- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
seller007
tag
válasz macilaci78 #83199 üzenetére
másik téma: 125-re váltásnál a másodlagos motiváció a rendszám lenne, azaz lehet rá kötni lopás CASCO-t (50-re sajnos nem lehet). Akik itt pesten motoroznak, szoktak kötni?
Mennyire valós téma a lopás pesten?
Elég ha veszek nappalra forgalmas helyre valami jóféle 12mm-es láncot egy jó lakattal?
Este meg betolom az épület udvarába. -
FeniX-
senior tag
válasz seller007 #83201 üzenetére
Nekem mázlim van, mert a munkahelyen van mélygarázs, otthon meg egy külvárosi lakótelepnél éjszakára be tudom tolni a pincefolyosóra (ahova amúgy nem lenne szabad, a tüzvédelmi besorolás miatt), napközben meg ki tudom kötni lánccal a lépcsőház bejáratának korlátjához. Le is ponyvázom, s itt elég sok motort így tárolnak. Egyelőre nem volt vele gond, lekopogom. (kopp x3)
-
Pfiucska
aktív tag
válasz seller007 #83204 üzenetére
Budapest kornyeken szerintem nem eri meg a b125. Sajat tapasztalat alapjan:
-Nem enged el vizsgazni annyi oraval mint amennyi a minimum kotelezo
-Jattolni kell
Igy akkor meg mar szerintem erdemesebb a nagyobb kategoriat. Persze van ismerosom aki videken csinalta es neki az elozoek kozul egyik sem jott elo de szerintem itt Bp. Kornyeken ez igy megy. Nem allitom, hogy mindenhol de az en kozvetlen kornyezetemben ezzel talalkoztam.Most csinalom az A2-t a Gyorsjogsinál es azt kell mondjam h nagyon elegedett vagyok veluk. Ok az elso suli ahol van a motorosoknak rutin oraknal klimatizalt helyseg pihenni + hideg viz.. illetve gyorsan adjak az idopontokat, 08.08 volt az elso rutin oram, 09.06 mehetek forgalmi(!) vizsgara. Kresz nincs, a tavalyi b125 miatt. Persze egy baratom baratja azt mondta hogy jatt nelkul itt se mukodnek a dolgok viszont tenyleg segitokeszek es gyorsak voltak az orak soran.
szerk. Nekem az 50k-ra kiirt b125, 95-100k-ba állt meg tavaly.
[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Pfiucska
aktív tag
válasz macilaci78 #83206 üzenetére
Megmondja az oktató, hogy mennyit kell
10-30k kozott hallottam eddig.[ Szerkesztve ]
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pfiucska #83207 üzenetére
Ez érdekes. Anno Nyíregyházán 2006 és 2011-ben vizsgáztam, párom vagy 2 éve. Nincs jatt, nem is lehet, egyszerűen kiölték a rendszerből. Cserében vannak szigorúbb vizsgabiztosok, akiknél híresen nehéz átmenni. Anno B. kat-ból kifogtam egyet, de elsőre átmentem, pedig próbált belekötni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
macilaci78
nagyúr
válasz Tothgera30 #83208 üzenetére
Szegeden csináltam a B-t, a legendás hírű Szilágyinénál mentem át elsőre, amivel bekerültem a fehér hollók lajstromába.
A híréről: állítólag a vizsgaközpont női mosdójának kb 3,5 m magas mennyezetére méteres betűkkel volt felírva, hogy "Büdös k*rva Szilágyiné!"Nála volt az, hogy első elindulásnál le is fulladtam. Rettenetesen nyomvályús parkolósávból finoman akartam indulni a Swifttel és volt bennem egy kis vizsgadrukk is. 1 hibapont... 10 hibaponttal, de átmentem. Már nem is emlékszem, milyen dolgokért vont le, de egy részük nem volt jogos. Például hogy nem figyelem a tükröt, meg hirtelen váltok sávot. Persze, mert kisoroltam volna a külső sávba a bemondott jobbra kanyarodáshoz, az ott lévő Master pedig kicsapta az indexet hogy besoroljon mögém a belsőbe.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Pfiucska
aktív tag
válasz Tothgera30 #83208 üzenetére
Kalocsa kornyekerol ugyanezt hallottam, hogy nincs jatt.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
senior tag
Halihó, visszakaptam a műszerfalat, szépen meg is lett hegesztve, viszont most, hogy rádugtam a motorra, a 'dzsinn' lámpám villog. 1 hosszút, szabályos időközönként ismételgetve. Beindítani még nem indítottam, azt meló utánra tervezem. (A lementett doksijaim között nincs ilyen hibakód, vagy hogy 1 villogás mit jelent) Valamelyikőtöknek van ötlete?
-
Tamás9x
őstag
válasz Tothgera30 #83208 üzenetére
Nyíregyháza
2016B-2021A nincs jatt. Szóba került, mert féltem A-ból, de azt mondták semmi esetre sem.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
seller007
tag
A 125ös 10-11 KW-os gépek már gond nélkül képesek tartani bármilyen gyorsulási és sebességi igényt pesti környezetben (nem kell M0-s vagy bevezető szakaszokra gondolni, csak hungáriáig bezárólag) ?
Szerk: kisvárosban (közel 20k lakos) fateroméknál már a 50es robeszt kimotorozva is hülyének néznek .... köcsög pestiek mindig sietnek, miattuk kell a 125-ös[ Szerkesztve ]
-
Pfiucska
aktív tag
válasz seller007 #83213 üzenetére
15 lovas yamaha yzf-r125-tel nekem semmi problemam nem volt meg ugy sem, hogy az m1-en is kozlekedem vele (itt utazo 110, ora szerint)
11 lovas keeway tx-125 - ezzel m1-en nem igazan jartam de varoson belul, 80-90-ig szerintem problemamentesen hasznalhato.
Ha mar b125 akkor szerintem erdemes egy olyan motort keresni ami kimaxolja a kategoriat mert en azert a 11 vs 15 lo kozott is ereztem a kulonbseget. Persze az egyik enduro a masik meg sport.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
FeniX-
senior tag
válasz seller007 #83213 üzenetére
Azért elárulom, hogy hiába lesz nagyobb géped, azzal is simán lesz majd, hogy lenyomnak, és a seggedbe beleállnak.
Szerintem itt a fő különbség, hogy lesz rendszámod és nem vagy kétütemű (büdös).
Már mesteri szintre emeltem az elengedés művészetét. Intek, lehúzódok, hadd menjen a jobbágy. (aki általában utána a következő sarkon befordul, és ezért kellett sietni)
Amúgy volt CG125-ösöm is (11lóerő), meg sh150 is(15lóerő) és a mostani yamaha is csak 20 lóerős, és bőven elég, autópályára is, meg agglomerációba, mindenhova.update: miután sebességbe raktam a motort, elaludt a check engine, és azóta is minden jól szuperál.
[ Szerkesztve ]
-
seller007
tag
válasz FeniX- #83216 üzenetére
Köszi srácok (DJGABI & Pfiucska)
"lenyomnak, és a seggedbe beleállnak."
Autóban ülve is van ilyen, csak ott nem én vagyok a karosszéria.
Tegnap kikanyarodtak elém stop tábla mögül, még nem is rakta egyenesbe a kerekeket, de már előztem is 60-al, szörnyű ez a robogó, autóval ilyen nem szokott lenni. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #83216 üzenetére
Azért teljesen más íze van, amikor a Rákóczi hídon az 50-nel haladó robogót előzik sávon belül 70-nel, vagy a 70-nel haladó robogót a szomszéd sávban 90-nel.
Többsávos úton sáv közepén szoktam menni, soroljon át másik sávba, ha előzni akar.
Egysávos úton pedig általában tudom tartani a megengedett maximális sebességet és megint nem érzem szükségét, hogy az úttest poros, kavicsos, felgyűrt, nyomvályús, csatornafedelekkel díszített szélén menjek.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Rivaul
addikt
válasz seller007 #83217 üzenetére
Ez sajnos egy mentalitás. Te vagy a kisebb, ezért nem számítasz. A robogó elé nekem folyton kikanyarodnak aztán fékezhetek. De autó ugyan ez. Alapból egy XC90-el járok. 2,7 tonna 5 méter. De ha valami miatt kiesik, akkor az öregem kis Swiftjével. Ég és föld a különbség... Mint ha kötelező lenne letolni, elém vágni, elsőbbséget meg nem adni. A Volvo is van akit zavar hogy nem lát tőle és elé vág, de lényegesen kevesebb az ilyen eset.
Sebesség téma. Robogónál engem nem zavar. Megy 60-at az nekem elég. Kisvárosba lakok, fő útra nem viszem ki. Helyben meg nincs akkora forgalom hogy ne legyen így is élhető. Ellenben a gyorsulás Ugorjon ki alólam és azt a hatvanat azonnal érje el Emiatt is robbant szét a tűgörgő az Amicoba A kis Jogot nem tiprom, érezni hogy a 45 esik jól neki. De az Apriliához nem véletlenül vettem 18 lovat bíró főtengelyt. Remélem tavaszig össze is tudom majd szedni a többit is hozzá.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok, ezt minap találtam, és egy pici angol kell hozzá, de nagyon szórakoztató.
Hajlamos vagyok két motorozás között mindkét típust váltogatni. -
seller007
tag
egy nagyon szubjektív topikot hoznék ismét... Melyik hónapokban nem lehet igazán már motorozni a hideg miatt?
Feltéve ha viszonylag közel van a cél, mondjuk 5 km-től nem több. Ha az ember nem akar beöltözni teljes síöltözetbe rá az irodai ruhára, habár pesten lehet inkább beöltözök délisark meghódítósba is hogy ne kelljen dugóban várni. Fater szerint májustól szeptemberig tart a nem elvetemült időszak, azaz még az év felében sem
Mi a legvékonyabb ruha ami megfogja a szelet és rávehető a nem motoros szerkóra? -
DJGABI
addikt
válasz seller007 #83221 üzenetére
Ma reggel azért én már nem motoroztam volna. Kocsi kinn állt, így is csípős volt az első pár km. De tavaly pl októberben is még 20 fokok voltak nap közben. Attól függ... ha hajnalban indulsz akkor már felejtős.
Talán pont itt a topicban volt aki írta hogy ha csak nem havazik ő nyomja. Hidegtűréstől is függ, beöltözéstől is nyilván. 5km? Hmm, fiatalon én is nyomtam hasonló távon hóban-fagyban. Egy szál farmer, alatta melegítő, úgy mentem város másik felébe diákmelóba. Ma már azért jobban beöltöznék
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
nyogo83
Topikgazda
válasz seller007 #83221 üzenetére
Honapot nehez mondani, altalaban 7-8 fokig maszkaltam eddig(meg persze milyen gumi van a robogon).
Eddig minidg 4 evszakosakat raktam fel, olyankor par nap kimaradassal december-februar volt csak amikor BKV-ztam.
Most nyari gumi van a motoron, raadasul nem a legjobb, tuti nem fogom a 7-8 fokot megvarni. -
NYPD
aktív tag
válasz seller007 #83221 üzenetére
Én a tavalyi évet 1 hét kihagyással végigmotoroztam bp-en. Még a gyári, kőkemény abroncsokkal, ami volt az Agilityn, azóta már azoktól megszabadultam szerencsére. Szerintem idén se lesz másképp, ha ilyen tél lesz mint eddig. Kocsim nincs, inkább felöltözök, mint a sok ember és annak látszó akármi között nyomorogni a bkv-n. Lidl aláöltöző, póló, pulcsi, plusz a mugen négyévszakos kabát nekem elég volt, alulra szintén aláöltöző+ bélelt farmer. Idén már térdmelegítő is lesz kell úgyis az A2 forgalmihoz, amit szerintem szept-októberben fogok csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
-
FeniX-
senior tag
Az akciós 6000 ft-os dekatlonos sínadrág nekem 4. éve segít, hogy ne fagyjon le a lábam, alatta térdvédő meg farmer. Felülre meg a motoros kabát alá szoktam felvenni szintén dekatlonos szélálló dzsekit, az is baromi jó, vagy nagyon hidegben volt, hogy kartonpapírt raktam be, a lényeg, hogy megfogja a szelet. (menetszél is nagyon hideg tud lenni 50km/h-nál)
meg még fontos, hogy nyakmelegítőd legyen. Nem sál, hanem az is ilyen két textil közé bevarrt zsákanyag, ami a szelet kint tartja.
Robogó ilyen szempontból jobb, mert egy "tyúkanyóval" (tucano, vagy klónjai) a lábról le tudod venni a szelet.
+ kézmuff a motorra. -
Zoli bácsi
őstag
Ezt láttátok?: [link]
Érdekes...Nem is robogó, nem is motor.... Nekem tetszik.
Amúgy a klímaváltozás erősen megdobta a motoros szezont. Gyerekkoromban novemberben befagyott minden tó, majd a folyók is...Hideg volt, sokszor esett a hó. Mostanra szinte egy kezemen megszámolom, hányszor van fagy reggelre télen. Na, ja, áprilisban bepótolja..... -
FeniX-
senior tag
válasz Zoli bácsi #83227 üzenetére
Ázsiában szinte többségében ilyen 'underbone'-ok vannak, nekem nagyon bejön! A múltkor a yamaha is bemutatott egy csak oda szánt modellt. Marhajól néz ki!
-
seller007
tag
Köszi DJGABI és nyogo83 a választ
NYPD: Az kemény Nézem korábbi hozzászólásaidat és látom, hogy viszonylag te is "új" vagy a témában. Hogy-hogy az első idényed után egyből átmotoroztad a telet is? Vagy csak simán utálod a BKV-t mint állat és bármennyire szenvedés a motor télen akkor sem teszed le? -
FeniX-
senior tag
Srácok pici tippre lenne szükségem.
Jó ideje vacilálok a 250-s yamaha eladásán. 34.000km-rel vettem, most van benne 51.000, amit kicsit több, mint 1 év alatt raktam bele. Tök jó kis motor, de úgy érzem megint nem tudok "nyugodni" és ha el tudnám adni, picit az autóra is tudnék úgy költeni, hogy nem máshonnan vonom el a pénzt.
(most megint ott tartok a mocival, hogy 16-ért megcsináltattam a műszerfalat, a műnyagossal, de még mindig kéne egy hátsógátló, meg szerintem az elsők sem a legjobbak, na: nincs már kedvem költeni erre)
Summa, summárum, hiába nézegetem mostanában a "régi" bevált márkákat, 3 kiló körül szinte semmit nem lehet kapni "értelmes" használt robogót mondjuk, ami tetszene is és egyben lévőnek tűnik.
Honda SH, yamaha cygnus, valami 125-ösre lenne igény.
Ti mit néznétek? A 2 ütemű vonalat már nem szeretném nézni, ott túl sok volt nekem a bizonytalanság.
(Aztán lehet, hogy oly sok variálás után tényleg befizetnék egy új 'valamire')
Azóta sem kell bejárni a munkába, így még mindig "felesleges" a plusz motorozgatás jobbra-balra.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83230 üzenetére
Ha Keewayt veszel, dobd le a gyari gumikat azonnal
Ebben a szitalo esoben ugy jottem haza, mintha jegen mennek. A feket el lehetett felejteni egy kicsit is vizes aszfalton, a varkert bazarnal meg a legkisebb gazra is elforgott alattam a hatso.
Raadasul ilyenkor teljesen meghulyulnek az autosok is, index nelkul rangatjak ki az ember ele masik savbol az autot, szoval egy ido utan meguntam a rizikozast es bealltam az autok koze lassan haladni.
NYPD siman lenyomott a keletinel, ott azert irigyeltem a gumit
Annyi vigasztalt, hogy lattam mas embert is relativ uj motorral mindket labat leteve ovatosan csorogni, meg 20-rol 1 metert csusztatott hatso kerekkel megallni. -
DJGABI
addikt
válasz FeniX- #83230 üzenetére
Szerintem felejts is el típusban gondolkozni. 300k alatt nézegettem én is, amikor vásároltam. Necces bármi értelmeset is találni, gondolom a B125 is felverte az árakat. Még talán Leonardo-ból voltak épnek kinézők.
Most épp van használtautón egy Kymco Dink ami belefér a keretbe, végülis ha a formájával megbarátkozik az ember... Alkatrész biztos van hozzá dögivel. Meg hát a szürke Majesty... brrrr. Pedig olyan szépeket ír róla a srác, mindjárt irigy leszek, az enyém miért nem tud ilyen jó lenni?
szerk: ja ez így a nyugati régió, távolabbiakat nem nagyon néztem
szerk2: én meg komolyan már kétüteműeket néztem, azok legalább tudják a 15 lovat. egy jó kis Pantheon is megáll 3, nagyon max 4 literből [link][ Szerkesztve ]
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Rivaul
addikt
válasz seller007 #83221 üzenetére
Nálam is 4 évszakos szezon van. Ha havas az út akkor nem ülök rá. De az elmúlt évben ezen napok kivételével végig nyeregben voltam. A menetszélre kell figyeni mert átvisz 3 cipzáron is. Amiatt egyszer marha beteg is lettem. Azóta olyan ruhát veszek, aminek kívül/belül van ilyen szélfogó része.
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
senior tag
válasz nyogo83 #83231 üzenetére
Mindegyik keeway a saját márkás gumikkal fut? Vagy CST?
A 250-esen ha jól tudom Metzeller van, az azért már rendesebb minőségű.
Te nem gondolkoztál rajta, hogy lecseréltesd a gumikat? Akkor ki tudnád tolni a szezont.
Láttam most egy régi CG 125-t is, még a dobfékeset, olyanom volt, azt szívesen venném, csak az is 350, és 50.000 km-rel.
Végén lehet, hogy egy elektronyos bicaj lesz, aztán annak kevesebb a költsége és legalább némi sport-értéke is lehetne.
Csak előbb adjam már el a yamahát, mert már engem zavar, hogy minden másnap meggondolom magam, aztán megnézem az alkatrész árakat és 'pfejj'.
Most is egy bontóstól kérdeztem egy lámpabúra árat (csak a króm befogó, és a búra) 25k bontottan.
Drága a cucc, most néztem meg találomra a CG-hez ebay-en találni 7-9 ezerért újat, igaz utángyártott. -
Rivaul
addikt
válasz seller007 #83236 üzenetére
20 perc hegymenet a munkából haza gyalog. Odafele a kerékpáron is ugyan ez a menetszél lenne. A kocsit nem indítom ilyen kis távra. Továbbá 4 gyerekkel van itthon a feleségem. Neki nagyobb szüksége van rá. És az is hozzátartozik hogy wc-re is valamilyen járművel jártam világ életemben
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83235 üzenetére
Nem CST, hanem valami echte kinai marka, Cordial. Az, hogy mire szereltek az valtozo, mert a kereskedo is kerhette massal. Volt hogy Vee Rubberrel, volt hogy Kendaval szereltek, de utobbi idoben ezt rakjak majdnem mindre. Benellinel is sok tipusra.
Eddig nem zavart annyira nyaron, illetve kimaradt a vizes kozlekedes es sajnaltam volna egy par km-t futott gumit kukazni, de ez igy eletveszely.
Vagy kihuzom meg iden vele ugy hogy nagyon taknyos idoben nem kozlekedek, vagy nezek ra valami jo Heidenau/Metzelert. Annyira nem zavar, hogy 60k-t ra kellene dobni az uj gumikra, mert ha elfektetem vagy nem allok meg idoben, akkor az nagyobb szivas -
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #83240 üzenetére
Elso az 15-20k, hatso 30-37k, attol fugg milyet valasztok, mert jo lenne parban egyformat talalni, illetve mintazaban is nagyjabol a motorhoz illot(sport mintazat kizart).
Elol 90/90 r17, hatul 130/90 r15, nem annyira altalanos meret de mar megszoktam. Anno a Karionra csak a hatso 40k volt -
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #83059 üzenetére
Pörgetem a marketplaccot, erre látom, hogy elkezdte a sárvári kereskedés felpakolni a Keeway cuccokat facebook-ra. Mi ez ha nem egy jel? lenne náluk nullás hitel már tolnék is ki egyet
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
FeniX-
senior tag
válasz nyogo83 #83243 üzenetére
Ezt nem is gondoltam volna.
Még egy kérdés: van valamilyen általános módszer arra, hogy ha csak oldalsztenderem van, hogyan állítsam be normálisan a világításomat? Mióta visszaraktam a műszerfalamat és normálisan áll, lenne hely feljebb állítani a lámpát, mert most 1 vékony halvány csíkot világít be kb. 4 méterre előttem. Láttam már a neten ilyen beállítós rajzokat, hogy hány méterre kéne megállni egy faltól és milyen magasra állítani a falon a vetített fényt, de nekem csak oldalkitámasztóm van, így "borul" az egész.
(Gondolom a hagyományos körlámpás megoldásnál amúgysem kell túl nagy fényerőre számítani, de azért jó lenne látni valamit, most ,hogy jönnek a sötétebbek hamarabb) -
FeniX-
senior tag
válasz macilaci78 #83247 üzenetére
Az volt az alap problémám, hogy nincs külön állító-csavar, hanem mindig le kell venni a lámpabúrát és fellazítani a tartó-csavarokat és úgy állítani.
-
Jó reggelt.
Na csak sikerült vennem egy szerelgetős motort.
Derbi Hunter lett az alany,nagyon olcsó pénzért.
Az eladó állítása szerint 2 évet állt a szüleinél,annó üzemképesen rakta le,most nem indult. Kitakarította a karbiját akkor indult,de néhány nap állás után megint semmi.
A berúgója elég rossz,sokszor nem racsnizik,ezért az eladó önindítózta. De most hogy nézem nem is teker,csutkára lemerült,feltöltöttem desztillált vízzel és éppen töltöm.
Elvileg néhány éve volt főtengelyszimeringezve meg 1-2 dolog cserélve.
Nagyon rendes volt az eladó le is hozta házhoz,meg nem erősködött hogy vegyem meg,mondta ha nem tetszik semmi gond vissza visszi,pedig több mint 30 km-ről jött.
Külsőre nem a legszebb a gépsárkány,van törött,repedt,karcos idomja,de összességében egybe van. ( 23 éves )Majd jelzek hogy mire jutottam.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest