- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Ilyen lesz a SteamWorld Heist II
gp A folytatás a tervek szerint a nyár folyamán, pontosabban augusztus elején érkezik.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #83551 üzenetére
Annyiban kiegeszitenem, hogy van harmadik eset is amikor rossz idoben adhatja a szikrat.
Ha esetleg CDI hiba van (tipikusan zarlatba vagy szakadasba ment kondenzator a gyujtas aramkorben), akkor a "dwell time" (a tekercs feltoltodesi ideje) elmaszhat a megfelelo ertekrol.
Ha ez elmaszik, akkor maris olyan, mintha a gyujtast par fokkal elallitottuk volna. Mondjuk tul hosszu vagy tul rovid ideig toltodik a tekercs, ami mind ket esetben gond lehet. Ha hosszu, akkor sokkal kesobb keletkezik a szikra es olyan mintha utogyujtasa lenne, ha rovid, akkor meg gyenge lesz a szikra es sokkal hamarabb gyujt.Termeszetesen mindig az elso a lendkerek/alaplap pozicio ellenorzese, de hibalehetosegnek ott van meg ez is.
-
-
Nagynagy
kezdő
Amugy nekem az az érdekes hogy eddig soha nem csinalt ilyet! Ha szarakodott is ak elobb utobb el indult!
Legutobb a gyujtas lett cserélve! Es gondolom az fel adta !
Hisz mar ga durog ak az se valami jo! Eddig birta ! Most adta fel -
Nagynagy
kezdő
De ha igy bele.merultünk fekvő hengeres 4t robogo!
Szikra ott is van!
Uj hengerszett van rajta , uj gyertya. Pipa, kabel, gyujtotrafo . Cdi! Kompreszio van!
Pöffen ! De nem indul!
Szerelö nézte ! De nem igen jott ra! Enyi uj cucal nem igem szeretnék megválni tole! -
FeniX-
aktív tag
válasz perge666 #83555 üzenetére
Tegnap Gödöllő fele + agglomerációban 3/4-ed óra mocizás.. Végén mantráznom kellett, hogy "süt a nap, meleged van, nem fázol!"
No, ilyenkor szoktam úgy érezni, hogy nem is haza megyek, hanem egyből vmi kereskedésbe és otthagyom a fenébe, vagy elhozok egy robogót + tyúkanyót.Teszem hozzá, "jégeralsó" + motorosnadrág (nem nyári), igaz kabátból nyári van, de alatta pulcsi, protimellény. Szétfagytam.
Gödöllő után a dzsinn is megint ugyanott megjelent pár másodpercre, mint anno 1 éve.[ Szerkesztve ]
-
perge666
veterán
válasz FeniX- #83559 üzenetére
Nekem nem szokott ilyesmi járni a fejemben.
Már több mint 3 hete a Typhoonnal járok dolgozni mert a Derbiből kivettem az akkut, ( beraktam a Hunterbe ) meg olajat kellene benne cserélni ami meg is van már egy ideje véve csak most ezer a dolgom és mind sürgős.
Ja meg lánckenősaprayt is venni kellene de mindig elfelejtem.
Na a lényeg hogy a Typhoon 3 hét alatt megevett annyi benzint amennyiből a Sendával kb.2 hónapig eljárok,ez elég fura nekem. -
Rivaul
addikt
válasz perge666 #83555 üzenetére
Igen Sajnos. Vagy hajnalba megyek haza, vagy késő este. Rendesen rajta a dér mindenen. A legzavaróbb maga a menetszél. Nem nagyon tudok ellene eléggé felöltözni már most. A Decathlonban nézek sztem valami szél álló membrános felsőrészt, alá öltözetnek. Meg szét is kell kapnom a Jogot kicsit hétvégén. Este hidegbe az automatát rá adja és 2 percig kapaszkodnom kell a fékbe, úgy pörög
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
Nagynagy
kezdő
Igen
-
Nagynagy
kezdő
FeniX-
Igen -
KTMHobby3
tag
válasz nyogo83 #83553 üzenetére
Nem tudom konkrétan mire gondolsz, de ha a kondenzátor zárlatos, vagy szakadt a CDI-ben, akkor nincs szikra. Vannak programozható előgyújtást állító CDI-k, azoknál előfordulhat, amiről írsz. Az én motoromban automatikus előgyújtás szabályzó van, ami a fordulat függvényében szabályozza az előgyújtást. Alapjáraton 0,8, max fordulaton 2,4 mm az FHP előtt. Indiában gyártották, igaz Bosch licenc alapján.
-
#89309696
törölt tag
-
nyogo83
Topikgazda
válasz KTMHobby3 #83566 üzenetére
Itt nem a faek egyszerusegu gyujtorendszerre gondolok, hanem a "modernebb" (90-es evek vegetol) gyari CDI-kre. (tehat nem a gyujtas kondenzatorra gondoltam)
Azokban vagy tobb tranzisztoros aramkorrel van megoldva a dwell time (trafo gyujtasi ideje) pontos erteke, vagy valamilyen IC-vel. Ennek az idozitese van kondenzatorral belove(leegyszerusitve), erre gondoltam.
Normal esetben ebbol eszre se veszel semmit, programozhato gyujtasnal pedig ezt szinten nem lehet eszrevenni(se nagyon allitani), mert ezt a dwell time-ot automatikusan o kivonja a beallitott elogyujtas ertekebol.A lenyeg, hogy a modernebb, nem 4-5 alkatreszbol allo CDI-knel elofordulhatnak ilyen hibak, hogy emiatt tunik gyengenek a szikra, vagy nem uzembiztos pontos a szikra adas.
-
perge666
veterán
válasz Rivaul #83562 üzenetére
Nálunk ma hajnalban 5:30-kor 3 fokot mutattak a hőnérők,tegnap meg 2-t.
Ha találtál valami normális ruhát megoszthatnád itt velünk,biztos több embert is érdekel a dolog,engem biztosan.
Nekem oda-vissza 6km a melóhely,de folyamatosan szenvedek énis a hideg szél miatt,meg sokat köhögök,folyik az orrom….. -
NYPD
aktív tag
Valami jó decathlon v hasonló víz és szélálló meleg nadrág, amit rávehetek farmerra az engem is érdekelne. Kényelmesebb lenne úgy menni mint a tucano szerű valamiben ami folyton beakad a térdembe ha felveszem a lábam indulásnál.
-
FeniX-
aktív tag
Oké, én télire mindig reklámozom (ill. párszor leírtam) hogy a dekatlonos legegyszerűbb snowboardos gatya évek óta bazijól bevált. Anno azthiszem 6-7000 ft volt, és vagy 4 éve használom, farmerra, térdvédőre. Igaz, ha megállsz, vagy ügyet intézel, célszerű lehámozni magadról, mert instant beizzadsz kb. 4 perc után egyhelyben.
Megnéztem: még mindig kapni.
https://www.decathlon.hu/p/ferfi-nadrag-palyasieleshez-100-as-szurke/_/R-p-142114?mc=8360202&c=S%C3%96T%C3%89TSZ%C3%9CRKE[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
válasz FeniX- #83574 üzenetére
Ez jónak tűnik, gondolom ajánlott egy mérettel nagyobbat venni ilyen esetben, h aláférjen minden?
#83575 tothferenc Nekem jelenleg egy ilyen van, de van amikor nem kell, és nincs kedvem fel-le rakosgatni, plusz a szél is rángatja az oldalát menet közben, meg sokszor felgyűrődik ha felemelem a lábam földről. Ezért gondolkodom inkább valami nadrágban, abban a mozgásterem is nagyobb, és melegebb is mivel mindenhol fed. Szűk kanyarban ki kell tennem a térdem, és már gyűröm is a szélét össze, mert kicsi hozzám ez a robesz, pedig nem vagyok egy magas ember. Idom mögé kényelmesen nem is tudom pontosan betenni a lábam, csak összeszorítva, ezért folyamatosan csapja a szél.
-
Zoli bácsi
őstag
Akik jártok itt, tudjátok hogy nézelődöm, egy 125-ös Liberty-m van, amit nagyobbra akarok cserélni.
Most látom, hogy terjeszkedik a Sym az országban, például hozzám közel, Sopronban is forgalmazzák már. Amit hallottam a gyártóról ("kerámia motor"), az nagyon pozitív.
50-estől a 400-as robogóig van minden, sőt, 300-as váltós mocit is találtam.
Ha valakit érdekel: [link] A kereskedői hálózat.
A választék: [link]
Csak érdekességképpen...Ha valaki közeljövőben vásárlást tervez, szerintem érdemes a márkát szem előtt tartani. -
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #83578 üzenetére
Ez a CRUISYM ALFA 300i rotyogó [link] 885k-ért elég jó vételnek tűnik... Bár a speckója alapján már kevésbé: 25LE, 130-as végsebi... mondjuk ide vidékre bőven elég
szerk: hmm, viszonteladónál már dupla árat írnak [link] ja meg árlistán is a drággábik ár szerepel
[ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
suste
veterán
Nekem is ilyesmi öltakaróm van, amit a nyakamba és a derekamra kell rögzíteni. Én imádom! A lehető legjobb, legolcsóbb, és legegyszerűbben alkalmazható cucc hideg ellen (robogóra). Pár mp a felcsatolás, és alatta akár öltönygatya is lehet. Felülre persze kell egy jó kabát.....
-
FeniX-
aktív tag
válasz Rivaul #83582 üzenetére
Még egy kis trükk, amit szoktam alkalmazni, már a hidegben. Motoroskabát meg pulcsi közé egy bármilyen vékony széldzseki. (Szintén dekatlonos bicajos dzsekit szoktam erre használni) Nagyon sokat segít a hőérzet növelésében azzal, hogy nem engedi át a hideg szelet. (B verzió a kartonlap, amit tényleg már 0 fok környékén szoktam betenni előre, melltájékra. :-)
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #83586 üzenetére
Viszont én azt írtam, hogy az enyém a derekamra köthető!
Természetesen nem kötném semmivel oda magamat a robogóhoz!!! -
suste
veterán
válasz macilaci78 #83588 üzenetére
Az enyém ilyen: [link]
Ezt csak magadra rögzíted. Pont ezért gyors és egyszerű felkapni. Én még 7000-ért vettem, de kb sínadrág árban lehet most is, amit viszont sokkal macerásabb fel és levenni. -
NYPD
aktív tag
válasz macilaci78 #83588 üzenetére
Én is csak deréknél szoktam megkötni, a nyakrészt nem, mert úgy nem kényelmes.
-
MrChef
aktív tag
Én is csupa jót hallottam a Sym márkáról. Taiwani, jól összerakott cucc. Nem tudom, hogy milyen lesz az ellátottság, de alkatrész terén azért lehetnek furcsaságok. Volt Sym Mio 100-asom, és kb a világ túlfeléről, vagy onnan sem volt hozzá alkatrész. Itthonról kukáztam valami hasonlót hozzá, pl. Hondához valót.
Az 50ccm-esért 700.000 Ft elég húzós, ennyiért elektromos robeszt lehet kapni, ami kis pimpeléssel viszi a 70 km/h-t. -
Zoli bácsi
őstag
válasz MrChef #83591 üzenetére
Nézd meg, 50-es Piaggio 750- 850e. ft. (típustól függően)
Igazából bármelyik kínai robogó 500e.ft felett lesz már (Ami még alatta van, jövőre az is...). Nem akarom leszólni a kínait, mert amúgy azt gondolom, az elmúlt 10 évben sokat fejlődtek, és egyre minőségibb, tartósabb dolgokat gyártanak..De amit olvasgattam, a Sym azért hozza a japán minőséget, sőt..legendák keringenek a motorjaik tartósságáról.
Egy 50-es robesznak normális esetben egy havi fizetésbe kellene hogy kerüljön, vagy nem sokkal többe. Van akinek ennyi, de ahogy olvasgatlak benneteket, velem együtt nektek sem ez a valóság.....
Ez az elektromos robesz szerintem még eléggé gyerekcipőben jár..Ez lesz a jövő, de egyenlőre rengeteg hirdetést látok, alig használt gépeket hirdetnek.Ha szabványosítják az akkumulátorokat, azért nagy előrelépés lesz, de ez még pár év, mire elterjed.
Írjátok az öltözködést.... Ne sajnáljátok a ruhát, több réteg a legjobb. Régen mikor motoroztam télen, MZ-vel, két kabát, de alatta is több réteg. Alul melegítő, rajta farmer.
De ha elfogadtok egy tanácsot.....A térdeteket védjétek. Oda kevés volt a két nadrág. Akkor nem foglalkoztam vele, 50 felett elég jól jelzi a hidegfrontot, maradjunk annyiban....
Egyszerűbb megelőzni a bajt. Akkor még nem volt motoros ruha, MZ-hez volt ilyen térdvédő, de a közel két méteremmel fölé ért a térdem. Átlag embernek nagy segítség volt.
-
Pfiucska
aktív tag
Öltözés témához:
19. kerből járok ki Biatorbágyra az aláírásomban említett 500-assal. ~30p az út. A héten reggel volt, hogy 5 fokban mentem és erre a rövid időre teljesen megfelelt, csak az M1-en volt hidegebb (~10p) az alábbi szettben:
- motoros csizma (valami olcsóbb, egyszerű, ~25k)
- zokni
- aláöltöző nadrág(decathlonos asszem sí, 1.500Ft)
- motoros kevlár farmer, protektorokkal a csípőnél és térdnél
- aláöltöző felső (decathlonos asszem sí, 1.500Ft)
- póló
- vékony hosszú ujjú, ez és a póló marad rajtam munkában.
- motoros kabát, téli béléssel
- biciklis(?) decathlonos arcmaszk vagy mi a fene, ~2k
- négy évszakos kesztyűAz össz cuccomat szerintem reggel kb 5perc alatt veszem fel, szóval szerintem nem macerás azért cserébe, hogy mondhatjuk, hogy 70/80-ig teljesen jó vagyok és jóval gyorsabban(és olcsóbban) beérek a munkahelyemre. Bent már egy fokkal lassabb az öltözés de ott már ezt "fizetik"
Hosszabb távra erre shoxból vásárolt "hurricane" eső ruhát felhúzom, 5 fokban konkrétan sehol nem fáztam kivéve a kesztyűt, az kevés már ide. Persze az egy Zakopane - Bp. táv volt és Zakopane környékén motoroztunk ebben az 5 fokban ~ 2 órát..
Összegezve szvsz fel lehet öltözni amíg + van rövidebb és hosszabb távokra is.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83592 üzenetére
Na egy ilyen lábtakaró "pajzs" kéne nekem is a motorra!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #83592 üzenetére
Egy 50-es robesznak normális esetben egy havi fizetésbe kellene hogy kerüljön, vagy nem sokkal többe. - A napokban dobott fel egy cikket a facebook, miszerint a futárok 500k-t keresnek havonta. A pandémia előtt itt is volt olyan topiktárs, aki ezt megközelítő összeget keresett, igaz, nagy része jattból.
Inkább azt látom, hogy a robogó is ma már egyre inkább munkaeszköz: vagy a munkába járásra, vagy a munka elvégzésére használják, tehát a tulajdonos számára előnyöket termel. Ennek pedig ára van, amit a gyártók, forgalmazók kérnek meg.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #83595 üzenetére
Ez nem inkább olyan, mint a kérkedő taxis, aki 2km-re 10.000-ért vitte el a gyanútlan túristákat?
(Úgy előadva, mint aki az év 365 napjából 360-on ilyen bizniszeket csinál, aztán közben a valóság az, hogy 5 évben 1x volt mázlija és amúgy marad a középkereset)
Meg inkább úgy tűnik, hogy ez a motor szegmens is kezd sok gyártó szemében ilyen luxuscikk lenni.az ilyen fb cikkeknek a negyede se igaz.
Tudom, a programozók is "milliókat" keresnek.. Érdekes, én még egyszer sem kaptam milliós fizetést, sőt: mikor reggelente elbicajozok a lidlibe és nézem, hogy "gyere hozzánk dolgozni, akár 450 (bruttó) fizetés", akkor meg azt mondom, hogy én vagyok alulfizetve a szakmámhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
Tamás9x
őstag
válasz macilaci78 #83595 üzenetére
Ilyen villantás nekem is volt, hogy 600K összejön egyhónap alatt, de ennek a fele sem igaz. Bruttóba lehet, minusz az üzemanyag, a szervizek....
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
akos3
addikt
Sziasztok!
az miert van hogy ha melegebb az ido akkor a motor elgyengul es leall magatol ha epp nem lehet magy gazt huzni leall. A vicc h nem csak kanikulaban csinalja hanem pl ma is amikor
tipikus őszi idő volt.
Elég veszélyes igy a kozelekedes -
FeniX-
aktív tag
Felteszem a kérdést, inkább mint érdekességet, nem hiszem, hogy bárki innen találkozott már hasonlóval. :-)
2x már leírtam, hogy csekkendzsinezett a motor, s akkortájt nem is nagyon tulajdonítottam jelentőséget annak, hogy mindkétszer ugyanott csinálta ezt a dolgot.
Nevezetesen Pécel után, Isaszeg (Gödöllő) előtt.
Ma történetesen megint ugyanarra mentem, és - lám - megint szinte ugyanott felvillant a csekkendzsin. Gondoltam, teszek egy próbát és kicsivel később megfordultam és még kétszer elmentem ugyanazon a szakaszon. A 4 távból (oda-vissza 2x) 2x kb. ugyanott felvillant a csekkendzsin (tehát nem konstans mindig, de 4-ből 2x igen). Nem tudom megmagyarázni, hogy mitől. Ma este 88km-t mentem itt az agglomerációban (Gödöllő, Veresegyház, Csomád, vissza Gödöllő, Kerepes, majd haza) , sehol máshol nem volt probléma a motorral, nem villant fel a lámpa, nem történt semmi.
Azon az említett szakaszon vasúti pálya mellett visz az út és útközben van még egy Mobil-átjátszó is.
Gondoltam, csak elmesélem, mint érdekességet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- PlayStation 5
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen