- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Yettel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Milyen okostelefont vegyek?
- Új Trónok Harca telefon érkezik
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Snoop-y
veterán
-
Rivaul
addikt
válasz
DeFranco #6767 üzenetére
Igen ezért mondtam hogy a fűtést jobb ilyenkor figyelni. Keményen megszivatott akkor
megúszta anélkül hogy megfőtt volna?
Nekem egy 1.1 suzi engedte el a 6-os úton az olajat. Szintén 100 körül (gyorshajtás tom) lementem még Halásztelekre por száraz blokkal... Mikor megálltam akkor tűnt fel hogy furcsa a hangja. Felnyitottam és láttam a blokk alját
Gyorsan szereztem olajat amit beletöltöttem... Hiba volt. Szétnyomta a blokkba s elködösítettem egy komplett utcát. Első gép volt mentségemre szóljon de bontás lett belőle...
-
raczger
őstag
válasz
DeFranco #6456 üzenetére
Egy csoportban 9-en voltunk (egy csoporthoz tartozott egy instruktor, rádiót kaptunk, azon keresztül beszélt), egy időben összesen 4 csoport volt (4 modul, azaz helyszín volt a pályán).
Első gyakorlat egy műgyantás (természetesen vízzel fellocsolva) félkörön volt, ott először 30km/h-val kellett menni. Ezután Lassan rámenni és padlógázt nyomni, egészen míg leestél erről a felületről, hogy lásd, mi történik akkor, harmadszorra pedig minél gyorsabban, kb a határon kellett végigmenni.
Ezután 4-5 körös akadálykerülés volt ugyanezen, 3 ponton voltak beépítve vízfalak, az instruktor nyomogatta random, ha teljes fal volt megállni, ha volt hely (ha csak egyik fele ment) akkor kikerülni.Második gyakorlat volt a rántópadnál, először 50 km/h-ról kellett vész fékezni vizes műgyantán (ekkor nem volt rántópad), majd utána rántópados gyakorlat (ez nekünk sajnos csak egyszer volt, mások többször is mentek rajta, lehet, hogy mi elcsúsztunk valamelyik gyakorlaton).
Harmadik már száraz aszfalton volt, két vészfékezés (30km/h, 60km/h), illetve kétszer szlalom (30km/h, és talán 45km/h).
Negyedik pedig a hegyi vezetést szimulálta, egy műgyantás pálya, lejtő, majd egy 180 fokos jobbkanyar és emelkedő. Először 35km/h-val kellett teljesíteni, ez az a sebesség, amivel még biztonságosan el lehet itt fordulni, utána 45km/h, instruktor szerint ennyivel már leesel a pályáról, többieknél így is volt, viszont nekem sikerült 50km/h-val teljesítenem (véletlen ennyire gyorsítottam fel, belefékezni nem akartam), de mondta is, hogy ez már nagyon a határon volt, gumik is nyikorogtak
Végül pedig ugyanitt voltak szintén beépítve vízfalak, azt kellett kikerülni (vagy megállni).
Ennyi volt, kicsivel több, mint 2 órába tellett ennyi feladat. Nem nagyképűségből mondom, hanem látottak alapján, friss jogsi ellenére a jobbakhoz tartoztam (a sok szimulátorozás biztos segített), ugye a mi csoportunkban 9-en voltak és a rántópadot egyedül nekem sikerült abszolválnom. Pedig volt ott egy idősebb ember, focus st-vel, aki korábban már volt ilyen vezetéstechnikai tréningen, neki sem jött össze.
(A bátyám is volt, neki is sikerült megcsinálnia a rántópadot, pedig nyári gumival jött, de az is a legrosszabb fajtából van.)Nem kell félni, el kell menni, potom pénzért tanulhatsz még, megismerheted az autód viselkedését határhelyzetekben.
-
nepszter1
addikt
válasz
DeFranco #5889 üzenetére
Megmondta őszintén a srác hogy neki nem kell az autó így a javítást kifizeti azt mondta de se számla semmi nem lesz róla közös megegyezés mert még drágább lesz . Ezért nem vittük vissza meg nagyon komoly herce hurca lenne meg jogi perre is lehetne menni de az annyiba kerülne mint az autó.
De ha nem fizet mondjuk neki jogi perre visszük az ügyet.
-
Rivaul
addikt
válasz
DeFranco #5880 üzenetére
Sztem rossz a nyelvtani felépítésünk. Nekem jobban tetszik nagy betűvel
Nem Magyarságra hivatkozva mert azzal nem vagyok se túl elégedett se büszke. nagy családdal meg igen is sokat számít a gumi ha egyet értesz ha nem. Más dolog hogy én sem értek vele egyet de ez van. Részemről inkább abbahagyom a gumi kérdést
-
Rivaul
addikt
válasz
DeFranco #5876 üzenetére
Igen írtam is módosítva hogy most barum van a kocsin nyáriba ami teljesen jó is. A debica a kispénzű városi kocsikázásra megfelelő. Azért azt nézd hogy mennyit adnak el belőle és mennyi darabra értendő ez az arány. Nagyságrendekkel több megy el belőle mint a drágábból. Ez olyan mint az autóbaleset és a repülőbalesetek visszajelzései. Én pl már 2 garnitúra debi-t koptattam el kis autón de soha nem volt velük bajom. az időtállóságával valóban egyetértek. De van hogy 3 évente van csak 4x8 ezred mint 8 évente 4x25. Persze a rábeszéléstől messze állok csak bevállaltam a sötét oldalt
-
Rivaul
addikt
válasz
DeFranco #5774 üzenetére
Nekem most csak riasztó van a kocsiban meg egy drága fúrás stb biztos Titánium váltózár. Egy szenzoros indításgátlót akarok még beletenni. Tudom hogy mindent el lehet vinni de szeretném megnehezíteni a dolgukat. Szerencsére az ablakom alatt állok tőlem 2 méterre olyan helyen hogy nem hozzáférhető vontatáshoz, így ha sokat szórakoznak azt észreveszem remélem.
-
MasterMark
titán
válasz
DeFranco #5770 üzenetére
Kb. 25 másodperc alatt kinyitotta. Felül az ajtót elfeszítette, kiékelte, kis fém pálcával benyúlt aminek hurok volt a végén és felpattintotta.
Ha lett volna hozzá eszközöm, akár én is meg tudtam volna csinálni, csak hát ugye nem volt.
Mégegyszer köszi mindenkinek a segítséget.
-
neduddki
nagyúr
válasz
DeFranco #5465 üzenetére
HI!
most mi t csinajjak ha olvasnyui ser tucc? csak nem tanyithaykl meg reaja:- )
"9. Az akkumulátor töltése - Legfontosabb, hogy ne felejtse el az akkumulátorból kivett energiát mielőbb vissza is tölteni. Ha nem így tesz, akkor az elszulfátosodás beindul, amely a kapacitás és élettartam csökkenéséhez vezet. A gépjárművek generátora egyben akkumulátortöltő is és általában jól végzi a feladatát egészen addig, amíg az akkumulátort nem sütjük ki túlságosan. A generátor a mélykisütött akkumulátort rendszerint túltölti, ami megint csak nem tesz jót az akkunak. Általában egy mélykisütött indítóakkumulátort kb. tízszer tud a generátor újratölteni. Az akkumulátorok szeretik, ha megfelelő karakterisztika szerint töltik fel őket, különösen mélykisütött állapotukból. Ezt az optimális töltési karakterisztikát 3 lépcsős töltési karakterisztikának nevezzük. Ezt a karakterisztikát csak speciális processzorvezérelt akkumulátortöltők képesek nyújtani, ilyen töltőket egyáltalán nem vagy csak ritkán látni a barkácsáruházak polcain. Az első lépcső a teljes töltés (bulk charging), ahol az akkumulátor a kapacitásának kb. 80%-át visszanyeri a töltő maximális áramú és feszültségű töltése mellett. Amikor az akkumulátor feszültsége eléri a 14,4V-ot, elkezdődik a második lépcső, a kímélő töltés (absorption charge). Ilyenkor a töltőfeszültség állandó 14,4V-os értéken marad és a töltőáram folyamatosan csökken egészen addig, amíg az akkumulátor töltöttsége el nem éri a 98% körüli értéket. Itt elkezdődik a harmadik lépcső, a csepptöltés (float charging), amely kb. 13,4V-os töltőfeszültséggel és alacsony (többnyire 1 amper körüli) töltőárammal kímélve tölti az akkumulátort. Ezzel az utolsó lépcsővel az akkumulátor töltöttsége eléri vagy megközelíti a 100%-os értéket. A csepptöltés ideje alatt az akkumulátor nem melegszik és a töltöttségi szintje közel 100%-os marad hosszú idejű pihenés alatt is. Megjegyezzük, hogy bizonyos zselés vagy AGM akkumulátorok speciális töltési karakterisztikát igényelnek." bofudv
neduddki
mod: [rvilike]: eze van nakme 5 9es rendelkezesrealalsu otom, neked, meg... ehh de hiszen tugyujk:- )))
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5412 üzenetére
Kíváncsi leszek erre...vagyis a parkolásra. Azért remélem kanyarodásnál nem lesz gond, nem lenne jó egy körforgóban lefulladni pl.
Persze amint lehet beszerzek egyet, de egyelőre meguntam, hogy minden megtett km után ellenőrizzem, hogy ugyan van e olaj még a tartályban.
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #5418 üzenetére
re:szerk: bug? bug. van? van. fókánál? fókánál. problem?
Ne is mondd, épp vadászom az istenverte fos bowdenes gecihez (váltó .. ) a műanyag szarokat, amik szétkoptak, hogy cseréljem ... persze naná hogy ami váltó oldalon van, az nem is kapható, amcsi fórumon van egy srác akinek van hozzá cucca, onnan próbálok szerezni
Meg egy poliuretán váltótartót is szerválok most már, meglátjuk az mit dob, a gyári bak az botrányos ... mondjuk van amiken ezek se javítanak, mert egy FOS ez a getrag úgy ahogy van ...
-
-v-
addikt
válasz
DeFranco #5414 üzenetére
Fókánál van ilyen bug
Amúgy nem minden motornál ... a 2 literes benzines azért is a legjobb választás motorban focus 1-hez, mert egyik ilyen faszság se érinti, plusz a jó féle mtx75-ös váltó van rajta... csak sajnos ritka eléggé.
(#5418) DeFranco: ok tudom, csak úgy mondom...
-
válasz
DeFranco #5416 üzenetére
Nem csak ez okozza, van ott egy másik, kevésbé ismert bug...
Jól elrejtették a gecc-be.
Ez a cső ott 3 darabból van összedugva, a melegtől elöregszik és lyukasra szívja. Ahol sziszegő hangot ad a motor alapjáraton, ott ez cserés. Nem sok 1.6 ford jár hozzám, de ez mindegyiken lyukas volt.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5341 üzenetére
Nekem mondod?
Látszott szegény szerelőmön, hogy picit rosszul érezte magát. Meg is jegyezte, hogy olyannal találkozott már 20 év alatt, hogy a motorolajnál lévő nyomásérzékelő gomba elszarta magát, de szervó-olajnál lévővel még nem. Ez neki is új volt. Ettől persze semmit sem csökkent a hozzáértése a szemembe, hisz 6 év alatt ez volt az első kis hiba tőle(akinek a faluban Ford-ja van az hozzá jár, gondolom ez se véletlen).
Rivaul: Asszem felhúztam volna magam, ha megveszem, vagy még drágábban felújíttatom, aztán megmarad a hiba.
-
válasz
DeFranco #5294 üzenetére
A külön vásárolt zárban más a betét. Aki vesz egy másik zárat, az kell, hogy kapjon kulcsot is hozzá, semmi köze a kódoláshoz. Az elektromos része működni fog, távirányítóval lehet majd nyitni-zárni a régi kulccsal is, ha rendesen működik a központi zár, de ha mechanikusan szeretné kinyitni, kelleni fog a másik kulcs.
Csillagászati összegért gyárt a ford VIN kód szerint betétet a kulcshoz, de ennyiért már főalkatrészeket is lehet venni.
-
válasz
DeFranco #5246 üzenetére
motortérből kérnék 1 felvételt, nem az utastérből 5 tömítésen keresztül.
Nappal, járó motornál a szíjaktól közelit távolabbit.
Lehet csapágy, lehet szíj, nem változik a hang, ha kinyomod a kuplungot? Lehet feszítő görgő, vagy generátor csapágy, minden esetre az utastérből a felvételt nem tudjuk ponttal értékelni.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5155 üzenetére
Ő ezt mondta, mivel laikus vagyok, így hiszek neki, nem értek az autószereléshez. Ha lenne több olyan ismerősöm, aki autóvillamosságis, akkor levalidálnám, így most egyelőre ráhagyom. Hétvégén azért rá fogok mérni még egyszer az idle értékre, de szerintem nekem a rövid távok miatt ilyen kicsi. Ma pl. voltam Szolnokon(140km oda vissza), gond nem volt, pöcröf indulás, csak ugye az a fránya alapjárat. Most már megpróbálom a telet végighúzni, tavasszal úgyis megyek a szerelőmhöz, akivel cakk-pakk átnézetem az autót, úgyse volt hozzányúlva kicsivel több mint 2 éve, ami azért nagy szó egy 15 éves autótól.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5153 üzenetére
Egyelőre semmi extra...beszéltem egy autovillamosságis ismerősömmel(szerencsémre ő is ford szervízben dolgozik), otthon ő is rámért, és minden érték jó. Az akksinak nincs semmi baja, szal egyelőre tanácstalanok vagyunk, miért indult nehezen. Lehet mégis csak annyi volt a baj, hogy a 12 órás pihenő a -13 -15 fokban megérintette.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5141 üzenetére
" Előfordulhat azonban, hogy áramköri hiba nincs, a Smart Chip viszont rosszul dolgozza fel az információkat, és helytelen terheltségi jelet közvetít a vezérlőegységnek. Ebből alapjárati ingadozások, akár spontán gázadások is létrejöhetnek. " - ez kicsit meglepett, nekem is van ilyen fordulatszám ingadozás, néha nem tudja tartani az alapjáratot, és ingázik 500-1000rpm között. Erre eddig mindenki azt mondta, hogy szar az alapjárati motorom(erre utaló hibakódot üt be a computer), aztán e leírás szerint, lehet, hogy mégse.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5132 üzenetére
Na méricskéltem egy keveset.
Alapból 12,44V-öt mértem az akksin, itt állt az autó(erre még pár óra múlva rámérek, hátha valami leszívja az akksit). Beindítás után alapjáraton 14,77V-ot mértem, nem ment semmi fogyasztó, de mikor felkapcsoltam a világítást, illetve a fűtést, ez az érték nem változott. Mérjek még valamit?
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5112 üzenetére
Még egyelőre csak érdeklődtem, hogy tud-e rendelni, árat nem kérdeztem addig, amíg ki nem derül, hogy mi a gond. Amúgy az általad linkelt oldalon néztem én is az árat, a jelenlegim 18k volt, ezért mondtam tippre a +20k-t. Ami lehet kicsivel több lesz, hisz a használt úgyis ráteszi az eladó. Viszont muszáj vagyok ott megoldani, mivel a gari oda szól.
Telefonos segítségem van amúgy, így ha valamit nem fogok tudni kimérni, akkor lesz help. Az a baj, hogy hirtelen kellett az akksi, amúgy lett volna ismerős, aki hozott volna nekem Ford szervízből gyári akksit, csak arra várni kellett volna 2 hetet(pont ünnepekre szart be
)
-
válasz
DeFranco #5122 üzenetére
az alátét nem tud elfordulni a csavaron, A futóművön kialakított fülekbe belekapaszkodva húza a lengőkart, vagy tolja, attól függően melyik irányba fordítod a csavart. az anya a végén csak biztosítja a pozíciót.
Nem árt megjáratni a csavart is(lekjobb kivenni és megkenni, mint a lekváros kenyeret), de akkor ki kell fizetned a geometriát, mert nem fogja tudni pontosan oda visszatenni szemre, ahol volt.
-
Nordic
Közösségépítő
válasz
DeFranco #5108 üzenetére
Beszéltem egy ismimmel, elmondott egy két dolgot, hogy mire érdemes rámérnem, mert szerinte egy sima multiméterrel majdnem minden hibát ki lehet szűrni(sorolta itt nekem a generátort, töltést, akkor az akksiszivárgást - gondolom arra értette, hogy valami szívja e az akksimat-, önindítót - mondjuk ezt nem tudom hogy lehet kimérni). Most voltam az eladónál, akitől az akksit vettem, szerencsémre azt mondta, hogy ha netán mégis gari lesz, akkor tud rendelni helyette ilyen motocraft akksit. Igaz 2e-el drágább, de annyit ráfizetek. Viszont azt is mondta, hogy azért is adta ezt a Vartát, mert eddig sosem volt vele garis baj, ráadásul az összes ilyen calcium vagy calciumszilicium betétes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hegesztés topic
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Változatos hardverbokréta
- BestBuy topik
- DOOM - The Dark Ages
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Korábbi vezetője szerint 40 milliárd dollár kell az Intel versenyképességéhez
- További aktív témák...
- Telefon felváráslás!! Xiaomi Redmi Note 11, Xiaomi Redmi Note 11 Pro, Xiaomi 11 Lite
- Túlmelegedik a géped? Segítünk!
- Bezámítás! HP Victus 16-D0655NG Gamer notebook - i5 10400H 16GB DDR4 512GB+1TB SSD RTX 3060 6GB W11
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! I5 12400F / RTX 3070 8GB / 32GB DDR4 / 1TB SSD
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8250U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest