- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Mobil flották
Hirdetés
-
27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
ph A cég MI-vel kacérkodó megoldásának képfrissítési frekvenciáját 250 Hz-ig srófolhatjuk fel.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
Új hozzászólás Aktív témák
-
VTom
veterán
válasz Dr. Akula #49 üzenetére
Mi?
Az megvan, hogy mennek fel egy lépcsőn, azért nem látszik a fejük?Megpróbálom Neked összegezni.
Általánosan elterjedt képarány a 16:9 (vízszintesen 16, függőlesen 9 egység adja ki az arányokat.) eddig remélem megvan.
Az ezeken használt leggyakoribb felbontások:1920x1080 (full HD), 2560x1440 (QHD) és 3840x2160 (4K) ahol a számok a vízszintesen x függőlegesen megjeleníthető pixelek számát jelentik.
Az ultraszélesnek nevezett kijelzők fenti "párjai" : 2506x1080 (UWFHD), 3440x1440 (UWQHD) és 5160x2160 (UWUHD).
A 32:9-eseket nincs kedvem bepötyögni, ha érdekel, keress rá.Ezek nem úgy működnek, hogy levágják a 16:9-es kép alját meg tetejét, hanem ugyanarra a képre kapsz plusz kb. 17%-ot mindkét oldalon, 32:9 esetében plusz 50%-ot mindkét oldalon. Ergo megnövelik a periférikus látást a játékban, immerzívebb élményt adva.
A játékmotorok sem úgy működnek, hogy 4K-ban többet látsz a képből, hanem ugyanazt látod, mint fullHD-ban, csak 4x annyi pixelből, sokkal részletesebben megrajzolva.Everybody has a plan until they get punched in the mouth.
-
Dr. Akula
nagyúr
Te tévesen abból indulsz ki, hogy oldalt több helykitöltő, érdektelen infó jelenik meg, hogy ne kelljen fekete csíkot berakni a 16:9-es képarányon túli részekre. Alul-felül miért nem igényled ugyanezt a plusz képtartalmat? A monitor be se fér a látómeződbe, rázod a fejed jobbra-balra, de fel-le miért nem tudod? Vagy mégjobb: olyan messziről nézni, hogy ne kelljen fejet rázni? És akkor egyből feltűnne hogy hohó, hát van itt egy fél látómező ahol a monitor mögötti falat bámulod, és oda is lehetne képet rakni.
-
HThomas
senior tag
válasz Dr. Akula #50 üzenetére
De milyen messziről nézed a 45-55"-t?
A 4:3 azért volt jó régen, mert amíg kicsik voltak a monitorok és döntően egy ablakban dolgozott mindenki, addig ez volt a flexibilis megoldás ami jó egyaránt fekvő és álló tartalomhoz. Amikor az kialakult, akkor hol volt arról szó, hogy kitölti a játékos perifériáját a játék?
Az UW-nál kiraksz 2 vagy 3 ilyen ablakot egymás mellé, vagy ha meg az kell, akkor dolgozol / filmezel / játszol egy széles ablakon. Tényleg nehéz ezt jobban elmagyarázni.
Persze, lehet 4:3-ból is nagyobbat gyártani, van is, de akkor abból meg már adja magát több egymás mellett és rögtön ugyanott vagyunk. -
RazoR
veterán
Én nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek.....
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Z1 Hordozható FullHD 15.6" Monitor - BOLTI ÁR ALATT!
- LG UltraGear 27GP850P-B Monitor
- Acer 34'' 1440p 144hz monitor saját dobozában sürgősen eladó
- Beszámítás! Acer Predator XB241H FHD TN 144Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Moniotor Bazár FHD HDMI Displayport 22" 24" Benq Dell Samsung Lg Hp E24m G4