-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geresics
addikt
válasz zgospel #118702 üzenetére
asztali: 15w Qi Wireless Fast Charger Charging Stand-Dock For Samsung iPhone 11 XS 87
autós: Car 15W Wireless Charger Holder Mount For Huawei Mate 30 iPhone 11 Pro Max XR Xs
Ha a linkekre nem ad eredményt, akkor szövegrészletre próbálj rákeresni, azért másoltam be.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
etnies
senior tag
válasz jacis #118699 üzenetére
Én kb ezt a módszer használom úgy 8 éve.
Nagy powerbank + hosszú kábel. Túrára négyfejes multitöltő, este megy rá a powerbank, 2 bluetooth intercom, +1 akármi.
Van a motorra is telepítve egy vésztartalék usb, de azt alig használom.Steven, már többet írtál, mint a tesztek.
Geresics, fog az tolni elég delejt?
"önmagam hite vagyok magamban"
-
JoinR
őstag
Valaki tud bukósisakot ajánlani 50-70 ezer körül, ami nem tágul ki pár év alatt?
Tavaly vettem a Lidl-öst S-es méretben, anno úgy szorított alig kaptam levegőt, ma már szinte lötyög a fejemen (~4000 km). Ugyanez történt egy low-budget MT sisakkal is ezelőtt.
Jó lenne egy csendesebb sisak, bár a Lidl-ös után szerintem mind az lesz, ez városon kívül elviselhetetlen. -
válasz dellfanboy #118707 üzenetére
Nekem a Shark S600 kitágult bár nem katasztrófális mértékben. Kíváncsi leszek az Icon Airflite-ra mert az sokkal szűkebb fazon, elhagytam az egyik fülbevalóm a hétvégén mert valószínű amikor húztam le/fel kiakadt. Igaz az AFT nem fér be 70k-ba, bár elégedett vagyok vele.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
gabor128
aktív tag
Sziasztok,
Tud valaki olyanban segíteni, hogy vettem egy fülhalgatót a sisakba, de nem tudom normálisan belerakni, mert nincs hely neki és nyomja a fülem eléggé.
GPS-hez lenne.
Meg olyanban is kéne segítség, hogy valahogy egy USB és szivargyújtó kivezetést kéne applikálni a motorra.
Tudna valaki segíteni Cegléd környékén? -
veterán
-
hugi0
őstag
válasz JoinR #118706 üzenetére
Shoei (tipust nemtudom)
Shark Vision
Vettem valami ocsot a balesetbol felepulve -1 het mulva megszabadultam tole.
Nolan (talan N87) - valami oknal fogva nem volt az igazi, ez sem volt tovabb 1 honapnal.
Shark S700
Shark Skwal
Mindegyik tagult egy kevesett, amit legalabb 1 honapig hordtam.Hogy melyik milyen zajos az fugg attol, hogy eppen hogy "all" a fejed.
A Skwalnal ha ici-picit lejjeb biccentem a fejem, halkabb.
Amde amikor 25-30° forditok oldaliranyba a fejemen, tud am suviteni.JoinR:
Gumi tipus ? - meret ?[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
baboss
őstag
Motoros mentés, kocsikáztam most kb 20km, egy YAMAHA VIRAGO, lemerült az aksija. Elmentem érte a fiaimmal és hazavittük. Nagyon boldog volt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz runner 125 #118715 üzenetére
Ha az akku full döglött/száraz akkor a legtisztább ha viszik a motort szerintem. Anno az Eliminatorral jártam úgy, hogy rajta felejtettem estére a világítást másnap meg mentünk volna anyámékhoz. Be lett bikázva a motor, de meg kellett állni tankolni, ott is bikázva azután boltnál is megálltunk ahol megint bikázás. Odaérve kiszedtük az akkut ami száraz volt.
A Virago-mban is megdöglött az akku egyszer, akkor fent laktunk a Gellért hegyen és gondoltam lefelé az Erzsébet hídig csak sikerül beröffenteni. Hát nem, azután mire visszatoltam
Most nem szórakoztam, mondta akitől vettem a HD-t, hogy az akku lassan cserés és amint jött pár nap hűvösebb idő nehezebben is indult. Egyből vettem is bele egy újat.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
Geresics
addikt
válasz Nikaré #118719 üzenetére
én az USB-s csatit leszedtem, mert a 12V->5V átalakításnak is van "önfogyasztása", és amikor többhéten keresztül nem tudok a motorohoz menni, akkor ne bántsa az akkum. Épp ezért helyette egy sima "hajós" szivargyújtó töltőt tettem fel, abba pedig olyan USB átalakítót dugok, amit csak szeretnék (pl. feszültségmérős is hasznos annak, akinek nincs ilyen a motorba).
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Shin Chen
tag
válasz Geresics #118720 üzenetére
Tehát a szivargyújtóval nem csak egy USB- aljzatot kapunk, hanem feszültséget is lehet vele mérni? Jól hangzik.
Ha feszültségingadozásra hajlamos gépről van szó, pedig érdemes feltenni külön a feszmérőt+ sz.gyújtót (?)"A tudomány az vagy hülyeség, vagy az elit trükkös módszere az egyszerű emberek átverésére."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Geresics #118698 üzenetére
Mennyi volt és honnan rendelted? Mennyire fogja jól a telefont? Kicsit parázok, hogy a nem túl olcsó készüléket elhagyom... Ezért még mindig a wayteq-es motoros navit használom, mert az annyira leszarom, hogy ki se veszem a helyéről. Viszont az online jelzések, főleg rendőr, nagyon hiányzik.
-
-
Geresics
addikt
válasz V.Stryker #118724 üzenetére
korábban linkeltem mindent, és árakat is írtam, kövesd vissza a beszélgetést bátran
Nekem úgy tűnik elég masszívan fogja a telefont, de nyilván eleinte még sűrűn ellenőrizni fogom(#118723) Shin Chen
Igen, van szivargyújtóba dugható feszültségmérős USB átalakító. A kocsimban használok is ilyet évek óta. Mér feszt, áramot, és hőfokot is. Utóbbi használhatatlan, mert a töltés miatt melegszik...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Somatom
veterán
válasz Shin Chen #118723 üzenetére
Persze, hiszen abból is az akku/töltőfeszültség jön ki. Autósboltokban lehet kapni szivargyújtós feszültségmérőt. A motorra külön feszmérőt szereltem, de a kamionban ilyet használok. Na, ezt speciel nem ajánlom. Egyszer már szétesett, úgy kellett összelegózni, szigszalagozni. Az USB -je mögött egy kicioccó vezérlő van. Az is régen lehalt már.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #118728 üzenetére
Jah, annak könnyű, aki ért hozzá!
Jó volna 15-re kötni, de lövésem sincs, hogy melyik motornál hol találok ilyet, és azt meg pláne nem tudom, hogy az a vezeték mit bírna még el plusz terhelésként, ezért inkább marad a hagyományos 30-as megoldás nálam*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
-
vlevi
nagyúr
válasz Geresics #118731 üzenetére
Helyzetjelző, satöbbi helyekre szokták még bekötni a töltőt, mert az lekapcsol, ha nincs ráadva a motorra a gyújtás.
Ha azonban tervezel róla kompresszoros pumpát üzemeltetni, akkor arra nem valószínű, hogy jó, de erre a célra be lehet tenni az ülés alá egy olyan csatlakozót, ami tényleg fixen az akksira van kötve.
Egyébként a V-Stromon nekem is tizenévig volt úgy a szivargyújtó csati, hogy fixen az akksira volt kötve, nem volt kedvem (lusta voltam) megbontani a fejidomot, hogy találjak helyet a jobb bekötési helyre. -
Geresics
addikt
válasz vlevi #118733 üzenetére
én értem, hogy melyik szálra kellene kötni ehhez, de ami nincs, az a kötéspont. Gyári vezetéket megbontani nem fogok, forrasztgatni nem fogok, stb-stb. Ergo marad a tudatos vásárlás, és olyan cuccokat veszek, amik lekapcsolhatóak, vagy önmagukban nem fogyasztanak.
Most komolyan, innen a topikból hány ember áll neki a világítás vezetékére rábiggyeszteni még egy vezetéket? Somatom-on látom, hogy bármikor megcsinálja, ha akarja. Persunak sem okozna gondot, de szerintem sosem állna neki. Többiek?
Nekem van néhány villamos irányultságú végzettségem, mégsem ugrok neki. Még csak utána sem olvasok, hogy hogyan kellene csinálni, mert eszem ágában sincs, a járművillamosság olyan távol áll tőlem.
Azzal meg már végképp nem akarok foglalkozni, hogy vajon a kábelköteg mit bír el, és mit nem, hiába van több, mint elegendő tudásom kiszámolni a kábel paramétereit.Jah, ha már itt tartunk, ez ugyan OFF, de félig kapcsolódik: Renault Clio flottája is van a volt munkahelyemnek. A gyári szivargyújtó (ha jól emlékszem) 10A-ra van biztosítékozva, azonban a kábelkorbács egy részén a vezeték nem bír ennyit, és mikor GPS+telefon ment róla, akkor nemes egyszerűséggel egy-egy szép nyári napon kigyulladtak az autók. Nem egy, hanem három autó! Jah, és nem akarta a forgalmazó garanciális hibaként elismerni...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
duni84
aktív tag
válasz Geresics #118734 üzenetére
pedig a járművillamosság is ugyanaz, mint a bármilyen villamosság (max pepitában, de még abban sem. mezei matematika, itt ráadásul fejben is lehet számolni, mert relatíve kevés elem játszik a képletben). ezen a töltőn, amit rendeltél van egy fizikai megszakító, nem? tehát ha szigorúan vesszük, akkor akár tehetnéd közvetlenül is az akku saruira, aztán lekapocsolod, ha nem felejted el), de akkor is a pozitívjára tennék egy vízhatlan lengőbiztosítékot.
amúgy meg ha nincs mondjuk service manual-od a motorhoz, amiben a teljes kapcsolási rajz is fent lenne és pl nincs türelmed kiméregetni, hogy melyik vezeték lesz a neked való (amin a bizti is elég, a vezeték végig átmérőre is megvan), akkor tényleg a legegyszerűbb, amit (#118733) vlevi is írt, annyi módosítással, hogy én mondjuk a helyzetjelzőre max egy relét szoktam kötni, ami megszakítja az akksitól biztosítékostól kihozott vadiúj + vezetékemet és arra mennek az utólagos fogyasztók, míg ezeknek a nullája megy közvetlenül az akkura. (most visszaolvastam, szerintem érthető, mert nem egy agysebészet)
[ Szerkesztve ]
#metszéspontok
-
runner 125
nagyúr
válasz Geresics #118734 üzenetére
Jajj már bszki, mi ez a pipiskedő hozzáállás? Meg milyen járművillamosság? Nem ECU-t kell áírni bakker, hanem a világítás kábelire rákötni a toltő pozitívját.
Ha valakinek, akkor nekem biztos nagy gyári mániája van, indokolatlanul soha nem piszkáltam egyik motoromat sem, de a 12V adaptereket mindig a világítás kábeleire kötöttem és köti a motoros baráti körömben mindneki. Létezik olyan kábelcsatlakozó, amit fogsz, összenyomsz a gyári kábelre, a szigetelését megsérti és máris tudod vinni a + -ot róla. Nem kontár megoldás, de működik. De egy forrasztásos módszerrel is igényesen rá lehet kötni bármit. Csak nyilván kell előtte egy zsugorcsövet ráhúzni, aztán utána szépen rámelegíteni. Olyan lesz, mint sok motornál a GYÁRI kötés sem!"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
tboldi
nagyúr
válasz Geresics #118734 üzenetére
Suzuki WagonR+ (Opel Agila): nincs relézve a világításkapcsoló, úgyhogy az összes áram azokon a vékony vezetékeken és sarukon megy át, és ez lesz az eredmény. De nem csak a kapcsolót kellett cserélnem, a mögötte lévő csatlakozó is új. [kép]
Amúgy nálam a Jazz-ben az eredeti szivargyújtó 15A-ről 2x7,5-re van osztva, eddig még nem volt probléma több fogyasztóval sem.
(#118736) runner 125: Én is ilyen biszbaszokkal kötöttem rá a gyári hangszórókábelekre a magassugárzót és a hangváltót.
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz Geresics #118734 üzenetére
én a gixeren átalakítottam a távolsági fényszórót, most h7 helyett h4 van, és folyamatosan ég. eredetileg csak a projektoros tompított ég, ami szerintem nem eléggé észrevehető messziről. tompítottról átvittem a negatívat, forrasztással, szépen meg lehetett csinálni. lehetne használni [link] ilyesmit is, szintén normális megoldás.
értemén, hogy új motor, de ez roncsolás mentesen visszaalakítható, nem gányolós megoldás -
Geresics
addikt
válasz julius75 #118739 üzenetére
sőt, 1 hét múlva már okleveles villanyszerelő is leszek. No nem azért, mert villanyt akarnék szerelni, hanem mert kell a papír ahhoz, hogy később mindenféle ráépülő papírokat megszerezhessek (felülülvizsálói papírok, alállomáskezelői, stb-stb.).
Mondhatnám, hogy én 400V-tól indulok, és 20kV-nál végződök, vagy hogy számomra az a vezető, ami elbírja a testsúlyom, pedig nem vagyok egy kis ember. De inkább a nagy különbség a szabványoknak megfelelő, tanusítványokkal rendelkező eszközök használata. Láttam én már mindenféle barkács megoldást, csak épp nem fogadom el. Ha ilyet látok bármely csapatunknál, akkor visszaküldöm, és kijavíttatom úgy, hogy az minden lehetséges felülvizsgálatnak megfeleljen.
De lehetek én akármekkora erősáramú majer (ami nem vagyok), attól még egy egyszerű HiFi beépítésnek sem állok neki anyám Fiestájába. Egy, mert nem érdekel, kettő, mivel nem érdekel, nem is értek hozzá.
Ha akarnám nyilván meg tudnám csinálni az autórádiót is, és a gyújtáson lévő telefontöltőt is. De nem akarom. Ilyen egyszerű.*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
ath
senior tag
kicsit olyan érzésem van, mint legutóbb a megsülök a gixeren városban témánál
-
canniball
nagyúr
válasz Chris0321 #118653 üzenetére
Félreértetted: nem tiltásig húzva bőgettem neki, csak röffentettem egyet; ennek köze nincs a "kiabáláshoz", csak egy jelzés hogy itt vagyok, haladnék. Én mint motoros és mint autós is úgy vagyok vele hogy ha dudálnak, akkor tuti valami vészhelyzet van, ilyenkor egyből kicsit összerezzen az ember hogy helyzet van és keresi hogy merre kéne "félreugrani", míg ha csak morran egyet valami akkor teljes nyugodtsággal konstatálom hogy jön egy motoros akit el kéne engedni.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
canniball
nagyúr
válasz etnies #118655 üzenetére
"Amikor a babakocsisra ráhúztad..."
Már ne haragudj, de hol írtam olyat hogy babakocsira húztam rá? Tessék megtanulni olvasni vagy szöveget értelmezni!"Azért kíváncsi lennék, hogy az itteni hangos-félős motorosok közül hányan használnak láthatósági öltözetet.."
Félős nem vagyok, viszont ruhában kerülöm a feketét, bukót úgy választok hogy legalább részben feltűnő színű legyen és láthatósági mellényem is van amit ha olyanok a látási viszonyok felveszek.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
tag
Sziasztok!
Úgy néz ki, hogy van egy 1 fölös franciaágyas szoba Kercisórán Július 17 - 19 a Pensiunea Bujor de Munte- ba ha valakit érdekel - privátba.
"there are more jacks then one at the fair..."
-
norbert1998
nagyúr
válasz Geresics #118734 üzenetére
Kötöttem be DRL-t is már kocsiba Sőt, vezeték nélküli beéptett töltőt is. Na mondjuk az jó monyák lett. Nem akartam szétbontani a szivargyújtós adaptert, így annak a széleire forrasztottam rá, sárgaződ cikkcallag oztjóvanazúgy'
Ha tennék szivargyújtöt, akkor az úgy nézne nálam ki, hogy aksiről közvetlen vezeték+15A bizti bele egy relébe, amit bármi, amire a gyújtáskor rámegy a 12V majd szépen kapcsolgat. És akkor már nem is kell olyat keresni, ami el is bírná akár a kompresszort is.
OFFodra: A Renault messze legnagyobb hibája a kábelekkel van, több évtizede, a kábeleknek köszönheti a "jó" hírét. Cserébe igen jó az ár-érték arányuk, mert a megbecsülésük ugye...fos, és drágán nem viszik őket. Nálunk 3 Renault van a családban, mind a háromnál csomagtartó kábel gondok fordultak már elő. (2 2009-es Megane és egy 2004-es Thalia)
-
Somatom
veterán
válasz Geresics #118734 üzenetére
Jó, én némi előnyben vagyok, mert autóvill. műszerész a tanult szakmám, úgyhogy van csípő, meg blankolófogóm és nem félek használni.
Runner 125:
Ha arra a belül késes, műanyag bizbaszra gondolsz, akkor én azt nem javaslom. Nagyon kicsi a felület, amin átviszi az áramot.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Geresics
addikt
válasz Somatom #118747 üzenetére
"Nagyon kicsi a felület, amin átviszi az áramot."
Márpedig a melegedés a felület csökkenésével arányosan négyzetesen emelkedik.(#118743) julius75
Villanyszerelői végzettséget jelen pillanatban két úton szerezhetsz. Nappali tagozatos szakiskolai tanulóként, vagy tanfolyamon. Szerinted dolgozó ember melyikre fog menni?
Amúgy abban (sajnos) végtelenül igazad van, hogy az itt végzettek tudása pontosan annyi, mint ha valaki megcsinálja az A-s jogsit. Kap egy jogosítványt, amivel végezheti a tevékenységet, de tudást már nem feltétlenül, gyakorlatot meg aztán végképp nem. A tanfolyam során konkrétan minden tanárt ki kellett időnként javítanom. Aztán szóltak, hogy a múltkori vizsgán is volt egy villamosmérnök, aki okoskodott, és 43 percig szopatták, így inkább úgy döntöttem, hogy én sem szólok többet(#118748) csongi
Mikor még a Multi Alarmnál dolgoztam, és belekóstoltam a GPS részlegbe is, ott konkrétan én ellenőriztem a komplett Strabag üzemanyag lopásait. Mi ott kapacitív pálcákat használtunk, amik természetesen minden járműhöz egyedileg lettek kalibrálva, így azonnal, és pontosan tudtam, hogy mikor mi történt. Kaptam is pár nem túl kedves szót dolgozóktól
De a legviccesebb az volt, hogy egy másik vállalkozásnál szóltam a tulajnak, hogy épp most tűnt el 40l gázolaj a kamionjából. 10 perc múlva látom, megemelkedik a szint. Hívom a tulajt, hogy bocsi, valószínűleg rohadtul ferdén állt a kocsi, mert újra belekerült. Erre mondja, hogy nem, csak felhívta a sofőrt, hogy ha nem kerül vissza bele az üzemanyag, akkor csúnyán megjárja, így dolgozó már öntötte is vissza a kannából*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Mazda topik
- PlayStation 4
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Minden ami hőszivattyú
- Autós topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest