- MIUI / HyperOS topik
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Mobil flották
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Egy titkos - eSIM-es - favorit, Moto G34 5G ( ~ 100 EUR)
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
Új hozzászólás Aktív témák
-
philoxenia
MODERÁTOR
Egy csöves rádióból buherált erősítő, egy 486-os tápjáról hajtva, rákötve egy blue-ray lejátszó. A bemenet és a kimenet szint és impedanciakülönbségei egy kókányolt nyákkal áthidalva. Nagyjából így néz ki a modernizáció a vasútnál.
Nincsenek komplett rendszerek megvásárolva, az egyik állomáson még Siemens Halske itt is a biztosítóberendezés, a másikon már elektronikus, számítógéppel vezérelt, a két berendezés együttműködése nem mindig problémamentes. Ráadásul az elektronikus biztosítóberendezések sem ugyanazok mindenütt.
Minden berendezés annyira biztonságos, amennyire a hibái megfelelően kivédettek . A "százéves szemafor" analóg rendszer, a "pláne vasutas-átlag" pedig aránylag hosszú ideig képzett, /bár manapság már itt is csökkent az idő/ régebben évente, most már csak kétévente újra vizsgázik.
Az elektronikus biztber viszont produkált már furcsa dolgokat. Például nem tudom, mennyire ismered a régebbi berendezések logikáját, felépítését, de ott kizárták a szabad fény megjelenését a jelzőn, ha vonat volt a fedezendő térközben, foglaltnak jelezhetett tévesen egy térközt, szabadnak nem. Az újnál már hallottam róla, hogy előfordult. De várjuk meg, mit hoz majd a vizsgálat a monori baleset ügyében.
mod:
Hőmérséklet és hibatűrés szempontjából nem billen a mérleg a számítógép felé egyébként, klíma kell a működtetéséhez, a klíma elromlása esetén már bizonytalanná válhat gondolom . A terhelésre reagálás nem tudom, hogy néz ki profi rendszeren, de például a PH! szervere mostanában sokat hibázik, oldalak jelennek meg nálam időnként furcsa kinézetben, nem válaszol, stb. A régi berendezések súlyos és kopásálló elemi lassan kopnak, míg az elektronika gyorsan ki tud olvadni, ha baj van, ennek a kivédése redundáns elemekkel lehetséges csak, de ez nemcsak hardver, hanem szoftverkérdés is, mikor lépjen közbe a másik, mikor van már instabil működés. A berendezéseket építők nem ismerik a vasúti előírásokat általában, a kezelők , azok a bizonyos átlag-vasutasok, a számítógép működését nem tudják mindig megfelelően értékelni , mivel a vasútnál a 486/25Mhz még működő elem az OS/2 alatt, ez a legtöbb helyen "a" számítógép, otthon viszont másféle gépe van, ha van, nincs szokva "life-critical" rendszerekhez, ráadásul az új berendezéseknél a beavatkozás is sokszor csak az imádkozásra terjedhet ki, mert a vonat és a rá vonatkozó jelző fizikailag mondjuk 20 km-re van egy másik állomáson. Ha nem megfelelő a jelzés nincs ott ember, aki beavatkozzon. Komplett rendszerekben ez sokféle módon kivédhető, de itt a következő állomás már esetleg teljesen más rendszeren dolgozik, nem is látja, mi történik a szomszédban. Persze ez már messze van az eredeti témától, de azért a vasút bonyolultabb mint kívülről gondolják sokan......[ Szerkesztve ]
Menczer érvelési stílusához nekem is jogom van...
Új hozzászólás Aktív témák
- MIUI / HyperOS topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Nyaralás topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Milyen monitort vegyek?
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Sorozatok
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- További aktív témák...
- Akció! Dell E5440 laptop (14/i5-G4/4GB/256SSD) - 1 év garancia, 27 % számla
- Dell Precision M4500
- Mint az új! Steam Deck 1TB SSD + 64GB SSD + műanyag tok + hordozó tok + üvegfólia + Windows 11 Pro
- Samsung 50" 4K Crystal UHD WIFI TV UE50AU8002
- Akció! Dell Latitude E5540 laptop (15,6FHD/I5-G4/4GB/128SSD) - 1 év garancia, 27 % számla