- Magisk
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Eleglide C1 - a középérték
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Chris0321
addikt
válasz Geresics #100247 üzenetére
A Modeka-nak a "környékünkön" csak Nyíregyházán van üzlete, hogy a saját termékeit tudjam kipróbálni és az 130 km-re van és ott a Fokt-nak is van partnere de nem tudom ezek mekkora üzletek mekkora a kínálat és a kinézett cuccokat meg tudnám-e nézni élőben. Ezért gondoltam arra, hogy inkább megyek pestre ahol biztos nagy a készlet és lesz választási lehetőség. Karcagon ami tőlünk 15-20 km-re van a motorosboltban volt 3 sisak az olcsó fajtából és ruhát nem is láttam bár zárva volt így csak a kirakaton keresztül tudtam benézni. Más városban nem tudom hol van olyan motoros bolt amit érdemes lenne majd megnéznem, Szolnok, Debrecen, Békéscsaba kb. 80 km ahol tippem szerint nagyobb üzlet lehet csak nem tudom hol persze a google segíthet.
Mivel már betöltöttem a 39-et már szeretném a biztonságra helyezni a hangsúlyt ezért néztem a Modeka ruháit amin remélem nem csak reklám okokból vannak tesztnyertes jelzések plusz az ára sem rossz ahogy nézem.vendingo: Úgy szeretnék vásárolni, hogy előtte fel tudjam próbálni mert viszonylag magas és vékony testalkatú vagyok és nem szeretnék a rossz méret miatti cseréléssel próbálkozni egy külföldi céggel főleg mivel csak magyarul tudok.
Micsurin: Köszönöm a tippet, majd délelőtt átnézem az oldalt mert most már ideje lenne pihennem.
[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
válasz Chris0321 #100251 üzenetére
Én alapvetően szeretem a Modeka termékeket, vettem is egy Modeka Tacoma kesztyűt, amivel a videó óta elmotoroztam Ázsiáig, meg vissza! Piszok jó, bár mióta van rendes nyári kesztyűm, azóta csak hidegben és esőben használom, mert egy szellős, nyárit azért jobb a 40°C-ban az aszfalton magamon hordani! Néztem a Tacoma kabátot és nadrágot is, de végül mégsem azt vettem...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
ath
senior tag
válasz Teasüti #100249 üzenetére
najó, igen, az ár relatív kb 200Ł körül mozog az új, szerintem ez azért vállalható. az 1:17 tuti nem jó, az egy 'on-off' fék lenne, úgyhogy az 1:34 lesz a jó, gondolom 2 tárcsád van elöl. ha maradnak ezek a féknyergek, akkor pl egy [link] ilyen 18mm fék jó lehet, ezzel ki is jön az 1:27.
Vagyis még nagyobb arányt venni, hogy minél kisebb erő kelljen azonos fékhatáshoz.
fordítottan arányos. minél nagyobb az arányod, annál inkább elvész az erő a nagyobb felületen. -
Chris0321
addikt
válasz Geresics #100252 üzenetére
Láttam ezt a videót, valahogy feljött és ez után néztem meg a Modeka oldalát. Pl. ezt a kabátot néztem, szerintem van benne minden ami nekem kellene és az ára sem túl sok. Bár lehetne világosabb, de annyi baj legyen.
z123456789: Nem nagyon figyelgettem eddig mert nem volt rá szükségem de télen és mintha szezonkezdés előtt is lett volna bár lehet keverem valamivel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Pedig e szerint jó a számítás.
32(4)x5/8" ami a legközelebb van az enyémhez. Vagy lehet konkrétan ezek a névleges méretek, nem tudom nálam mi az az A és B méret a munkahengernél.
Hogy számolod a nyomást a féknyergen?
Ahogy nézegettem nekem 5/8" helyett 1/2"-os főfékhenger kéne közel az 1:27-hez és azzal még tovább lehetne puhítani, hogy elég könnyű legyen az egy ujjhoz. Mondjuk egy dolgot nem értek: hogy lehet belőni, hogy hol legyen a fogáspont a karon? Ugye a bovdennél csak feszítesz rajta és oda rakod a fogáspontot ahova szeretnéd. A hidraulikusnál meg nem is tudom mitől függ. Gondolom talán csak a karral lehet variálni.[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz Teasüti #100258 üzenetére
én abból indultam ki, hogy 2 nyerged van, nyergenként 2 32-es és 2 34-es átmérőjű dugattyúval:
(32/2)^2*3,14*4=3215,36
(34/2)^2*3,14*4=3629,84
a fékmunkahengert meg 16-nak vettem, japánok metrikus rendszerben vannak, így (16/2)^2*3,14=200,96. így meg a 6845,2:200,96 1:34,0625-nek felel meg.
általában lenni szokott egy tárcsa, amivel a kar pozícióját tudod állítani, azzal pedig a bejárt utat módosítod. -
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #100259 üzenetére
Jah neeem, csak azon filózom mibe kerülne egy tuning. Amúgy a mostani is teljesen jó, simán blokkolom a kereket még a gyári 14 éves fékcsövekkel is - talán még segít is a modulációban. Csak... Irigylem a komolyabb technikát, amin rövid 1-2 ujjas fékkar van. Meg amúgy az egyujjas fékek nagyon megdobják a vezetési élményt, azért sokkal-sokkal jobban lehet kapaszkodni 3 ujjal a markolaton. Ezt offroad és trial-os körökben tudják a legjobban, főleg a biciklisek de ha nem tévedek nagyot, akkor krossz motornál sem ismeretlen dolog az egyujjas fék.
[ Szerkesztve ]
-
ath
senior tag
válasz Teasüti #100261 üzenetére
fél oldallal számolni mi értelme lenne? plusz ha csak a felével számolsz, akkor 1:17 jön ki, ami még az általad linkelt oldal szerint is inkább bináris kapcsoló, mint normálisan adagolható fék, és ugye tudjuk, hogy nem erről van szó. a k4 gixxer gyári féke kétdugattyús, 36-32mm, ha jól emlékszem a munkahenger 19mm, ha csak a felével számolnék, akkor 1:12,9 jönne ki
-
Teasüti
nagyúr
Qrva régen tanultam én már ilyenekről és a felére sem emlékszem, de arra tippelek, hogy az ellenirányban ébredő reakcióerőket nem kell beleszámolni. Ahogy az egydugattyús úszónyeregnél sem számolod az ellenoldalt, pedig nyilván van egy ellenirányú erő ott is.
Nekem úgy tűnik az 1:17 a jó arány. Az, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt nem tudom. Állítólag on/off kapcsoló, de ilyen panaszom nincs rá. Jól modulálható. Bár ki tudja, lehet csak a régi fékcső miatt van. Bár azon nagyon meglepődnék, ha ekkora nagy hatással lenne a fékre.
[ Szerkesztve ]
-
3L1T3
addikt
Sziasztok,
Kis segítséget szeretnék kérni mert picit összekavarodtam.
Motorozni szeretnék nagyon régóta, és legjobban a speedbike-ot érdekelnek. Kezdésnek egy Kawasaki Ninja 400-ban gondolkodtam, hogy kellően magabiztossá váljak és megtanuljam rendesen a motor döntését, kezelését.
B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezem, most ha szeretnék A kategóriás jogosítványt akkor muszáj új kresz vizsgát tennem? Magáról a Ninja 400-ról ti mit mondtok , az én elképzeléseimnek megfelelő?
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
Teasüti
nagyúr
válasz vendingo #100269 üzenetére
Ha lenne arra pénzem akkor is megvenném befektetésnek, ha jogsim sincs.
(#100270) -Mike-
Megyeget. 40-50-es tempóról indítva elgurulok vele egy 3-4 métert kb. Megint elforraltam a fékolajat. Elég elszomorító, hogy 10-20 perces gyakorlás alatt hazavágom.
Kirúgtak a parkolóból ahol próbálgattam, így most nincs hol gyakorolnom.[ Szerkesztve ]
-
3L1T3
addikt
válasz Teasüti #100268 üzenetére
Hosszútávon R6-ban gondolkodom, nagyon régi kedvenc, de elsőre nagynak érzem főleg úgy, hogy még soha nem motoroztam. Nem vagyok hülye és örült sem, de nem is az a célom, hogy beszarva merjem döntögetni a motort.
[ Szerkesztve ]
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
wttfw
tag
Sziasztok!
Agglomerációból vidékre költözöm. Kellene egy motor ami bírja a napi 70km-ert főúton, pályán, de Pesten is megállja a helyét. Eddig egy régi 400asom volt, de az erre hosszútávon biztosan nem alkalmas. Eddig a kényelem és a megbízhatóság nem volt elsődleges szempont, nem tudom merre nézelődjek. Fontos lenne hogy azért az autónál gazdaságosabb legyen. A-s jogsi, 1 millió + kezdeti költségek lenne a keret. Nehezítés, hogy 190 cm vagyok. Sv650, Fz6-ot néztem elsőre, nem tudom merjek-e 1000-ben gondolkodni. Valaki van hasonló helyzetben?
[ Szerkesztve ]
-
etnies
senior tag
válasz Teasüti #100268 üzenetére
6 évig nyomtam a VTR250-el, 55.000 km-el adtam el, feleségem nyomására. Azt mondta nem lehet két motorom, ha neki csak egy autója van.
Bejártunk vele Európát is kétszer, utassal! Mai napig hiányzik
Külön felhívnám a figyelmet arra, hogy ezek átlagosan 2500-3000 km hosszú túrák voltak, ennyi cuccal. Csak azért írom, mert egyesek elcsomagolják a lakást egy-egy túrára
Legszebb 250-es ever (szüp-szüp)
Kellett ez neked?
[ Szerkesztve ]
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Teasüti
nagyúr
válasz zgospel #100275 üzenetére
Gondolom tűző napon egy parkolóban körözve nincs hűtés. Ha 200-zal repesztesz, akkor nyilván a menetszél gondoskodik róla. A ventilátor is folyamatosan járt, a víz 100-110 fok közt. Majd rakok ventilátort a féknyergekre is.
(#100280) zgospel
Ez miért meglepő? A tárcsa/betét/nyereg akár sokszáz fokos is lehet, versenytechnikánál nem ritka az 800-900°C sem egy-egy erősebb fékezésnél. Gondolom láttál már vörösen izzó féktárcsát.
Talán nem nehéz elképzelni egy 300 fokos olajat egy 700 fokos nyeregben. Persze versenykörülmények közt nem marad ilyen meleg, viszonylag gyorsan visszahűl.
Kis tempónál folyamatosan satuzva meg szépen lassan meg lehet főzni ezek szerint.(#100281) tboldi
Köszi! Motul 5.1-et vettem most bele, majd legközelebb ez lesz.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Ha nincs giroszenzor a motoron, akkor elvileg igen.
Sőt, úgy még jobban is menne, csak berántom ész nélkül és a technika elintézi a többit. Legalább nem blokkolnám le a kereket időnként. Érdekes érzés, mikor egykeréken átmész keresztbe egy nyomvályún és leblokkol a kerék. Kifordítja a kormányt az ember kezéből.
Szerencsémre jól adagolható a fék, még egyszer sem estem.[ Szerkesztve ]
-
Geresics
addikt
Épp most ment el egy robogós mellettem. Rendszámos volt, 4 ütemű, sportkipufogós, dbkiller nélkül, és egy krosszbukós nagymama vezette otthonkájában! 🤣
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
vlevi
nagyúr
válasz wttfw #100274 üzenetére
DL650-t megpróbálnék a helyedben.
Kicsinek biztosan nem fogod érezni, sőt, inkább az a baj, hogy utána minden más motor lesz túl kicsi
Sejtésem szerint, mivel népszerű darab, ha nem jön be, túl nagy bukta nélkül tovább is tudod adni.
Motorikusan ugyanaz, mint az SV650.
[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
Miért nem lehet leírni a kilométert rövidítve helyesen? Miért "km-ert"? Vagy én nem tudom, hogy mit jelent a kilométerert? Légyszi, valaki mondja el, mert én még nem hallottam szóban senkitől. Ha már motoros topik, valaki egy fényképet dobhatna be a motorja óracsoportjáról (de ha autóban van, az is jöhet), ahol km-er/h van írva.
Csak 45 találat van a keresőben erre... Vérzik a szemem, ha ezt látom.Ui.: a sok színes smiley-tól talán feltűnő a hozzászólásom.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Teasüti
nagyúr
Hogy szoktatok féket légteleníteni? Vákuummal vagy fékkarral nyomva? A vákuum jobb?
Vmint a sorrend az ugye a távolabbi oldal, majd a közelebbi oldal? Vmi nem akar sikerülni. Még mindig túl nagy a fékkar útja. Vagy 3 tartálynyi olajat leengedtem a távolabbi oldalon, meg 2-t a közelebbi oldalra, buborékot már egyáltalán nem láttam. Pedig még kell benne lennie... -
tboldi
nagyúr
válasz dave0825 #100290 üzenetére
Szerintem ha a "kilométerer" szót írod be, akkor zömmel az én beszólásaimat adja ki.
szerk.: Mobilnézetben most nem tudom ellenőrizni.
szerk. 2: Na, megnéztem. Tényleg az én hsz-aimból van a legtöbb, de nincs is olyan sok. Többre számítottam.
Lehet, hogy az autós topikban van a maradék.[ Szerkesztve ]
-
dave0825
őstag
válasz Chris0321 #100296 üzenetére
Valahogy engem nagyon zavar, hogy mostanában nagyon sokan direkt, vagy megszokásból, trógerségből, de helytelenül írnak. Már sokszor annak szólnak be, vagy nézik le azt, aki normálisan ír.
Pár haverral már fb-on csináltunk közös beszélgetést, ahova az írástudatlanokról készült képeket küldj egymásnak. Nem kevés van már.A foci az, amit talán 2. legjobban utálok a világon, az 1.-t nem részletezném.
Szóval egyéb ötlet, amivel elüthetném az időt a jövő hét keddi forgalmi vizsgámig? Bár pénteken, szombaton és hétfőn motorozhatok a városban, szóval csak 3 napra kéne valami a melón kívül.-Mike-: mi a baj az SV-vel? Majdnem azt vettem én is, csak a sor 4-nek még jobban tetszik a hangja, mint a V2-nek (2 ütemű RS 125 hangja is tetszett 6 évig ), teljesítményre, nyomatékra sincs bajom vele. Lehet, hogy később nekem is V2 lesz, de eddig úgy tűnt, hogy a nálam idősebb korosztály szereti inkább a V motorokat.
[ Szerkesztve ]
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
Micsurin
nagyúr
válasz dave0825 #100297 üzenetére
Milyen korosztály mi? Itt most is V van, és a következő is vagy V2 vagy V4, ott a keret fog dönteni, hogy Monster / SV, esetleg egy régebbi tuono.... és garantálom a topik átlag életkorát én rontom leginkább lefelé. :Öreges a V2 neked vagy mi?
@teasüti: maradtam 10W40-nél, nem akartam túl sűrűt az se lenne előnyös. A full synt viszont hallhatóan kellemesebb hosszabb ráncigálás után is, és a váltó is váltózatlanul mint a vaj.
Olajboltos persze adta az okosat, 5W60* milyen jó lenne, ott kicsit ráncoltam a szemöldököm, "5W hamar melegszik, és sokáig tartja az ideális sűrűséget és kenést a 60-as melegoldal miatt".
Arra a kérdésre szerinte az nem lesz e alapból sűrűbb mint egy 10-40-es már nem válaszolt.
*itt kérdeztem még rá ő hol látott ilyet 7100-ből.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest