-
Mobilarena
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik napon automatikusan visszatérít a Curve rendszere, ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines). Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
<Adamsky> #12912 üzenetére
Elvileg hús vér, még neve is volt
. Ezt írta:
"... declined due to a "Timeout". This means someone in the payment chain didn't reply in time; it could've been us, your bank or the payment processor.
I'm really sorry about that, it's not very common, but it happens sometimes. Normally the initial authorisation will be reversed after 7 days.Majd kipróbálom a Revolut kártyámmal is a fizetést. Eddig csak Curve-on keresztül használtam azt is.
-
JohnnyWeiss
tag
Sajnos nekem is az elmúlt 1 hétben 10 fizetésből 2x volt hogy elsőre elutasította a tranzakciót, majd másodszorra már sikerült. Azt írták a Curve-nél, hogy időtúllépés miatt van "néha" ilyen.
Ezzel az a baj, (azon felül, hogy kellemetlen és mostanában gyakrabban előfordul), hogy ha ez egy nagyobb összegnél történik meg pl. 200 000 Ft-os elutasított, de Curve által befoglalt vásárlásnál már nem biztos hogy van még plusz 200 000 Ft a kártyámon (vagy akár egy másikon), hogy fizetni tudjak. Ilyenkor mit tudsz csinálni? Megszívtad. -
JohnnyWeiss
tag
Előfizettem a Curve X-re és azt írták küldenek új kártyát. Most júliusban kaptam szép színes újat. Nem értem minek megint cserélni? Miben más az X-es díjcsomagban a kártya? És ha visszatérek az alapra esetleg megint újat küldenek?
-
JohnnyWeiss
tag
Elvileg automatikusan küldik mielőtt lejár a kártyád. Kellett hogy kapjál róla értesítést is. App-ban látnod kéne az új kártyát már. Én is később kaptam meg mint ahogy ígérték. Egyébként meg csak a supporthoz tudsz fordulni, az APP-ban tudtommal nincs kártyaigénylés menüpont.
-
JohnnyWeiss
tag
Az X ára most GBP vagy EUR? Nekem emailben még 1.99£/hót írtak akciósnak. De azt írjátok hogy 1.99 EUR-t vontak. Az appban most 2.49 EUR van azt látom.
Illetve honnan vonja a díjat? Nekem a curve cash kártyán is van egy kis pénz. Arról is ki lehet egyenlíteni?
Illetve 3 hete kaptam új kártyát. Ha X-re váltok megint le kell cserélni? -
JohnnyWeiss
tag
válasz
JohnnyWeiss #11287 üzenetére
Válaszolt a Curve. Azt írják, hogy néhány ügyfelüket érinti ez a dolog, hogy a 3D fizetés ellenőrzésnél van valami probléma. Dolgoznak rajta, de addig is használjak másik kártyát ehhez a fizetéshez.
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
AcCEsS #11286 üzenetére
Nekem sem megy. DIGI számlát próbáltam befizetni vele többször is, de ez mintha már előző hónapban sem ment volna a Curve-el. Ellenben múlt héten még Auchan online fizetésnél működött.
Otp ügyfsz. azt mondta, hogy csak annyit látnak, hogy a Curve nem authorizálja a tranzakciót.
Most írtam a Curve-nak is, de ők még nem válaszoltak. -
JohnnyWeiss
tag
Most válaszolt nekem is a Curve:
We experienced a short problem which meant a few customers experienced some declines when making payments in the early hours of this morning. This issue has now been fixed and transactions through Curve are being processed as normal. -
JohnnyWeiss
tag
Én is próbáltam ma többször fizetni és egyszer sem sikerült. BKK automata, még bizonylatot sem ad, amin lenne hibakód, egyéb hiba volt a terminálon kiírva.
Amúgy úgy vettem észre, hogy a Curve-ben pending, de a bankomtól (K&H) nem vonta le egyszer sem. Illetve Curve mögötti Revoluttal is próbáltam, ott meg egyből refundolt.
A curve status oldalon (status.curve.com) pedig azt írják, hogy minden működik. De nem általános a hiba, mert van akinek meg működik a fizetés.
Remélem hamar javítják -
JohnnyWeiss
tag
Én úgy is tudtam vele fizetni érintősen előszőr, hogy nem használtam PIN-el előtte, de a biztonság kedvéért a második fizetésemet PIN-el csináltam, hogy ne legyen esetleges ebből probléma.
Szóval inkább PIN-el használd elsőre. Az 5 GBP-t pedig majd úgy tudod felhasználni, hogy a "Curve Cash" kártyát választod ki aktívnak, mikor fizetsz, mert azon lesz rajta az 5 GBP. -
JohnnyWeiss
tag
Megint hozzátok fordulnék információért.
Regisztráltam revolut-ra. Curve-ban beregeltem a rev-es kártyát HUF-osként (lehet nem így kellett volna).
3x terhelte be egymás után 1-1 GBP-vel. Gondolom ez a card check.
Kérdések: Miért 3x (mondjuk nem annyira lényeg, mert elvileg visszakapom)? Illetve miért GBP-ben, ha HUF-ot adtam meg a kártya pénznemének a curve-ben.
Eddig a magyar kártyáimat 82 ill. 75 HUF-al terhelte be próbából és azokat is csak 1x.
üdv. -
JohnnyWeiss
tag
válasz
JohnnyWeiss #1715 üzenetére
Na 2 részletben engedte befizetni 50.000.- HUF-onként. Nem értem mi miatt akad fenn ha egyben szeretném.
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
JohnnyWeiss #1707 üzenetére
14-es kóddal utasította el a CIB online fizetős felülete.
Ezt találtam a neten: Transaction Response Code 14 - Invalid Card Number
Ez megint nem túl jó hír, remélem csak átmeneti technikai probléma. Valaki fizetett már CIB-es online elfogadóhelyen Curve kártyával? -
JohnnyWeiss
tag
Sziasztok,
Friss blue kártyám van. Augusztus 13.-a óta vásárolgatok vele. Eddig 53e HUF-ot költöttem egy mögötte lévő KH-s hitelkártyáról. Ma próbáltam vele befizetni 100e HUF-ot az egészségpénztáramba, de nem sikerült. Jött egy üzenet a Curve-től, hogy declined.
Mitől lehet ez, ha a hitelkártyán van elég fedezet (illetve 300 000 HUF minden vásárlási limit)? Valamint az appban valahol utólag meg lehet nézni a curve által küldött üzeneteket? -
JohnnyWeiss
tag
válasz
anadroid #1622 üzenetére
Én aug. 19-én beregeltem az OTP simple-ben a Curve kártyámat. Ilyenkor az OTP próbából beterhel 100 HUF-ot, majd egyből vissza is adja. Nekem csak a terhelés látszik, a visszafizetés már nem. És állítólag ők sem (Curve support) látják, hogy visszajött volna. Más Simple-ben regisztrált kártyáimnál nem volt ilyen gond.
Meg már volt hasonló problémám, hogy próbáltam online fizetni a Curve kártyával és visszautasított lett a tranzakció, de a Curve levonta, illetve a KH-s hitelkártyámon is be lett terhelve. Akkor is azt mondták, hogy ők sikeresnek látják a tranzakciót és akkor lett csak refund az a tétel, amikor elküldtem nekik a visszautasításról kapott adatokat.
Nem igazán értem, hogy lehetséges ilyen, hogy az egyik oldalon sikertelen tranzakciót a másik oldalon sikeresnek látnak. Illetve, hogy egy refund-ot nem látnak...
Kíváncsi vagyok mi lesz a vége a sztoridnak. Nyilván valahol meg kell lennie annak a pénznek. -
JohnnyWeiss
tag
válasz
MrPeekaboo #1531 üzenetére
Köszi az infót, erről még nem hallottam. Most olvastam utána, hogy mi is ez pontosan.
Szerencsére az önkiszolgáló pénztárnál fizettem. A GBP volt az első helyen alapértelmezettként kiválasztva.
Akkor erre is figyelni kell ha curve kártyával fizet az ember itthon. -
JohnnyWeiss
tag
Érdekesség:
Tegnap IKEA-ban vásároltam (Örs vezér téren) és a terminálon miután paypass-al megmutattam a kártyámat, választanom kellett, hogy GBP-ben, vagy HUF-ban szeretném e kifizetni az összeget. Nem emlékszem már, hogy GBP-ben mennyi lett volna, mert ott volt alatta a HUF-os összeg és gyorsan arra nyomtam. Ilyennel eddig még nem találkoztam (mondjuk 3 napja van meg a kártya).
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
gzbotii #1492 üzenetére
Ok, visszavonom hogy össze-vissza működik, de nem mondhatjuk, hogy minden tökéletes.
Nálam sajnos az első online fizetés sikertelen volt, a második sikeres, aztán megint egy sikeres, majd megint egy sikertelen. Szóval 4-ből 2 nem sikerült. Egy ilyen kezdet nem túl meggyőző számomra. Főleg hogy ugyan ott ugyan azzal a kártyával szerettem volna fizetni csak előbb 6000 majd utána 3000 Ft-ot. Tehát csak az összeg volt más és még azt sem mondhatjuk, hogy valami óriási összegről van szó.
Illetve feljebb olvastam, hogy másoknak is problémájuk volt a fizetéssel nem is egyszer, pl. alábbi hozzászólások:
#1334
#1385
#1388
#1443
#1455
#1477Nyilván több helyen is lehet ezen problémák oka. Lehet a Curve oldalán, illetve az éppen mögé rakott kártyát szolgáltató bank oldalán is, valamint átmeneti rendszerhiba valamelyik folyamatban. Remélem ezek hamarosan megoldódnak.
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
JohnnyWeiss #1490 üzenetére
Mármint H&K-s = K&H-s
-
JohnnyWeiss
tag
válasz
Crvsh3R #1488 üzenetére
Azt szűröm ki az itteni hozzászólásokból, hogy eléggé össze-vissza működik még ez a curve kártya. Nekem H&K-s credit mastercard van mögötte
Mint írtam a DIGI-nél a 3111 HUF-os számlát rendben kifizette online, a 6650 Ft-osra hibát kaptam (OTP felületén történik a fizetés). De tegnap fizettem vele 400 Ft-ért LIDL-ben, SPAR-ban 960-ért és ma 300 Ft-ért zöldségesnél érintéssel illetve egyiket chip-el. Majd ha lesz nagyobb értékű vásárlásom (5-6000 feletti) valahol, akkor megírom, hogy sikeres volt e. De egy kicsit aggódom...
Amúgy a Curve azt írta nekem, hogy az elfogadóhelyet kérdezzem, hogy miért lett visszautasítva a tranzakcióm. Gondolom az OTP tudná megmondani, de ők meg azt mondták, hogy nem tudnak információval szolgálni ha nem OTP-s kártyával próbáltam fizetni.
Mindenesetre a legaggasztóbb számomra, hogy a Curve-nál meg sikeresnek látják ugyanezt a tranzakciót. -
JohnnyWeiss
tag
válasz
Dluinet #1483 üzenetére
Köszi, ezt én is megtaláltam a neten, csak ugye rengeteg kód van amire ezt a 2 magyarázatot írják.
Van egyenleg, mivel különben nem foglalná be a KH-s kártyámon az összeget. Illetve a limitet sem léptem túl ugyanebből kifolyólag. Ráadásul a Curve support azt mondja, hogy ők azt se látják, hogy sikertelen lenne a tranzakció. -
JohnnyWeiss
tag
Sziasztok,
Tegnap megkaptam a curve kártyámat és ki is próbáltam. 2 DIGI előfizetés számláját szerettem volna online befizetni. K&H-s hitelkártya van mögötte.
Az egyik 3111 HUF-osat sikerült befizetnem, de a másikat nem, ami 6650 HUF volt. Ellenben a KH befoglalta az összeget a számlámon, illetve a Curve is azt írta, hogy sikeres volt, de az OTP oldala azt igazolta vissza, hogy sikertelen a tranzakció 074-es kód.Tudja valaki mi lehet ez a 074-es kód? Meg az is fura, hogy az egyik simán mert a másikat meg már 2x is próbáltam és mindkétszer ugyan az történt (KH-nál befoglalva, Curve-nál látszik, de mégis visszautasított választ kaptam)
Előre is köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Hobby rádiós topik
- Megújult a PROHARDVER!
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ASUS routerek
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kompakt vízhűtés
- Vélemény: nem úgy tűnik, de Lip-Bu Tan most menti meg az Intelt
- Feketehalálra váltja a kékhalált a Microsoft
- Mobil flották
- További aktív témák...
- Dell Latitude 5450 Intel Core Ultra 5 135U 4nm 32GB DDR5 érintőképernyős laptop Dell gari 2027.09.hó
- PlayStation 4/5 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- PlayStation 5/4 kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX ONE/Series kontroller analóg cseréje HALL TMR érzékelősre, 1 év garancia!!! Nincs többé drift!!
- XBOX Series S 512GB, 6 hó garanciával Bp-i üzletből eladó!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- AKCIÓ! MSI Z690 i7 12700K 32GB DDR4 1TB SSD RX 6800 16GB Phanteks P600S Cooler Master 750W
- BESZÁMÍTÁS! HP ZBook 15 G6 munkaállomás - i7 9850H 16GB DDR4 RAM 512GB SSD Quadro T2000 4GB WIN10
- ALIENWARE Area-51 R6 Threadripper Edition 1920X
- Samsung Galaxy A54 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged