tesztek nézegetésével.
Elindult a vezérhangya, hogy talán újra motoroznom kéne, jártam már itt, 2017-19 között volt egy 650-es Banditom, de nem sokat használtam, csak 2500 km szaladt bele, városban 6.1-et evett, ezért eladtam, maradtam a robogózásnál.
Viszont a mostani felhasználási terület 65 km ingázás lenne többnyire autópályán, plusz alkalmi rövidebb túrázás, valószínűleg utas nélkül (sose vittem, nem is nagyon mernék). Valami kényelmes, egyenes hátas, jó szélvédelmű túramotort képzeltem el.
Elsősorban fiatal használt motort szeretnék, a legjobb ár-érték aránnyal, 2.5-3 millió körül nézegettem, hogy már van választék. Ha van valami olcsóbb, problémamentes, jól bevált régebbi évjárat, ami ajánlott, örömmel költök rá jóval kevesebbet. Csak egy kicsivel több modernitásra vágyom, mint a karburátoros kézi szívatós Bandit volt.3 éve már megállapítottuk itt együtt, hogy ha újra veszek motort, akkor valami csendes, keveset fogyasztó, nem pörgős motor kéne, ez gyakorlatilag a Honda NC750X definíciója (manuális váltóval). Ez az ajánlás változott esetleg azóta?
Most jobban belemélyedve a tesztekbe mindenhol azt mondják róla, hogy ingázni ideális, de kicsit gagyi a minősége és dögunalmas, és ajánlottak helyette egy csomó izgalmasabb motort, hasonló áron, bár mind többet fogyaszt kicsivel/sokkal.Íme a további versenyzők:
- Suzuki DL650 (magasabban van a súlypontja, de általánosságban jobban mozog)
- Yamaha Tracer 7 (nagyon jó a motorja, de kérdéses a szélvédelme, + elvileg túl sportos a térdszög rajta)
- Triumph Tiger 660 Sport (a 3 hengeres motorok már régen is tetszettek, de a szélvédelme pocsék, és talán már túl pörgős, többet is fogyaszt)
- Triumph Tiger 850 Sport (ez valószínűleg minden igényt kielégítene, de jócskán túllóg a kereten és nagyon sokat fogyaszt)
- BMW F700GS (ez is drágább, 4-5 évvel idősebbet lehet csak kapni a keretből, de elég tartósnak mondják)Mind nyomatékos alul, így mindnél esedékes lenne a lánckerékcsere, hasonlóan hosszú áttételt szeretnék, mint az NC750-é, hogy 3500-nál ne nagyon forogjon többet hatodikban 100-nál. Ha sietni akarok, vissza tudok váltani. Ez nem tudom, mennyit javítana a fogyasztásukon, gondolom ettől még egyik sem fog leesni 3 literre.
Kipróbálni sajnos még egyik kiszemeltet sem tudtam, itt vidéken lehetőség sincs tesztre/bérlésre, de jó lenne kicsit szűkíteni a listát, ahelyett, hogy napról napra bővíteném. :D Bár lehet Pesten se jobb a helyzet, annak idején ki akartam próbálni Szallerbecknél az NC-t és SH vagy Forza 300-at, de csak SH125-ből volt tesztmotor.
Vaagy engedjem el az egészet, és felesleges túlgondolás nélkül vegyem meg a tökéletes célszerszámot az ingázáshoz (NC750X), ha éppen szembejön egy elfogadható áron, aztán majd találok izgalmat máshol.
A Bandit mellett már megtapasztaltam, hogy négy keréken sokkal bátrabb vagyok, egy Mazda MX-5 nekem sokkal több örömöt ad, mint bármilyen motor, úgyhogy azt biztosan fogok venni egyszer - majd ha lesz nagyobb garázs.A vásárlás időpontja is képlékeny még, az egyik oldalon birizgál a vezérhangya, de a másik oldalon nem ártana megvárni az áremelkedős lufi leeresztését - vagy hogy kell-e egyáltalán ingázni, vagy esetleg még elterjedtebb lesz a távmunka (már most is jóval többet dolgozom itthonról, mint bentről).
Köszi!
#136177 lumpy92
Ezt én is láttam egy tesztben, hogy nagyon rossz az NC750X ledes lámpája.
Bár nem tudom, nekem mennyire okozna problémát, hamar sötétedős hideg időben már úgyis autóval járnék dolgozni. Ha mégis szükség lenne rá, akkor mindenképp kéne valami komolyabb kiegészítő világítás, valószínűleg a többire is.
A láthatóság miatt sem utolsó szempont a lámpa, bár az kicsit paraszt módon könnyen áthidalható a refivel. -
KoVee84
senior tag
-
-
Moleman
addikt
válasz KoVee84 #136266 üzenetére
A fenébe, szűkíteni akartam a kört, erre bővült. Nagyon tetszik ez a VFR800X, köszi! Bár még többet eszik, mint a Tiger 850.
#136267 norbert1998
Igen, sejtettem, hogy a 2 henger és az injektor miatt kevesebbet eszik a DL, jó hosszú áttétellel nem csodálkoznék 4 liter alatti értékeken sem. Nekem 5.32 volt a teljes átlag a Bandittal, kirándulgatva 4.8-5 litert evett.#136268 Mentolka
Néztem Versys-t, de valahol azt mondták, hogy szinte sportmotoros a motorja, ezért ejtettem ki. A gyári leírásban most nézem, hogy elvileg lentre van hangolva, akkor most már nem tudom, kinek higgyek.#136269 JoinR
Régen a CB500X is benne volt a kalapban, valóban jól fogyaszt, kb ugyanannyit, mint az NC. Valamennyi áttételhosszabbítást ő is biztos elbírna, ha másfélszerest nem is. Cserébe jóval olcsóbb, mint a többiek.
Autóval 120-130 körül szoktam pályázni, 150-nel, ha sietek.#136271 vlevi
Igen, az NC 6500-nál tilt, ami valahol ellene szól, mert intenzív gyorsításnál is folyton váltogatni kell, nincs az a hosszú fordulatszámtartomány, mint minden más motornál.Ezért is szimpatikusabb az a gondolat, hogy más, fent erősebb motornak meghosszabbítom kb ugyanolyanra az áttételét, amivel autópályán várhatóan hasonlóan keveset fog fogyasztani, viszont ott van a hosszabb és magasabb teljesítménygörbe, mikor kisebb fokozatban szükség lenne rá. Az már más kérdés, hogy mennyire nehezíti meg az elindulást egy másfélszer hosszabb egyes.
-
Mentolka
senior tag
válasz Moleman #136272 üzenetére
Én egyébként azt javaslom, hogy mindenképp próbáld ki a jelölteket! Ha mást nem is, egy üléspróbát kötelező tenni, de pl. nekem az Ivanicsnál odaadták próbakörre a Kawasakit, a Harmatinál mehettem SuperTenere-vel, a RodeoRide-nál MT Tracer-el, a Triumphnál Tiger900-al, a Wallisnál S1000XR-el. Elvileg a Motorrad is odaad tesztelni motort (Suzuki, Ducati).
[ Szerkesztve ]
-
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #136267 üzenetére
Jó a 4,9? Modern motorokhoz szerintem ez sok. A 2017 utáni DL650-ek hasonló körülmények között 4 liter körül van. A bmw 750 simán beéri szintén 4 literrel, az 1200-as 4,7l vegyesben együtt gurulva pl DL-ekkel, de tavaly 4 literre lement (mikor MZ-seket kísértem)..
Ehhez képest a 4,9 szerintem sok!Viszont az 5 liter körüli átlag fogyasztás egy 600+ ccm motornál ha nem is jó, de elfogadható számomra, főleg ha 1000 ccm feletti.
[ Szerkesztve ]
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
zsolt_64
senior tag
Üdv mindekinek !
Az alábi sokkoló műszakivizsga élményemet osztanám meg:
Vas: Suzuki GZ250 tulajdonomba került 2011-ben és már akkor elöl plexivel, hátul két bőrtáskával, és háttámlával vettem meg. Soha nem nyúltam hozzá, minden vizsgán simán átment A MAI NAPIG !! . Teljesen jóhiszeműen és lelkismeretesm felkészülve elvittem vizsgára , (oda hordom régóta) , ahol közölték velem hogy így nem vizsgaképes a háttámla miatt.
Köpni-nyelni nem tudtam, egyébként maximálisan rendesek voltak, adtak segítséget hogy levehessem, mert ha nem akkor nem tudják körbefényképezni, szóval bukta...
Egy új rendeletre hivatkoztak... Egyébként mégegyszer leírom, hogy minden segítséget megkaptam a vizsgabázison. A vizsgabiztos bement , visszanézte az előző vizsgák fényképeit, de azt mondta akkor sem tud segíteni..Ja és még annyi hogy ott elbeszélgetve a vizsgabiztos azt mondta hogy a bukócsövekkel is gond van...
[ Szerkesztve ]
-
zsolt_64
senior tag
válasz dellfanboy #136279 üzenetére
Miután levettem a háttámlát ott helyben , természetesen csont nélkül levizsgázott.
Mondom baromi rendesek voltak... a segítség Grátisz voltCsak azért írtam le a történetet, hogy aki megy vizsgázni, az kérdezzen rá, sőt a régebbi vizsafényképeit le is lehet tölteni, mert ami utoljára még oké volt az most nem
[ Szerkesztve ]
-
Methionyl
senior tag
válasz norbert1998 #136267 üzenetére
09-esem 4,7-et eszik átlagba pedig több benne a tépkedés mint a lassú gurulás
[ Szerkesztve ]
They can break you but not your promise, even death won't keep you apart. Through this darkness you will find him in your sword still beats, a heart.
-
zsolt_64
senior tag
válasz dellfanboy #136281 üzenetére
Nem ismered a történteket és itélkezel: Mégegyszer mondom, hogy segítettek levenni, adtak szerszámot , a főnök maga segített visszarakni, és amikor megérdeztem hogy mivel tartozom, akkor mosolyogva azt mondta hogy egyszer majd valahol iszunk egyet...
Jogszabály számot , meg nem mondtak, de nemis tudtam volna megjegyezni aban a lelkiállapotban.
Ja és mivel könyékig mocskos lettem , kézmosási lehetőséget is adtak...2 szer is[ Szerkesztve ]
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Geresics #136262 üzenetére
Amennyiben vki motoros yt videokbol akar megelni, annak egesz biztosan. Ebben mo- n semmi penz nincs. A tartalmakon ez nagyon meglatszik.
Vagy vmi fizetett reszrehajlo tartalmat nezel, hogy vki a sajat szarjaba szerelt vmit. Vagy ilyen ven faszokat nezhetsz, akik a wartburgos-trabantos sohamegnemtortent legendait meselik.
De vki belegondolt abba, mekkora tahonak kell lenni ahhoz, hogy egy kisbuszbol uzengetsz a masik tahonak, hogy menjetek veszelyeztetni 40 km hosszan az allampolgarokat vmi uszok regi szarral 2022 ben? Vin diesel filmek felett is elrepult az ido vasfoga, de meg mindig ezt eljuk?
Uj modellek tesztjei? Vagy valami? Elvinnem egy korre a tesztmotorjainkat, es felvennem, frissebb tartalmat gyartanek, komolyan mondom.
Explosión de dos tiempos
-
Somatom
veterán
válasz Topiccsendőr #136285 üzenetére
Ilyen a profi sport. Profi boxmeccsek előtt is üzengetnek egymásnak a boxolók. Ez meg itt kis pénz, kis üzengetés.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Topiccsendőr #136285 üzenetére
Tudod mit szokás mondani! Ha te jobbat tudsz, akkor mutasd meg! Mondani akárki "mondhassa"!
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
zgospel
őstag
-
Geresics
addikt
-
Geresics
addikt
-
fodin
tag
válasz Moleman #136265 üzenetére
Kb. 20 e km-t tettem bele egy NC700X-be, ha ki vagy hegyezve a fogyasztásra, akkor az NC750 irány tökéletes, nekem 4 fölött nem igazán fogyasztott, de ésszel használva nem lehetetlen 3-3,5 l-rel járni vele. Ha javasolhatom, ne vesd el a DCT-t, amíg ki nem próbáltál egyet, az enyém is az volt, most is azzal venném. 2 év után kezdtem gyengének érezni, de ez nagyrészt azért volt, mert hosszabb túrákat (országhatáron túl) is tettem 2 személlyel, így autópályán már kicsit kevés volt nekem. Ha nagyrészt ingázásra használnád, nézz rá az NC750D-re is, ott a szél/esővédelem lényegesen jobb, ingázásnál szerintem egyik fő szempont lehet. Sokan mondják, hogy unalmas az NC széria, részben talán igaz is, de nekem nagyon kellemes élmények kötődnek hozzá.
Utána egy VFR800X volt, nagyon más liga (futómű, fék, dinamika és fogyasztásban is), imádtam, de (főként) ingázásra nem ezt választanám, sajnos az élethelyzet változása miatt mennie kellett a háztól.
Most egy 1250-es Banditom van, amit ingázni sajnálok használni, ha lenne helyem/pénzem, biztos lenne egy NC bejárni (vagy egy SH300).
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs