- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Profi stratégiára vált a Galaxy S26
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
emvy
félisten
válasz
werszomjas #121796 üzenetére
Szeptembertol kb. decemberig napi szinten hasznalom a varosban (sajnos), mert meg nem sikerult a vegleges lakhelyunkre koltoznunk, utana ujra csak hosszutavokra, ha van ra mod.
Semmi problema nincs vele. Legutobb ugye marcius kornyeken volt a szokasos tel vegi atnezesen + kerekcseren, kapott uj ablaktorlolapatokat, aztan ennyi.
Ilyen rovid tavokon es a rendszeres Moszkva ter kornyeki dugokban 10 litert fogyaszt (2.2-es, 204 lovas, automata).
Ujra vennek-e? Hat a mostani helyzetemben nem vennek, mert Budapestre total felesleges egy ilyen hajo, mint ez. Tovabbra is ugy gondolom, hogy az utobbi 3 evre tokeletes valasztas volt (vagyis nem tudok most utolag sem jobbat). Most igazabol jo lenne egy uj C4 Picasso gyereket hurcolaszni, meg esetleg egy MX5 vagy DS3 rovidebb tavokra.
-
emvy
félisten
Sziasztok,
mar kerdeztem, de megegyszer: jo Citroen markaszervizt keresek, minel kozelebb a Moszkva terhez, de a minoseg az elsodleges. Kaptam mar egy szerviz-cimet regebben, de kifejezetten egy jo markaszerviz erdekelne. Valaki?
Kosz,
M. -
emvy
félisten
válasz
bajnokpityu #119580 üzenetére
Nem mindegy, hogy
- tudja a gyar, hogy a motor hangolasa miatt valos korulmenyek kozott tok mas ertekeket produkal az auto, mint a tesztcikluson
- a motor konkretan fel van keszitve a tesztciklus felismeresere -
emvy
félisten
válasz
parandroid #119558 üzenetére
Most kaphatnak egy jo kis loketet az elektromos autot.
-
emvy
félisten
válasz
BullZeye #119491 üzenetére
Citroen C5 mk2-vel egyaltalan nincs sok baj (nekem is ilyen van, de nezegess statisztikakat).
A C5 meg a C4 Picasso tok mas karakteru autok, a C4 az egy tokjo csaladi kocsi, sok hellyel, stb., a C5 inkabb hosszabb utakra valo, a csomagtartoja sem akkora. Szoval a stilust dontsd el eloszor
-
emvy
félisten
válasz
werszomjas #119348 üzenetére
Koszi!
-
emvy
félisten
Sziasztok,
megbízható Citroen (márka)szervizt keresek. Nincs semmi különleges, csak hazaköltöztem, így a C5-öt itt kellene majd kerékcserére meg szokásos 30e-s szervizre vinni.
Köszi.
-
emvy
félisten
itt http://www.demonripper.com/Temp/Accelerationstest%2080-120.pdf meg itt http://www.supercars.net/PitLane?viewThread=y&gID=3&fID=0&tID=113867 meg masok vannak. Nem tudom, mit sirankozol a stilus miatt, szerintem a 2-3 masodperces idonek foleg a kettes reszevel siman lehet viccelni.
-
-
emvy
félisten
Egeszen durva a tesztelt kocsi, nevetseges a 200k km. A kocsimban 100k km van, kb. ugy nez ki belulrol, mintha uj lenne (na jo, nem teljesen, de kozel). Apam Octavia II-je, amiben most van kozel 600e km, messze jobb allapotban van, mint ez. Megertem, hogy otthon 100k-s autot akarnak venni az emberek, ha azt magyarazzak nekik, hogy ez a 200k...
-
emvy
félisten
válasz
TayRol #95947 üzenetére
Ja, de igazabol tokmindegy egy bizonyos szint folott (es alatt). Ugye anno leirtam, hogy probaltam 250 loero folotti 3-as BMW-ket, es azok is foslassuak, ha valaha volt mar nagymotorod -- es ha jol remlik, mi motoroztunk egyutt ejszaka Visegradra
A 700 lovas Model S meg meg nincs latotavolsagban... szoval ha 'elfogadhatoan' megy, akkor az mar eleg, 'jol' menni meg ugysem fog
-
emvy
félisten
válasz
TayRol #95935 üzenetére
Nem ismerem az 1.6-os HDI-t, de azt latni kell, hogy ez egy nehez auto. Mint azt mar megbeszeltuk, a tomeg tul sokat nem szamit abbol a szempontbol, hogy a konstans tempot mennyire birja az auto, viszont meredek elozeseket nem fogsz tudni vele bevallalni. Nekem a valtom is masfajta automata, tehat arrol sem tudok nyilatkozni. Fogyasztasilag nem lesz jobb, mint a nagyobb motorok egyebkent, viszont olcsobb.
Szoval ez nem egy csucs-C5, nincs hidro, nincs navi, nincs 200+ LE, viszont ahogy nezem, ez a hahu legolcsobb 2011 vagy fiatalabb C5-je, raadasul elvileg megbizhato forrasbol kerulne hozzad. En azt mondom, menj vele egy probakort -- a tipus nem 'veszelyes', tehat ne azert ne vedd meg, mert fos francia. Ha tul lassu, vagy mittudomen, az jo indok, de egy megnezest meger.
De mondom, azok alapjan beszelek, amit en tapasztalok -- mas motorral, mas valtoval, mas felfuggesztessel, mas karpitozassal, stb. A zajszigeteles viszont mindegyiknel ugyanaz.
-
emvy
félisten
válasz
TayRol #95925 üzenetére
"Családi autónak, sok pályázással, kevés rövid távú városi kiruccanással (az is inkább 10+km alkalmanként), komótos, takarékos autózáshoz kellene."
Nekem kb. pont ilyen idos C5-om van, csak mas motor/felszereltseg, szinten 60k km koruli futasteljesitmennyel kerult hozzam. Tokeletes auto arra, amit irsz -- en is pont erre hasznalom egyebkent. Kiemelkedoen csondes es kenyelmes, fantasztikus ulesekkel. A Focus es tarsai biztos jo autok a maguk kategoriajaban, de ez szerintem mas szint -- en BMW E90 helyett vettem ezt vegul, mert sokkal kenyelmesebbnek ereztem. Ha ramkeresel a topicban, akkor par dolgot irtam mar rola. Ennyi km-el gyakorlatilag ujnak kell lennie belulrol.
Van a Totalcaron is jo sok cikk rola, imadjak. Es miota a C5 II kijott (2008), azota nem derult ki rola semmilyen veszedelmes tipushiba, pedig az mar 6 eve volt.
-
emvy
félisten
Egyreszt teljes marhasagot csinalnak (az amcsi taxitarsasagok reg nem csinaljak ezt a suru olajcseret, nincs hatassal a motor elettartamara), masreszt tenyleg alacsonyabb oktanszamu benzinnel mennek.
The tests were run on 4.3l V8s in NYC taxis. The engines were first disassembled and the bearing clearances were measured and recorded. When the test period was completed the engine clearances were compared to original. There were three rounds of tests and the oil change intervals were 3K, 6K and 12K miles. All of the oils were APA certified and all had the same wear, regardless of oil change interval. The conclusion was to use the lowest priced APA-certified oil available and not to change any sooner that the manufacturer's recommended interval.
-
emvy
félisten
válasz
Tsebacsi #95734 üzenetére
A kornyeken a bringasok idonkent olyan elso lampat hasznalnak, ami _koraeste_ 70-100 meterrol vakit. Es ez nem tulzas. 1800 lumenes lampat 'mindossze' 250 euro korul mar lehet kapni itt-ott. Ugyebar ez erosebb, mint az autokba szerelt standard fenyszoro, csak epp nem lefele vetit, hanem a szemedbe.
Video
Sot, most nezem, nem markas verziot mar 35 euroert is..
-
emvy
félisten
válasz
Kornel #95704 üzenetére
> Az fergeskedes, hogy nem engedem, hogy ujra esetleges veszelyhelyzet alakuljon ki?
Nem, neked nem ez a celod, hanem az, hogy szopass masokat, ez tok nyilvanvalo a lentebbi hozzaszolasokbol, szoval ne alszenteskedjunk itt
Ha egyszer a lanyodra valaki mondjuk ralo a 8. keruletben, akkor otthon jol felpofozod, hogy minek ment oda, es ezzel le is zarod a helyzetet?
-
emvy
félisten
válasz
bitpork #95703 üzenetére
> A bringás magával a sor előzéssel okozza az életveszélyes állapotot
Megint keversz ket dolgot:
- a bringas eloremegy: csomo helyzetben ez tenyleg felesleges es esetleg veszelyes, de szo sincs arrol, hogy egy ember egy masik ember eletet szandekosan veszelybe sodorna
- egy sofor szandekosan okoz eletveszelyes helyzetet: ez buntetojogi kategoria, es a felveteleken lathato osszes sofort birosag ele vinnek egy rendes orszagban -
emvy
félisten
válasz
Kornel #95701 üzenetére
Ha egy bringas vegigelozi a sort, utana sem erdemli meg azt, hogy valaki letolja az utrol autoval. Ez ennyire egyszeru. Miattam vitatkozhattok arrol, hogy ez szabalyos-e, idegesito-e, kellene-e a rendoroknek jobban csekkolni a bringasokat -- de ettol fuggetlen az, hogy szandekos eletveszelyt okozni egesz mas kategoria.
Vicces egyebkent, hogy a bringasok hulyesegei utan meg azert beirod, hogy te is fergeskedni szoktal az utcan
-
emvy
félisten
válasz
Kornel #95698 üzenetére
> csak nekem tűnik úgy, hogy legtöbbször a biciklis provokálja ki
Igen, csak neked. Eleg sokat kozlekedtem bringaval Budapest vagy nagyobb meretu nyugat-europai varosokban, es egy ilyen utan jo esellyel felfuggesztett varna a (busz)soforre, de idaig nem jut el a dolog, merthat meg sem tortenik. Itt embereletekrol van szo -- meg akkor sem jogos letolni egy bringast csuklosbusszal (csuklosbusszal, vazz!), ha a leheto legkocsogebb modon viselkedett. Ha valaki nem kepes ezt felfogni, ne menjen emberek koze.
> én rég pofán vágtam volna a legtöbbet
Hahaha, micsoda tipikus forumos beszolas
-
-
emvy
félisten
válasz
runner 125 #95605 üzenetére
Mondjuk jol latszik, hogy a Mercedes vezetoasszisztensei mennyire elol vannak - a Teslaba is ezt raktak..
-
emvy
félisten
A mai Tesla-sajtotajra ki mit var? (Erdekel egyaltalan valakit rajtam kivul?)
-
emvy
félisten
válasz
runner 125 #94438 üzenetére
Azért a "racionális" fogalom az én fejemben nem fér össze az anekdotalis gondolkodással
Persze tudom, hogy az atlagember szerint ezek hasonló dolgok...
-
emvy
félisten
> A 3 lityós v6-os hdi C5 kombi pl. nekem is kurvára tetszik
By the way, engem errol lebeszeltek a Citroennel (volt ket kb. tok ugyanolyan auto, pont ugyaannyiert, az egyik 3L V6, a masik 2.2 sornegy). Azt mondtak, hogy joval nehezebb, tobbet fogyaszt, dragabb karbantartani, de a sornegyest ugyanugy nem nagyon lehet hallani belulrol, ugyanugy mehetsz vele 200-al, ha akarsz, es mivel ugyanaz a valto, kis fordulatnal nem is indul meg jobban, mert 450 Nm-nel limitalva van a forgatonyomatek, ennyit bir az automata.
-
emvy
félisten
Ha valakit esetleg erdekel: atlepte a 100k km-t a C5. Tovabbra sincs semmi erdekes.
-
-
emvy
félisten
Juteszembe, tanulmanyok szerint az atlag auto 20%-al fogyaszt tobbet 120-nal, mint 100-nal. Szoval az altalam szallitott szamok egyaltalan nem rosszak, sot. A pillanatnyi fogyasztas lehet barmennyi, szerintem nagyon keves auto fogyaszt 8 liter alatt tartos 160-as tempo mellett. A Toyota Prius pl. 8.2-t fogyaszt 160-nal, es jelentosen kisebb (aerodinamikusabb) auto, mint az enyem.
Nezzetek meg ezt:
Az 535d BMW 10 litert fogyaszt 160-as tempo mellett. A 2.0 TDI Golf 8 folott. Az 1.8-as Zafira 12-t.
Es az is szepen latszik, hogy az autok kb. 50%-al tobbet esznek 160-nal, mint 100-nal. -
emvy
félisten
A legellenallas negyzetesen novekszik a sebesseggel, szoval ez nem igazan meglepo. Mondjuk 150-es atlagsebesseget meglepoen kevesen es kevesszer ernek el szerintem, nagyon ritka az az autopalyaszakasz, ahol 20 km-t tudsz menni 155-re allitott tempomattal ugy, hogy meg se kell poccintened a feket. 160 folottrol meg nincsenek adataim, pont ezert, 20 km-en 170-180-190-es atlagot tolni eleg nehez, mert ahol nincs limit (Nemetorszag), ott azert sokan hasznaljak a palyat.
-
emvy
félisten
Fogyasztasi adataim kulonbozo tempoknal, autopalyan, viszonylag hosszutavon (20 km-es tav/adat) merve, tehat pl. 160 eseten az adott tav atlagsebessege 160 kmph volt:
160: 8.8
150: 7.9
140: 6.8
130: 6.4
120: 5.9(Tovabbra is a 2.2-es HDI.)
-
emvy
félisten
Magyarorszagon (Budapesten) melyik a legjobb Citroen (vagy PSA) (marka)szerviz?
Juteszembe, C5 update: 35k km-t raktam eddig bele, most van 100k-nal, minden megy rendesen, unalmasan.
-
emvy
félisten
válasz
bitpork #88633 üzenetére
Fura, nekem nem nagyon van ilyen tapasztalatom -- marmint a lelokesrol. Altalaban eleg tisztes tavolsagban lefekeznek, es megvarjak, amig lecsoszogsz eloluk.
Multkor az A8-on ugy eloztek meg, mint szerintem meg sose: kb. 190 korul mentem a kozepso savban, es egy SLS Merci meg egy GT3-as Porsche ugy ment el mellettem, mintha allnek.
-
emvy
félisten
-
emvy
félisten
A C5 II peldaul abszolute negyszemelyes. Oten elferunk, de teljesen nyilvanvaloan nem erre van kitalalva.
-
emvy
félisten
válasz
runner 125 #84906 üzenetére
Nem igaz, nem mukodik. A 'feszultseggel tolt' szoveg pluszpont.
-
emvy
félisten
> Attól függ mennyire előrehaladott állapotban van a dolog.
Itt No-ban azt javasoltak, hogy a magzatviz elfolyasa utan az anyuka fekudjon le otthon pihenni, amig a fajasok nem surusodnek. Ha 5 percenkent van, akkor uljunk autoba, es menjunk be. A ketto kozott jellemzoen orak (1-5 ora) szokott eltelni, tehat ha valaki megvarja, amig nagyon elorehalad, utana 200-al berohan a korhazba, az ... az fura strategia.
-
emvy
félisten
válasz
bandus #84655 üzenetére
Raadasul az biztos, hogy nem tudsz 200-al menni vegig, mert erre a tobbi kozlekedo nem szamit, igy mindig le kell lassitani, satobbi. Az Autobahn-on is csak ugy lehet elerni egy 140-150 koruli atlagot, hogy
- nincs nyar (mert az autopalyafelujitasok miatt nyaron sok 80-as szakasz van)
- allandoan 200 korul vagy afolott mesz, amikor nincs elotted valakiEn ugy tapasztaltam, hogy Magyarorszag-Nemetorszag viszonylataban a teljesen relaxalt autopalyatempo olyan haromnegyed oraval lassabb (800 km-en) mint az, ha folyamatosan gyorshajtasz es 'dinamikusan vezetsz'. (Kb. 15 kmh atlagsebesseg-kulonbseget lehet elerni.) Cserebe sokkal farasztobb es balesetveszelyesebb (foleg azert, mert nem szamitanak rad annyira).
-
emvy
félisten
válasz
atos19881101 #83701 üzenetére
Ma' me' lenne gond a feszultseg?
Na megint offban vagyunk...
-
emvy
félisten
> A linkelt videókból az hiszem kiderül, hogy megvéd.
Most akkor mitol ved meg? En azt allitom, hogy attol, amitol az emberek felni szoktak a nagyfesz vezetekek kornyezeteben (magneses mezo), attol nem ved meg. Szerinted megved? Amit a Tesla-tekercseknel latsz, az az, hogy az elektromos mezotol (praktikusan az aramutestol) megved.
A magneses mezot a mozgo toltesek generaljak (=aram), az elektromosat meg siman a toltesek.
-
emvy
félisten
Tudom, kinek irtad, de attol, hogy neki nincs igaza, meg a Faraday-kalitka nem lesz jo pelda, es a Faraday-kalitka nem ved a nagyfesz vezetekek magneses mezeje ellen.
Ami fontos meg a nagyfesz vezetekeknel, hogy _ket iranyban_ folyik az aram, egyik vezeteken oda, a masikon vissza. Ennelfogva nagyjabol kioltjak egymast a magneses mezok.
-
emvy
félisten
A Faraday-kalitka mondjuk pont nem blokkolja a statikus es/vagy lassan valtozo elektromagneses tereket, szoval ez rossz pelda. Tehat biztos van valamilyen szintu elektromagneses mezo a Teslaban, csak
1) nem erosebb, mint azok a mas EM mezok, amivel egyuttelunk
2) nem tudunk egyelore semmi bizonyitekot arra, hogy ilyen terero egeszsegugyi problemakat okozna -
emvy
félisten
Jok a linkek, mester
Az elso linked azzal konkluzioval zarul, hogy a vizsgalatok szerint a vezetekek nem jelentenek egeszsegugyi kockazatot.
A masodik arrol szol, hogy a kulonbozo nemu es borszinu emberek szubjektiv kockazatertekelese mennyiben kulonbozik.
A harmadik link azzal a konkluzioval zarul, hogy nem allapithato meg osszefugges a nagyfeszultsegu vezetekek es a rakos megbetegedesek kozott.
A negyedik link meglepo modon pont ugyanezt mondja.
Az otodik link egy modszertani iras, es az analizisek metodologiajaval foglalkozik.Szoval koszi, ez igy konnyu volt szombat reggel
Eleg kemeny egyebkent, hogy _el sem olvasod_, hogy miket hozol 'bizonyitekkent', meg az absztraktot sem.
-
emvy
félisten
válasz
runner 125 #82815 üzenetére
> Teljes, meghirdetett árat meg nem vagyok hajlandó fizetni egy használtautóért sem.
LOL, tiszta Kozel-Kelet. Ha nem lehet alkudni, akkor mindegy, hogy esetleg tenyleg jo aron van, akkor se erdekel senkit.
En sose engedek a hasznaltcuccok arabol, eleve olyan aron hirdetem, ahol megeri megvenni.
-
emvy
félisten
válasz
bitpork #82781 üzenetére
DS3 szerintem poen auto, jok is rola a velemenyek. A masik jo Citroen szerintem a maga kategoriajaban a Picasso, nyilvan nem egy kilinccselelore-tipus, de csaladi autonak egy ilyen jo lehet:
Meg ami meg bejon, az az uj (C5-II-vel azonos platformra epulo) 407 SW. Van is itt a forumon belole, azt hiszem.
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 16 2021 M1 Pro 32GB 512GB 1 év garancia
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2190, 100% Akkumulátor
- Dell P2419H / P2419HC Full HD LED IPS 24" LCD monitorok
- LG 55C2 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen5 CPU
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest