- Garmin Fenix 7 és 7S - profi sport megszokásból
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Egy héten belül bemutatkozik a Nubia Z70 Ultra
- iPhone topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iPhone 16 vagy Oppo Reno13?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
-
Mobilarena
Aki engedély nélkül készít, alakít át fegyvert, az a “Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 325. §-ába ütköző lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaélés bűntettet követ el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MLaca
őstag
hehe, amerikában (igen, tudom..) a légfegyver nem minősül tűzfegyvernek, bárki szabadon tarthat bármilyen erejű készüléket. ezen a linken [link] nagyon igényes, és nagyon erős légpusekokat láthattok. érdemes a videókat is megnézni!
http://mlzphoto.hu/
-
#65675776
törölt tag
A légfegyver sehol sem minősül tűzfegyvernek, mivel a lövedéket nem égés során felszabaduló gázok hajtják. Nálunk is csak lőfegyvernek minősül 7,5J feletti tokolati energia esetén. Egyébként nem kell Amerikáig menni, a cseheknél és a szlovákoknál sincs korlátozás rájuk vonatkozóan.
-
Csapi007
veterán
Hello
Vannak még hülye kérdéseim:
A gólyóálló mellény az megállítja vagy csak lelassítja a golyót? (egy marokfegyverét)"Csak úgy mondom"
-
ovw
tag
válasz Csapi007 #905 üzenetére
Hi,
különböző kategóriájú mellények vannak, ennek függvénye, hogy milyen kaliberű lőszer megállítására képes (azaz nem lelassítására, megállítására).
A pontos kategóriákat nem tudom, de van ami könnyű, nem látszik, hogy viseled, viszont csak alacsony védelmi fokozatú (kis kaliberű lőszer ellen véd, .22-es, 7,65-ös), van, ami 9mm környékéig, és van, ami elméletileg karabélylőszer ellen is jó (én azért ezt nem tesztelném magamon . A hordhatóság/súly fordítottan arányos a védelem szintjével...''Jog és fegyver az állam tartópillérei'' - Justinianus
-
qestion
aktív tag
honnan lehet érdemes beszerzni jó kis szívszakító pillangókést?
[Szerkesztve]a pálya
-
Integra
titán
érdekes, hogy a kettő között csak ca. 120g a súlykülönbség, ugyanakkora 4-4,5 centi a méretbeli különbség, magasság viszont majdnem azonos
de a glocknak lejjebb is kellett vinni tudtommal az árait emiatt az usp miatt...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
#65675776
törölt tag
Lőszert nem fog megállítani, legfeljebb lövedéket. És önmagában az űrméret nem jelent semmit, függ a védőképesség a lövedékkonstrukciótól és attól ami a hüvelyben mögötte van.
csibor: Nem tér el országonként, szabvány írja elő, hogy melyik szint mi ellen kell hogy hatásos legyen. Ha részletesebben érdekel: [link] -
#65675776
törölt tag
Lehet én tévedek, de mintha a Makarov teljesítményileg éppen csak hozná a Lugerének a felét. Sok múlik a lövedékkonstrukciótól is, a Makarov tipikus félgömb ''hegyű'' lövedéke átütés szempontjából az egyik legrosszabb. És benne van a Level II/A-ban ''This armor protects against 9mm Full Metal Jacketed Round Nose (FMJ RN) bullets, with nominal masses of 8.0 g (124 gr) impacting at a minimum velocity of 332 m/s (1090 ft/s) or less...''
[Szerkesztve] -
-
Integra
titán
hát azt mesélte hogy a rohamsisak nem volt kompatibilis az éjjellátóval, a hátizsák sem volt semmi mással kompatibilis és így tovább. meg hogy olyan golyóálló mellényeket erőszakoltak rájuk amikben nem lehetett betámasztva lőni mert lecsúszott etc...
de a főnökök csak legyintettek és mondták hogy jó lesz az maguknak.... (érdekek, pénz..)
most úgy néz ki, hogy valszeg végre profi minden mindennel kompatibilis felszerelésük lesz azon javaslatok alapján amiket ők maguk tesznek
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
olyan is volt ám, vagy nemtom, hogy még aktuális a téma, hogy magyar mesterlövész puskát akart rásózni a honvédségre az egyik magyar magas rangú tiszt (ha jól emlékszem ''véletlenül'' pont az ő cége gyártotta ezeket), darabját valami 3 miller körül, ami egészen addig tűrhetően használható volt amíg ki nem próbálták a nagyiparban gyártott lőszerekkel...
igaz, hogy a legdurvább amcsi sig is 1.7 milla körül megvan és absz bevált, profi és kipróbált darab, de nem, nekünk a 3 millásra van szükségünk....
ilyen ez a honvédség, ilyenenk az azt irányító emberek.
az hozzá tartozik, hogy azért már van egy-két fiatal katona és vezető srác, akik tényleg a honvédségnek élnek és úgy is gondolkodnak, az övéké lenne a jövő, de ezek a vén faszok pillanatokon belül megpróbálják kicsinálni ezeket a fiatal srácokat, mert sértik az érdekeiket
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
csongi
veterán
Ezen meglepődni. Órákat mesélhetnék ehhez hasonló történetekről. Meg olyanokról is amit a saját bőrömön tapasztaltam. Pl:Egy baromi egyszerű dolog. Mikor a 4 színnyomású gyakorlókat csapatpróbára adták ki a bakanccsal együtt, akkor nem a harcoló katona tesztelte, hanem az a tiszt, főtiszt aki az íróasztal mellett ült egésznap. Végül is, azt is ki kellett próbálni bírja e az irodai munkát . És ezek tapasztalatai alapján döntötték el hogy jó e vagy sem.
daa-raa : Nem a Mercivel van baj. Az autó nagyon jó terepjáró. Az UAZ-t ne hasonlítsuk azért hozzá. Itt a vásárlás módjával és az összeggel van a baj -
#65675776
törölt tag
Ha annyira jó a Merci, akkor miért nem jönnek ki az előnyei a csapatoknál? Ráadásul az UAZ tulajdonképpen páncélozottabb, legalább kétszer olyan vastag lemezből van. A Mercinél véknyabb lemezt használtak, mint egy normálisabb számgépháznál. És még így is mocsok nehéz, alig könnyebb egy sokkal nagyobb és védettebb Humwee-nél. A Merci páncélozatlan sebesültszállító változata 4300kg [link], az M1025 HMMWV, ami páncélozott meg 4672kg összgördülőtömegű [link]. Az M997 Maxi Ambulance 4345kg összgördülőtömegű [link], pedig ez páncélozott, és ''kissé'' nagyobb, mint a Merci. Szóval a németek ahhoz képest, hogy kispórolták belőle az anyagot, meglehetősen nehéz járművet alkottak.
-
csongi
veterán
válasz #65675776 #937 üzenetére
Mit ér az uaz 2x olyan vastag lemezzel? Annyit hogy rosszabb a súly/ lóerő arány. Ezek terepjárók, nem páncélozott járművek. Közvetlen harci cselekményben ritkán vesznek részt. Egy adott békefenntartás esetén, Erő demonstráció szerepe nő meg. Egy hammert is simán át lehet lőni a egy AK-val. Nem védeni akarom a mercit, mert biztos lehetett volna kedvezőbb áron is hasonló képességekkel bíró járművet venni. Viszont aki azt mondja hogy az uaz jobb terepjáró, az vagy nem szokott terepjáróval menni terepen, vagy irigy. Egyébként én sem a legjobb döntésnek tartom ezeknek a járműveknek a megvásárlását.
-
#65675776
törölt tag
''Közvetlen harci cselekményben ritkán vesznek részt.''
Bocs, de ez baromság. Ha annyira nem vesznek részt közvetlenül a harcokban, akkor miért kiemelkedően magas a Humwee-k veszteségi aránya Irakban? És miért aggattak lövedékálló mellényeket a magyar békefenntartól a mercikre? Nagyon is fontos a védettség egy ilyen jármű esetén is. Egy Humwee túlélési esélye nagyságrendekkel nagyobb, mint a mercié, vagy UAZ-é. Ha erődemonstrációt akarsz tartani, akkor hk-kkal, APC-kkel, IFV-kkel mész. Ráadásul ezeknek sokkal jobbak a túlélési esélyei még városi harcban is, mint bármelyik terepjáró gk-nak.
Az UAZ kétszeres lemezvastagsága pedig pl abban játszik szerepet, hogy milyen távolságból képes egy jármű védettséget nyújtani. Ebből a szempontból a három említett típus közül messze a Humwee (és nem hammer, legfeljebb Hummer, de az is csak polgári jelölés) a legjobb, és a merci a leggyengébb.
Amiben pl az UAZ sokkal jobb a GD 270-nél, az a megbízhatóság, és a szervízigény. Emellett ha a merci meghal, a legénység nem nyúlhat hozzá, legfeljebb bevontathatja. Csak a szakszervíz javíthatja (ahogy a Rábákat is)! Márpedig egy katonai alkalmazásba kerülő eszköznek igénytelennek és megbízhatónak kell lennie elsősorban. És pont ennek felel meg a legkevésbé a mercedes.
A tapasztalatok az alkalmazóktól származnak. Az Ő igényeiknek (azaz a harci alkalmazás szempontjából) a Wolf alig felel meg jobban, mint az UAZ. Egy valami van amiben egyértelműen jobb a német jármű, ez pedig a fogyasztás.
Ez a súly/lóerő arány meg elég szakszerűtlen megfogalmazás. Tömeg/teljesítmény legfeljebb, de ennek is a reciprokával, azaz teljesítmény/tömeg aránnyal szokás jellemezni egy járművet. Emellett terepjáráshoz nagyon fontos a maximális nyomaték, amit ez a hányados egyáltalán nem jellemez. A teljesítmény önmagában nem szokat számít. A Willis MB még mindig lealáz terepen rengeteg ''terepjárónak'' csúfolt micsodát (RAV4, HR-V, CR-V...), pedig csak 60LE-s a motorja. És a HMMWV is elvan a maga 150 vagy 185LE-jével.
[Szerkesztve] -
csongi
veterán
válasz #65675776 #939 üzenetére
„Az UAZ kétszeres lemezvastagsága pedig pl abban játszik szerepet, hogy milyen távolságból képes egy jármű védettséget nyújtani. „ Mi ellen? Kérdezem én. Mert egy terepjáró azon felületének, ahol védettséget kellene nyújtani a benne ülő személyzetnek, saccolva is 30-40% üveg.
„Ha annyira nem vesznek részt közvetlenül a harcokban, akkor miért kiemelkedően magas a Humwee-k veszteségi aránya Irakban? „ Nagyon egyszerű a válasz. Mert ebből 10db elvesztése is kevesebbe kerül mint egy M1-é
„És miért aggattak lövedékálló mellényeket a magyar békefenntartók a mercikre?” Ha jól tudom repesz állók csak a mellények Lövedékeknek nem igazán áll ellen. És ha az uaz volna kint arra is aggatnának mellényt, mert a magyar katona nagyon leleményes. A kérdést meg is fordíthatnánk. A többi nemzet serege miért nem aggat rá mellényt.
Egyébként mi magyarok mindig csak a rosszat látjuk?
„Emellett ha a merci meghal, a legénység nem nyúlhat hozzá, legfeljebb bevontathatja. „
Én nem tudok róla hogy egy Humwee mikor lerobban a vezető nekilátna szerelni. Sőtt egyik modern hadseregben sem tudok ilyenről. Erre külön alegységek vannak.
„Egy valami van amiben egyértelműen jobb a német jármű, ez pedig a fogyasztás.” Off -roadra versenyeken szoktam részt venni. És ha csak a fogyasztás ami a jobb a merci javára akkor biztosan a kevesebb fogyasztással nyerik azok az autók meg a versenyeket. És az orosz versenyeken is azért indulnak azzal mert kevesebb a fogyasztása.
Azt hogy egy járművet milyen feladatokra használnak egy adott hadseregen belül az más kérdés. Konvoj biztosításra biztosan nem alkalmas. De az Amcsik A Humweevel megcsinálják. Túl büszkék. És könnyen sebezhetőek azok a járművek is. Azért is lőhetnek ki belőle annyit, szerintem.
Egyébként nem vitatkozni akarok csak azt mondom ahogyan én gondolom. -
#65675776
törölt tag
1. Létezik páncélüveg. Ha jártál volna a legutóbbi C+D-n, akkor láthattad volna a felpáncélozott mercit (persze a raktér ugyanúgy nyitott volt). A feladat megoldható, és nem csak az AK, hanem az összes 7,62-es lövedék ellen védelmet lehet nyújtani akár közvetlen közelről. Erre képes pl a Humwee nehézpáncélzatú változata. A könnyűpáncélzatú is védettséget nyújt az AK ellen ~50m-nél nagyobb távolságról. Amikor a Humwee-t tervezték, akkor még a hidegháború zajlott, nagy nyilt terepen lezajló csatákkal kalkuláltak. Az ilyen ütközetekben az átlagos tűzmegnyitási távolság gyalogsági harc esetén 100-300m között van. Tehát amire tervezték, arra tökéletesen megfelel még a könnyűpáncélzatú is. (A ponyvaajtós értelemszerűen nem bír ekkora védettséggel.)
2. Szerinted az ellen azt nézi milyen anyagi értékű a célpont? Nem, azt nézi melyiket a legkönnyebb megsemmisíteni. Ezért a Humwee-k a fő célpontjai a gerilláknak. És ezért magas a Humwee-k megsemmisülési aránya, nem az áruk miatt. Egyébként a legtöbb veszteség a toronyfegyver kezelőit éri, mivel védtelenek. Viszont vannak ennek kiküszöbölésére irányuló fejlesztések (vízhűtött lövedékálló öltözet, távirányított fegyvertorony...)
3. A fent említett C+D-n bemutatott merci. Miért nem lett rendszeresítve? A többiek meg azért nem aggatnak rá mellényt, mert eleve páncélozott eszközökkel mennek a harctérre, és felszerelik a katonáikat normális egyéni védőfelszereléssel.
4. Az amerikaiaknál hozzányúlhat a legénység is, és a hadseregen belül meg van oldva a szervízelés (századszintig lefelé). A mercikhez nálunk a hadseregen belül senki sem nyúlhat hozzá! Csak a szakszervíz jó sok pénzért. Jelentős különbség.
5. Egy versenyen résztvevő autót nem igazán lehet összehasonlítani egy hadi rendszeresítésűvel. Mint ahogy többnyire még az utcaival sem (pl a Dakaron résztvevő gyári X5-ösök csak nevükben és külsejükben voltak azonosak az utcai változattal. Attól függetlenül, hogy a Dakaron még szakaszgyőzelmük is volt, az utcai X5 terepjárónak egy fos.)
6. A Humwee alkalmas konvolybiztosításra, ugyanis valahogy biztosítani kell a konvoly gyalogsági fedezetét (a hk-k gyalogság nélkül halottak a hadszíntéren), méghozzá nagy mozgékonyságú, gyors járművekkel (egy konvoly ugyanis meglehetősen hosszú is lehet, és nem mindegy, hogy pl az elejét ért támadáshoz mennyi idő alatt tudod átcsoportosítani a fedezetet). Márpedig a leggyorsabb lánctalpas jármű is több mint 30-40km/h-val lassabb, mint egy Humwee. Önmagában a Humwee nem alkalmas erre a feladatra, de más járművek sem. Csak közösen. -
csongi
veterán
válasz #65675776 #941 üzenetére
„2. Szerinted az ellen azt nézi milyen anyagi értékű a célpont? Nem, azt nézi melyiket a legkönnyebb megsemmisíteni. Ezért a Humwee-k a fő célpontjai a gerilláknak. És ezért magas a Humwee-k megsemmisülési aránya, nem az áruk miatt. Egyébként a legtöbb veszteség a toronyfegyver kezelőit éri, mivel védtelenek. Viszont vannak ennek kiküszöbölésére irányuló fejlesztések (vízhűtött lövedékálló öltözet, távirányított fegyvertorony...)”
Az ellenség is nézi mekkora anyagi kárt és vesztséget tud okozni. Legalábbis én nézném. És az is nézi akinek vesztsége van. Sok mindennel számolnak egy akció során.
„5. Egy versenyen résztvevő autót nem igazán lehet összehasonlítani egy hadi rendszeresítésűvel. Mint ahogy többnyire még az utcaival sem (pl a Dakaron résztvevő gyári X5-ösök csak nevükben és külsejükben voltak azonosak az utcai változattal. Attól függetlenül, hogy a Dakaron még szakaszgyőzelmük is volt, az utcai X5 terepjárónak egy fos.)”
Ez pontosan így van. Egy hadi terepjárót nem kellene átalakítani hazánkban folyó versenyekre. Max egy két kiegészítőt kellene rá rakni. Ami a terepjáráshoz tartozik még, pontosabban amira gondoltam az az , hogy az uaz is átmegy szinte mindenen ha lendületet tud venni. Csak sajna olyan helyen ahol erőből kell menni ott elvérzik. Sajnos nincs bennük meg a kellő technika. Gondolok itt a difizárra.
6. A Humwee alkalmas konvolybiztosításra, ugyanis valahogy biztosítani kell a konvoly gyalogsági fedezetét (a hk-k gyalogság nélkül halottak a hadszíntéren), méghozzá nagy mozgékonyságú, gyors járművekkel (egy konvoly ugyanis meglehetősen hosszú is lehet, és nem mindegy, hogy pl az elejét ért támadáshoz mennyi idő alatt tudod átcsoportosítani a fedezetet). Márpedig a leggyorsabb lánctalpas jármű is több mint 30-40km/h-val lassabb, mint egy Humwee. Önmagában a Humwee nem alkalmas erre a feladatra, de más járművek sem. Csak közösen.
Ezt mondom én is. Azért küldenek Humwee-t mert olcsóbb mint egy M113-as. Ami egyébként 0-20Mph-ra 7.2mp alatt van. Ami megint elég dinamikus egy konvoj kíséretéhez. Szerintem 2 Humwee-t kiad egy M113-as ára. Tehát, oda ahol elég lenne egy M113-as inkább küldök két Humwee-t egy konvojjal mint 1 M113-at. Nagy számok törvénye az egész. Több résztvevőnek nagyobb elrettentő ereje van. A nagy számok törvénye szerint amiből több van abból többet is semmisítenek meg.
Egy kicsit elkanyarodtunk a témától. Az uazon van páncélozott üveg? Szegény verda el sem tudna indulni vele akkora súlyt nyomna. De a lényeg az hogy a Merci egy modernebb verda. Ami még nem igazán mutatta meg mit is tud a hosszú évek alatt, mert nincs múltja. Az uaz meg már bizonyított, de az idő eljárt felett. Változni fog a kép ha a szervízelési mód is változik. Én szerintem is baromság hogy csak mercisek szerelhetik. De ez meg, a vásárláskor kötött szerződés hibájára utal. Ami még szerintem a problémákat jelenti a kompatibilitás. A fegyverzet még mindig a szovjet, és az egyéni felszerelés is. Amit javítgatnak, egy két fejlesztésel, kókányolással. a jármű park meg igen vegyes. A magyartól, az oroszig már minden van ebben a seregben.
Ezek az én véleményeim. Remélem nem veszed kekeckedésnek. Én nem veszem annak. Jó kis eszmecsere volt ez. -
#65675776
törölt tag
2. Az ellenség (legalábbis Irakban és Afganisztánban) csak egy dolgot néz: a minnél nagyobb emberáldozatot. Ezt pedig a Humwee-k kilövésével tudja elérni, még ha az is az egyik legolcsóbb amerikai jármű.
5. Az Off-Road nagyon messze van a valódi terepjárástól, annak egy erőteljesen extremizált változata. Ez alapján megítélni egy terepjárót nem érdemes. Aki gondolkodik, az nem a létező legnehezebb útvonalat választja.
6. Kit érdekel a 0-20mph-ra gyorsulás? A konvoly kísérete talán álló helyzetben van? Nem. ~30-40mph-val nyomul. Márpedig az utóbbi pl elég közel van az M113 és a Bradley végsebességéhez. Akkor hogyan tudod őket átcsoportosítani? Nagyon lassan. A HMMWV viszont 70mph feletti sebességre képes, és 50mph-ra ~26s alatt felgyorsul.
Hogy mi mivel bírna el: szerinted a Wolf képes lenne pl az Avenger hordozására? Mikor ahhoz a szerencsétlen Atlashoz is egy Unimog kellett. A HMMWV viszont röhögve elviszi. És ez a nagy előnye a Humwee-nek a többi hasonló rendszerhez viszonyítva: nagyon rugalmas, nagy a teherbírása. Ez nem mondható el az UAZ-ról, de a Wolf-ról sem!
Egyébként a 35MHUF-os Wolfokról: egy HMMWV alapjármű $50000 van az amerikai fegyveres erőknek. Az ~11MHUF. Kevesebb mint harmada mint egy megközelítőleg sem olyan erőteljes és rugalmas Wolf-nak!
Az UAZ közismerten alulmotorizált. Ennél is inkább meglepő, hogy az alkalmazók szerint alig gyengébb a Wolf-nál.
Hogy a Wolf-nak nincs múltja? 1979 óta gyártják. Semmivel sem fiatalabb, mint a HMMWV.
csibor: Nem mondtam, hogy Humwee-t kell vennünk, mostmár egyébként is mindegy. A Humwwe felett védettségben a következő lépcső már a páncélautó. Azt viszont sokkal nagyobb költségekkel lehet csak üzembentartani. A Humwee-k teljes kiváltására alralmatlan ez a kategória. Ráadásul a Humwee-k legnagyobb baja mostanában a borulási hajlam, ami a felső lövész erőteljes páncélozása miatt jócskán megemelkedett súlypont következménye. -
pweisz
senior tag
Uaz sokkal jobb terepjáró ár/érték arányban mint a Merci. Ugyanott elmegy ahol G merci terepen(annak ellenére hogy az UAZban se hátsó, se első difizár nincs gyárilag, max házilag lehet rá mókolni.). Viszont kényelmetlen,elég gyengus és sokat fogyaszt. Mondjuk Katonai G-Mercit nem láttam belüről, lehet azse túl kényelmes, de valószínű csak korszerübbek az ülések meg a beltere. De igazából nem igazságos a régi UAZ-okat az újabb G-Mercikkel összehasonlítgatni.
G-Merci annyival tud szerintem Offroad versenyeken,hogyt fordulékonyabb mitn az UAZ, ami azért elég sokat számít. Meg nem kell utólag rárakni az első-hátsó difi zárat. -
csongi
veterán
válasz #65675776 #944 üzenetére
„Az Off-Road nagyon messze van a valódi terepjárástól, annak egy erőteljesen extremizált változata. Ez alapján megítélni egy terepjárót nem érdemes. Aki gondolkodik, az nem a létező legnehezebb útvonalat választja.”
Nem extrém versenygépről beszéltem. Voltál már hazai versenyen? Gyári patrolal megyünk meg gyári vasakkal. Az extrém dolgokat ne vegyük bele.
pweisz
„Uaz sokkal jobb terepjáró ár/érték arányban mint a Merci. Ugyanott elmegy ahol G merci terepen(annak ellenére hogy az UAZban se hátsó, se első difizár nincs gyárilag, max házilag lehet rá mókolni.). Viszont kényelmetlen,elég gyengus és sokat fogyaszt. Mondjuk Katonai G-Mercit nem láttam belüről, lehet azse túl kényelmes, de valószínű csak korszerübbek az ülések meg a beltere. De igazából nem igazságos a régi UAZ-okat az újabb G-Mercikkel összehasonlítgatni.
pweisz
G-Merci annyival tud szerintem Offroad versenyeken,hogyt fordulékonyabb mitn az UAZ, ami azért elég sokat számít. Meg nem kell utólag rárakni az első-hátsó difi zárat.”
Nem csak difizárból áll egy híd. A felfüggesztések ugyan olyan fontosak mint a difi. Nézz meg egy mercit nem látsz alatta hidat, mert Z kerékagya van. Ezáltal a difi nem fekszik fel lépten nyomon. Ha gyári katonai uazt hasonlítjuk össze a katonai merci terepjáróságával akkor a merci a nyerő.
Valós használati történet:Egy katona barátom egy mercivel járt így. Sikeresen bele állt egy gödörbe aminek köszönhetően a jobb hátsó kerék a levegőbe lógott. Laza homokos talaj. A bal oldali küszöb felfeküdt. És gond nélkül tolatott ki belőle. Egy uaz nem jött volna ki önerőből. Nem csak sárba kell hogy egy terpjáró mennyen. Ott a gumi ami 70%-át teszi ki. Ilyen vagy ehhez hasonló megtörténhet bármikor, azért nevezik terepjárásnak.
Többször nem mondom el. Jó Autó az uaz, csak eljárt felette az idő. -
PazsitZ
addikt
Látom itt mindenki aktív katona háborús tapasztalatokkal .
- http://pazsitz.hu -
-
Integra
titán
hát urak ez a jackó zoli már bosszantóan profi, ahogy lő....
csak pislogtam, milyen gyors és pontos..
de jó sokat tanultam tőle, folyt köv...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
MLaca
őstag
várható jövőre valamiféle liberalizáció a légpuskák erejét tekintve? azaz van rá esély, hogy a jelenlegi 7.5J torkolati energiát felemelik mondjuk 16J-ra, vagy esetleg 25J-ra? vagy ez még mindig banánisztán és esélye sincs ilyennek?
http://mlzphoto.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- REpont és hulladékgazdálkodás
- Játék télapó sapkáért, csak PH! segítőknek. (2024) Ha nem vagy segítő, ne írj bele!
- Ukrajnai háború
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Dell notebook topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tőzsde és gazdaság
- Gitáros topic
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest