Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hasaggymeg

    Topikgazda

    válasz DonThomasino #83669 üzenetére

    Jó emberrel húztál ujjat! ;] ...amúgy megoszlanak a vélemények,van aki szerint 5 évente kell,mint az autónál,más éves cseréről beszél. Józan paraszt ésszel egyértelmű,hogy felhasználás,bringatárolás stb. függő,hisz pl. egy versenyző pár óra alatt olyan kopásos és hőterhelésnek teszi ki a fékrendszert,melyet az átlagfelhasználó egy év alatt sem tud. Így nem csoda,hogy a sok fékezéstől fémpor kerül az olajban és még jól fel is forrósodik,majd lehűl,ami rontja tulajdonságait.A Shimano oldalán azt írja,hogy amikor az olaj elszíneződése már számottevő,így már csak átlátszó olajtartállyal kellene készítsék fékjeiket. :U

    [ Szerkesztve ]

    "Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg

  • 6030D

    Ármester

    válasz DonThomasino #83669 üzenetére

    Az éves szerviz egy ajánlás. Ha valaki 200 km-t teker aszfalton, annak nem kell, de ha valaki 10.000-et megy erdőben, annak meg 3-6 havonta sem árt. Minden felhasználás függő.
    A "mindent szét kell szedni az új bringán is" hozzáállással én is így voltam, aztán jól be is szoptam. A gyári RS teló sem volt jó, a gyári Shimano agy se volt jó. Ha akkor megcsinál(tat)om, akkor nem lett volna pár nyűgös napom ezek miatt. Nekem még szerencsém volt, mert pénzben kb ugyanott vagyok, de járhattam volna rosszabbul is.

    De 1 hónap állás után ismét járóképes a Focus! :C

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz DonThomasino #83669 üzenetére

    Fentebb már írtam én is, hogy ez felhasználás függő. Meg azt sem árt szem előtt tartani, hogy milyen értékű, mennyire bonyolult kerékpárról van szó. Általában minél olcsóbb a bringa, annál igénytelenebb a szervizre.
    A sok alkatrészből álló, precíz műszerek törődést igényelnek, nem is keveset.
    Tehát már csak ezért sem állja meg a helyét az a kijelentés, hogy az éves szervizek lehúzást jelentenének.
    A Fox pl 30 üzemóra után már ajánlja a kis szervizt, ha keveset használod akkor is max 1 év után. a Rock Shox meg úgy 50 óránként. Azért ez sem viccből van.
    De még ha a legolcsóbb bicajról is van szó, évente legalább egyszer, a szezon előtt érdemes ránézni egy szakinak, vagy ha ért hozzá a tulaj, akkor neki. Ez alapvető biztonsági szempont, ennyinek bele kell férnie, azért ez is egy közlekedési eszköz.

    Autókra visszatérve, aki igényes az autójára az ugyan úgy törődik vele, és 8000km után lecseréli az olajat, nem megy el vele 20 ezert meg 30 ezret mint jó páran.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák