- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
- Milyen okostelefont vegyek?
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- CMF Phone 1 - egy jó telefon
- One mobilszolgáltatások
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple Watch
Aktív témák
-
WN31RD
addikt
válasz
ricsik #13499 üzenetére
Ha akad épp valami kábel otthon vagy kölcsönbe szomszédtól, havertól, próbáld ki a szubot azzal, nem baj, ha nagyon ócska, nagyon vékony kábel. Nem lehet megjósolni, hogy pont a te lakásodban, pont azon a néhány méteren szükséges-e az árnyékolás, valószínűleg igen, de talán nem. Ha szerencséd van, nem lesz zajos, és akkor ne is költs rá semmit, átmeneti megoldásra főleg pazarlás lenne. Ha nincs szerencséd, legalább lesz mihez hasonlítani a jobb kábelt.
Egy 60e Ft-os kis szub mellé 20e Ft-ért kábelt venni tényleg nem okos dolog. Eleve az 1650 Ft/m túlzásnak tűnik számomra, ennek töredékéért vettem nagyon korrekt duplán árnyékolt mikrofonkábelt. Ha az színpadra meg stúdióba megfelelő, otthonra is jó lesz, arról nem is beszélve, hogy a többszálú vezetőből (stranded wire) készült mikrofonkábel könnyebben kezelhető, hajlékonyabb, mint a linkelt tömör (solid core wire) szub kábel. Nézd meg pl. ezeket, ez volt kb. az első találat, nem feltétlenül a legjobb vétel, de ezek is sokkal olcsóbbak.
-
WN31RD
addikt
válasz
Termi16 #13358 üzenetére
"genis ezekhez a Z-s cuccokhoz már megéri venni egy jobb hangkártyát, az integráltnál mindenképp jobb lesz."
Amikor azt vizsgáljuk, hogy megéri-e valamilyen jobb komponenst venni, akkor nem az a kérdés, hogy jobb lesz-e a hang azzal. Persze, hogy jobb lesz, de az nem érdekes. Az a kérdés először is, hogy hogyan lehet a rendelkezésre álló összeget optimálisan elkölteni úgy, hogy a lehető legjobb hangzást kapjuk. Mely komponens javul a legtöbbet egységnyi ráköltött forinttól, és van-e valahol szűk keresztmetszet. Az itt felmerült esetben szerintem elég egyértelműen az a legokosabb, ha a lehető legtöbb pénzt elvonjuk a hangkártyától, és a hangfalra költjük, mert ennyire kevés pénzből az utóbbi sajnos még így is rettentően gyenge lesz.Másodszor pedig az a kérdés, hogy a rendelkezésre álló összeg mekkora hányadát érdemes elkölteni most, és mennyit érdemes félretenni, és későbbi fejlesztésekre gyűjteni inkább. Ebben sokkal nehezebb tanácsot adni.
_____Ezek egyfelől logikus, nagyon egyszerű közgazdasági megfontolások, de mivel nem ez a szakmám, és fejből nem vágom, nincs kedvem előkeresni a szakkifejezéseket, hogy menőbb legyen a fenti szöveg. Másfelől saját tapasztalatból is beszélek. Nekem is volt korszakom, amikor azt hittem, a többtízezer forintos hangkártya az alig valamivel többe kerülő hangfal mellé jó vétel. Valamiért így működik az emberi agy, de ez marhaság (szerencsére rájöttem időben). Érdemes racionálisan elemezni és kiszámolni a dolgokat, főleg, ha kevés pénzből gazdálkodik az ember, mert annál fontosabb, hogy okosan költse el. Próbáld úgy végiggondolni a "megéri-e" témát, mintha nem személyes használatra, hanem a vállalkozásodnak vennéd, kőkemény gazdasági érdekek alapján.
Nem szakmám az audio sem, de érdekel, és hallottam is sok mindent. Összehasonlítottam poénból többmilliós hangfalat alaplapi hangkártyáról meghajtva, és csupán többszázezres hangfalat többtízezer forintos hangkártyáról meghajtva. Utóbbi kombináció relatíve labdába sem rúg, mert hiába jó a hangkártya, még a viszonylag drága hangfalnak is sok hibája van. (Lehetne mesélni érdekes dolgokat a többmilliós CD lejátszó vs. 100e Ft-os DAC témában is.)
Azt írtad, "ég és föld a különbség" a kis Logitechnél a hangkártyáid között, de szerintem igazából nem is tudod, miről beszélsz, csak elragadott a lelkesedés, mert azok a pici műanyagdobozok a legjobb forrásról hajtva sem tudnak úgy szólni, hogy tényleg óriási különbség legyen felfedezhető. Hallgass meg egy nem többmilliós, csak tényleg jó hangfalat, és akkor lesz némi viszonyítási alapod a nagy különbségekkel kapcsolatban. (A példa kedvéért ez egy igen tisztességesen összerakott darab, £2200, de valami kisebb B&W is megteszi, vagy ami szimpatikus és épp könnyen fellelhető Magyarországon.)
Hangkártyából (ha nem stúdiót építesz) olcsót érdemes venni, ha neked 5e Ft az olcsó, olyat, ha 50e Ft az olcsó, akkor olyat.
-
WN31RD
addikt
válasz
maathe #13351 üzenetére
Még ha a kategóriáján belül egész jónak számít is, az ilyen hangszórók borzalmasan szólnak, legyünk őszinték. Egy használtan 50-70e Ft-ba kerülő sztereo rendszerrel nem lehet őket egy lapon említeni, az már komoly minőségi ugrás.
Egyszer vettem valami hasonló Logitech 5.1 rendszert (nem a legolcsóbbat), mert hirtelen kellett valami költözés után, átmeneti megoldásnak szántam, de még annak is gyenge volt, maximum háttérzenére elviselhető. Mély nincs, eltúlzott a mélyközép, közép alig van, és a magasak is nagyon pontatlanok, pont ahogy a nagy könyvben meg van írva. Rémes tényleg, ha picit is érdekel a hangminőség, és nem csupán valami egyszerűen beszerezhető és nem túl sok helyet foglaló csipogót akarsz, akkor nem érdemes megvenni, pénzkidobás.
Ami a hangkártyát illeti, ebben az árkategóriában a hangminőséget tekintve bőven elég az alaplapi, feltéve, hogy az nem zajos (régi beidegződések miatt rossz hírük van, de az újak igen gyakran teljesen elfogadható minőségűek). Ha netán zajos, akkor nézz utána (van erről topic), hogy a régi és olcsó hangkártyák közül melyiket mondják jobbnak, és vegyél egy olyat. A Xonar ágyúval verébre (hacsak nem valami feature kell), a hangfalad lesz messze a leggyengébb láncszem.
-
-
WN31RD
addikt
válasz
dabadab #13256 üzenetére
Kb. az egyetlen műszaki jellemző, amelyre érdemes odafigyelni a hangfalak leírásában, a tömegük. Egy 11 kg-os négyutas hangfal akkor sem lehetne jó, ha történetesen nagy szakértelemmel rakták volna össze. Ez az "ingyen kapsz szart" kategória, gyakorlatilag átverés.
Száznegyven fontból legfeljebb kétutas hangfalat szabad csak venni, de leginkább azt sem, ha ennyit szán rá az ember, akkor irány a használtpiac.
-
WN31RD
addikt
-
WN31RD
addikt
"Kifejezetten HD hangra költést" írtam, és azt értettem ez alatt, amikor valakinek az eszközök kiválasztásakor az is fontos szempont, hogy az tud-e HD hangot, tehát azt fontolgatja, hogy inkább választ egy HD hang-képes de egyéb tulajdonságaiban kicsit kevésbé megfelelő eszközt.
(Természetesen nem azzal van gond, ha a kiválasztott eszköz éppen véletlenül kezeli a HD hangot is, ahogyan előbb-utóbb nyilvánvalóan ez lesz a standard.)
-
WN31RD
addikt
Azért szoktam a HD hanggal kapcsolatban sarkosan fogalmazni, mert azt látom itt, hogy olyanok akarnak kifejezetten HD hangra költeni, akiknek egy normálisabb hangfalat vagy erősítőt megvenni komoly anyagi megterhelés. A kevés megtakarított pénzüket dobnák ki az ablakon ahelyett, hogy okosan költenék el, arra, ami azon a szinten komoly minőségi javulást eredményezhetne. Mindez pusztán a marketingmaszlag hatására, és ez felháborító.
-
WN31RD
addikt
-
WN31RD
addikt
"A HD hang dolgot sem kell túlmisztifikálni [...] Ma már az újabb kiadású erősítők között lassan keresni kell, ami nem tudja."
Nincs a HD hanggal semmi gond, ha az erősítő, amelyet egyéb szempontok alapján úgyis megvenne az ember, tudja a HD hangot, az jó. Csak nem érdemes ez alapján választani, vagy erre költeni."Egy 20-30K-s fülessel milyen hangfal veszi fel a versenyt? 10-szer annyiba kerülő?"
A hangminőséget tekintve nagyjából igen. (De olcsóbb hangfal is nagyobb élvezetet nyújthat akár, egyéni preferenciától függ.)"azért az első legyen a hangfal, de azt mégsem köthetjük egy kenyérpirítóra."
Ez csak a végerősítőre igaz, annak nem szabad gyengének lennie. Én egyszer kipróbáltam az SCM50-et alaplapi hangkártyára kötve, ráadásul analóg kimenetre... De olyat is játszottam már, hogy még komolyabb hangfalat hordozható MP3/FLAC lejátszóról hajtottam.Szóval rákötheted igazából kenyérpirítóra, nem lesz ideális, de ha nem túl zajos az a kenyérpirító, egy hallhatóan jobb hangfal még így is alázni fogja a gyengébbeket.
"Milliós nagyságrendnél már a szoba akusztikája legalább olyan fontos"
Az mindig fontos, alacsonyabb árkategóriában is, csak gyakran macerás, általában drága, és nem is mindig kivitelezhető, hogy a szobát megváltoztassuk. -
WN31RD
addikt
"azt írtad, hétszámjegyű összegért lehet HD-képes 5.1 szettet venni."
Azt írtam csak, hogy 5+1 hangfalra költött hétszámjegyű összeg alatt még csak fel sem merülhet, hogy a HD képességekre jobban megéri költeni, mint hangfalra. Nem pont ugyanaz, és nem véletlenül.Ha te 15-25 milliós rendszereket hallgatsz, akkor a linkelt Dali Ikon 6 vicc volt, gondolom, mert pontosan tudnod kell, hogy sehol nincs a hangjuk abszolút értelemben. Beraksz egy Pink Floyd CD-t, és kis túlzással elsírod magad. Nem HD hangra kell ezeknél gyúrni, hanem lecserélni az egészet, hogy legalább a CD normálisan szóljon. Ennyiből újonnan legfeljebb nagyon picike dobozokat lehet venni (nem 3.5 utas állót!), amelyeknek ugyan semmi mélyük, viszont legalább a magasabb tartományokat nem rontják el, de ezzel aligha mondok újat.
-
WN31RD
addikt
Az eltérő dinamikatartomány tipikusan két dologból adódik ilyen esetben: Vagy eleve másként masterelték az egyes hangsávokat, tipikusan pl. a Dolby Digitalt otthoni lejátszásra lövik be, kisebb dinamikatartománnyal, a DTS-t pedig komolyabb rendszerekhez, vagy a lejátszód eltérő DRC beállításokat használ a különféle hangsávokhoz. A legtöbb ilyen különbség hasonló triviális okokra vezethető vissza, ritkán a formátum sajátossága.
De mindez annyira lényegtelen...
Mert nem lehet pl. normális dinamikatartományról beszélni az említett hangcucc esetében. Bármit is küldesz a bemenetére, fizikailag képtelen rá, hogy az egyéb problémáiról ne is beszéljünk. Messze a legnagyobb "függönyt", ahogyan írtad, a hangcuccod jelenti, ahhoz képest a kódolás hibái aprók. Ezzel szemben egy igazán jó hangrendszer "vacak" Dolby Digitalból is hozza azt, hogy kinézel az ablakon megbizonyosodni róla, hogy tényleg csak a filmben történt a karambol, nem az utcán (ez sem költői túlzás). Megint csak azt tudom mondani, hogy tessék felidézni, mit nyújt egy moziterem Dolby Digital forrásból, és összevetni azt az otthoni DTS-sel, kijózanító lesz.
-
WN31RD
addikt
Nézd, olyat, hogy "nem alkalmas" rá, nem szívesen jelentenék ki. Végülis "alkalmas", csak megéri-e picit is gyengébb hangfalat venni, hogy fussa HD kompatibilis eszközökre? Szerintem nem éri meg, ha nekem ennyiből kellene 5.1-et venni, nem fájna a fejem a HD hang miatt, hanem minden pénzt (amit a hangra szánok) a hangfalba ölnék.
(Azt már csak zárójelben jegyzem meg, hogy ennyiből én saját részre nem mernék 5.1-et venni, csak sztereot, és még úgy is nagyon meg kellene néznem, hogy mit választok. Nem csak mondom ezt egyébként, így is tettem, amikor még kisebb keretből gazdálkodtam. Ez persze nem általános tanács, van, akinek fontosabb az 5.1, mint a nagyon precíz hangzás, és ez rendben is van. Viszont ha tényleg nagyon precíz hangzás kell, akkor szerintem nem a HD-re, hanem előbb hangfalra kell költeni. Milliókat, tényleg. De mire oda eljutsz, a HD hangot mintegy mellesleg támogatni fogják az eszközeid, azon a szinten ez már nem lesz téma.)
Ez a rettentően egyszerű válasz erre az egész HD hang mizériára: Ha gondolkodnod kell azon, hogy HD eszközt vegyél-e, akkor nem te vagy a célközönség.
-
WN31RD
addikt
Alapvetően nem szeretek műfajokkal dobálózni én sem, mert azon a véleményen vagyok, hogy az igazán jó hangfal mindenféle műfajon és filmen is jól szól. Csakhogy ilyen árkategórián kevesen gondolkodnak, általában kompromisszumokat kell kötni, és megfigyelhető, hogy pl. az elektronikus zene rajongói jellemzően más kompromisszumokkal kevésbé elégedetlenek, mint azok, akik mondjuk a jazzért vannak oda. Ez persze nem mindenkire igaz, pl. rám sem teljesen, inkább elviselek egy mélyszegény kétutas hangfalat rockon is, mint valami olcsó 3 utast, de az általános preferenciákat mégis érdemes szem előtt tartani, ha tanácsot próbál adni az ember.
HD hang: Nem az az érdekes kérdés, hogy hol lehet már éppen meghallani, hanem az, hogy hol van az a pont, ahonnan a HD képességekre jobban megéri költeni, mint a jobb hangfalra. Szerintem ahol 5+1 hangfalra kell szétosztani a pénzt (házimozi topicban vagyunk ugye), ott hétszámjegyű összegek alatt ez fel sem merülhet.
-
WN31RD
addikt
Nem kell feltétlenül minden kombinációt végigpróbálgatni, ha legalább néhányat megismersz, már azzal is sokkal előrébb leszel. De ne tíz low end cuccot hallgass meg, hanem mondjuk egy dübörgésre jobbnak mondott 400e Ft körüli hangfalpárt, egy 220e körülit, meg a 125e körülit, amit kinéztél, és mindjárt lesz némi perspektívád, rálátásod a dologra. Az erősítőnél pedig (a házimozi feature-öket nem számítva) gyakorlatilag csak az a fontos, hogy legyen benne elég erő, nem kell sok típust végigzongorázni, sem nagyon drága erősítőket nézegetni.
A HD hang az egyik legnagyobb parasztvakítás. Még a DVD hangját sem tudja normálisan megszólaltatni az átlagos házimozi rendszer. Tessék összehasonlítani egy régebbi, HD hang nélküli moziterem hangját az otthoni csúcsszuper Blu-ray rendszerével. Utóbbi egy vicc, sehol sincs, labdába sem rúghat, leginkább mert a hangfalak nem bírják, hacsak nem költöttél rá milliókat - és ez nem költői túlzás.
Ha úgy érzed, eláraszt a túl sok információ, szerintem várj egy kicsit, amíg leülepszik, mert sokkal jobb lesz néhány hét vagy hónap múlva egy jó rendszernek örülni, mint néhány héttel vagy hónappal később egy gyenge cucc miatt szomorkodni.
-
WN31RD
addikt
Nem sok értelme van a HD hang miatt többet kiadni az erősítőre, mert az említett hangfalak mellett (de ha 5x annyiba kerülnének, akkor is) garantáltan nem a HD hang hiánya lesz a szűk keresztmetszet. Ezek a hangfalak még CD-n is elvéreznek, ha tudod, mire figyelj. Vedd inkább azt az erősítőt, amelyik jobban van összerakva, nagyobb a tápja stb.
Ami a hangfalakat illeti, én elmennék a helyedben valami jobb hifi/házimozi boltba, és meghallgatnék zenén valami olyan cuccot, amely egyértelműen az anyagi lehetőségeimen túl van. A te esetedben a két front legyen legalább 3-400e, és mivel dübörgős zenéhez keresel hangfalat, olyan legyen, amely kifejezetten abban jó*, ne jazzre meg klasszikusra valónak mondott finomkodó doboz. Ezzel meglesz a referenciapont, hasonlítsd aztán össze őket olcsóbb hangfalakkal, és így tudni fogod, hogy milyen kompromisszumot kötsz, mi az, ami hiányzik, és hol húzódik a számodra elfogadható hangzás határa.
Ezek után, ha esetleg a korábban kinézettnél drágább frontokhoz húz a szíved, vedd meg azokat, a többi ráér később. Zenén gyakorlatilag csak a frontok számítanak, és mozinál is azok a legfontosabbak (plusz esetleg a center). Amikor később összejön még egy kis pénz, azon megveheted a többi hangfalat, de a már meglevő és esetleg gyengének bizonyult fronton nem fogsz tudni javítani.
(Ezt a módszert egyébként árkategóriától függetlenül ajánlom.)
* Rocknál pl. egy olyan hangfal, amely nem csak összevissza dübörög, hanem egyszerre erőteljesen és precízen szól a mélyebb tartományban, nagyon sokat számít. Érdemes kipróbálni a hangfal plusz (vég)erősítő kombinációkat az általad preferáltnál nagyobb hangerőn is. Egy rockra illetve házimozira jó rendszert elsősorban arról lehet megismerni, hogy észre sem veszed, ha túl hangos, mert nem erőlködik, nem torzít. (Aztán persze figyelj oda, hogy ne hallgasd túl hangosan, ne süketítsd meg magad.) Nem csak rocknál, hanem házimozinál is fontos ez, mert amikor a robbanások meg egyebek óriási dinamikatartományt átfogó hangját kell hitelesen visszaadni, közelebb lesz a hangzás a moziteremben hallhatóhoz.
-
WN31RD
addikt
"a készülékekhez csomagolt madzagokhoz képest, egyértelmű hangzásjavulást lehet elérni egy 20-30000 forintos tápkábellel"
Ilyet én még nem láttam. De közelítsük meg praktikus oldalról a kérdést: Mégis milyen árkategóriáról beszélünk? Hol érné ez meg? Egy 5.1-es rendszerben pl. amíg ki nem adott az ember legalább 300e, de inkább 5-600e Ft-ot, csak hangfalakra (!), addig nagyon durva kompromisszumokkal kénytelen együttélni. Ezen a szinten minden fillérnek helye van, az a 20-30e Ft jobb hangfalat vagy kevésbé vérszegény erősítőt jelenthet.Magasabb árszinteket tekintve (és ez valószínűleg csak keveseket érint) pedig az hangzik hihetetlenül, hogy a gyártóknak ennyire fogalmuk sem lenne, hogy milyen kábelt érdemes a termékeikhez csomagolni, és ne lenne annyi eszük, hogy viszonylag olcsón (mert nagy tételben vehetnek kábelt) "egyértelmű hangzásjavulást" érjenek el. Összeraknak mondjuk egy 3 milliós hangfalat, eladják nagy stúdióknak meg koncerttermeknek, és közben olyan idióták, hogy senkinek nem tűnik fel, hogy pont a tápkábel a szűk keresztmetszet... nem áll össze a kép.
Ez a "veszek jobb kábelt" meg hasonló dolgok igen gyakran akkor kerüknek elő, amikor valaki átgondolatlanul, vagy mert nem volt türelme spórolni, gyengébb hangcuccot vett, mint amire igénye lenne, és aztán abban reménykedik, hogy a régi rendszer veszteséggel történő eladása nélkül is tud a hangzáson számottevően javítani, és kétségbeesett ötletként a kábelekkel, ad absurdum tápkábelekkel, próbálkozik, mert az könnyen cserélhető, utólag is, és hátha az majd segít. Nem fog, csodák nincsenek. Érdemes türelmesen spórolni és hallgatózni, és eleve jól választani, mert nem lehet hangfalat vagy erősítőt venni apránként*, sem egy gyenge hangfal hibáit utólag hatásosan kompenzálni.
"Visszatérve a Wireworlrdre, azok durván jobbak, mint a vaktesztben kipróbált tizedannyiba kerülő zsinórok"
Hol jelent meg az a teszt? Nem hallottam még korrekt vaktesztről, amely a tápkábelek hangzásjavító hatását támasztotta volna alá.* Kivéve természetesen úgy, hogy pl. először csak sztereo, utána 5.1.
-
WN31RD
addikt
Az ezer fontos (300e Ft) tápkábel egyszerű szélhámosság. Akinek van pénze ilyesmire, esetleg megveszi, mert jó érzés, hogy szinte bármit megengedhet magának, fel lehet vele vágni. Akinek meg nincs rá pénze, az csorgatja a nyálát. Ennyi szerepe van az ezer fontos tápkábelnek: aranyból készült vécé.
Eleve a stúdiókban nem ilyen eszement árú kábelekkel dolgoznak, szóval ha ez lenne szükséges a jó hangzáshoz, a felvételek rögtön az elején el lennének rontva. Az én hangfalamról konkrétan megkérdeztem a gyártót (nem valami hifibarkács cég, hanem a profi világban elismert név), és azt mondták, hogy normálisan meg van tervezve a tápja, a legalapabb tápkábellel is hozza az elvárt színvonalat, kipróbálták, extra tápkábellel sem szól jobban (én is kipróbáltam). Átszámítva 2.5m Ft körüli árú hangfalpárról van szó egyébként, nem egy Focal Grande Utopia, de talán elhihető, hogy ebben a kategóriában sem pont a tíz fontos tápkábelen spórolna az ember, ha a drágábbnak lenne értelme, de nincs. Főleg, hogy nem csak hifi shown hallom évente háromszor, hanem ott van a szobámban.
Abba is érdemes belegondolni, hogy általában nem úgy választ az ember hifi vagy házimozi eszközöket, hogy miután megvette a létező abszolút legjobb hangfalat, erősítőt stb., és nagyon nem tudja már másra költeni a pénzét, hát vesz földöntúli árú kábeleket "ártani nem fog" alapon. Legtöbbünk számára úgy megy ez, hogy ami pluszt az egyik komponensre költünk, azt egy másiktól kell elvenni, ilyen felállásban pedig nem célszerű a kábelek érdekében elvonni a pénzt pl. a hangfaltól, mert, ahogyan előttem is írták, túlnyomórészt azon múlik a hangzás, messze az okozza a legnagyobb torzulást, még a legjobbak is.
-
WN31RD
addikt
A HDMI-hez nem igazán értek, de van tyúkbél meg drágább, vastag, árnyékolt HDMI kábelem is, és hótt ugyanúgy (tökéletesen) néz ki a kép mindkettővel a full HD-s tévémen. Az nem egy nagyon komoly darab (40" Samsung, 400e Ft-nál biztosan nem került többe, a pontos típusára nem emlékszem), de azért a számítógép képét pixelre pontosan meg tudja jeleníteni 1920x1080 felbontáson, és ha filmen esetleg nem is, ott feltűnne, ha bármi kicsit is nem stimmelne.
A hanggal kapcsolatban több a tapasztalatom, és történetesen olyan hangfalaim (ATC SCM50ASL) vannak, amelyek pont a könyörtelen hangzásukról és arról híresek, hogy nem takargatják a felvétel vagy a forrás hibáit (stúdiómonitorok), és nem is éppen olcsó dobozok, mégis kiröhögtem a hifi boltban az eladót, amikor a fibre channel storage rendszerünkben használtnál is drágább (!) SPDIF optikai kábelt akart rámsózni, ilyen cuccok mellé az "illik" felkiáltással. Hogyne, aki sok ezer dollárért vesz hangfalat, annak nyilván belefér a 100+ dolláros optikai kábel, próbálják is bebeszélni az embernek, hogy mi mindent fog másképp hallani, a kereskedő szemszögéből érthető hozzáállás... de nem tisztességes. Nem úgy van az, hogy a fibre channel simán áttolja a tipikus SPDIF sávszélességnél 2500x nagyobb sebességgel az adatokat hiba nélkül, de ha zenéről van szó, akkor hirtelen megakadnak a bitek. (Nem is akadtak meg az olcsó kábelen.)
Az interkonnektjeim métere kb. 500 Ft, és Neutrik csatlakozók sem azért vannak rajtuk, mert az szebben szól, hanem mert azok könnyen szerelhetőek és strapabíróak. A poén kedvéért kipróbáltam egyszer egy ijesztően vékony, árnyékolás nélküli RCA kábelt, a lehető legócskább fajtát, amit műszaki kereskedésekben árulnak (kb. így nézett ki). Hosszabban persze nem célszerű vezetni, de a 30 cm-re levő eszközök összekötésére pont annyira volt alkalmas, mint a szénszálas, meg a fene tudja már milyen extra kábelek (a fent említett hangfalakkal).
Nem érdemes kidobni a pénzt drágább kábelekre, ha 1000 Ft-ok is számítanak. Ha plusz-mínusz 20-30-sok ezer Ft ide-oda mindegy, akkor persze vegyen az ember esztétikai szempontok alapján kábelt, ahogyan könyvespolcot is úgy vesz. Jobb lesz ránézni, de szebben szólni az sem fog. Digitális adatátvitelre ez hatványozottan igaz.
-
WN31RD
addikt
válasz
daniel7 #5936 üzenetére
Ha szimpatikus a Dali, hallgasd meg mind az Ikon 6-ot, mind a Concept 8-at (lehetőleg ugyanott). Ezek eltérő kompromisszumokat képviselnek, ha összeveted őket, lesz némi fogalmad arról, hogy milyen hangzás felel meg inkább számodra (más ezt nem tudja eldönteni helyetted). Persze célszerű lenne a Dalin kívül egyebeket is meghallgatni.
-
WN31RD
addikt
válasz
Vikthor #5933 üzenetére
Nyilván mindenki meg tudja találni a számára mindenféle szempontból legelfogadhatóbb kompromisszumot, meg lehet ezt találni 50e Ft-ból és 200e Ft-ból is. Én arra akartam felhívni a figyelmet, hogy ez még nem az a szint, ahol a drágább cuccok már csak alig jobban szólnak, itt még feltűnő javulás várható feljebb lépve. Pl. rockra nem árt háromutas hangfal, de az én fülemnek elfogadhatóan szóló háromutas 200e-ért nincs. Persze egy kétutas is szólhat egész jól, sokáig olyat használtam én is, akkoriban arra futotta, de azért annál bőven van jobb.
-
WN31RD
addikt
válasz
daniel7 #5931 üzenetére
Az említett 200e Ft kb. 1000 USD, ez a közelében nincs annak, hogy "csúcsminőségről" beszélhessünk, ebben az árkategóriában még kemény kompromisszumokkal kell dolgozni. Annál fontosabb, hogy jól válasszon az ember! Vannak ennyiért egész korrekt hangú kisebb dobozok, de azokkal lemondasz az erőteljesebb mélyekről. Akadnak tűrhető hangú nagyobb hangfalak is, ennyiért azok már nem fognak olyan nagyon szépen szólni, de lesz némi mélytartomány, ízléstől függően rockra jobb kompromisszum lehet. Azt viszont csak te magad fogod tudni eldönteni, hogy melyik a legelfogadhatóbb, legkellemesebb számodra. Ehhez először is meg kell hallgatnod egy rakás hangfalat, hogy tapasztalatot szerezz, pusztán mások elbeszélései alapján nehéz jól dönteni.
A hangfalak nem kifejezetten ebbe a topicba tartoznak, ennek részletesebb kitárgyalására pl. a hifi topic megfelelőbb lenne, ott sok hasznos tanácsot begyűjthetsz.
(Az én tanácsom: ha ez a 200e Ft olyan összeg, amit vért izzadva tudsz csak előteremteni, akkor hajrá, türelmesen keresd meg azt a hangfalat, ami a legjobban tetszik. Ha azonban ez csak amolyan irányár, és tudsz feljebb menni, akkor mindenképpen spórolj még, mert rockra ennyiből nagyon durva kompromisszumokat kell kötnöd.)
-
WN31RD
addikt
válasz
#56474624 #5922 üzenetére
"Miért olyan nehéz elhinni, hogy az analóg a - valljuk be - rémprimitív technológiai fejlettségével közelebb állhat a valósághoz még mindig?
Másrészt továbbra is vallom, hogy vakteszt nem tekinthető bizonyítéknak."
Ha neked az jó, hallgass analógot, erre egy rossz szavam sincs, legfeljebb elmosolyodok, amikor nem csak azt hallom, hogy tetszik, hanem hogy az közelebb áll a valósághoz.De egyfelől ízlések és pofonok ugye, másfelől hittel nem vitatkozom.
Mindettől függetlenül azonban fenntartom, hogy jó tanács az, hogy ne dőljön be az ember a HD hang mögött álló marketinggépezetnek, a HD hang egy picike lépés a jobb hangminőség felé. Ha valaki kifejezetten a HD hangra költ ahelyett, hogy jobb hangfalakat szerezne be, az gyakorlatilag elszórja a pénzét. Tessék meghallgatni, mit tud produkálni egy jó hangfal idejétmúlt, veszteségesen tömörített Dolby Digital forrásból. Kijózanító élmény lesz.
-
WN31RD
addikt
válasz
#56474624 #5917 üzenetére
Még valami: Azt esetleg megteheted zenehallgatásnál, hogy kitalálod, hogy úgyis csak néhány fajta zenét hallgatsz, teszem azt, klasszikusat kevés hangszerrel, alacsony hangerőn, a mélyekről lemondasz, és megpróbálod belőni a hifi rendszeredet, hogy ezen szűk korlátok között, ha nem is valósághűen, de a te fülednek viszonylag kellemesen szóljon. Házimozinál ez kevésbé fog működni, ott az egyik filmnek ilyen stílusú soundtrackje lesz, másiknak meg valami egészen más, és a legtöbbnél hangerőre (nem üvöltésre, csak hihetően szóló csúcsokra) is szükség lesz. Oda minél univerzálisabb rendszer kell (és ezért lesz a hangfal a szűk keresztmetszet), nem valami vérszegény finomkodó cucc.
(Mondjuk szerintem zenére is, de ízlés dolga ugye.)
-
WN31RD
addikt
válasz
#56474624 #5917 üzenetére
Nézd, ha neked az analóg lemezjátszó hangja, analóg lemezekre masterelt és annak megfelelően kompresszált stb. hanganyag tetszik, az teljesen rendben van, de azt a HD anyag sem fogja nyújtani.
Ami a klasszikus felvételeket illeti, nem tartom magam szakértőnek ilyen téren, de mondjuk a tényleg jó minőségű akusztikus felvételek (legyen az bármilyen stílus) ott kezdenek igazán élvezhetőek lenni, hogy a hangerőt a valóságoshoz közeli szintre tekered. És ekkor el is vérzik a legtöbb hangcucc, mert azt a dinamikatartományt kevés képes átfogni, zavaró torzítás nélkül főleg. Szimfonikus zenekar kicsit is hihető "megjelenítéséről" ne is beszéljünk ugye.
-
WN31RD
addikt
válasz
dabadab #5918 üzenetére
Hasonlót eljátszottak a Matrix Hifi-n is. Ott (jó minőségű cuccokkal) digitalizálták az analóg lemezjátszó hangját, kiírták CD-re, majd összehasonlították vakteszten CD-vel, SACD-vel és analóg lemezjátszóval. Nem nehéz kitalálni az eredményt: a CD felvétel megőrizte az LP "analógos" hangzását, nem tudták megmondani, hogy mikor szól a lemezjátszó, és mikor hallják CD-ről a lemezjátszó hangját.
-
WN31RD
addikt
Az a különbség igen apró (hacsak nem nagyon más a masterelés, de az nem a formátumon múlik). Nem azt írtam, hogy senki ne vegyen HD hang kezelésére alkalmas eszközöket, csak azt, hogy ez alapvetően lényegtelen dolog, mert a hangzás a legtöbb esetben, egy átlagos ember pénztárcájának megfelelő rendszeren, egyáltalán nem ezen fog múlni. Egy igazán jó hangfal (mondjuk amilyeneken a soundtracket masterelik) és egy tipikus otthoni hangdoboz között nem apró a különbség, hanem mellbevágó, ebbe érdemes inkább a pénzt ölni.
Egy komoly hangfal egyszerű Dolby Digitalból is simán hozza azt a szintet, hogy úgy érzed, mintha tényleg ott lennél a tengerparton mondjuk, mert annyira igazinak tűnik a tenger morajlása, vagy hogy odamész az ablakhoz megbizonyosodni róla, hogy tényleg csak a filmből jött a karambol zaja (saját tapasztalat). (Szerk.: És akkor a zenén nyújtott teljesítményét még nem is említettem.) Ehhez egyfelől nem szükséges HD hang, másfelől az átlagos otthoni doboz ilyet képtelen produkálni, teljesen mindegy, mit kötünk a bemenetére.
Szóval nincs a HD hanggal semmi gond, vegyen olyan eszközöket, aki tényleg mindenből a legjobbat akarja, de naivitás azt hinni, hogy mondjuk kis néhány százezres hangfalak mellett pont a HD hang hoz majd lényeges javulást. Forma 1-es kerekek Trabantra kb.
Talán egy HD hang nélküli de egyébként jól felszerelt mozi nem szól jobban, méghozzá sokkal jobban, mint egy átlagos otthoni cucc akármilyen HD hanggal?
-
WN31RD
addikt
Nem vagyok szakértő a BD/HD-DVD hang témában, de amit bemásoltál, az alapján úgy tűnik, hogy a HD hang dekódolása mindenképpen a lejátszó feladata lesz. Az erősítőnek elég, ha tudja fogadni a nagy felbontású PCM hangot.
_____De ez az egész HD hang téma annyira nagyon lényegtelen... Maradjunk inkább a realitásoknál.
Akinek olyan extra hangcucca van, hogy már tényleg nem tudja, a HD hangon kívül hogyan javítson még tovább a hangminőségen, annak egy 4-500e Ft-os házimozi erősítő nem nagy tétel. Akinek ezen filózni kell, az szerintem koncentráljon inkább a hangfalaira a HD hang helyett, mert szinte biztosan azok jelentik a szűk keresztmetszetet a rendszerében. (Nem csak a levegőbe beszélek, majdhogynem napi szinten hallgatok több milliós hangfalakat.)
-
WN31RD
addikt
"Mindenképpen érdemes TrueHD képes erősítőt venni?"
A legtöbb esetben szükségtelen. -
WN31RD
addikt
A "stúdiómonitor" nem azt jelenti, hogy polcra vagy állványra való hangszóró, van olyanból álló is.
Azt jelenti, hogy elsősorban nem otthoni felhasználásra, hanem profiknak készült. Ezeknél fontos a lineáris frekvenciamenet, a minél neutrálisabb hangzás, nagy dinamikatartomány, ilyesmi. Amit nem nyújtanak, az pl. a manapság divatos eltúlzott mélyközép, vagy mondjuk visszafogott magasak. Ami a bemenetükre kerül, azt próbálják minél pontosabban visszaadni, nem próbálják a gyenge felvételeket kellemesebbé tenni, viszont a jók tényleg jól szólnak rajtuk. A PMC-t azért ajánlottam, mert a TL miatt van mélyük bőven, és ez a legtöbb embernek fontos szempont. A stúdiómonitorok precízek, semmiképpen nem lágyak, ha az utóbbit keresed, akkor jobban jársz a hifi cuccokkal.
"Vagy abbó linduljunk ki, hogy sokkal több anyag kell bele, ezért ugyanannyiból rosszabb minőséget lehet kapni?"
Igen. Ettől még lehet egy álló jó választás, de azért azt inkább a drágábbak mint az olcsóbbak között keresném."De talán a Missionokat meg is tudom hallgatni."
Anélkül, hogy összehasonlítanád más, hasonló kategóriájú hangfalakkal, halvány fogalmad sem lesz, hogy amit hallasz, az mennyire jó illetve mennyire felel meg a te ízlésednek... -
WN31RD
addikt
Nehéz úgy hangfalat ajánlani, hogy nem tudjuk, milyen hangzás tetszik neked. De ha nem hallgatóztál sokat, valószínűleg te magad sem tudod...
Ha mindenképpen úgy akarsz hangfalat venni, hogy nem hallgatod meg előtte, keress valami kisebb PMC-t eBay-en. Azok stúdiómonitorok otthoni változatai, ami szerencsére hallatszik is.
A transmission line miatt a mélyek sem fognak hiányozni.
Szerk.: Ebben az árkategóriában, ha zenéről van szó, én messzire elkerülném a háromutas hangfalakat, azt igen nehéz jól megcsinálni. 2-3x ennyiért esetleg...
-
WN31RD
addikt
"A lényeg, hogy zenehallgatásra legyen jobb, házimozira elég, ha simán jól szól!"
Pontosan ugyanilyen cipőben jártam én is (kicsit más árkategóriában). Szerintem fontold meg egy 4.0 hangrendszer összeállítását olyan módon, hogy a két front hangfal legyen a lehető legjobb, amit még megengedhetsz magadnak, a hátsók pedig elég, ha nem ütnek el nagyon a frontoktól.Zenénél úgyis csak a két front számít, de az nagyon, abból minél jobb kell. Mozinál is a legtöbb információ a frontokból jön, a hátsók csak az atmoszféra megteremtésében segédkeznek, plusz néha megszólal ott egy-egy effekt. Ha a hallgatóság nem túl nagy, és be tudnak ülni középre, kiválthatod a centert egy pár precíz hangzású fronttal. Egy jó center a frontokkal összemérhető árú, ha azt inkább a frontokra költöd, az komoly előrelépés. (Mélyládát nem említettél, az mozihoz nem árt, viszont amelyek nem csak kontrollálatlanul dübörögnek, hanem szólnak is valahogy, azok drágák. Ha megvagy nélkülük, és fontosabb a zene, akkor hagyd ki.)
Összefoglalva, én a helyedben elfelejteném az ebben az árkategóriában igen vacak házimozi szetteket, és inkább valami hifi hangfalpárt céloznék meg, a jelenlegi hangszóróidat pedig beraknám hátsónak. Ha nagyon nem válnak be, még mindig kereshetsz később valami mást. Szerintem 70-100e Ft-nál ne állj meg csak az erősítő miatt, ha teheted, nézz komolyabb hangfalat, megéri. Tudom ajánlani pl. a Quad 11 L2 hangfalpárt frontnak center nélkül (kb. 120e a hifibarlangban), vagy ha van rá keret, valamelyik nagyobb testvérét. Egészen más kategória lesz, főleg zenén, mint az általad említettek. (Mások majd esetleg ajánlanak egyéb típusokat.)
-
WN31RD
addikt
válasz
bartucc #4619 üzenetére
Mint azt a fórum Alapelvei is említik: használd a keresőt, légy szíves!
Rákereshettél volna pl. az "épít" szóra a Multimédia részben, és az első találatok között rábukkantál volna a Házi hangfal építés és a Házi erősítő építése topicra.
Rákereshettél volna a "hangfal" szóra is, vagy az "erősítő" szóra, ezek is hasznos találatokat listáznak.
Továbbá ajánlom még figyelmedbe a Hi-Fi-ről általánosságban topicot, talán az is érdekelhet.
Összegezve: most az egyszer megtettem helyetted azt, amit neked kellett volna, hogy lásd, megéri, van eredménye, de a jövőben, légy szíves, használd a KERESŐT! Köszönöm.
-
WN31RD
addikt
Számomra szimpatikus mind az SCM40 mind a lényegesen drágább aktív SCM50ASL(T), illetve, ha nagyobb a szoba és van kicsit több hely, akkor az SCM100ASL(T) is jó választás lehet. Pénztárca kérdése végülis... Én azt mondom, hogy akinek nem különösebben nagy megterhelés anyagilag az aktív SCM50 vagy az SCM100, vagy annyira szörnyen jó a füle, hogy nem csupán hallható, hanem nagyon feltűnő is, a különbség számára, annak érdemes valamelyik nagyobbat választania, de az SCM40 is bőven van annyira jó, hogy én nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki relatíve olcsóbban szeretné megúszni a dolgot. Ez független attól, hogy sztereoban vagy házimozi rendszerben gondolkodunk-e.
Ha drágállod az SCM100 alapú rendszert, hallgass meg egy hasonlót SCM40 alapon összerakva. Lényegesen olcsóbb lesz, viszont nemigen lesz csalódás az sem.(A 18000 USD egyébként az aktív vagy a passzív SCM100-ra vonatkozik?)
-
-
WN31RD
addikt
Nem tudok róla, hogy lenne a weboldalukon árlista (nem mondom, hogy nincs). Itt találsz egy amerikai árlistát, nagyságrendileg jó ez is, de azt javaslom, írj nekik, és kérj listát a számodra érdekes hangfalak árairól. Valószínűleg arról is pontosan fognak tudni tájékoztatni, hogy a Magyarországra szállítás mennyibe kerül.
Szerk.: Igazán szívesen. Az ATC-vel nagyon meg vagyok elégedve, szívesen ajánlgatom.
-
WN31RD
addikt
"ja és ajánlod itt a 100-st..az mivel jobb az 50-nél , nem tudom eldönteni.."
Hallgasd meg mindkettőt, és tudni fogod.
(Egyébként a különbség annyi, hogy mélyebbre megy, és hangosabban tud szólni, bár ez utóbbinak aligha van jelentősége otthoni környezetben, mert az SCM50 is hangosabb, mint szükséges.)
-
WN31RD
addikt
Még valami: Nem egészen világos számomra, hogy egyelőre csak látatlanban tervezgetsz-e, vagy van személyes tapasztalatod az ATC-vel. Ha esetleg az előbbi, akkor szeretném hangsúlyozottan felhívni a figyelmed arra, hogy ezek nem házimozi hangfalak, hanem stúdiómonitorok. Nem dübörögnek, ha nincs a jelben dübörgés, nem túloznak el semmit, hanem nagyon pontosan megmutatják, ami a bemenetükre kerül, és ebben benne van az is, hogy ha szar kerül rá, akkor bizony nagyon lelkiismeretesen szarul fognak szólni.
Vannak, akik szerint kicsit vagy éppen nagyon gyenge pl. a mélyük. Ezt a véleményt én alapvetően tapasztalatlanságnak illetve súlyos ízlésficamnak tartom, de tény, hogy sokan megszokták és elvárják a manapság divatos eltúlzott mélyeket, és az ATC-k ezt nem nyújtják (EQ-val persze rá lehet segíteni). Félelmetesen jó a mélyük véleményem szerint, de ez nem minden határon túli mennyiséget, hanem "csupán" minőséget jelent.
Szóval jól gondold át, mit is szeretnél igazából...
-
WN31RD
addikt
Ezeket ilyen összeállításban még nem hallottam együtt, de amit külön-külön tudok a hangzásukról, az alapján működnie kell a dolognak. Továbbra is azt mondom, hogy hallgasd meg, és ha tetszik (valószínűleg fog), akkor hajrá.
Egyébként ha ennyire jól el vagy eresztve anyagilag, akkor megnézném a helyedben a "C6 Collection"-t is, illetve - hacsak nem az a helyzet, hogy nem fér el - elgondolkodnék az SCM100-on front hangfalnak, mert nem túl sokkal drágább, mint az SCM50.
Ami az erősítőt illeti, rá lehet kötni az aktív 50-eseket, de mivel nincs balanced kimenete, a kábelek érzékenyebbek lesznek az elektromágneses zavarokra (kb. annyira, mint az átlagos unbalanced bemenetű otthoni cuccok). Ha hosszabban szeretnéd vezetni a kábeleket a fronthoz (illetve a centerhez, mert az is aktív), vagy egyszerűen csak biztosra szeretnél menni, akkor érdemes egy unbalanced->balanced konvertert tenni az erősítő mellé.
Az említett Pioneer erősítőt egyébként nem ismerem, nem tudom, jó-e, erről majd talán ír más.
-
WN31RD
addikt
No de nem is azt mondtam, hogy válogatós lenne. Szerintem éppen nem az. Csupán azért ajánlottam az említett lemezt, mert, legalábbis számomra, azon kifejezetten feltűnő, könnyen észrevehető, a különbség egyéb hangszórókhoz képest az ATC-k javára.
(Mondhatni mellbevágó a dolog. Számomra először szinte katartikus élmény volt, hogy végre egyszer a Pink Floyd hangszórókon keresztül igazán, de tényleg, jól szól. De ez persze szubjektív dolog.) -
WN31RD
addikt
Mivel Nagy-Britanniában gyártják ezeket a hangfalakat, a vám, stb. nyilván nem probléma. Ha gondolod, megrendelheted akár közvetlenül a gyártól, küldenek hangfalat Magyarországra is.
Azt javaslom viszont, hogy mielőtt ennyit kiadnál hangfalra, hallgasd azért meg. Ezek a hangfalak sokak szerint és szerintem is egészen kivételesen jók, de azért ízlés dolga is, hogy bejön-e valakinek ez a fajta neutrális hangzás. Ha megnézed az általam korábban linkelt oldalt, találsz listát európai disztribútorokról, javaslom, nézz ki egy számodra viszonylag könnyen megközelíthetőt, és zarándokolj el oda hallgatózni picit. (Ez mondjuk teljesen szubjektív, de számomra pl. a Dark Side of the Moon nagyon feltűnően kihozza az ATC-k előnyeit, szóval ajánlom tesztlemeznek.)
Ha aktívat veszel, akkor előerősítőre van szükséged, tulajdonképpen csak a hangerőszabályzás és a forrásválasztás miatt. Valami komolyabb AV processzor (pl. Lexicon) balanced preamp kimenetekkel tökéletes párosítás egy aktív ATC-kből álló sokcsatornás rendszerhez, de szerintem akár kevésbé extra elektronika is megteszi.
Egyébként az 50-es egy különösen szerencsésen eltalált darab, még nem vészesen nagy méretű, de remek hangja van. Nemrég egy kiállításon beszélgettem Bob Polleyval (ATC, Operations Director), és azt mondta, ezekből adnak el a legtöbbet. Rákérdeztem a sokcsatornás rendszerekkel kapcsolatban arra, hogy pl. egy 50-es front mellé megfelelő lehet-e hátsó csatornának valamelyik entry level hangszóró, és szerinte hangzás szempontjából abszolút megfelelőek, feltéve, hogy nem akarja az ember nagyon üvöltetni őket. Az 50-es mellé a legkisebbet, az SCM7-est azért nem ajánlja. Persze ha van hozzá elég helyed és pénzed, akkor legjobb, ha minden csatorna aktív, viszont a kis passzívak amellett, hogy olcsóbbak, sokkal kisebbek és könnyebbek is, tehát egyszerűbb őket elhelyezni.
A passzívakhoz nyilván kell külön végerősítő. Ezek a hangfalak minden ellenkező hiedelem ellenére igazából viszonylag könnyen hajthatóak, az impedanciagörbéjük nagyon lineáris, névlegesen 8 Ohm körül vannak, de nemigen mennek 6.5 Ohm alá. Viszont nem túl érzékenyek, tehát teljesítmény azért kell nekik.
-
WN31RD
addikt
Az A azt jelöli, hogy aktív-e az adott hangfal. Konkrétan az ATC-k esetében az a véleményem, hogy amelyik típusból létezik aktív, abból csakis azt érdemes venni, mert olyan sokkal nem drágább, és kiváló, pont a hangszórókhoz igazított végerősítőket (hangszórónként egy-egy erősítőt, nem hangfalanként) plusz aktív keresztváltót kapsz vele. Viszont azok a típusok, amelyeket aktív változatban is kínálnak, meglehetősen drágák (nem csupán azért, mert aktívak, minden egyéb szempontból is jobbak). A legkisebb aktív, az SCM10-2 kb. annyiba kerül, mint az SCM40 (kb. 5000 USD), és bár nagyon szépen, precízen szól, a mélytartománya sehol nincs az utóbbihoz képest. Ez persze ízlés dolga, de az aktívak közül az SCM50 (kb. 18000 USD) a legkisebb, amelyet fronthangfalnak használnék, a többit csak hátsó csatornákhoz, bár talán mozihoz egy mélynyomóval megtámogatva kisebbek is megfelelőek lehetnek előre.
A SL azt jelzi, hogy a mélyhangszóró az ún. "Super Linear" technológiával készült, itt találsz róla bővebb infót.
A T az álló változatot jelöli, amelyhez nem kell állvány. Hangzásban lényegében ugyanaz, mint az állványra helyezendő, kicsit drágább, viszont nappaliba optikailag talán jobban illő változat.
-
WN31RD
addikt
válasz
bajnokpityu #1368 üzenetére
Sajnos hivatalos magyarországi disztribútor pont nincs, nem tudom, árulja-e valaki ott. Itt próbálhatsz valami számodra viszonylag könnyen megközelíthető helyet találni.
-
WN31RD
addikt
"ezek az atc-k nagyon ott vannak..."
Abszolút egyetértek.
Viszont igazából fogalmad sem lehet róla, mennyire nagyon vannak ott, amíg nem hallottad a saját füleddel..."csak hát az áruk nem fincsi..."
Szerintem a hasonló árú hangfalakkal összehasonlítva kifejezetten megérik az árukat, és az általad kinézett hangfalaknál nem nagyságrendileg drágábbak. Egyébként ebayen elég jó áron lehet találni időnként használt ATC-t."akkor most az 5.1 szerinted jobb mint a 7.1?"
Szerintem alapvetően egy sokcsatornás rendszer hosszabb távon elég kevés pluszt nyújt egy jó (!) sztereohoz képest. Nem rossz dolog önmagában, de sokkal inkább apró kiegészítés, mint komoly előrelépés. Zenén főleg. De ebben a véleményben benne lehet az, hogy számomra a zenehallgatás összességében messze élvezetesebb, tartalmasabb szórakozás, mint a filmezés.
Mire mész a 7 hangszóróval 5 helyett? (Igazából csak 6 csatorna lesz, mert a hátsó kettőből ugyanaz szól.) Zenei anyag nem lesz rá. Valamivel pontosabban hallod, milyen irányban húz el mögötted az autó egy akciófilmben? Először biztos érdekes, de számottevően élvezetesebbé tesz egy filmet? Erősen kétlem.
Egyébként nem vitatom a 7.1 hasznosságát nagy alapterületű teremben, de otthoni környezetben jellemzően sokkal kevésbé indokolt. A normális minőségű hangszórók amellett, hogy drágák, és ezzel a többi komponenstől vonnak el forrást, nagyok és nehezek, nem könnyű őket jól elhelyezni egy nappaliban.Szóval nem arról van szó, hogy az 5.1 jobb lenne, mint a 7.1, de utóbbinak ritkán van értelme. Általában csak azért veszik az emberek, mert divat, holott ha kicsit megállnának és gondolkodnának, legtöbbjüknek bőven elég lenne az 5.1, sőt, sokaknak az egyszerű sztereo.
Ha valakinek az akciófilmek a fő szempont, egy szavam nincs az 5.1 ellen. De akinek inkább a zene érdekes, annak a legjobb szándékkal ajánlom, hogy vegye a fáradságot, és hallgasson meg egyszer valami tényleg komoly sztereo rendszert nyugodt körülmények (!) között. Aztán gondolkodjon el rajta, hogy egy sokcsatornás rendszer árából mennyivel magasabb kategóriájú sztereót kap, és melyik mekkora élvezetet nyújt számára...
-
WN31RD
addikt
Pl. az ATC-re. Az otthonra szánt, belépő szintű hangfalaik már emberi áron (nem olcsón) kaphatók, és nagyon közel vannak hangminőségben a profi sorozathoz. Az újonnan 5000 USD körüli árú SCM40 pl. mind abszolút értelemben, mind ár/érték arányban egészen kiváló véleményem szerint (a "legkisebb" hangfal, amelyen az én fülemnek a Pink Floyd már tényleg jól, hiba nélkül, szól). Ha valakinek esetleg a mélytartomány nem szempont, akkor bármelyik kisebb testvére is remek vétel.
De ajánlom figyelmedbe a PMC, Genelec, Adam hangfalakat is, és mások bizonyára tudnak még említeni egy-két gyártót.
____Szerintem azok után, hogy az 5.1 nem igazán tetszett, elég buta dolog látatlanban beleugrani a 7.1-be, és kiszórni rá egy rakás pénzt. Hallgasd meg inkább...
____neduddki-ra ne hallgass, csak irigykedik...
Egyébként ő is klubtag a Genelecjével, szóval nem értem, miért ilyen nagy a szája. -
WN31RD
addikt
Hacsak nem az a helyzet, hogy a Pioneert irreálisan olcsón meg tudod szerezni, mást viszont nem, én a helyedben mindenképp körülnéznék jó alaposan más gyártók termékei között is. Ebben az árkategóriában már van választék egész jó hangfalakból.
Egyébként meghallgattad a kinézett rendszert? Ha igen, és meghallgattál néhány másikat is, hogy legyen viszonyítási alapod, akkor nagyjából tudnod kell, hogy neked mennyire megfelelő. Ha nem hallgattad meg, akkor viszont a legjobb tanács, amit adhatunk, az, hogy sürgősen pótold a mulasztást. Látatlanban hangfalat venni eléggé lutri, mert az ember egyéni ízlésétől, hallásától függ, hogy mi tetszik neki. (Én pl. ennyi pénzért már a professzionális piacot megcélzó gyártók termékeit nézegetném, egy komolyabb stúdiómonitor vagy ahhoz hasonló hangfal rendkívül jól tud szólni, de nem mindenkinek jön be az a fajta hangzás.)
Ami az 5.1 vs. 7.1-et illeti: Meghallgattad a 7.1-et...?
-
WN31RD
addikt
Ekkora keret mellett én sürgősen elfelejteném a sokcsatornás rendszert, ha zenéről (ráadásul igényes zenéről...) van szó. Ennyi még erősítő nélkül is rettentően kevés 5 hangfalra, nemhogy erősítővel. Nagyon gyengén szólna, nem is annyira az erősítő, hanem elsősorban a hangfalak, korlátai miatt.
Szerintem inkább egy normális sztereo rendszert célozz meg (ha nem idegenkedsz tőle, akár használtan is), garantáltan nagyobb élmény lesz.
-
WN31RD
addikt
válasz
bajnokpityu #1333 üzenetére
Az S/PDIF esetében semmiféle hibajavítás nincs.
-
WN31RD
addikt
válasz
NoName?! #1313 üzenetére
"Van egyáltalán olyan front ami 30hz alá tud menni?"
Persze hogy van, csak igen drága.Egyébként szerintem eléggé egyéni ízlés kérdése, hogy kinek mennyi mélyre van igénye. Az én front hangfalaim pl. a 23 cm-es mélysugárzójukkal papíron a 40 Hz-et -6 dB-en viszik, és nekem bőven elég, ami mélyet produkálnak, "normális" zenéhez tökéletes, de filmnél vagy kifejezetten dübörgősre kevert zenénél még vissza is kell vennem a mélyből. Szóval a magam részéről egyáltalán nem vágyom arra, hogy kiessenek az ablakok, eszembe nem jutna mélynyomót venni, de más nyilván máshogy van ezzel.
-
WN31RD
addikt
Én pont nem azt mondtam, hogy vegyen mindenki külső DAC-ot, vagy hogy ne használja a hangkártya kimenetét. Ha ráköti a digitális kimenetet az erősítőjére, azzal már egész korrekt hangot kap, és természetesen az sem gond, ha esetleg 192 kHz-en vagy akármennyin használja. De arra, hogy a kHz szám nagyobb legyen, nem érdemes ezen a szinten sokat költeni, nem érdemes ez alapján választani egy terméket egyéb szempontok helyett.
Mellesleg egy 44.1 vagy 48 kHz-en működő DAC is tud nagyon szépen szólni, sőt, még csinálhat akár upsamplinget is belül, ahhoz nem kell a forrás mintavételezési frekvenciájánál többet kezelni képes bemenet. Az esetek túlnyomó többségében úgyis 44.1 kHz-es CD vagy 48 kHz-es DVD anyag fog szólni, annak a DAC-ba juttatásához bőven elég a 48 kHz-et kezelni képes SPDIF bemenet, és aztán a DAC csinál belőle 192 kHz-et akár, ha úgy tervezték meg.
A lényeg viszont az, hogy véleményem szerint sem a pénznek sem a ráfordított időnek és energiának nem optimális felhasználása az, ha valakinél a kHz-ek az egyik fő szempont, mert a hangrendszer egyéb elemeihez képest ez legfeljebb igen finom különbségeket eredményezhet. Az ezen való filózásnál százszor többet ér (és akkor finoman fogalmaztam), ha pl. rászánja valaki az időt, és a saját fülével meghallgat különböző hangfalakat. -
WN31RD
addikt
válasz
#67688960 #1290 üzenetére
Hallgattam már elég sok mindent... És az a tapasztalatom, hogy rettentően túl van spilázva ez a dolog (is), a szép nagy számoknak sokan bedőlnek ilyen téren (is).
Ebben a topicban igen gyakran olyanok kérnek tanácsot, akiknek azt nehéz megoldani, hogy az erősítőjük elegendően nagy teljesítményű legyen (sok csatornás rendszernél ez bizony drága mulatság), nem is beszélve holmi normális hangfalak beszerzéséről. Amíg ilyen téren is megoldandó problémák vannak, nem igazán látom értelmét a sok kilohertznek vagy egyéb könnyen számszerűsíthető technikai paraméter hajkurászásának. Kb. tuningtrabant érzés.
Úgy gondolom, nem jó tanács ez azoknak, akik korlátozott keretből szeretnék kihozni a legjobbat, amit lehet, nem a legjobb irányba vezeti őket. (Persze, ha valaki milliós cuccban gondolkodik, az más tészta.) -
WN31RD
addikt
Úgy beszéltek a 96 meg 192 kHz-ről, mintha itt jellemzően annyira extra cuccokról lenne szól, amelyeknek a hangját már tényleg csak ezzel próbálhatja az ember javítani. Ráadásul túlnyomórészt úgyis 44.1 kHz-es CD vagy 48 kHz-es DVD anyag fog szólni...
Nincs persze semmi gond azzal, hogy valami 192 kHz-et is visz, de elsősorban ez alapján választani termékek között, vagy sokat költeni erre, nem túl okos dolog véleményem szerint.Hogy szoftveres analógiával éljek, ha már IT portálon vagyunk, ez olyan, mint a korai optimalizáció: Rengeteg erőforrást elvisz, de úgysem sikerül eltalálni, mi a szűk keresztmetszet. (Jelen esetben konkrétan nem a mintavételezési frekvencia az.)
-
WN31RD
addikt
Nem feltétlenül kell kiadni 30e-t kábelekre, főleg nem olyan árú rendszer mellett, ahol 30e ide-oda még sokat számít. Én legalábbis nem tenném.
-
WN31RD
addikt
válasz
#67688960 #1253 üzenetére
Az tényleg vicc, amikor az erősítő teljesítményfelvétele kisebb, mint az egyes csatornákon leadott állítólagos teljesítmény összege. Olyan ez, mint a PMPO, csak kevésbé durva: Persze lehet mérni úgy, hogy ezek a számok jöjjenek ki, gyakorlatilag mégis hazugság.
A 30 Wattos H/K teljesítmény szempontjából semmiben nem marad el a konkurrens gyártók hasonló kategóriájú termékei mögött, hiába áll azokon esetleg nagyobb szám.
-
WN31RD
addikt
válasz
moldvan #1224 üzenetére
"ennyivel szebb a sztereo?"
Ha ugyanannyi pénzből kell összerakni, akkor zenére igen. Nem mindegy, hogy két hangfal vagy öt plusz mélyláda, illetve viszonylag egyszerű sztereo erősítő vagy minden extrával felszerelt bonyolult AV erősítő.De hogy neked mennyivel szebb, azt csak akkor fogod megtudni, ha saját magad meghallgatod. (Nyugodt körülmények között, nem Media Marktban.)
-
WN31RD
addikt
válasz
moldvan #1219 üzenetére
Lehet, hogy igaza volt az emberkének, nem tudom, nem igazán vagyok otthon konkrétan a házimozi erősítőkben. Erre annyit mondhatok, hogy ha úgyis 80%-ban zenére használnád, akkor szerintem jobb választás lenne egy egyszerű sztereo rendszer. Nagyon sokba van egy AV erősítő egy hasonló hangminőségű sztereohoz képest, és a sok hangszóró is rendkívül drága mulatság. Ehhez képest véleményem szerint nem olyan szörnyen sok, amit nyújtanak. Szerintem a sokpontegyes hang inkább "látványos", mint hosszú távon kielégítő élmény, ezzel szemben zenehallgatásnál egy igazán szépen szóló sztereo nagyon kellemes élmény tud lenni.
Ha korlátlan kereted van ilyesmire, akkor nyilván összedobsz sok-sok millióért egy minden igényt kielégítő sokcsatornás rendszert, ha viszont nem ez a helyzet, akkor jól át kell gondolni, milyen kompromisszumot kötsz, mihez ragaszkodsz, miből engedsz.
Azt javaslom, ne siesd el a dolgot, hallgass meg minél több rendszert, lehetőleg nyugodt körülmények között, próbálj elvonatkoztatni a DVD divattól, és így dönts. Ez nyilván nagyon függ az igényektől, az ember hallásától és anyagi lehetőségeitől, de nekem pl. kb. 1 milla alatt eszembe nem jutna bármi másban, mint egyszerű sztereo rendszerben gondolkodni.
Szerk.: Általánosságban véleményem szerint az olcsóbb erősítővel és drágább hangfallal mindenképpen jobban jársz. A legolcsóbb kategóriát kivéve én a keret durván 2/3 - 3/4 közötti részét költeném hangfalakra, mármint kettőre.
-
WN31RD
addikt
válasz
Skyhunter #1213 üzenetére
"UI: a kábelezést khagytam az árkalkulációból,ilyen jellegű hangeszközökhöz ajánlatos és illik egy 10-20k értékű madzag is....."
Talán "illik", de én pl. nem ajánlanám. A hossz függvényében kellően nagy keresztmetszetű legegyszerűbb kábel tökéletesen megteszi, csak a csatlakozók legyenek tisztességesen ráapplikálva. Mellesleg kiváló hangfalkábelt lehet csinálni házilag, igen olcsón, a félméteres interkonnektekre meg főleg nem érdemes sokat áldozni. (Ha netán hosszan kell vezetni, az más tészta.)Abban maximálisan egyetértek viszont, hogy azt a 300e-t úgy érdemes elosztani, hogy több jusson a hangfalra.
-
WN31RD
addikt
válasz
moldvan #1211 üzenetére
A nemrég már belinkelt Quad hangfalakat ajánlom neked is figyelmedbe, a 12L2 nagyjából belefér a keretedbe. Ha nem a dübörgés, falbontás a cél, hanem az, hogy szépen szóljon a zene, akkor mindenképpen érdemes őket meghallgatni.
-
WN31RD
addikt
válasz
Dassler #1184 üzenetére
Szerintem a Hifibarlangban árult Quad hangfalakat mindenképpen érdemes meghallgatni, az árkategóriájukban igen jók. Nem különösebben modern kinézetűek, de az igényes zongoralakk bevonatuk miatt nagyon mutatósak (ez a képről sajnos egyáltalán nem jön át).
Van belőlük kisebb, nagyobb, még center meg szub is, szóval teljes 5.1 készletet össze lehet válogatni. -
WN31RD
addikt
A Félix66 által meghallgatott 10 millás rendszerhez képest mindenképpen nagyon durva kompromisszumokat kell kötnie, ha 400e Ft-ból akarja megoldani a hangzást, és a kérdés az, hogy mi az elviselhetőbb kompromisszum: A több csatorna hiánya, vagy a még sokkal rosszabb hangminőség? Erre nincs univerzálisan "jó" válasz, teljesen egyéni dolog, hogy kinek melyik megoldás elfogadhatóbb.
Én azt mondom, hogy érdemes komolyan elgondolkodni a sztereo rendszeren, mert egyáltalán nem magától értetődő, hogy hosszú távon nagyobb élmény 5.1-es zenei hangsávot gyengébb hangszórókon hallgatni, mint inkább a 2.0-t lényegesen jobb hangszórókon.(400e Ft mínusz egy házimozi erősítő ára öt hangfalra elosztva nem túl sok. Én pl. ennyi pénzből még nem mernék zenére sokcsatornás rendszert venni. Egy számomra kellemes hangú sztereo viszont már kihozható belőle, ha használt termékek is szóba jöhetnek, akkor főleg.)
-
WN31RD
addikt
válasz
Félix66 #1139 üzenetére
A házimozi erősítőkhöz nem igazán értek, abban majd más segít, csak a következő tanácsokat adhatom:
- A hangzást a hangszórók fogják meghatározni, nem az elektronika, nem a kábel, nem bármi más. A pénzt ennek megfelelően érdemes csoportosítani.
- Ha inkább a lágyabb, hallgatható zenét kedveled, akkor valószínűleg jobban jársz egy sub nélküli rendszerrel, és az abból felszabaduló pénzt érdemes a hangfalakra költeni.
- 400e Ft soknak tűnik, ha egyben ki kell fizetni, de tulajdonképpen egyáltalán nem sok, ha egy teljes házimozi hangrendszerre oszlik el, még sub nélkül is. A zenehallgatás érdekében az ízlésed és az elvárt minőség függvényében érdemes lehet a pénz túlnyomó többségét a front hangfalakra költeni.
- A kifejezetten a "házimozis" piacot megcélzó termékek helyett én inkább a hifis világban, illetve, ha lehetséges, a profi hangtechnikában (stúdiómonitorok!), néznék körül.
- Szánd rá az időt és energiát, és hallgatózz! Másképp ugyanis nem fogod tudni eldönteni, hogy mi jön be neked.Szerk.:
Tudod, mert kipróbáltad, hogy sokcsatornás rendszerre van szükséged a zene, zenés filmek, élvezetéhez, vagy csak feltételezed, mert mostanában ez a divat? Hallottál már 400e Ft-os sokcsatornás rendszert és 400e Ft-os sztereo rendszert, és a kettőt összevetve döntöttél a sokcsatornás mellett?
Baromi nagy különbség van ám a hangminőségük között, és nem mindenkinek nyújt a sok csatorna olyan plusz élményt zenén, amely miatt lemondana a szebb hangzásról. -
WN31RD
addikt
"Egyébként tudja valaki, hogy ezeket a hangfalakat be kell e "járatni"? És ha igen, akkor pontosan hogyan?"
Nem "kell". Bejáratódnak maguktól normális használat közben. Ha feltétlenül sürgetni akarod a dolgot, akkor fordítsd egymás felé a két hangfalat, az egyiket kösd fordított polaritással az erősítőre, takard le az egészet egy pokróccal, és hadd szóljon rajta hangosan a zene.Egyébként megoszlanak a vélemények arról, hogy mekkora jelentősége van a bejáratásnak. Egyesek szerint ez az első néhány percnyi használat során megtörténik, sokszor már a gyári tesztek közben, mások szerint hosszabb idő szükséges, de ritkán hallani hangfalgyártóktól 100 óránál hosszabb időtartamot.
Azt se felejtsd el, hogy az emberi fül szinte mindenhez képest hozzászokni. "Bejáratódás" helyett sokszor egyszerűen arról van szó, hogy az ember megszokja a hangot/elfelejti a régit.
-
WN31RD
addikt
válasz
dobolan #1051 üzenetére
"Tiszta A osztályú erősítő - Csöves erősítők, nincs benne semmi félvezető [...]"
Egyáltalán nem ezt jelentik az "osztályok"!
Ajánlom mindenki figyelmébe pl. ezt a Wikipédia cikket."Ha sok klasszikus és jazz zenét hallgatsz, és teszel utána minőségi dobozokat, akkor hallani fogod a D és AB osztályos erősítő közötti hangzáskülönbséget. Nálam a minőségi doboz az 150 eFt/pár-nál kezdődik."
Nem látom sok értelmét az ilyen általánosításnak. AB és D osztályú erősítőkből is sokféle van, sokféle árkategóriában, és D osztályúból is van jó."A másik dolog meg a forrás kérdése. Ha dvd lejátszóról vagy sima pc-ről hallgatnál zenét, mondjuk mp3-at, akkor meg pláne megfelel a digit erősítő."
DVD lejátszónak és a PC-nek is lehet jó hangja, külön (akár erősítőbe épített) DAC-ról főleg, továbbá az mp3 sem minden esetben annyira rossz minőségű, hogy komoly hangrendszeren ne szólna sokkal szebben."Csak vegyél hozzá min. heco victa vagy hasonló árkategóriás álló frontokat."
Az említett típust nem ismerem, viszont nekem is az a véleményem, hogy a jó hangzáshoz minden egyéb eszköznél sokkal fontosabb a jó hangfal. -
WN31RD
addikt
Ezt a kérdést inkább a Milyen billentyűzetet vegyek? topicban tedd fel. (És legközelebb nézz körül a fórumon, hátha van már saját topicja egy témának. A bal felső sarokban találsz egy keresőt is.)
-
WN31RD
addikt
Nem feltételezem, hogy igénytelen (rossz) lett volna a kábelezés, hiszen a hangfal kiválóan szólt. Viszont egyszerűnek nézett ki, semmiképpen nem tűnt maximum néhány 100 Ft/m-nél drágábbnak, ráadásul sok népszerű hangfalkábelhez képest meglepően vékony volt.
Ha annak a 300 Ft-os kábelnek a keresztmetszete elegendően nagy, akkor valószínűleg tökéletes hangfalkábelnek, legalábbis a hangzás szempontjából.
Nincs azzal semmi gond egyébként, ha valaki pl. esztétikai szempontokat is figyelembe véve nem a legolcsóbb kábelt veszi, hanem kicsit drágábbat. Akkor probléma ez, ha a rendelkezésére álló keretének nem elhanyagolható részét költi ilyesmire, mert ha a plusz pénzt jobb hangfalakra fordítaná, akkor ténylegesen és egyértelműen jobb hangzást (nem csak hangulatosabb felszerelést) kapna.
Még ha minden ellenkező tapasztalatom és a vaktesztek, stb. ellenére van is esetleg valami hallható különbség két normális (nem rettentően vékony vagy idióta kialakítású) hangfalkábel között, a hangfalak közötti különbség egyértelműen messze nagyobb. Több 100e Ft-os hangfalak vásárlásakor már nem múlik semmi azon, hogy 300 Ft/m vagy 2000 Ft/m áron veszi-e meg azt az 5-6 m kábelt az ember, de ilyen árú hangfalak mellett sok 10e Ft-ot kábelre költeni hangfal helyett már nem optimális döntés, ha a legjobb hangminőség a cél.
Szerk.: Az emberek többsége viszont valószínűleg nem több 100e Ft-os hangfalakban gondolkodik, és kisebb keretből gazdálkodva tényleg nem célszerű a minimálisnál többet költeni kábelre, mert az a pénz valami más komponenstől (legfőképpen a hangfaltól) lesz elvonva.
-
WN31RD
addikt
"lássuk be, hogy egy több száz ezer forintos KEF vagy Dali hangfalnál isten elleni vétek egy 300 forintos MM OFC kábelt használni az erősítő és a hangfal között"
Az biztos, hogy sokkal kevésbé hangulatos, mint valami egzotikus kábel.Ettől eltekintve viszont nem vagyok meggyőződve róla, hogy az utóbbinak bármi előnye lenne. Nemrég volt alkalmam megnézni egy ATC SCM50 ASL belsejét (kb. 18000 USD/pár árú profi aktív hangfal). Kár, hogy nem fényképeztem le... Meglepően egyszerű kinézetű és vékony kábelek voltak a drága és - véleményem szerint - kiemelkedően jó hangú hangfalban, amelyet egyébként világszerte használnak nagy stúdiókban. Ha oda megfelel az egyszerű kábel...
(A "300 forintos MM OFC kábelt" konkrétan nem ismerem, de feltételezem, hogy inkább csak egyszerűen olcsó kábelre gondoltál.)
-
WN31RD
addikt
"Sosem hallgattam még olyan rendszert amelyiken mondjuk 50 ezres kábel van, de nem tudom elképzelni hogy hangzásban akkora legyen a különbség, hogy megérje."
Cifu, #930: "Egy komoly erősítő és egy komoly hangfal szintjén megéri. A komoly szó itt több száz ezer forintos cuccokat takar..."
Én hallottam már igen drága kábeleket igen drága (nem csupán néhány 100e Ft-os kategória...) cuccokon. Illetve pontosabban nem hallottam, mármint különbséget köztük. Soha, egyszer sem."Többek között azt sem értem, hogy spdif kábelnek miért kell olyan márkás, amikor csak szimpla digitális jel megy rajta, tehát veszteség esetén nem a frekvenciatartomány szűkülne be (a hangkép romlana), hanem egyszerűen szaggatna a hang."
Ez pontosan így van. (Hogy a hang kimaradásán kívül esetleg más hibát, recsegést, stb. okozhat-e a digitális kábel hibája, azt nem tudom, de hogy a frekvenciatartományt nem írja át, az biztos.)"Cd-n is digitális jel van, szóval nem tökmindegy mire írom ki és milyen olvasón hallgatom? A hangminőség úgyis a DAC-on múlik, a lemezt a lejátszó pedig vagy beolvassa, vagy nem."
Ez nem feltétlenül van így a dabadab által a #932-ben már részletezett okokból. Ezek a problémák egyébként tökéletesen kiküszöbölhetőek pl. számítógépen történő (szakszerű) grabbeléssel, és a zenének a számítógépről közvetlenül a DAC-ba továbbításával."Én személy szerint számítógépre felnyomtam a cd-ket wav-ba és optikai kábelen az erősítőm DAC-ját használom."
Volt alkalmam összehasonlítani ilyen megoldást 10m (nem elírás) Ft fölötti kategóriájú sztereo rendszeren komoly asztali CD lejátszóval. Én abszolút semmi különbséget nem hallottam. Lehetséges persze, hogy csak az én hallásom nem elég jó pont ilyesmire, ugyanakkor furcsa, hogy más szempontból igen érzékeny, pl. nem találkoztam még olyan (sztereo) rendszerrel kb. 1m Ft alatt, amelyen a kedvenc Pink Floyd tesztszámaim az én fülemnek igazán jól szóltak volna.Pont nemrég néztem utána egyébként ennek a témának, és érdekes dolgokat találtam. Több helyről is azt hallani, hogy szakszerűen elvégzett duplavak tesztek egyöntetűen azt az eredményt hozták, hogy senki nem képes audio kábelek, (nem hibás) CD lejátszók, (nem hibás, és megfelelően nagy teljesítményű) félvezetős erősítők, stb. között különbséget hallani, hogy pl. a tápkábeleket már ne is említsem. Egyetlen olyan beszámolóval nem találkoztam, amely ennek ellent mondott volna. Persze nem vak tesztben sokan sok mindent hallani vélnek, nem tudható ugyanakkor, hogy ebből mennyi placebo (gyanítható, hogy sok).
Ha érdekel a téma, ajánlom figyelmedbe a következőket:
The Audio Critic
Matrix-Hifi
A Hydrogenaudio fórumaiSzámomra azért különösen érdekes ez az egész, mert a témáról a hifista/audiofil körökben elterjedt nézeteknek ellentmondó tudományos igényű vizsgálatok eredménye jelentős részben egybeesik azzal, amit én magam hallok, illetve hallani vélek. Elgondolkodtató az is, hogy pl. a profik nagyon komoly hangcuccok mellett is megelégednek viszonylag olcsó kábelekkel (példa).
-
WN31RD
addikt
Ha teheted, látogass el a Hifibarlangba, és hallgasd meg a Quad 11L-t. Nem azt mondom, hogy ez a legjobb ebben az árkategóriában, már csak azért sem, mert ez jelentős részben ízlés kérdése is, de nagyon jó kis hangfal, rendkívül tiszta hangzással. Mindenképpen érdemes kipróbálni, főleg, ha a zenehallgatás a fő szempont. (Ez persze elviszi az említett pénzmagot, de ekkora keretből - véleményem szerint - lehetetlen zenehallgatásra igazán alkalmas sok.1 rendszert találni, viszont kellemes sztereo-t már simán lehet.)
Kábelekre ne költs sokat, úgysem fogsz hallani különbséget. Legyen megfelelően nagy keresztmetszetű (2 mm² bőven elég), a szükségesnél nem hosszabb, és rendelkezzen normális, mechanikailag stabil csatlakozókkal.
Szerk.: A #923-ban adott tanácsokat is fogadd meg. -
WN31RD
addikt
-
WN31RD
addikt
''A komolyabb kábelek szerintem a több százezres cuccoknál jön ki csak igazán...
[...] Amit én soha nem fogok meghallani....''
Nem csak te nem (igazán) hallod.Hallgattam mostanában sok millás (nem százezres) és igen jól szóló rendszereket, de őszintén szólva nem arról győztek meg, hogy a kábelek annyira fontosak lennének, mint azt sokan állítják. A jó minőségű (nyilván nem 100 Ft/m kategóriájú), mechanikailag stabil és elegendően nagy keresztmetszetű kábelek között én legfeljebb nagyon finom különbséget érzékelek, pedig egyébként elég finnyás vagyok a hangminőségre (pl. sok százezertől indulnak azok a hangfalpárok, amelyeknél nem húzom az orrom mondjuk egyes Pink Floyd számok hallgatása közben).
Lehetséges, hogy az én hallásom gyengébb pont ilyen szempontból, lehetséges (és szerintem valószínű) az is, hogy a placebo hatás sok esetben igen erősen közrejátszik a kábelek közötti különbség értékelésekor. Mindenesetre azt javaslom mindenkinek, hogy legyen szkeptikus az ilyesmivel szemben, és járjon utána saját maga, hogy ő mit hall, és mit nem, mielőtt jelentős összegeket (mondjuk a teljes rendszer árának 10-20%-át) kiadna ilyesmire, ahelyett, hogy azt más komponensre költené. -
WN31RD
addikt
Nem igazán vagyok otthon a házimozi erősítők terén, csak bekukkantottam ebbe a témába, és megakadt a szemem a kábelek kérdésén. Szerintem nem érdemes túlságosan nagy jelentőséget tulajdonítani a kábeleknek. Persze, nem árt, ha nem hosszabb a szükségesnél, nem árt, ha aranyozottak a csatlakozók, de alapvetően nem ezen fog múlni a hang. Hacsak nincs valami egyéb probléma a háttérben, a kábel legfeljebb rendkívül finom különbségeket produkál jellemzően.
Azt javaslom, hogy mielőtt sokat költenél ilyesmire, kérj kölcsön ismerősöktől egy-két kábelt, és próbáld ki. Így már tudni fogod, hogy személyesen neked mennyit éri meg ilyesmire áldozni. Ha vannak megfelelő szerszámaid, jól járhatsz egy saját magad által készített kábellel is.
(Az én 2.0 hangrendszeremben pl. még csak nem is minden egyes csatlakozó aranyozott, és nem érzem szükségét, hogy kábelt cseréljek, pedig egyébként igen drága cuccról van szó.)
''egy fél életre elengendő teljesítményt és hangminőséget sikerül vásárolnom''
A műszaki fejlődés ilyen téren tényleg meglehetősen lassú, tehát egy 10 éves rendszer minden további nélkül megállhatja a helyét a maiak között is. Az ember hallása azonban idővel igen sokat finomodhat (amellett, hogy objektíve folyamatosan romlik). Nem biztos, hogy a most megfelelőnek ítélt hangminőség néhány év múlva is kielégítő lesz számodra...
Aktív témák
Hirdetés
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Windows 10
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gitáros topic
- Autós kamerák
- Alakul a Visa és a Mastercard európai ellenfele
- Kuponkunyeráló
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- További aktív témák...
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- Bomba ár! HP ProBook 430 G8 - i5-1135G7 I 16GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest