- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zin
őstag
Miután megveszek egy motort adásvételi kitöltve utánna kötelező átt iratni 14 nap alatt?Azon fellül van még vagyonosodási illeték is?Üdv
░▒▓█.:Itt a tél! Lassan lehet Core i-zni:.█▓▒░
-
runner 125
nagyúr
Hja, örökös rigolyám a makulátlan tisztaság.
Igen, így teljes összkép szerintem is. Fekete fehér lett minden.Laca1212
850k.
Állítólag valaki már beígérkezett érte a srácnak 830-ért, így kiírt 850k-s áron vette meg a cimborám.
Két világosabb kép:zgospel
Kösz!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100953 üzenetére
Ezen még a gumi is gyárinak tűnik! Az ár is szuper, ez tényleg az azonnal indulni kategória volt. Grat hozzá nektek.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100955 üzenetére
Akkor tuti ez az. A kopás is kb ennyi lehet 11K km-nél. Ha jól emlékszem, nálam az első gumi olyan 14-15 000 környékén kezdte a kopásjelzőt elérni.
Nem egy túl jó gumi finoman szólva, de nekem pl. teljesen jó volt A-ból B-be ésszel elgurulni, ha már kifizettem a motorral. Mondjuk most a Pilot Power 3-assal azért nagyobb lett a fun-factor. -
ath
senior tag
En a v300-on vagyok meglepodve, hogy meg 4e km utan is ugyan olyan intenziv zold szine van, mintha most ontottem volna bele.
Az en motorom lehet az itteni egyik legszutykosabb, talan 2 honapja mostam -
zgospel
őstag
Én sem akartam elpazarolni a motorral vásárolt power kettőt, pedig így utólag azt mondom magamnak hogy egy olyan gumival mint amit idén vettem sokkal hamarabb és könnyebben megtanultam volna motorozni. Egy szar gumi egy tapasztalatlan embertől szerintem marhára elveszi az önbizalmat, a gumi csere után meg mintha másik motorom lenne. Szóval így utólag okosan azt mondanám a négy évvel ezelőtti önmagamnak hogy azonnal párban cseréljen top kategóriás gumira.
(Meg hogy ne FZ6ot vegyen hanem R1et )https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100958 üzenetére
Nálam akkoriban elég szűkös volt a költségvetés, így bőven megérte, hogy a gyengébben tapadó, de nagyon tartós gyári gumival le tudtam tolni nagyon-nagyon sokat.
Azért így is bőven volt mit élvezni a motorozáson, persze, az önbizalomnak annyira nem jó, viszont tanított némi önfegyelmet, hogy józanabbul kellett csinálni a dolgokat. -
zgospel
őstag
Ez hülyeség. Nem önfegyelmet tanultál hanem azt hogy ne merj 5 foknál nagyobbat dönteni meg hogy szétfossad a bokád egy úthiba vagy porosnak tűnő ív miatt.
Kezdőként amúgyis egy ördögi kör egy ilyen gumi: amíg hideg addig csúszik mint a kurvaanyja, ezért paráztat, mivel paráztat ezért nem merem megterhelni eléggé, mivel nem terhelem eléggé ezért nem melegszik be, és mivel nem melegszik be ezért továbbra is bizonytalan lesz. Aztán szépen kockásra kopik ami tovább ijesztgeti majd a kezdő motorost.
Például pánikoltál korábban a vágott slick miatt, miközben amikor először kipróbáltam rögtön az első kanyartól mintha sínen húzták volna vele a motort. A jelenlegi gumimmal is ugyanez az érzésem, de amikor a CB1000R-t próbáltam azon az S21R is rögtön az elejétől full magabiztos volt. Teljesen más így motorozni.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
HSM
félisten
válasz zgospel #100961 üzenetére
Ennyire nem volt azért rossz az a gyári gumi... Lehetett azzal döntögetni, csak nem túl mélyen. Az úthibák semmivel nem voltak gázosabbak, mint most, ugyanúgy, ahogy a por sem lett tapadósabb.
Hidegben sem volt különösebb baja, ezt szerettem benne, se hidegen, se melegen nem tapadt túlzottan, lehetett vele kalkulálni. A kockásra kopás is megvolt, az sem volt különösebb gond.
A pánikolás azért erős túlzás, annyit írtam egyszer, hogy szerintem gáz, de aztán Mike felvilágosított, hogy ott sem olyan fekete-fehér a szituáció, mint "kívülről" én naivan gondoltam.
[ Szerkesztve ]
-
PRDZsolesz
aktív tag
Sziasztok!
Korábban írtam már első motor témában. Úgy néz ki, hogy szombaton a gazdája leszek egy 2000-es évjáratú sv650-nek. Sehol nem találtam hozzá manualt, esetleg tud valaki küldeni
? Láttam van pár sv tulaj a topikban. Bármilyen tanácsot meghallgatok és örömmel fogadok ha van. Előre is köszi! -
Horvi
őstag
válasz PRDZsolesz #100967 üzenetére
Szerintem erre gondoltál. Asszem le is tudod tölteni.
Hello darkness, my old friend...
-
runner 125
nagyúr
Egyébként van bármiféle típusspecifkus tanácsod az SV-vel kapcsolatban?
Mire figyeljen, vagy mi a gyenge pontja?
Olaj, szűrő, nyilván le lesz dobva 6000-enként benne. 10w-40-et kér ez is?"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Micsurin
nagyúr
válasz runner 125 #100969 üzenetére
Az ördögtől kérsz tanácsot, csak óvatosan!
Srácok én így még nem szívtam meg.... gyeryta csere. Ciripelt a motor utána mint az állat !!!de csak melegen. CCT-ket kivesz, rugót visszateker, visszatesz, cirip. (Nem lánc szerű volt de na, mégis.)
Olajat lecseréltem 400-zal ezelőtt, az nem lehet.... Still.... visszateszem a régi gyertyákat. (Apám tanácsa) Szépen egyenletesen jár, és "néma" . Hát én ilyet még nem láttam, azt hiszem egy darabig maradok a Densonál, és a r***n gyártású NGK-t hanyagolom. Csak kicsit állt belém az ideg.....[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100969 üzenetére
Típusspecifikus tanács... Ami eszembe jut, tankolásnál óvatosan, nagyon sekély a tank a betöltőnél, ha reflexből csak tankolnád a tank belső felületkezelése látja kárát.
Nagyon soknál nincs rendesen beállítva a TPS szenzor, a beállítás dealer módban (házilag is előszedhető) pillanatok alatt ellenőrizhető. Az On/Off gázreakción sokat segít.
Olajból szerintem érdemes bele jófélét, gyárilag 10w40 az ajánlott. Nálam Motul 7100-al nagyon szépen működik minden, az 5100-at se a motor, se én nem szerettem. Szerintem az ideális viszkozitás 5w40 lesz nálam bele, legközelebb olyat tervezek bele rakni, 7100-ból. Eddig volt benne 10w40, az melegebb időben tökéletes, hidegben majdnem, most 10w30 van benne, az hűvösben tökéletes, de melegben a tömött város már picit sok neki, az 5w40-től várom az adatlapja alapján hogy ezen két viszkozitás előnyeit ötvözze.
Ami még hasznos lehet, hűvös időben túl erős az olajhűtő szvsz, főleg országútra, így tartósan 15 fok alatt én kitakarom a felét, kétharmadát, sokkal szebben működik úgy, tavasszal pedig ahogy jön a meleg, kiveszem a takarót. Kb kétszer 5 perc szezononként, bőven megéri.
Ezek a specifikus dolgok, amik eszembe jutnak, azon kívül csak a szokásos dolgok vannak, kenési pontok, pl. főfékhengernél ahol a kar éri szereti, ha van kis teflonos szilikonzsír, stb...
-
canniball
nagyúr
válasz runner 125 #100933 üzenetére
"Nem rossz gép egyébként, iszonyú
gyenge..."
Egyrészt forgatni kell! Másrészt ne a majd' kétszer akkora sajátodhoz hasonlítsd, ahhoz képest mi nem gyenge?!
Amúgy a leírtak és a képek alapján kihagyhatatlan ajánlat volt. Szerencse hogy vannak nem dohányzó nyugdíjas orvosok a motorosok között is, akik csak ünnepnapokon érnek rá elővenni a vasat.https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Tarill
őstag
válasz PRDZsolesz #100967 üzenetére
Hy. Tudok benne segíteni enyémen lassan körbeérek.
[ Szerkesztve ]
-
Horvi
őstag
válasz Laca1212 #100979 üzenetére
Az ülés alatt van egy fehér színű 6 pines "dealer" csatlakozó. A 6 pinből 2 kamu oda nincs behúzva vezeték. A két megfelelő pint kell rövidre zárni egy gemkapoccsal pl és ezzel dealer módban is van vas.
Aztán a kijelzőn megjelenik a hibakód Cxx valami. Az xx jelöli a hibakód számát. Ha jól emlékszem ha a TPS rossz pozícióban van akkor a C előtti "-" jel mutatja, lent van vagy fent. Ha a "-" jel középen van akkor a TPS értelemszerűen jó helyen van.(#100981) HSM Max az nincs benne melyik két vezetéket kell rövidre zárni mert erre van egy cucc a Suzukinak ami igazából egy "apa" csatlakozó meg egy kapcsoló
[ Szerkesztve ]
Hello darkness, my old friend...
-
HSM
félisten
válasz Laca1212 #100979 üzenetére
A dealer módhoz ez kell [link].
Nyilván ez csak olyanoknak, akik értik is, mi történik itt. Maga az ellenőrzés pedig, hogy a kijelzőn a vonalkának a hibakód kijelző előtt alapjáraton középen kell lennie, és kis gázadásra is már fel kell ugornia a felső állásba. Ezen a videón [link] meg is csinálják egy TL1000-esen a tesztet és beállítást, lényegében ugyanaz a történet az SV-n is. Benne van amúgy a szervíz kézikönyvben is az eljárás, ha jól emlékszem.(#100980) Horvi: Igen, az az eszköz egy jó drága vicc.
Amúgy nem elég középen lennie alapjáraton, akkor jó, ha kis gázra már feljebb is ugrik, azaz érzékeli, hogy adtál gázt.
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
addikt
Sziasztok!
Új vagyok a topikban és a motorozásban is az leszek, illetve visszatérő, de 14-5 éve nem motorozok.
A terv, hogy a télen felöltözök, alaposan megfontolom milyen motor legyen és ráülök. Szalon motorban gondolkodom, esetleg keveset futottban, de mivel nyugaton élek és komoly szervizköltségek vannak, ezért szeretném az elejétől én bejáratni és tudni, hogy nem valami cseremotoron ülök, amit bejáratás nélkül kentek hidegen melegen.
Amik szóba jöttek eddig az a Yamaha MT-07/09 és a Triumph Speed Triple R, de várok egyéb hozzászólásokat, hogy kategórián belül mit érdemes és mit nem. A Triumphtól kicsit tartok, mint minden angol guruló dologtól, de hihetetlen minőségi érzést kelt minden egyes eleme, a bőr, a tartozékok is, minden.
A Yamahából az MT 07 lenne a kezdésre alkalmasabb, viszont az MT 09 iszonyú jól fest és a speedshift váltó is tetszik, hogy gyárilag rajta van, viszont ennek is és a Triumphnak is tartok a 120 lóerejétől. A Triumph szalonban azt mondták ne tartsak, tökéletes kezdő motor, hát én megkérdőjelezem, amiken eddig ültem a 10 lóerőt is alig érték el, nem hogy a 100-at. Persze van lehetőség lekorlátozni a teljesítményt, sokszor már a motor is tudja, vagy kérhető a szalonban 35kW -ra korlátozott szofver, de annak olyan kiherélt feelingje van, igaz bármikor visszaállítható, de ezekért sem kevés pénzt kérnek. Szóval várom a véleményeteket!
-
etnies
senior tag
-
Formaster
addikt
válasz etnies #100984 üzenetére
És általánosságban mennyire megbízható márka? A magasságom 175 centi, súly 95 kg, de egy kis kondi elférne, hamarosan hozzá is kezdek, bár napi szinten fizikai munkát végzek, annyira puhos nem vagyok. 31 leszek lassan, hogy mire használnám az relatív. Némi városi és városközi közlekedésre, a pályázás is szempont, viszont a sebességhatárok relatív betartása mellett, mert nálunk rohadt szigorú a szabályozás, egy gyorshajtás felér egy tarkónlövéssel. Az igazi cél a hegyekben motorozni, körbejárni az országot, de mégsem túra motort akarok elsőre, hanem egy viszonylag kényelmes Naked Bike-ra gondoltam.
(#100985) tboldi: de igen, Speed Triple R A Ducati is csábító, tetszik nagyon, de pont a napokban láttam egy ilyesztő adatot, pl vezérműszíj csere 20k km-enként kb 1500-2000 euró nyugaton. Gondolom a nem szíjasok tovább bírják, cserébe azokon még nehezebb lehet a csere.
(#100986) zgospel: Mindenképp végig fogom próbálni a palettát amint megkapom a jogsit, de az is érdekelne mik jöhetnek még szóba, illetve ki mit ajánl, érvek-ellenérvek, tapasztalatok. Az ár is szempont, de hellyel közzel azonos ársíkban mozognak +/- 1000euro kb.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Estét!
Próbált már vki hidraulikus kuplung átalakító készletet? Ebay-en vannak olcsón, azokra lennék kíváncsi.
Nem pont Magurát, mert az piszok drága.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Formaster #100983 üzenetére
Simán ráülhetsz.
Közhely duma, de a motorozás fejben dől el és alapszabály h mindig úgy motorozz, mintha mindenki rád vadászna. Minden környezeti körülményt folyamatosan figyelni kell, mások fejével gondolkodni, keresztező utakra érkező járművezetők tekintetét figyelni, h észrevett-e. Nem szabad felülni versenyre hívó más motorosnak, autósnak, stb.
Amúgy én is a Triumph-ra szavazok, és nem csak a tesztek megnyerése miatt. Nem vagyok egy nagy naked fan, de az egy gyönyörű, stílusos gép és amellett egyedi, ritka.
HSM, kösz, átadom neki.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Formaster
addikt
válasz runner 125 #100991 üzenetére
Igen, pont ebben a színben nézegettem. (majdnem) A verseny nálunk tabu, felfoghatatlan bírságok vannak, a börtönbüntetéstől megkezdve a motor elkobozásáig, álcahálós útszéli radakonon keresztül. A vezetési stílusom autóban is ilyen, nem véletlen 500K + km és semmilyen eseményem nem volt eddig, itt nyilván még ettől is óvatosabb leszek, családos ember vagyok, nem akarok senkit árván hagyni.
(#100988) tboldi: Folyamatosan belekavarodok Azért a 118 lovas Street Triple R sem pite
[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz runner 125 #100991 üzenetére
Motoros közhelygyűjtemény: [link]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
HSM
félisten
válasz runner 125 #100991 üzenetére
Szívesen. Remélem hasznára válik.
-
etnies
senior tag
válasz Formaster #100987 üzenetére
Mivel nem akarsz nagy távokat megtenni, elvileg bármilyen motor jó neked, akár naked is lehet. A magasságod okozhat hátrányt, de úgysem túraendurót szeretnél venni, tehát mindegy.
A felsoroltak közül bármelyik motort megteszi, hallgass a szívedre. Ha nem tudsz választani, akkor menj be a kereskedésekbe és kérj tesztmotort.A Triumph mint márka megbízható, a motorjaik rendben vannak.
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Formaster
addikt
válasz etnies #100996 üzenetére
Köszi az infokat. Mennyire megterhelő az izületenek a naked stílus? Nagyon tetszik a mozgékonyságuk és a csupaszságuk, de ettől kissé első perctől tartok. Fizikai munkát végzek, ami amugy is megterheli az izületeimet, keményebb időszakok után már ennyi idősen is érzem, nem akarok erre rátenni egy lapáttal. Titkon bízok benne, hogy a ruha kivédi ezeket a tényezőket.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Formaster #100997 üzenetére
Naked-ekre többnyire a kényelmes üléspozíció jellemző, elvégre ez volna a sztenderd városi kategória. Egyenes hát és tompább csípő és térd szögek. Haver ER6-osa pl egy fotel nekem a 185 centimhez. Speed Triple is csak 1°-os eltérést mutat az én magasságomra. Hasonlóan kényelmes lehet, ha jó az ülése.
A menetszéltől meg nem kell tartani, a ruha felfogja. Télen a hideg, az viszont necces. Én max 15 percet vagyok hajlandó motorozni 10 fok alatt, utána elkezd gyorsan zuhanni a komfortérzetem. Ennyi idő alatt érek be dolgozni, pont elég is belőle.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Külső merevlemezek - USB, eSATA, FireWire HDD
- Lexus, Toyota topik
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Mobil flották
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PlayStation 4
- Vezetékes FÜLhallgatók
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest