- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz
Sasi82 #226225 üzenetére
Ha csak automata johet szoba, akkor a Hyundai/Kia vonalat engedd el szerintem. A DCT nem a legjobban sikerult valto, kb a legkevesbe tartos az osszes megoldas kozul. Ja es a Hyundai/Kia a konkurenciahoz kepest sokat eszik. Nekem Bp-Budaors es agglo viszonylatban 8+ az atlag, csak Bp-n siman tud 10 felett enni, palyan kb 7-7,5. Egy tsi siman tudja ezeket egy literrel kevesebbol.
Gari sajnos nem sokat er, ott is probalnak kibujni alola, ahol nem lehet… inkabb valami alapbol jo konstrukciot keresnek, amihez van szervizhatter is.
reszemrol VAG 1.5 tsi vagy 1.4 phev vagy Toyota hibrid (inkabb 2.0 palyara) -
rbalint88
addikt
válasz
TTAnonymous #226203 üzenetére
Jo a kinezett irany, en Octavia/Golf/Leon vonalon nezelodnek.
1.4tsi jo valasztas. DSG-sbol lesz nagyobb valasztek, az ha beszarik kb egy milla takarja be, ha mindent kell csinalni, ugyhogy olyat inkabb akkor csak, ha jelentosen olcsobb vagy igazoltan felujitott. -
rbalint88
addikt
válasz
EyElEs?! #226200 üzenetére
Szvsz behozatali arakat nem annyira fogja befolyasolni, max annyiban, hogy ha itthon elkezdenek lecsorogni az arak, akkor nem fogja megerni behozni (vagy csak afat csalva), igy szukul a piac.
Azt neked kell tudnod, hogy “eleg” az EV vagy kell a PHEV a benzines hatotavval.
Mindegyik emlitett auto jo nagy dog, de a pheveknel a csomagtartoba bekavarhat az akku. En megneznem a 3er BMW-t es a C Mercit is, mert azok eggyel ujabb generaciok, igy ugyesebben van megoldva bennuk a phev rendszer, nagyobb a hatotav is. A6-ot elvetnem hibridkent.
EV vonalon megneznem meg: Skoda Enyaq, VW id.4 es 5, Tesla Y -
rbalint88
addikt
válasz
forceberg #226196 üzenetére
Mertekletes alatt azt ertem, hogy nem raktam bele a fancy gadget extrakat, mint adaptiv futomu, panoramateto, nagynavi, hud, matrix led. Szoval a fapadostol messze van, de a fullos sem ilyen
dsg huzza magaval az e-t (mild hibridet) a tsi-hez, kombibol nincs phev a golfnal sajnos. -
rbalint88
addikt
Meg kell nezni a szeriafelszereltseget, de valoszinu nincs.
Egyebkent most osszeraktam egy mertekletes Golf kombit, 14,5M, bakker. 1.5etsi style, egyeduli urizalas a harman kardon, a tobbi csak funkcionalis plusz volt.
1M-s arkedvezmeny, light assist, technikai csomag, travel
assist, teli csomag, tolatokamera+terlatas, h/k. -
rbalint88
addikt
Helybol szarul van tordelve a konfiguratorban, a kobor apacak megtevesztesere.
Helyesen:
Travel Assist 248 920 Ft
sávváltást segítő rendszer "Side Assist"
kiparkolás asszisztens
proaktív ütközésvédelmi rendszerszoval a side assist a holtterfigyelo, a savvaltas segites annyiban merul ki, hogy ha vannak a holtterben es elkezdesz arra indexelni, akkor villogtatja is az ikont
kiparkolas asszisztens: “messzebre lat” a sarkon levo radar, rafekez, ha erzekel valamit (elegge beszaratos tud lenni)
proaktiv utkozesvedelmi rendszer valoban az ovfeszito. Rafutasgatlo asszem 2022 ota kotelezo tartozek.
Igy talalod meg a szeriafelszereltsegben (ez epp Polo):
Front Assist, City-vészfék funkció
- Front Assist, City-vészfék funkció
- gyalogosfelismerő rendszer -
rbalint88
addikt
válasz
tboldi #226187 üzenetére
Az mar ujonnan is egy sz.r volt (programozasilag), igy szerencsere nem sokan vettek
De meg tud dogleni az is, csak gyari cucc van hozza, nem markaszervizben 6-700k-t mondtak ra par eve. Nem eroltetnem.
Tapasztalataim alapjan a Hyundai/Kia DCT-t sem. Nekem
hangolasban sem az igazi, tul sokat csusztat/csuszik(?), sokszor megbutul, ha haladna az ember, egy kickdownt nem tud rendesen vegrehajtani - ott fixen megcsuszik ujkora ota, amikor raadja a kakaot
KMT - Seat Leon ugyan VW csoport, de ott most eleg jo akciok vannak.BUEK MINDEKINEK!!!
-
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #226089 üzenetére
Nekem a sajat i30-ammal van 39k tapasztalatom, a kozvetlen kollegaimnak volt 2 i30, egyikben van 220k, masikban 190k, a Tucsonokat is kovettem kozelrol, ott 100-250k kozott van mindenfele futas. Ja meg vannak i30 fastbackek, azokkal sincs nagy gond, de azok kozott nincs olyan nagy futasu, max 150k km. Illetve maradt meg par 2012-es Elantra es i30 kombi, azokkal sincsenek komoly dramak. A dct ami fixen visszatero betegseg, meg a toronycsapagy. Azon kivul tenyleg csak egy-ket aprosag szokott lenni, meg kopo-fogyok.
-
rbalint88
addikt
válasz
kisza25 #226087 üzenetére
Hat, amikor egy Ioniq taxival utaztam, ott beszelgettunk errol a valto dologrol es mondta a taxis srac, hogy 4,5 evesen eladja az autot, mert azert az azokban levo valto sem orok elet, de teny, hogy tartosabb, mint a 7dct. Szerintem Tucsonban az 1.7crdihez es az i30-ban az 1.4-1.5 t-gdihez kb ugyanaz a valto lehet, 140 (160) lo mindketto es a benzines is tud 250Nm-t.
A valton kivul amugy nem nagyon voltak bajaink a ceges hunyadikkal, toronycsapagy pusztul hamar ezeken a jo utakon, inkabb ilyen altalanos minosegben vannak picit lejjebb a vw-ktol, illetve az i30 hatso labtere eleg szukos magasabb ember mogott, meg viszonylag sokat esznek (tsi-hez kepest +1-1,5 liter), de cegesben pon’ jo, csak sajatnak nem ezt vennem. Masnak attol meg lehet ez a szive csucske -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #226062 üzenetére
Szvsz egy Scala kicsi lesz neked a gyerekek melle, foleg nyaralaskor. 5M-s kerettel elengednem a konnektoros hibrid vonalat, ott kb Passat GTE jatszhatna neked egyedul helykinalat es ar/ertek arany szempontjabol, de ha van is 5M-ert, akkor relativ oreg es sokat futott. Szerintem jo az irany, amit kineztel, en is ilyet vennek sajat reszre. Toyota hibridbol ami meguti ezt a minosegi szintet, sokkal dragabb es a VW szijas 1.4-1.5TSI-i is jol fogyaszto es problemamentesnek tekintheto darabok, igy en nem valasztanek helyette oregebb, szukebb, gagyibb belteru es japanos hulyesegekben gazdag autot, de ez csak az en velemenyem
-
rbalint88
addikt
válasz
forceberg #226034 üzenetére
PR gari, na igen. Hyundainal is olyan hosszu a garancialis feltetelek, hogy csak na. Es a szarul programozott es gyartott DCT valtokban a kuplung mar csak ket evig garis, mintha olyan oriasi rahatasod lenne arra, hogyan mukodteti oket… es nem az a kerdes, hogy be fog-e szarni, hanem a mikor… cegben van tobb is, 40-80e km kozott mindegyiken lehalt. A Tucsonokban (2017-es) meg sikerult atverni az ot ev alatt talan mindegyiket gariban javitason, de ket i30-rol tudok, amiben fizetos volt a masodik mutatvany, ott az egy 800ezres wellnessprogram, hogy kuplungot es kettostomegut csereljenek.
Lassan kezdek aggodni, enyemben 39k van es kuszasnal mar remeg, meg ma reggel is nyomott egy olyan bakkecskezest, azt hittem kifordul a komplett motor-valto… utolertem a sort, mar majdnem megalltam, mire elindult a sor elottem es nem tudta eldonteni, hogy 1 v 2 v 1 v 2 v 1 lesz a jo, izgi voltSzoval en barmikor elobb vennek Foccwagent, mint HyundaiKiat, ha csak ilyen oldalrol nezzuk. Szvsz a koreaiak picit silanyabb anyagokbol vannak (fenyezes, belter), plusz sokkal kisebb hozzajuk a hatteripar. Az olyan ostobasagokrol nem is beszelve, hogy ma a kodben siman lekapcsolta az automata a fenyszorot, meg azt se tudja osszekotni, hogy ha esik az eso, kapcsoljon lampat is, ne csak ablaktorlot (2021 i30)
-
rbalint88
addikt
válasz
szabonagyur #225986 üzenetére
Nekem Margit hid budai hidfo-Budaors reggelente 20-35 perc, egyszer volt mar masfel ora (kivezeton volt baleset), hazafele 30-50 perc. Azert amikor mar 45perc+, akkor szoktak lenni eletellenes gondolataim, de meltosaggal viselem a sorsom.
Azt hozzateszem, hogy bringaval - a szerencses kezdo- es vegpontnak koszonhetoen- 90%-ban bringauton meg tudom oldani ezt a tavot forgalomtol fuggetlenul 55-65perc alatt, lelket kihajtva 50 perc alatt (lampaknal megallok). Annak annyi elonye van, hogy plusz egy oraert cserebe megvan masfel-ket ora laza kardiozasdiegho: ha 3 auto felesleges, akkor lehet valami dizel kombit vennek a Kuga helyett es nem melle. Ha meg evente kijon egy uj auto a plusz penzbol, akkor valami hobbiautot neznek majd.
-
rbalint88
addikt
válasz
diegho #225978 üzenetére
Most erre mit mondjunk? Probald ki, max nem
jon be es keresel olyan melot, ahova nem minimum 1 ora az ut iranyonkent.
Egyebkent az elejen (probaido alatt) meghagynam a Kugat, vagy melle vennek valami olcsobb szaladgalost. Esrtleg csereljetek paroddal, valoszinu a -ha jol emlekszem- Clio kevesebbet fog enni
Szvsz ha csinalod 2-3 honapja, akkor terjunk vissza erre a kerdesre, ha nemi tapasztalattal egyutt is “izlik”
A zsigerbol jovo valaszom az lett volna a kerdesre, hogy lakast -
-
rbalint88
addikt
válasz
FrankMonzano #225799 üzenetére
Egyaltalan nem biztos. Egyreszt vannak nem/nem
jol felujithato motorok, masreszt el is lehet rontani a felujitast.
Ha fel akarod ujittatni, akkor hajra, csinald, de ahogy tobben leirtuk, se muszaki oldalrol nem indokolt, se anyagi oldalrol nem rentabilis. -
rbalint88
addikt
válasz
FrankMonzano #225765 üzenetére
tboldi allaspontjat osztom, ez az olajfogyasztas nem indokol motorfelujitast es cseret sem. Inkabb probalkozz a gyari specifikacionak megfelelo olajok kozul olyat talalni, amit nem eszik. Az a legolcsobb megoldas es meg a motoronak is jo
-
rbalint88
addikt
válasz
Oraculus #225700 üzenetére
A leiras alapjan nekem egybol egy plugin hybrid VW Tiguan, BMW X3, Audi Q3-Q5, Ford Kuga, Volvo XC40-XC60 ugrik be.
Ha nincs toltesi lehetoseg, akkor sima hibridek: Kuga, Toyota Corolla Cross, Rav4, Lexus UX, NX.
A gazdasagos fenntartas relativ, gumizni mindegyiket draga (200ezer/garnitura minimum), eves szerviz kb 100-200ezer markaszervizben (garancia miatt leginkabb az jatszik). Fogyasztasuk viszont nem lesz magas. A szervizarak es a gumizas a nem hibrid verziok eseteben sem olcsobbak.
Persze szigoruan nezve megfelelhet egy Dacia Duster vagy Suzuki Scross is, de azokban annyira nem szokott kenyelmes lenni az ules, a fenti tipusokkal szerintem nagyobb baratsagban lesz a hatad-derekad.
Nagyon fontos: mindenkepp vegyel ulesprobat mindegyikben! Sot, ha eloszor beulve kenyelmes is, akkor is ha lehet, egy legalabb egyoras tesztvezetesre probald meg elkerni. -
rbalint88
addikt
válasz
herrká #225633 üzenetére
VW topikos kiegeszitesekkel egyutt en azt mondanam T-Ceoss vagy T-Roc 1.5tsi dsg, minel kevesebb km-rel. 150 lo, 250Nm, konnyu kasztni -> jol megy.
Tiguan nagy lesz.
Audi Q2-ben van ugyanez a technika, ugyanolyan szervizkoltseggel.
2.0tsi magas autoban nehezen lesz 8 liter alatt.
Ahogy vegignyalaztam a kinalatot, kb a szaraz dsg a legkisebb rossz, egyreszt annyira azert nem szar, masreszt a nagy peldanyszam miatt van hozza szervizhatter is.
Ami meg az otletem, foleg ha tudjatok tolteni: Ford Kuga 2020-, fhev es phev, ez mondjuk jo nagy dog, de a Jeep Renegade phev az egesz kompakt. -
rbalint88
addikt
válasz
GIJoe #225397 üzenetére
1. Le kell szarni
2. keress ra forumokon, hogy akik cuccolnak vagy vontatnak vele, mire eskusznek, van-e valami bejaratott fektuning. Esetleg a haszonjarmu valtozat feke erosebb?
3. Le kell szarni
4. Ez barmivel megeshet, nincs hibatlan auto
5. Ezektol a hibaktol meg naggggggyon messze vagytok (10x futasnal is korai kb)
6.- nehogy egy 30ezres akku miatt cserelj autot
7. Evi 1x ki lehet birni, ha annyira ragaszkodsz a markaszervizes pecsethez, szvsz egy sima szakszervizes pecset is tokeletes
8. lakokocsizni az 1.5dci sokkal alkalmasabb, mint az 1.0tce, vonohorgot tudsz rakatni utolag is. Sokkal olcsobb ez is, mint az autocsere -
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #225355 üzenetére
Nem vagyok VAG berenc, pusztan az egy ismert es jol sikerult motor, illetve az MQB platform altalanossagban nagyon jol sikerult - ha gonosz akarok lenni, akkor tul jol is
Az A4 kilog ebbol, mert az hosszmotoros, kozelebb all anatomiailag a Giuliahoz, minden elonyevel es hatranyaval - ertsd Golf helykinalat Passat meretben kb, minosegibb belterrel.
molnarpeter altal irt Passat GTE is egy tok valid otlet, de tenyleg csak ha tudod tolteni.
Octavia is eleg nagy belul, a Superb pedig hatalmas. Minosegben orias kulonbseg nincs, erdemes minel magasabb feszereltsegut venni, az ad egyre jobb minoseget a karpitokban, muanyagokban. Golf ebbol a szempontbol egy polccal feljebb van Octaviahoz kepest.
Hyundai van cegesben, Tucson is van par a cegben, 1.7crdi-vel. DCT valto mindegyiken lekotlott mar legalabb egyszer. Nem nagyon van hozza aftermarket cucc es szerviz se, a markaszervizes kuplungcsomag es kettostomegu csere kor meg nyaldossa a millat.
Fordokat annyra nem ismerem, de azt tudom, hogy a mk3 Focus hatso labtere mondhatni marginalis. Ez max 180 centis soforrel kevesbe problema, de hosszabbak mogott nem igazan fognak elferni. -
rbalint88
addikt
válasz
TheProb #225352 üzenetére
1.4-1.5tsi vagy nagyobb tuzerohoz 2.0tsi Leon (Cupra), Octavia (RS), Golf (R), Superb, Passat, A4 kombi, Seat Ateca, Tarraco, VW Tiguan, Skoda Karoq, Kodiaq SUV vonalon. Sajnos a VAG suvokbol a zarojeles sportvaltozatok nem fognak beleferni a keretbe.
Tucson es Sportage ugyanaz a hardver, ertelmes benzines nincs hozzajuk es a DCT se az orok elet igeretet hordozza. CX5 nem rossz, de viszonylag kicsi belul a kulmeretehez kepest es a 2.0 eleg lomha, a 2.5 se lesz raketa (csigahiany=nyulmokushiany, ugyebar). Korandot nem is ertem
Ha nem muszaj, szerintem ne vegyel suvot. Kanyarban kozel nincs egy rendes foldszintes autohoz, amugy meg tul fiatal vagy meg hozza
(vedd meg focvis Golf GTI-jet, nagyon pakolos napokra meg tetobox)
-
rbalint88
addikt
válasz
matyi012345 #225239 üzenetére
A bovuleshez gratulalok! Ket gyerekig ferjetek el az Avensis kombiban
A kinezett tipusok kozul ertelmeset talalni nagy kihivas. Rozsda mindegyiknel para, alkatresz a Kiahoz es a Toyotahoz eggyel parabb, befecskendezore ra kell nezni felujithato-e es/vagy mennyi egy uj, az kemeny cumi tud lenni, ha lekotlik es nem felujithato, a gyari meg 100/db…
1,5milla keves penz egy jo egyterure sajnos. B Zafiraval baratkoznek, abban az 1.9cdti se olyan szar es a rozsda se kevesbe para. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
válasz
DuDieHUN #225147 üzenetére
EV-k OK, eGolf 136 lovas verziojat hozzavennem.
PHEV: V60 nem az olcso uzemeltetes szinonimaja, kisautosan kicsi a csomagtarto es a hatso labter is, akkora iven fordul, mint egy busz. Outlander mint phev egy rossz vicc, felejtsd el. Ampera-hoz keves szerelo ert, megvannak annak is a nyugjei, helykinalat abban se tul nagy (2felnottnek OK, gyerekkel szvsz kicsi). Golf es Passat GTE meg opcio lehet, bar 5misibe csak a kinalat alja ferhet bele. Egyebkent 6-7 millio kozott sok egesz uj auto is elofordul mar phevbol, Megane, Ceed pl. -
rbalint88
addikt
válasz
Micsurin #225104 üzenetére
Mondjuk ha ellatsz 6-ig, akkor megfontolnek egy Golf7 GTI-t. Van tarcsi, nem cipozve meg viccesen keveset tud enni. Tud mindent, nem rohados, van hozza minden gyariban, utangyartottban es tuningban is. Szvsz mar most future classic, sajnos az piaci arazasa is ezt tamasztja ala.
Egy polgarjeno kivitellel se losz melle amugy, de nem annyival olcsobb es olcsobban uzemeltetheto, hogy ne lepj meg egy gti-t. Uncsi auto raer, ha majd oott a sok gyerek, akik nem fernek el egy ilyenben -
rbalint88
addikt
válasz
Nerazim #224932 üzenetére
2-3M-bol nem lesz nagy tuzijatek. Maradjon a Verso. Egy kettes-harmas Priusba at lehet ulni, ha nagyon viszket, de ha csak 1-2km-es tavokat mozog, az is jaratja a benzinest allandoan (amig el nem eri a kivant viz-olaj homersekletet) es emiatt nem lesz nagyon alacsony a fogyi.
-
rbalint88
addikt
válasz
Shade45 #224896 üzenetére
Kis varosi cirkalobol a Yaris nem tudom miert maradt ki, pedig az a nyilvanvalo valasztas
Szvsz ha tudjatok tolteni, erre elektromos a legjobb, en eUp iranyban nezelodnek.A kinezettekhez: Jazz valoban nagyon draga, Insightot nem eroltetnem a ritkasaga miatt es a hsd-hez kepest az a hibrid hajtaslanc se egy csoda. Prius oreg+sokat futott+tularazott, 1.gen Leaf akkuja nagyon degradalodik, SX4 cvt-vel is eleg ritka esa listadbol az eszik a legtobbet. Auris jo valasztas, Prius technika hetkoznapibb kontosben.
-
rbalint88
addikt
válasz
Laraxior #224803 üzenetére
Izgi lesz igy… egyik kolleganak van egy 3.6-osa, a hangon kivul nem igazan lehet belekotni. Kirandulos autonak hasznalja, igy a 299 lo is boven eleg, a fogyasztas viszont nem 17liter, csak 12
Ettol fuggetlenul en is egy V8-ra mennek ra, de az biztos, hogy rettento nehez lesz barmibol nem bucira tortet vagy vizkarosat venni. Egyebkent a vizkaros nem nezett ki annyira szarul, lehet nekik van fotojuk arrol, hogy mennyire volt vizes. Arra valami kokemeny alkut lehet raprobalnek -
rbalint88
addikt
válasz
Biqci #224791 üzenetére
Golf GTI? Ha a Hyundai i30N felmerult, amellett koltsegoldalon kb ugyanaz varhato, csak 1-1,5literrel alacsonyabb fogyasztas mellett.
313313: milyen baja van a mostani Picassonak, ami miatt muszaj lecserelni? 2millaert erzesre nem nagyon lesz elorelepes, ugyanugy van rozsdaveszely es minden egyeb, leven 10+, de inkabb 15+ eves autokrol beszelunk.
-
rbalint88
addikt
válasz
Ádám16 #224662 üzenetére
CLS es 6er mas kategoria. Nem beszellek le, csak az nem 1M/ev, hanem /negyedev-felev
de ha a full montyra mesz, akkor csapassad!!!
A5 Sportback 2.0tfsi jo lesz es ha lesz asszony-gyerek, akkor se kell eladni. Giulia , 4er GC szinten. Mindegyiket benzinnel. A dizelt engedd el. Nem is passzol hozza es nem is erdemben megbizhatobb vagy fogyaszt kevesebbet, mint a benzines. Varosban mas a szitu, de szerencsere nem ott nyektetned. Mindkettobol osszkerekest vennek (Ausztriaba foleg), panormatetovel akar a Z4-et is bealdoznam.
Arteon is jo auto, de a keresztmotoros-elsokerekes platform es a VW jelveny is alacsonyabb szint, mint a fenti modellek - ettol meg egy nagyon kellemes auto, csak ne egy hosszmotorosbol ulj at bele, mert akkor kicsit szomoru leszel -
rbalint88
addikt
válasz
pweisz #224567 üzenetére
Alfa 156 utan lett Audi A4-em, kb azonos liga. A bonyolult, “igenyes” megoldasok karbantartasa egyik markanal sem olcso
Minel ujabb, minel nagyobb kategoria, minel sportosabb, annal magasabb a szorzo
Ma lattam egy patent 164 V6-ot, megdobogtatta a szivemet, deaz asszony kirak, mint macskat szarni, ha meg valami oreg vackot hazaviszeknincs hol tarolni meg egy hobbiautot. -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224559 üzenetére
A Golfban az ulesfutest lehet utolag aktivalni, a kormanyfutest nem. Lehet a Leonnal is van ez a lehetoseg, az infotainment reszen irta a felszereltsegeknel.
Szvsz a kormanyfutes az egyik legjobb extra, en ki nem hagynam - asszony autojaban csak ulesfutes van (nem is volt elerheto a kormanyfutes hozza), irigykedik is a hidegebb napokon ram -
rbalint88
addikt
válasz
Veron #224544 üzenetére
Attol fugg, mekkora pityputy miatt fujtak. Ha eltunt a szelvedoig az auto, az baj, ha csak csavaros elemeket javitottak es a vaz vonalban maradt, akkor nem.
Amugy B autonak nem lenne jo valami kicsi elektromos? Gondolom ennel kevesbe szempont, hogy messzire tudjon menni es mivel felmerult a phev, ezert gyanitom a toltes is megoldott.
-
rbalint88
addikt
válasz
Veron #224541 üzenetére
Megis ket auto lesz inkabb es a meglevo Corolla melle jon B verda? Szerintem jo valasztas egy ilyen Corsa, nem egy ordoglakat. A konkret darabnal a kepeken olyan, mintha az egesz eleje fujva lett volna.
f4lcon: a Cosmo valoban jo, kar, hogy a linkelt valojaban nem az. Azokban alap a felbor ules, ebben az Essentia/Enjoy ulese van.
-
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224524 üzenetére
1.4t-gdi-rol nem hallok/tapasztalok horror sztorikat, nalunk a cegben van jopar i30 es nincs veluk gond. Az 1.7dize tucsonokban is csak a DCT valto esik szet rendszeresen, az nem egy jol sikerult fejlesztese a Hyundai/Kia csoportnak.
Szvsz a VAG termekek egy fel-egy polccal magasabb minoseguek osszessegeben, mint a Hyundai/Kia, de foleg Kia-t siman vennek magamnak - leszamitva a DCT-t, mert napi hasznalosnak mar nem szivesen ulnek vissza kezivaltosba. -
rbalint88
addikt
válasz
zolnagy #224522 üzenetére
A konszern sorbol miert maradt ki az Octavia? Kb abbol van a legnagyobb valasztek. En egyebkent Golfot vagy Octaviat vennek, a Leon szvsz FR vagy Cupra szinten tud tobbet adni a konszerntarsaknal, a mezitlabas/polgari valtozatok kevesbe allnak jol neki, de ha eppen abbol van jo vetel, nem kell eldobni.
Ceed se rossz, de szvsz kombiban csunya, a proceed kinezete meg nyilvan be van arazva -
rbalint88
addikt
válasz
szotyika77 #224482 üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy az a 2x20km+bolcsi milyen utvonalon jon ossze. Orszaguton egy benzines is tud jol fogyasztani, BP atszelesben viszont a hibrid lesz a tuti. 5M es 5-7 eves auto nagyon megszuri a kinalatot, vagy a korbol kell engedni vagy emelni a keretet, hogy igazan jot vehess - vagy el kell fogadni a sok km-t.
-
rbalint88
addikt
válasz
Vismajor01 #224480 üzenetére
Facelfit elottit nem erdemes venni. Kicsi akku, -20le, regi belso, regi kulso, ehhez kepest nem sokkal olcsobb, mint a fl utani. Multkor volt fent egy 4,3-ert, az el is ment gyorsan, van 5 alatt most is, de azok sokkal kopaszabbak, 5-ert mar van tobb aid-s, keylesses is.
-
rbalint88
addikt
válasz
SPeti1984 #224475 üzenetére
Ezek kozul en a leont vennem. i30-am van cegesnek, nem rossz, de sajat penzbol mast vennek. Suzukiban egy kombihoz kepest kevesebb a csomagter, a Ssangyongrol meg mindenhonnan azt hallani nagyon sokat fogyaszt, azon tul sok rosszat en nem hallottam rola.
olajbogyo: fent linkelt karnal a felnit is csereltettek 216ezerert, pedig csak a szelet kellett volna megesztergalni, hibatlan volt…
Vismaior: nem tudsz kiizzadni melle meg egy misit? 2017+ facelift eGolfok full felszereltseggel vannak mar 5-ert, nagyon mas vilag egy 1.gen Leafhez kepest. De eUpot is elobb vennek, mint elso Leafet -
-
rbalint88
addikt
válasz
Bdanyy #224471 üzenetére
Tudom, tobbek kozott ezert nem lett i3-unk
meg a hatso ajto miatt, az ket kisgyerekkel kevesbe praktikus.
Eleve nekunk masodik auto kellett, helyi csapasmero, ugyhogy a 200-250km felett +/-20-30km hatotav, valamint a gyorstoltesi sebesseg nem volt dealbreaker, ellenben a beltere sokkal jobb minosegu a Golfnak, mint a Leafnek vagy Hyundaioknak, amik meg jobb villanyautok. Kia Nirobol meg csak fapad fert volna bele meg dragabban, igy azt elengedtuk es lett a Golf. Igy ket es fel ev, 10e km tavlatabol nem bantuk meg. -
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #224464 üzenetére
Ez a ceges autom, igy az eves casco dijat nem tudom.
A sajat eGolfon a villanyossag miatt dupla annyi a casco, mint egy benzinesre lenne (200k vs 100k), de az elso 20centin tobb millios kart ossze lehet hozni - led fenyszorok, elso lokos 6 radarral, rafutasfigyelmezteto-tavtarto tempomat radarja, hutok, hoszivattyu, stb…
Es ehhez eleg egy kis figyelmetlenseg vagy valami buntetofekezo okos, szoval ja, inkabb legyen casconk -
rbalint88
addikt
válasz
tibbike01 #224455 üzenetére
Ez egy egymillios kar volt cascora. A legszebb az egeszben, hogy ezt ugy sikerult, hogy a kedves idegbeteg polgartars ramhuzogatta az autojat, aztan nem ismerte el a felelosseget, mindenki viselte a sajat karat. Ez igy egy 100e Ft-os onresz, amugy meg csengethettem volna ki zsebbol gazdasagos javitas eseten is 300-400ezret, gyari technologias javitas eseten joarasitva 6-700ezret es ez egy sima kompakt auto, amin nem serult semmi “draga” elem (led fenyszoro, csodaradar, stb). Szoval ja, lehet draga a casco, de meg mindig olcsobb, mint sajat zsebre lefruttizni az autot…
-
rbalint88
addikt
válasz
Bdanyy #224373 üzenetére
Kisebb akkus eGolf helyett inkabb eUpot, viccen kivul. Plusz 5M-ert van mar fl eGolf, nem annyival olcsobb a kisakkus, mint amennyivel rosszabb villanyauto, de a facelift aldasos hatasa sem elhanyagolhato (jo led fenyszoro, modernebb infotainment, aid, talan tobb vezetessegito (savtarto, holtterfigyelo))
-
rbalint88
addikt
válasz
Vismajor01 #224356 üzenetére
Szomszed csajszinak van A250e mekafull, hat a minosegi belter sztem nem ezt jelenti
-
rbalint88
addikt
válasz
lockdown90 #224344 üzenetére
Igen, az se egy problemas motor. A dct valtot viszont keruld!
-
rbalint88
addikt
válasz
scott_free #224341 üzenetére
1.: egyertelmuen a dizel, az egy nagyon jol sikerult motor, nagyon sokat kibir.
2.: mindketto batran veheto, egy viszonylag draga vezerlescserere keszulj (lancos, okoskerekes), ha mar ott jarsz, csinaltasd meg a diozast a koksz miatt. A koksz minden kozvetlen befencskendezeses autot erint, nem tsi sajatossag. Golfon amugy elso sarvedok kornyeke szeret rozsdasodni -
rbalint88
addikt
válasz
den89 #224316 üzenetére
Van ceed kombi is, van meganebol is phev, valamint a leon is elerheto akar kombikent is, valamint 5ajtosban, ahogy a golf8 is. Ezekbol mind van valasztek 10misiig, de sztem a Passat GTE a legjobb vetel, abban meg a regi, valoban mukodo infotainment van, az ujabb szeriaval (Leon, Golf8, Octavia4) nem biztos, hogy szeretnek kiserletezni, a Superb meg dragabb, mint a Passat.
-
rbalint88
addikt
válasz
scott_free #224231 üzenetére
Veheto, de en inkabb VAG-ot vennek (Octavia, Leon, Golf, Polo). Minosegibbnek erzodik az egesz, alacsonyabb a fogyasztas, jobban megy adottteljesitmennyel, tobb a hozzaerto szerelo,
Hyundai/Kia: gdi motoroknal ateghet a dugattyu , a lanc mindegyiken problemas lehet, dct valtot keruld. -
rbalint88
addikt
válasz
V.Stryker #224163 üzenetére
115 lovas elvileg mar ismet jo, a 110 lovas problemasabb.
Kettostomegu van a 115 lovason, de talan a turbogeometria mar nem lemezlapatos (elhajlik, letorik) es emlekeim szerint a befecskendezok tomitogyuruje volt problemas a 110-esen, amitol gazolajban uszott a motor teteje. Ja meg az EGR, ami legalabb fantasztikusan szarul szerelheto -
rbalint88
addikt
válasz
H A M M E R #224126 üzenetére
Ja, ceges vasarlasra. De meg kell probalni, hatha maganveglenynek is odaadjak annyiert
-
rbalint88
addikt
válasz
Mike81 #224095 üzenetére
Alis wireless carplay adaptert egyszer kellett csak csatlakoztatni, ugye az emulalja a telefont az auto fele es a telefonod csatlakozik ahhoz. Neku k ha nincs ott a telefon, akkor csak egy fekete kepernyot mutat valami generic szoveggel a kozepen. Amit venni akarsz, az meg elvileg profibb cucc
-
rbalint88
addikt
válasz
szabonagyur #223953 üzenetére
Szomoruan hallom
[link] vajon ezt le lehetne tornazni 12-re? -
rbalint88
addikt
válasz
lockdown90 #223950 üzenetére
[link] keyless meg lehetne, de azon kivul elegge rendben van es marad meg egy milla a valtora is a hasznaltra megadott 10M-s keretbol.
[link] 11M, fel eves auto, maxifull.
[link] 12M, zsiruj fullos.Tom1939: tevedhet a gyari oldal is, el kell menni kiprobalni.
De nem promozom a tipust, vegul mi is eGolfot vettunk uj alap T-Cross helyett
-
rbalint88
addikt
válasz
Tom1939 #223947 üzenetére
T-Crossban csak szaraz dsg van, ugyhogy ha automata kell, akkor ezt el kell fogadni. En annyira nem felnek tole.
1.0tsi-t jobban kell terhelni, siman tobbet tud fogyasztani es a 3 hengeres jaraskultura is nyilvan elmarad az 1.5tsi-etol. Meg azzal mar van tarcsi is, lehet buntetni vele a belsobenszabonagyur: 188cm vagyok, jobban elfertem a T-Crossban a ram beallitott elso ules mogott, mint az i30-ban vagy a corollaban, Vitaraban. Csomatarto is eleg nagy benne sztem.
-
rbalint88
addikt
válasz
Veron #223942 üzenetére
Golf/Leon vonalon en a hatchbacket javasoltam, nem a kombit, pont azert mert a kombik meg a Corollanal is nagyobbak
Szvsz ha tudod tolteni, akkor a phev megeri a varosi villanyos hasznalat es a megbizhatobb olajos dsg miatt, meg szerencsere viszonylag keves a fapados hibrid beloluk.
Egyebkent VW T-Cross baromi tagas, ahhoz kepest kivulrol eleg pici. A kivitele egyszerubb, mert belepo modell, de egy ranezest meger. Szigoruan 1.5tsi-vel! -
rbalint88
addikt
[link] ez miert ilyen olcso? Oke, sok a meter, de nem sokkal kevesebb km-es, elozo gen Leonok es Octaviak millaval dragabb vannak fent…
Ha a szakmai zsuri nem talal semmi elrettentot, akkor akar tKb.-nek is megfontolando lehet -
rbalint88
addikt
válasz
Veron #223922 üzenetére
A hibrid Corolla TS a nyilvanvalo megoldas, csoporton belul Lexus NX-et tennem meg oda, ami suv es hely is van benne. Corolla Cross es Yaris Cross pici.
Arkana egy draga, felfujt Clio, meg eleve ez a wishes X6 forma nekem no go, szvsz kulturember nem vesz ilyet
Capturt mindenhol dicserik, nekem gyanus, hogy kicsi lenne, de ra kell nezni, plusz a hibridje nem egy villam. Ugyanezzel a hajtaslanccal raneznek az uj Dusterre is mar csak kivancsisagbol, 11M a teteje hibriddel.
Qashqai most altalanos jollyjoker, de a rendes hibrid (epower) azert 12 felett van boven.
Golf es Leon kombi szerintem hosszabb a Corollanal, de ha van toltesi lehetoseg, akkor bedobnam a phev hatchback verziokat egy (akar berelt) tetoboxszal. Napi elethez kellemesen eleg a csomagtartoja azoknak is, nalunk felesegautonak egy eGolf van, aminek papiron kisebb a csomagtartoja ezekenel es boven elegendo - igaz meg korabban megtanultunk helytakarekosan pakolni es nem szempont a felfujt unikornisos uszogumi szallitasa
Tiguanbol is van phev kivitel, de az dragabb es a kialakitas miatt nagyobbnak erzodik a forgalomban, ezt erdemes leprobalni, ha suv iranyba akartok elmenni.
Atecabol ki lehet fogni jo veteleket, Karoq sztem aranyaiban dragabb a hasznalt piacon. 1.5tsi dsg is mar egesz jol mozgatja, a valtotol en nem felnek, csak felreraknek ra egy misit, ha megis kell. -
rbalint88
addikt
válasz
scott_free #223862 üzenetére
Miniy Countryman mar a 2.gen Mini, ugyhogy abban Prince motorok vannak, inkabb dizelt vennek belole
Egyebkent olyan, mintha BMW-d lenne - tartos, megbizhato vonalon nem ez jutna eszembe elsokent -
rbalint88
addikt
válasz
johnny82 #223641 üzenetére
Kevesbe kockazatkerulo valasztasnak meg lehet nezni ezeket is: [link] , [link]
billyjoe: jol felszerelt az a Touran, a dsg nem eletbiztositas, de cserebe egy minosegi belteru auto van alattad. A valtot leszamitva nem egy nyugos konstrukcio, a valtora felre kell rakni egy misit es nem meglepodni, amikor eljon a felujitas ideje.
-
rbalint88
addikt
válasz
f4lcon #223608 üzenetére
Egyik forumtars is ugy jart, hogy vett egy ilyet, elkezdte enni az olajat, kuka lett a blokk, mert nem ujithato fel, illetve csak ketes eredmennyel, ezert nem szeretik elvallalni sem. Akkor targyaltuk, hogy ez egy ismert hiba. De ennek mar jopar eve, nem kaptalan az en agyam sem
A 125 lovas, focus3-ban levo elvileg mar problemamentes. -
rbalint88
addikt
válasz
adrian14 #223555 üzenetére
Dizel nagykombi - Passat, Superb, Mondeo.
Priusban az a “szemetseg”, hogy kulmeretehez kepest tagas, nem romlik el es nem eszik sokat, ezen elonyok megtartasat viszont csak ritkan lehet megtartani a cserenel. Ha a rovid, varosi utak is 30km-esek, akkor siman mehet a dizel. -
rbalint88
addikt
válasz
Dooonfrigo #223511 üzenetére
A nyilvanvalo valasztas Corolla kombi miert maradt ki a listabol? Ugyanott Suzuki Swace is jelentkezik, a badge engineering egyik remekmuve
Ajanlom meg: Ford Mondeo es Kuga hybridet (Toyota rendszeru hibridek), VW Golf es Passat GTE verziojat, Skoda Octavia, Superb, Seat es Cupra Leon phev verziojat.
Vagy ha mindenkepp japan, akkor be-be szokott esni 8M kornyekere az aktualis Toyota Rav4-bol hybrid is, ha nem felsz a sok km-tol. Esetleg ha ki tudod tolni a keretet 9M-ig, ott mar valasztek is van belole. -
rbalint88
addikt
válasz
szőröscica #223452 üzenetére
Szinte kedvet kaptam hozza
Vicc egyebkent, hogy 7+ eves fapados autokat adnak ennyiert.
Vitara detto, vannak olyan szerencsevadaszok, akik az 1.6 idegest 6 millaert probaljak meg eladni. Mondjuk nem ok a hulyek, hanem aki annyiert megveszi -
rbalint88
addikt
válasz
konci79 #223443 üzenetére
A turbot azert nem vetnem el, mert kizarod vele a valasztek nagyjat es alapvetoen nem a turbo a problemas alkatresz. Tulmisztifikalt dolog, amivel lehet riogatni, aztan a legtobb auton elmegy minden gond nelkul 10-20 evet es a benzineseken jellemzoen egy szogegyszeru szerkezet.
Nyilvan ami nincs benne, az nem tud elromlani, de ha 4M-ert nem 10+ eves autot akarsz venni (rozsda szempontjabol a minel fiatalabb lenne udvos), akkor bizony szamolni kell azzal, hogy a szivo valasztek marginalis. Fiatal autobol olcson pedig abbol lesz valasztek, ami vagy eleve olcso autonak keszult (Dacia, Fiat Tipo) rossz hiru (Puretech, Ecoboost) vagy nagyon sok van belole (Puretech, Ecoboost, Renault tce), tehat a potencialis ceges autok jonnek szoba.A hsz masodik reszevel egyetertek, sajnos a felporgetett fejlesztes es az egyre szigorodo emisszios normak es egyeb elvarasok miatt sokszor beta allapotban kerulnek az utcara bizonyos tipusok es megoldasok. Azzal tudsz magadon segiteni, hogy valami szeria vegi, kiforrottabb tipust keresel, na ezt nyilvan be is arazza a piac sokszor.
Itt is igaz, hogy nincs ingyenebed, valahol ki fogod fizetni azt a penzt mindenkepp, vagy a vetelarban vagy a szerelonel.A Bogarat sajnalom, remelem jo helye lesz majd
-
rbalint88
addikt
válasz
konci79 #223437 üzenetére
Koreai autokon a fenyezes gyenge, hosszu tavon biztos lesz legalabb feluleti rozsda. Volt kollegamnak az 1.gen i30 a hatso ajtok felso elen kezdett rohadni (tipushiba), pedig garazsos auto volt. Mivel vegig markaszervizbe hordta, vegul kicsereltek neki gariban.
En nem felnek a turbotol, 1.4t Opel vagy 1.4tsi VW csoportos autot keresnek.
Esetleg ha kapsz mar lancost puretechbol vagy ecoboostbol, azt talan mar be lehet vallalni.
Renault 1.6sce es 1.3tce is jo motor, igy akar a Daciak is szoba johetnek. -
rbalint88
addikt
válasz
F-ECT$ #223377 üzenetére
Azert egy elpusztult akku miatt nem kell rogton autot cserelni
Ha mindenkepp suv, akkor reszemrol Kodiaq, Tiguan, Tarraco tsivel, Rav4 hybrid, villanybol pedig par Enyaq 60 belefer 11misibe, 10-be csak egy 50-es, azt ne vegyel.
Egyebkent ha az emeletes eletet el tudjatok engedni, akkor Passat GTE kombi -
rbalint88
addikt
válasz
GIJoe #223130 üzenetére
Hazabeszelek, eGolf. 5-6M kozott mennek a faceliftesbol szepek, a fb csoportba erdemes belepni, sokkal jobb arak vannak ott, mint hahun. Hyundai a ceges autom, igaz benzines, de a belteri minoseg valoszinu nem jobb az elektromosban sem
szomszedban van gen2 Kona, Leaf utan, nem annyira szeretik. Kicsi es muanyag
-
rbalint88
addikt
válasz
user2 #223107 üzenetére
A konkret 2.0tsi Octaviaknal maradva, 1-2millioval dragabbak a maganszemelyes vagy legalabbis nem kolcsonzos autok, abbol egesz sok dolgot rendbe lehet rakatni, ha kell
Egyebkent a sok elektronika miatt valamennyire “hulyebiztosabbak” ezek az autok, mint a regiek, elobb letilt vagy korlatoz, ha abuzust erez.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen autót vegyek?
- Need for Speed: Rivals
- Battlefield 1
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Milyen légkondit a lakásba?
- EAFC 25
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Eladó bontatlan LTT Noctua barna csavarhúzó
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3058
- LG 27GR95QE - 27" OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Nvidia Quadro M2000/ M4000/ P2000/ P2200/ P4000/ P5000/ RTX 4000/ RTX A2000
- Apple iPhone 14 Pro Max (USA Model) / 256GB / Gyári függeteln / (CSAK E-SIM) / 12 Hó garancia
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest