- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
Ezt olvassátok el, beszartok rajta
[link]Na kb. ilyen szintű kocsik mozognak a használtpiacon. Mondjuk szerintem Ő nem fogja eladni
-
hdman
őstag
Azért a 160k alatt egy generátorcsere sztem belefér.
Különben sem állt volna meg, hanem én kisértettem a sorsot, hogy töltés nélkül 180kmt mentem. De ezt hajlamosak vagytok nem figyelembe venni.
Azt hiszem leszállok a témárol, mert ilyen felbőszült puntos tömeggel szemben esélyem sincs, győzött a tulerő, jobbra el
-
-
hdman
őstag
Még annyit, hogy az autó sokaknak csak egy használati tárgy, és ugy is tekintenek rá, főleg nyugaton, itt sajnos státusszimbólum. (szervizelni persze nincs már pénze a sok viritós tulajnak,de azért legyen,mert az jó) Mindettől függetlenül én is szeretem a kocsimat
-
hdman
őstag
Ebben nagyon tévedsz. Nagyon sokan járnak olyan autóval amivél bőven jobbat meg tudnának venni. Pl ismerős vállalkozó skoda Octavia 1,9 tdi vel nyomja, miközben simán ki tudna ütni egy vadi uj BMW 5-öt is. De nem kell neki, inkább azt a pénzt is visszaforgatja a vállalkozásba.
Képzeld, nem mindenki a szomszédnak veszi a kocsiját, meg arra, hogy a bank 2 hónap mulva visszavegye. .
Hála Istennek, én is megtehetném, hogy jobb autóm legyen, de totál felesleges, mert a jelenlegi is kielégiti minden igényemet. Ha megváltoznak az igények, akkor természetesen feljebblépek, de addig minek?
Igaz, hogy megjelenni nem lehet vele, (de mondjuk puntoval sem
), de ez nem az a kategória.
Ettől függetlenül én is beletenném a seggem egy A6/5-be, de vannak fontosabb dolgok is az életemben.
Ja, és puntóra szerintem mindenkinek telik, SZVSZ (!) soha nem vennék, ritka szar kocsi, de ha Te meg vagy vele elégedve, akkor én is boldog vagyok
-
hdman
őstag
Sopron környékén nincs valakinek egy Opel tech 2 diagnosztikai egysége? Egy mp3-as rádiót kellene betanítani. köszi
Vagy ilyen a szervizben mennyibe kerül kb?
-
hdman
őstag
Ebben a videóban 1.31-nél milyen kocsi van? Toyota Supra?
-
hdman
őstag
válasz
Balupapa #11666 üzenetére
Egyszer utánamentem egy ilyen elvarázsolt kalapos 60as csávónak, aki ugy vette be a kanyart, hogy közben sávot is váltott. persze körülnézés nélkül átvágott előttem ugy, hogy majdnem kiestem a kocsibol, akkorát fékeztem.
Megkérdeztem, hogy mi volt ez, de a csávó nem is látott, ergo nem tudta, hogy majdnem átment rajtam. Azt sem tudta, hogy hol van, ez a legrosszabb az egészben...
-
hdman
őstag
gumik,féktárcsa,fékbetét
-
hdman
őstag
Na megvan haverom új kocsija, BMW 330d, 2002.
Délután jön megmutatni.
-
hdman
őstag
Kész a kocsi, most voltam érte, baba minden.
A szabadonfutón kívül még a szénkefét is kicserélték.
-
hdman
őstag
Ma nagyon aktiv vagyok pedig dolgozni kéne
Jelen, 2008 as 1.3 Mjet 75Le a cégesem.
74k km, jövö honapban muszakizik, de drága lesz, mert minden szar rajta
De ebből ne indulj ki, mert nagyon igénybe van véve, igáslóként van használva...
Normál használat mellett nemtom hogy teljesitene...
-
hdman
őstag
Az a baj, hogy se erőm, se időm, se kedvem nincs vele foglalkozni, de főleg időm nincs rá. Ha nagyon ke akart volna rántani, akkor ugyis intézkedtem volna, de sajna gyorsan kell a kocsi, mert munkaeszköz.
-
hdman
őstag
Most hivott a generátorszerelő, azt mondta, hogy a szabadonfutó(?) ment tönkre, 26k lesz szereléssel együtt.
Ez jó ár?
-
hdman
őstag
Ezt találtam még:
Tipushibák:
1.3 CDTi motoroknál bár a szervíz szerint nem kell, 100-120.000kmenként ajánlom a vezérműláncot lecserélni!! Sajnos előfordulhat, hogy nagyon megnyúlik, kiakadhat a feszítő és összeforoghat a motor.
1.3 CDTi motorokban előfordulhat hogy a kartergázcsőben megfagy a pára, azt pedig beszippantja a turbó és tönkremegy. Van hozzá módosított kartergázcső.
Tessék itt irtam a boxról: [link]
Ez egy digitális tuningbox, saját vezérléssel, ami folyamatosan a fordulatszámhoz igazitja az erőtöbbletet.
A boxoknak két verziója van, analóg és digitális, ha érdekel keress rá igy. Röviden, az anaglog mindig ugyanazt a mennyiséget nyomja be pluszban, a digitális pedig a fordulatszám függvényében.
-
hdman
őstag
válasz
8nemesis8 #10948 üzenetére
Semmi kül, szépen teszi a dolgát, ugye 5 sebességes váltóval van, 105 körül forog 2500 at, és 145 körül 3500at. Füst minimális. Gyárilag kicsit gyenge, 14 körül van 100on, de átlagos használatra elég, főleg h könnyű a kasztni, csak 1050-1100 kg. Ha kevésnek találod, egy laza chip vagy box, és aztán ég és föld...
-
hdman
őstag
válasz
dabadab #10833 üzenetére
Hát nem valami nagy ez a box
kb 2 alsógatya belefér, meg a szőke cica bikinije
nesa: Ahogy már előttem is irták, 90nél nem lesz hengerfejes hidegen, hanem max attól, hogy hidegen 8592 fordulatig leforgatod. Ha szépen egyenletesen felgyorsitasz 90re akkor semmi rosszat nem teszel a motornak, hidd el.
A másik dologra reagálva: pont ezért vannak a bazi nagy sorok, mert egy hülye megy 70-nel, a másik beáll mögé, azzal a felfogással, hogy ugyan már minek előzze meg, és 50km-t vonatoznak 70-nel, miközben lenne aki sietne, de hosszú-hosszú ideig nem tudja megelőzni a verebeket, mert állandóan jönnek szembe. Sőt nem is kell sietnie, hanem csak szeretne pl 90-nel menni, mert annyi a megengedett.
Igen, neked teljesen mindegy, azon a 20 km-en, de vannak olyanok is akik napi 5-600 km-t mennek, és nekik nem mindegy hogy 70 vagy 90, vagy 90+ akár.
pilóta: akkor mindenki hülye, csak Te vagy helikopter, öööö izé, pilóta
(csak ugratlak, ne sértődj be
)
-
hdman
őstag
válasz
pilóta #10831 üzenetére
Miért lenne nagyobb? Gondolj bele: Jön a levegő, előbb a minél kisebb homlokfelülettel találkozik, és onnan megy tovább hátra a levegő. Ha fordítva lenne, akkor lenne cumi, hogy egy nagy buszliba kap bele a levegő, vagyis szintén plusz felület az autón kivül, ami tolja maga előtt a levegőt.
Ennyi erővel az autót is meg lehetne forditani, hogy a hátulja legyen elől, nem?
-
hdman
őstag
válasz
Laraxior #10816 üzenetére
Akinek menni kell az úgyis megy, mert nem teheti meg, hogy letegye a kocsit, hanem tűr-tűr-tűr, vagy ráterheli a vevőire.
Akinek meg sok, az leteszi, vagy városban 30-cal, városon kivül 70-nel szüttyög hogy kapnák be. Akinek drága az tegye le, ne csináljon kilométeres sorokat...
Nem jó ez igy....
-
hdman
őstag
Akkor viszont nagyon nagy mákod volt,hogy leértél, nekem a szervó+ABS hibát az utolsó pár km-en dobálta, addig volt szervó is rendesen.
Akkor az nem is volt drága, Neked sem, annyit bőven megért.
Laraxior: persze, hogy nincs hely, Neked 3.0 V6 motor van benne, nekem meg egy 1248 ccm fűnyiró
Kis túlzással hosszában 2 motor elférne egymás mellett.
Mondjuk azért megy is a kis takonypóc
Köszi a válaszokat, akkor nagyjából már tisztában vagyok a várható költségekkel.
Mostanában nem nagyon pályáztam, de érdekes volt látni, hogy szinte mindenki 120-130-cal ment, engem óra szerint 140-150-nél nem nagyon előztek meg. Nem akarok hazudni, de talán 20 autó BP-->Győrig. Ennyire érződik a benzináremelés??
-
hdman
őstag
Haveromtól kaptam egy NASA test pilot és egy STIG matricát is, azok is kikerülnek majd, ha hazaért a kicsi kocsi
Laraxior: persze, ez Murphy, hogy pont akkor szarik be amikor kb a legmesszebb vagyok otthonról. Mióta megvan a kocsi, 250-km távolságra otthonról kb 2-3x mentem vele.
Mennyi volt a felújítás? Neten 10-30k ig találtam, de egy komplett generátorszett 70-100k kb.
Kicsit necces volt ilyen sokat menni igy, de 1 hét mulva már röhögünk rajta, hogy milyen barom vagyok, hogy ilyet meg mertem játszani... Bár még most visszagondolva, tényleg elég felelőtlen voltam.
Nekem a mutató az utolsó 1 percben esett le, a sebességet pedig addig mutatta, amig mozgásban volt az autó
Typhoon47: Bár ne történt volna meg, de ha már igy alakult, gondoltam megosztom Veletek
-
hdman
őstag
Srácok, beszart a kocsim
Bocs, kicsit hosszú lesz, akit érdekel olvassa, akit nem az görgesse át
Szombat kora délután mentem fel sopronból pestre, legénybúcsúra. Kapuváron kigyulladt az akku ikon a műszerfalon, félre álltam és megnéztem, hogy biztos legyek abban amit gondoltam: megszünt a tőltés, vagyis vlsz. beszart a generátor... Gondoltam a következő opel szerviz ugyis közel van, google, megkerestem a számot, hivtam, senki nem vette fel, a másik számukat sem. Mondjuk gondoltam, hogy a hosszu hétvége miatt nem dolgoznak, de azért egy kis halvány remény pislákolt. Közben odaértem, senki nem volt ott, na mondom fasza. Akkor három dolgot tehettem:
a, leteszem a kocsit, és vonattal megyek tovább
b, visszamegyek, és intézek kölcsönkocsit
c, folytatom az utat, és zabszemmel a seggemben imádkozok, hogy ne álljon meg pestig (kb. 180km)Szerintem sejtitek mi volt a választás, hát persze, hogy továbbmentem
Igy utólag kicsit felelőtlenség volt, 2005ös gyári opel akksi 60AH-s, ami kb egy hónapja totál lemerült mert bekapcsolva hagytam a mélynyomót 2 napig, és azóta csak 2 órát volt töltve
Lekapcsoltam minden fogyasztót, klimát, ventit, lámpát, rádiót, de még a fényerőt is lehuztam, és biztam a sikerben. Úgy látszik elég is volt, mert felértem pestre végig 140-150nél, ugy hogy közben egy kezemen meg tudnám számolni hányszor fékeztem, ill indexeltem.. (utólag is bocsi mindenkitől)
Az utolsó 5 km-en már 3 lámpa égett, az akku, az abs, és az esp. Kicsit nehéz volt tekerni a kormányt is, de odaértem. Gyorsan felhivtam egy 0-24 autómentőt, azt mondta, ha ugy van reggel érte jön, 20k a bevontatás, 70k a szerelés. Mondom ez picit sok, átgondolom, és hivom ha érdekel. Hát nem hivtam...
A buli alatt nem is foglalkoztam vele, de reggel ment az agyalás, hogy akkor mi legyen.
A variációk a következők voltak:1, otthagyom a kocsit, hazamegyek vonattal, és amint lemennek az ünnepek, akkor az ünnepelt beviszi a kocsit, megcsináltatja, és visszavonatozok érte. (ennek nem akartam kitenni a srácot, leégett volna a képemről a bőr)
2, mégis megcsináltatom a szerelő hiénával
3, veszek egy akkutöltőt, feltöltöm, és szintén sűrű imák közepette elindulok haza.
Hosszas tanakodás után úgy gondoltam, hogy elbírok még egy kis izgalmat, úgyhogy a 3. megoldást választottam, annak tudatában, hogy az egyik srác mesélte, hogy felrobbant a turbo a sharanjában az m3-on és 60k-ból vitték haza.
11kor felkeltem, zuhany,készülődés, leugrottam a fogarasi tescoba, ott egészen pontosan 2 töltő volt. Egy 4k-ért, ami ugy nézett ki mint egy gagyi kinai gyerekjáték, a másik pedig egy 10k-s ami azért kcsit komolyabban nézett ki, és legalább tudott 60Ah kocsit tölteni.
Megvettem a komolyabbat, átcsengettünk a szomszéd bácsihoz szerszámért, kivettük az akkut, felvittem, töltőre fel, aztán irány kajálni. Fél 1-től 4-ig töltöttem gyorstöltő módban, kb. feléig ment fel. Visszaraktuk, fél 5kor indultam vissza sopronba. Hála Istennek nem volt nagy forgalom, mindenhol nyomtam neki, irány az M1. Nem is volt gond, végig csapattam, aztán Tatánál beértem egy rendőrkocsit, aki 120-szal poroszkált, na mondom itt gáz lesz, se lámpám ne volt kapcsolva, se indexelni nem akartam nagyon, de nem volt gáz
Ott viszont muszáj volt egyszer rányomnom az indexre, ami kb 100 értékes méterrel csökkentette a hatótávom
Elhagytam győrt, már lassan lementem volna a pályáról, 5km volt a soproni lehajtó, amikor kigyulladt az ABS visszajelző... Itt már tudtam, hogy gáz lesz, hivtam is a menyasszonyom, hogy ne várjon időben, mert kaka van. Még kb. 10-15 km-t tudtam menni az új elkerülőn, abban bizva, hogy elérem csornát, az első települést ami következik, hogy becsövezhessek valami benzinkútra akkut tölteni 1-2 órát.
Hát ez sajna nem sikerült, ismét egyesével jöttek a lámpák, megvolt mind az 5, leesett a gázolajmutató is, aztán hörgött kettőt és megállt. Annyi erő volt még benne, hogy ki tudjak menni az oldalsó sáv szélére.
2 nagy levegő és egy hangos röhögés után google, és rákerestem a csornai autómentőkre. 2 találat, remek. Az egyik lerázott, a másik mondta, hogy jön semmi gáz. Huhhh, azért itt megnyugodtam. Fél óra múlva kiért, teljesen korrekt volt, és elhúzta a kocsit egy szervizbe. Szerdán felhivnak, miután kiszerelték a generátort, és mondanak egy árat, aztán, ha minden jó lesz, akkor csütörtökre készen lesz...
p.s. A legénybúcsú is q jó volt, pl 7 személyes taxiban 11en
-
hdman
őstag
válasz
Szplöttyy #10534 üzenetére
Sopronban vettem. Igazából csak spot izzókért ugrottam be, és ki volt rakva a pultra. Meg is lepődtem, hogy milyen olcsó, ezért gyorsan bezsákoltam egyet
A boltban volt egy ilyen izzóösszehasonlitó gép, 3 izzó volt benne, egy standard, egy osram xenon valami, és a nb+. Egyértelműen a + volt a legjobb. A xenonosnak is jó fénye volt, kicsit hidegebb, de a nb+ fénye jobban "terült".
Szerk: ja és persze az izzóra blokk ellenében van fél év gari
neduddki: már az is van pár hónapja, csak még nincs beszerelve... A tescoban vettem, asszem 4k volt akcióban.
Ilyen:[link] -
hdman
őstag
A tegnapi pozitív hsz-ek hatására beujitottam egy night breaker+ -t, kiváncsi leszek...
Az viszont durva, hogy a c corsamba való h4 izzó 3900 volt, a h7 pedig 2700 birodalmi forint. Mi indokolja az ekkora különbséget? Igy lehet veszek egyet a céges grande puntomba is
-
hdman
őstag
Ha már itt tartunk: Osram Night Breaker +-t használ valaki?
-
hdman
őstag
Pontosan ezért van 2 verzió:
1, motoroptimalizálás
Maximum pár lóval erősödik a motor, csak a hülye Euro szabványok miatti "fojtásokat" módositják, jobban pörög fel a motor, gyorsabban ejti a fordulatot, kicsit több nyomaték, jobb görbék
2, chiptuning
Ez ténylegesen az izmositásra megy, általában +15-20%
Azért a kettő között van különbség...
-
hdman
őstag
-
hdman
őstag
válasz
Balupapa #9847 üzenetére
A kocsim eddig sem nagyon füstölt, fokozatosan gyorsítva szinte nulla volt a látható kipöfögött korommennyiség, azonban tempósan hajtva, padlózva néha eldobott egy fekete labdát.
Ez most annyiban változott, hogy normális terhelésen, fokozatosan gyorsítva maradt a szinte nulla füst, viszont hajtva kicsit több lett, mint a box előtt. Ez gondolom várható volt. 2000 rpm felé ha leküldöm a gázpedált az alvázba, akkor nyom egy közepes gombolyagot, aztán amint maxon tölt a turbo, utána semmi.
A fogyasztás nem változott számottévően se pozitiv se negativ irányba.
Lemértem többször is a gyorsulást, tényleg annyi
Kb. ilyen: [link]
Ja, és a dizel puntokat nem ajánlom, volt szerencsém mind3 generációhoz, jelenleg is egy grande puntot hajtok 1.3 MJet motorral, de a motoron kivül minden volt már rossz rajta
-
hdman
őstag
2008 óta +150 forint...
-
hdman
őstag
De nem is megy neki! Amikor lepadlózod, olyan a gyorsulás, mintha egy gumicukor belsejében haladnál
JHONNY 79: G Astra jó kocsi amúgy, szaladgálni tökéletes, igénytelen (a szó jobbik értelmében) öszvér. A mindennapokban tökéletes.
Mint irtam anyámnak 1.2 verzió van, az elég gyenge, szerintem maradj a 101 lovas 1.6-nál, vagy az 1.7 - 2.0 DTI-nél.
-
hdman
őstag
Privát kocsi:
2005 Opel Corsa C 1.3 Cdti
Céges kocsim:
2008 Fiat Grande Punto 1.3 MJet
Kis leirás a kocsimról:
-
hdman
őstag
Én még elég új vagyok itt, a fórumtagok nagy részét nem ismerem. Ti milyen kocsival gurultok? Irnátok róla pár sort?
-
hdman
őstag
Nagyon sok a km...
Ennyinél már esélyes a PD elem csere, ami nem két fillér.
Ami még nem tetszik: kicsit gyengusz (tudom chip), és csak 5 fokozatú váltó.
A megfelelő ár/érték arány az én olvasatomban azt jelenti, hogy ezért a pénzért kb a legnormálisabb, fiatal, nem csillió kilóméteres, jó felszereltségű kocsi az astra kombi. Presztízse igaz nincs, de viszonylag nagy, elfogadhatóan megy, kicsi szervizköltség, olcsó alkatrész, kiforrott technika. Nekem a kocsi nem vagizásra kell, hanem dolgozni, családot cipelni, stb. Az más dolog, hogy szeretem a dolgaimat, de attól függetlenül mégis csak az autó van értem
2,5M forintból szinte már bármilyen kocsit lehet venni, de nem mindegy, hogy milyen állapotút, és utána mennyit kell rá költeni állapotmegóvásra, szervizre. Hallottam már méretes szopásokról
Viszont a kocsivásárlás csak jövőre lesz esedékes, szóval addig marad a cdti corsa
-
hdman
őstag
válasz
Typhoon47 #9221 üzenetére
Pl? Irj párat légyszi!
Opelból ennyiért 2-3-4 éveseket lehet kapni 80-100k km körül. Az még szinte új
Viszonylag nagy is a kocsi, aránylag jól is megy a 125 lóval, tök igénytelen, alkatrészárak nem vészesek, és a lényeg, hogy van is alkatrész hozzá vastagon.
Amit még nézegettem: C--Max 1.6 tdci 109 LE, de erről lebeszéltek...
Qru: most a chipelést ne feltétlenül a teljesítménynövelés oldaláról nézd, hanem kicsit meggereblyézik a nyomaték+teljesítménygörbédet.
Alapjáraton olyan "lightos" programot kap, tuti segitene neki egy laza remap.
-
hdman
őstag
Semmit, de legalább környezetbarát vagy
Esetleg motorvezérlő elektronika optimalizálás?
És hogy on is legyek: mi a véleményetek a h astraról? Azon belül is a kombi érdekelne, 1.7 cdti motorral 125 le-vel. Mostanában ilyeneket nézegetek a hahu-n, szerintem a 2-2,5m kategóriában a legjobb ár/értékarányt képviseli...
Ismerősi körben van pár, ők meg vannak elégedve, egyedül a vizhőfokmérőt hiányolják.
-
hdman
őstag
Nemrég szereztem egyet, bedobtam a c corsa cdti-be, érezhetően és mérhetően is erősebb, rugalmasabb lett. Egy ilyen eszköz mit nyirhat ki először? porlaszto? befecskendező? Fiat eredetű 1.3 multijet motorrol van szó, ami az opelnál cdti ként fut. Gyári 70/170 értékek 88/205 re változtak, gyári gyorsulás 14s-ről kb. 10,8-11 re.
Ilyen box került bele: [link]
-
hdman
őstag
Használ valaki közületek digitális tuningboxot? Ha igen, jöhet pár vélemény,tapasztalat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Battlefield 6
- bitpork: Phautós tali a Balcsinál 2025 Augusztus 2 napján (szombat)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Windows 11
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Augusztusi hardverszuflé
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Milyen videókártyát?
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Gaming notebook topik
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ CS-EB8-4G-2K-PS(kit)
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2937, 100% Akksi
- Azonnali készpénzes Intel i3 i5 i7 i9 12/13/14 gen processzor felvásárlás személyesen / csomagküldés
- Dell Optiplex MT/SFF 3040, 3050, 3060, 3070, 5070, 7060/ Hp ProDesk /SZÁMLA- GARANCIA
- TELJES KÖRŰ IT BESZERZÉS
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M notebook garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest