- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Magisk
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- iPhone topik
Hirdetés
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csabyka83
csendes tag
Sziasztok!
Nem tudom jó helyen járok e...
Hátha tud nekem segíteni valaki.
Suzuki Estilete robogóhoz vettem egy új karburátort, de kettővel több cső csatlakozás van rajta, mint a gyárin és a zölddel jelölteket nem tudom hova kellene kötni.
A boltban azt mondták, hogy az egyik a vákum a másik a motorolaj.
De a vákum az biztosan az amit bejelöltem.
A vastagabbon tolja ki a levegőt és ha ledugózom fulladozik, ha hagyom így akkor megy szépen a motor, de az alapjárat az hol van hol nincs és lehetetlen beállítani is rendesen. A kisebbikre meg nem tudom honnan szedjem le az olajat. Ezekre nekem gyárilag nincs semmi, hogy mit és hova kellene bekötni. -
ot93
senior tag
Van egy dr125sm típusú motorom, aminek legtöbb helyen min. 105km/h végsebességet írnak. Az enyém 90-95-ig éppen hogy fel tudja magát tornászni. 80-ig még elfogadhatóan gyorsul. Az az érdekes, hogy negyedikben teljesen kihúzatva megvan a 85 (87?), az ötödik alig tesz hozzá. 2x mentem vele emlékeim szerint 100-at, egyszer hátszél volt, másikat nemtom. Utána elfogyott az egyenes, nemtom ment-e volna tovább, de tökmind1, mert hátszél segített, mert vissza a 90 sem volt meg (nem nincs emelkedő).
Ezen kívül egy baja van még, az alapjárat nem stabil, kivéve hidegen. 95-ös benzinnel talán jobb az alapjárat, de nem az igazi. Lehet az alapjáratnak köze végsebességhez?
Nem a száguldás ami vonz amúgy, hanem az, hogy 90-es utazót tudjon. Na most ha alig tud többet, gondolom nem tesz jót neki hosszú távon a 90.Eladó: Sony HDR-AS20 akciókamera - 10k
-
FeniX-
aktív tag
válasz seller007 #83354 üzenetére
Semmi. Szerintem nagyon sok emberben van erről egy tév-képzet. Elcsorog(na) 100-ig, talán.. lehet... előfordulhat. De fülre "szétszakad" a motor.. Akkor minek erőltetni?
Szerintem egy 9-12 lóerős kismotornak kb. ez a végsebessége, és nem kell irreális dolgoknak bedőlni. "Haver mondta, szomszéd 'Pityu' ment má' vele 110-et utazóban".. :-D
A 250-esnek 130 a végsebessége, akkor a 125-ösnek, ami fele akkora..De ez csak az én szubjektív véleményem.
Meg erről is sokat írtunk már itt, és nekem erről is határozott - és ugyancsak szubjektív - véleményem van, de sokan gondolják a végsebességről, mint fogalomról, hogy az egy ilyen kőbe vésett adat, mint hogy "Van index a motoromon". (itt is, hogy {80/100/120/X}-at megy végre')
Van értelme egy kismotornál ilyen dolgoknak? Még a sajátomat is ide sorolom. Megy 120-at, de szinte sosem megyek vele annyit, hanem 70-90el.
Persze, mikor arról van szó, hogy az árpád hídon 60-at tud menni ,vagy 75-öt, akkor ott az fontos. De továbbra is tartom magam, hogy sokan irreális képzetekkel vágnak neki a 125-ösözésnek. :-)
Na, lehet ezen vitázni.Pl. ifjú zsenge koromban mindig 60 ezerért vettünk nekem autót. ('tünk: én és Apám.. tehát az Apám nekem)
Na, de lényeg a lényeg: mindig volt egy olyan hülye szokásom, hogy az "új" autóval meg kellett nézni, hogy mi a végsebessége. 150-et (1x legalább) mindegyik tudott menni. Aztán az egyik szelepszár-szimmeringes lett, a másik meg másnap már annyi olajat evett, hogy hamarosan tönkrement.
Na, erről ennyit.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
-
FeniX-
aktív tag
válasz Csabyka83 #83359 üzenetére
Szia, ha keresek egy robbantott ábrát a karbiról és összehasonlítom vele, akkor a két zöld nyíl alatti csavarokkal lehet szabályozni az alapjárati levegőt, meg a keveréket. (benzin-levegő)
A vastagabbik nyíl közös furatba megy azzal a szabályzó csavarral. Esetleg itt kérdezd meg Nyogo-t, hátha ő látott már ilyet. -
stevelawyer
csendes tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni garanciális Honda PCX szervízeléséhez. Bp.-en keresek megbízható szakszervízt. Tudnátok ajánlani a Dream-en kívül valamit? Oda nem szívesen vinném vissza, rossz tapasztalataim vannak.
Köszönöm.
-
tothferenc
senior tag
válasz stevelawyer #83361 üzenetére
Karasna a Vaci uton?
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Csabyka83 #83351 üzenetére
Nalad az olajozas kulon mashol van bekotve a forgattyushazba(valahol a szivocsonk mellett) kozvetlenul az olajpumparol elvileg, nem a karbiba megy. Ennek a fajta karbinak van jopar valtozata, ahol a legkulonbozobb variacioban vannak lehagyva azok a csonkok es hol egyik hol masik csonkra van pl a vakum cso kotve.
A kis vekony csatlakozast ami kozepen van, dugozd le.
A vakumot pedig elmeletileg jo helyre kototted, de megprobalhatod hogy a nagy vastag csonkra kotod a vakumot es a masikat dugozod le.Persze ha megvan, akkor be kell loni a fuvokakat es a subertu magassagat.
-
Csabyka83
csendes tag
válasz nyogo83 #83363 üzenetére
A bolt is azt mondta hogy az a vákuum helye, de nem merem oda bekötni a benzincsap vákuum csövét, mert ott nem szív hanem fúj. Ha hagyom így hogy szabadon fúj, akkor szépen megy a motor, húz rendesen meg minden, csak az alapjárat lesz össze vissza bárhogy állítom be. Ha ledugózom akkor meg hallani, darabos lesz a motor és csak nehezen veszi fel a fordulatot is, az alapjarati csavart meg bárhova állítom nem történik semmi. A második képen lévő kis réz fúvóka miatt jön kifele a levegő ott. A gyári karbin nekem ott két sima lyuk van mint a jobb oldali és ha az egyikbe belefújok a másikon jön ki a levegő. Ennél a karbinál ha belefújok a rézbe akkor a másik képen lévő vastag zöld nyilason jön ki a levegő. A sima lyukasba meg nem lehet belefújni, nem megy sehova a levegő.
Arra gondoltam még, hogy nem e lehet vissza kéne vezetni azt a kifújt levegőt valahogy a légszűrőbe a szívótorok elé? -
suste
veterán
válasz stevelawyer #83361 üzenetére
Én a Wilker-hez viszem, ott is vettem.
De sokmindent nem tudnak elrontani a garis szervizen, hiszen csak olajat cserélnek :))
Vagy van más problémád is? -
perge666
veterán
válasz perge666 #83349 üzenetére
Megérkezett ma a berúgóracsni,munka után össze is raktam a Huntert.
Először nagyon lent fogott és állítottam a rugón vagy mi az és úgy már jó lett. Néhány rúgásig nagyon passzos volt a tengely és nem jött vissza teljesen,de jól megzsíroztam néhányat rárúgtam és mostmár működik frankón hálistennek.Mostmár csak meg kell várni hogy az olajtartályból kifogyjon az olaj, /mert valami tömítés rossz és elég rendesen csepeg belőle a betonra,meg most nagyon füstöl is a dupla olajozás miatt / és valahogy ki kellene kötnöm.
Meg lassan jöhet egy kis csinosítás,kozmetikázás.
[ Szerkesztve ]
-
Rivaul
addikt
válasz perge666 #83368 üzenetére
Pedig én is ezt tanácsolnám. Ellene vagyok a lekötésnek. Kiveszed a szivattyút, féktisztítóval átnyomod és a keréknél a kövült zsírt lecseréled. Megint 20 évig annyit kap amennyit kell neki
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
BLUE TORNADO
senior tag
Sziasztok! Valaki tud esetleg bontott Piaggio/Gilera vezeték nélküli feszszabályzót beépített index relével? 8 pólusú érdekelne
Az egész világon az alkoholizmust betegségként kezelik. Egyedül nálunk kérdezik meg: - Miért nem iszol? Beteg vagy?
-
perge666
veterán
Értem a gondolatmeneteteket,de egyelőre tényleg nem bajolok vele.
-
seller007
tag
pesten robogózás 50essel [link]
-
FeniX-
aktív tag
Jó reggelt mindenkinek,
az elmúlt héten vettem ebayről a mocihoz egy normális bukócsövet. (gondolván a szaridőkre nemsokára, meg hogy esetleg később valami E jeles ködlámpát is rákötnék. Amúgy mikor vettem a motort volt rajta bukócső, meg ködlámpa is, de a cső ilyen vízvezetékből összetákizott vacak, a ködlámpa meg a stroboszkópos kínai 4000 ft-os xar.)
Kérdésem annyi lenne, hogy ezt a csövet milyen módszerrel fogom tudni feltenni?
Gondolok itt arra, hogy alulról fel kéne bakolni a blokkot és egyszerre kivenni a motortartó csavarokat? Gyanítom, hogy egyesével talán nem megoldható a dolog, ha annyira méretpontos. Persze, majd úgyis akkor fogom látni, ha megjön a cucc és kézben lesz, csak nézegetem, hogy miként lehetne.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83377 üzenetére
Ködlámpa...mocira....?
Persze, lehet, csak arra gondoltam ér az annyit, amennyit vesződsz vele...?
Az éghajlatváltozással együtt egyre kevesebb a régi tejfölszerű ködös este, éjszaka.
Nekem régen kocsin volt, de amennyit használ, néha annyit ront is. Régen amikor a Trabantba hagyományos égő volt (Halogén előtt, nem tudom mi a hivatalos neve), úgy oldottam meg, lehetett sárga színű izzót venni. Akkoriban az izzócsere is egyszerű volt, szóval őszre betettem a sárga izzókat. Igaz hogy a fényerő kevesebbnek tűnt, de ködben határozottan jobb volt vezetni. Azóta nem is volt ködlámpám. Minden mentőautón van, legtöbbet arra van használva, hogy elhagyatott erdő melletti istenháta mögötti utakon bekapcsolva út szélét bevilágítja előbb meglátni a vadat. Igen, tudom, nem erre való, de ebbe ne menjünk bele. Csak azt akarom belőle kihozni, szerintem nem ad annyi előnyt, hogy vesződj vele, és lehet a levegőáramlásba, a hűtésbe is befolyásolna. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83378 üzenetére
Igaziból ködlámpának hívom, de akkor úgy mondom, hogy "valami kiegészítő" lámpa és ahogy utánaolvastam, kb. ez az egyetlen legális megoldás. Gyenge a fényerő, este alig látok valamit evvel az 1db 35-ös izzóval.
De ha tudsz jobbat, ne tartsd magadban. -
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83379 üzenetére
Nem tudok jobbat, hivatalosan.
Vagyis....Sokszor egy régi izzó csere is sokat segít, esetleg új foncsor.
Emelt fényerejű izzó, ez teljesen hivatalos.
Ködlámpához, ha hivatalos, gondolom relé kellene, megbontani a gyári kábelezést (tompítottal együtt világíthat), ezért gondolnám, nincs annyi előnye, amennyi a macera.
Amit látok, robogókon ezek a nem hivatalos kiegészítő kínai LED lámpák, persze nekik nincs műszaki. Nekem semmi bajom vele, ha valakinek gyenge a gyári világítás, és a kiegészítő fényt elhagyatott útszakaszon használja, engem nem vakít.
De azt tanácsolom, mielőtt barkácsolásba kezdesz, nézd meg mennyi egy új foncsor, esetleg foncsor javítás, tudtommal fel tudják újítani a tükröző felületet.Ehhez egy emelt fényű izzó. Ez teljesen hivatalos, semmit nem kell gányolni, senki bele nem köthet.
Nekem is 35w-os halogén van a Piaggio-ban, hozzáteszem én este, meg ködben nem használom, de amit mentem, egész korrekt fényt ad.
Autóban kicseréltem ugyanakkora teljesítményűre a régi H4-es izzókat, még az asszonynak is feltűnt hogy "milyen világos lett".... -
seller007
tag
Kopást okoz a 2 ütemű robeszoknak az alapjárati gurulás? Értem ez alatt, hogy a hengerben a kenés megszűnik vajon és fém a fémen kezd el siklani?
-
seller007
tag
válasz seller007 #83381 üzenetére
Habár az alapjárat az azt jeleneti hogy jár a motor azaz kap olajat....nevermind, hülye kérdés.
Van valami amivel tönkre lehet tenni a robeszt lassan?
Gondolom, az hogy nyélgázon megyek vele az nem helyes, de ezt majd megoldja a 125ösre váltás.
szerk: autóban indítás után szoktam neki adni 30-60 másodpercet elindulásig a hosszú olajkör miatt, robesznál nem kell ilyenekre figyelni?[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz seller007 #83381 üzenetére
Alapjárati gurulás nem hiszem, hegynek lefele a motorféküzem, vagy alig gázon magas fordulat tuti nem hasznos neki. A kétütemű autókban pont ezért volt szabadonfutó, a Trabantnál csak 4. fokozatban, Wartburgnál mindig (de kikapcsolható volt). Annyit jelentett, ha leszálltál a gázról, nem volt motorfék, a kocsi "szabadon futott".
Szóval szerintem ettől kell óvakodni, vagy nem tudom hogy érted az alapjárati gurulást.
Kocsid az négyütemű, robogód meg kettő, de azt gondolom kárt nem csinálsz ha melegíted, én addig szoktam pöfögtetni régen az MZ-t, amíg kitoltam, becsuktam a kaput..kb 1 perc. Aztán amíg hideg, nem pörgetem a motort, autónál sem. Nekem így bevált. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #83380 üzenetére
Köszönöm, igazából emelt fényű izzót próbáltam, nem volt sokkal jobb. Talán egy foncsot felújítás még segíthetne, de a "gyári" kábelezésben ott a kivezetés a régi csájníz ledekhez, arra gondoltam, az lehetne egy relé kapcsoló áramköre, és akksiról levezetek egy friss kábelpárt a normális ködlámpákhoz.
-
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, csak kérdezem, hogy valamelyikőtöknek nincs módja 3d nyomtatásra?
Van ez a feszültség-mérőm és szeretném feltenni a műszerfalam tetejére, de kellene hozzá egy megfelelően pici műanyag-doboz, hogy némi védelmet adjak a cuccnak az eső/stb.-vel szemben.
Egyelőre nincs jobb ötletem, mint valami custom 3d nyomtatás. Szabványos elektronikai dobozok túl nagyok.
-
Zoli bácsi
őstag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Ködlámpa, Voltmérő......De ráérsz.......
Biztos megoldható, de találtam ilyet, ócó, elvileg motorra írják: [link]
Lehet egyszerűbb, és olcsóbb lenne egy ilyet venni..... Csak egy ötlet.
Barkácsoltam ám én is régen, nekem is volt az MZ-n ködlámpa, Simsonra is barkácsoltunk hőfokmérőt, sőt, még a Trabantba is szereltem.
Pénzbe nem került, volt még TSZ (gyengébbek kedvéért Termelő Szövetkezet) és a selejtezett traktorokból kiszedték a hőfokmérőt. Az érzékelő pont passzolt a hűtőbordák közé (kis erőszakkal.. ). -
tothferenc
senior tag
válasz FeniX- #83386 üzenetére
Van ilyen voltmerom, igy az alap meretei meg is vannak. Van 3d nyomtatom is, igy ha gondolod, tudok segiteni. Nem igerem, hogy gyors leszek, mert keves a szabadido, de igyekszem majd. Pl ezt a veszvillogo hazat magamnak csinaltam a nagymotorra.
i5 2500k + 8GB RAM + Gigabyte R9 270X 4GB ~ iPhone 13 mini - MediaPad M3
-
FeniX-
aktív tag
válasz tothferenc #83392 üzenetére
Halihó, köszönöm szépen, holnap küldök privát üzenetet azért a pontos méretekkel, meg hogy hova gondoltam. Köszi!
-
DJGABI
addikt
Újkérről Sárvár fele innen volt esetleg valaki ma valami supermotoval? Sajna nem láttam a motor típusát, pedig érdekelt volna. Simán tartotta a kocsikkal a 90-es tempót főuton, sőt még talán tartalék is volt benn, annyira nem nyélen ment. Biztos nem 125/50 volt, de gyanítom valami tuningos 70-es volt. Lennének kérdéseim.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
#50433536
törölt tag
Sziasztok!
Van itt egy adásvételi, a kolegámé, nincs rajta se motor- se alvázszám, csak a motor típusa. Minden más megvan, dátum, taníúk, stb.. Érvényes így a papír? -
derola
csendes tag
Sziasztok!
Van egy 10+ éves Linea 4T robogóm, amely csak nemrég óta van nálam. Relative jól indul, szépen jár, de meglehetősen lomha: a 40-et csak kínszenvedéssel éri el.
Olaj, gyertya, légszűrő, üa szűrő csere most volt. Merre keressem a hiba okát? Köszönöm!Kohn Kóbi káplár kedden kétóra körül a kenderesi kápolna kapujában keserves kínlódások közepette kettő kiló kukorica kását kakált ki.
-
-
derola
csendes tag
válasz macilaci78 #83398 üzenetére
Az elmúlt egy évben nem igazán volt használva, előtte meg tudott óra szerint 65-70-et is -igy gondolom fojtás már nincs benne.
Kohn Kóbi káplár kedden kétóra körül a kenderesi kápolna kapujában keserves kínlódások közepette kettő kiló kukorica kását kakált ki.
Új hozzászólás Aktív témák
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- További aktív témák...
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest