- Realme 8 - az igazi nyolcas
- MIUI / HyperOS topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi Redmi Note 4 - B20
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
-
Mobilarena
Aki engedély nélkül készít, alakít át fegyvert, az a “Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. törvény 325. §-ába ütköző lőfegyverrel vagy lőszerrel visszaélés bűntettet követ el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
''Közvetlen harci cselekményben ritkán vesznek részt.''
Bocs, de ez baromság. Ha annyira nem vesznek részt közvetlenül a harcokban, akkor miért kiemelkedően magas a Humwee-k veszteségi aránya Irakban? És miért aggattak lövedékálló mellényeket a magyar békefenntartól a mercikre? Nagyon is fontos a védettség egy ilyen jármű esetén is. Egy Humwee túlélési esélye nagyságrendekkel nagyobb, mint a mercié, vagy UAZ-é. Ha erődemonstrációt akarsz tartani, akkor hk-kkal, APC-kkel, IFV-kkel mész. Ráadásul ezeknek sokkal jobbak a túlélési esélyei még városi harcban is, mint bármelyik terepjáró gk-nak.
Az UAZ kétszeres lemezvastagsága pedig pl abban játszik szerepet, hogy milyen távolságból képes egy jármű védettséget nyújtani. Ebből a szempontból a három említett típus közül messze a Humwee (és nem hammer, legfeljebb Hummer, de az is csak polgári jelölés) a legjobb, és a merci a leggyengébb.
Amiben pl az UAZ sokkal jobb a GD 270-nél, az a megbízhatóság, és a szervízigény. Emellett ha a merci meghal, a legénység nem nyúlhat hozzá, legfeljebb bevontathatja. Csak a szakszervíz javíthatja (ahogy a Rábákat is)! Márpedig egy katonai alkalmazásba kerülő eszköznek igénytelennek és megbízhatónak kell lennie elsősorban. És pont ennek felel meg a legkevésbé a mercedes.
A tapasztalatok az alkalmazóktól származnak. Az Ő igényeiknek (azaz a harci alkalmazás szempontjából) a Wolf alig felel meg jobban, mint az UAZ. Egy valami van amiben egyértelműen jobb a német jármű, ez pedig a fogyasztás.
Ez a súly/lóerő arány meg elég szakszerűtlen megfogalmazás. Tömeg/teljesítmény legfeljebb, de ennek is a reciprokával, azaz teljesítmény/tömeg aránnyal szokás jellemezni egy járművet. Emellett terepjáráshoz nagyon fontos a maximális nyomaték, amit ez a hányados egyáltalán nem jellemez. A teljesítmény önmagában nem szokat számít. A Willis MB még mindig lealáz terepen rengeteg ''terepjárónak'' csúfolt micsodát (RAV4, HR-V, CR-V...), pedig csak 60LE-s a motorja. És a HMMWV is elvan a maga 150 vagy 185LE-jével.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest