Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kcsa

    veterán

    válasz huszi.gyb #38166 üzenetére

    terhelési és sebességi index.

    @korpicschess: egyszer elmagyarázták nekem: nyomást azért a jármű gyártója határozza meg, mert így lehet optimalizálni a jármű súlya, és súlyelosztásának arányában a gördülési ellenállás vs. kényelmetlen futómű vs. tapadás kanyarban és fékezésnél problémakörét. Motornál annyival cifrább a helyzet, ha túl laposra fújod, hamar felnin gurulsz kanyarban.

    Mondjuk motoron még többet számít a helyes guminyomás, mint autón, jelentősen kisebbek az érintkező felületek: ha túl kemény, fékezésnél sem nyomódik össze: még kisebb súrlódó felület, és kanyarban is kisebb lehet a tapadásod, ha a gumi nem idomul.

    Elég sokat lehet erről beszélni, de a lényeg hogy gyakorlatban a gyári nyomás a garantáltan megfelelő. (más kérdés, hogy én is keményebbre szoktam fújni kicsit).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák