Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
dabadab #4423 üzenetére
Hű, szerintem .-al írtam, de ez most jó kérdés.
Egyébként a google-ös találatok miszerint static_cast<int16_t> -al kellene castolni float-ból int-be, az stimmel? Ezt a floor() dolgot megpróbálom holnap, csak közben lebetegedtem kicsit, a cucc meg bent van így távgyógyítás lesz...
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sziasztok,
Arduino alatt működő, stewart platform koordináta transzformáló kód részletet szeretnék átvinni az őt irányító Raspberry-re, mert egyszerűen nem végez időben a gyenge kis Arduino a számításokkal.
Az Rpi-n fut a szerkezet vezérlő programja, ahová ebben a formában beépítettem: https://pastebin.com/PHkg33Xh
Nincs fordítási hibám, de mikor ehhez a sorhoz ér a kód futása, akkor elszáll a program hibaüzi nélkül:platEnd[motor].x = rotationMatrix[0] * (platStart[motor].x - poi.x) + rotationMatrix[1] * (platStart[motor].y - poi.y) + rotationMatrix[2] * (platStart[motor].z - poi.z) + x + (platStart[motor].x - poi.x);
Akkor is, ha csak ennyi van ott:platEnd[motor].x = rotationMatrix[0];
A baloldali rész az int16, az egyenlőség jobb oldalán float van.Próbáltam castolni igy, de elhal így is:
platEnd[motor].x = static_cast<int16_t>rotationMatrix[0];
Viszont ha kézzel odaírok egyplatEnd[motor].x = 12,3;
-at, akkor azzal semmi baja.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz
dabadab #3855 üzenetére
QRect, oké.
Arra gondoltam, hogy class-on kívüli változókat töltök fel a MainWindow létrejövetelénél és azokat simán átadom másik fájlnak, de rá kellett jönnöm, hogy a gomb előbb jön létre, mint a MainWindow amin rajta van így ez nem járható.
Végül aztán a slotokkal sikerült megcsinálni. Betettem a MainWindowhoz egy slotot a két QRect elküldésére, a constructorban megcsinálom a qrectec feltöltését és a connectet a vevő oldallal, majd emittálok.
...
connect(this, &MainWindow::SendDimensions, ui->movedPushButton, &mousemovedbutton::GetDimensions);
LabelDimensions.setX(ui->label_2->width());
LabelDimensions.setY(ui->label_2->height());
PushBtnDimensions.setX(ui->movedPushButton->width());
PushBtnDimensions.setY(ui->movedPushButton->height());
emit SendDimensions(LabelDimensions, PushBtnDimensions);Így most faszán odaérnek a paraméterek a vevő oldalra és tudok velük dolgozni.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Sima C-s és Pascalos fejjel van egy kérdésem.
QT creatorban a MainWindow osztálynak van egy ilyen része:
public:
explicit MainWindow(QWidget *parent = 0);
QPoint GetLabel2WidthHeight();
QPoint GetPushButtonDimensions();amikkel szeretném máshonnan lekérdezni a mainformon lévő két widget xy paraméterét.
Egy másik CPP fájlból szeretném az előző paramétereket átemelni, és ott dolgozni velük:
...
int Border_x, Border_y, PB_Width, PB_Heigt;
mousemovedbutton::mousemovedbutton(QWidget *parent) : QPushButton(parent)
{
MainWindow * mw = new MainWindow();
QPoint Dimensions;
Dimensions = mw->GetLabel2WidthHeight();
Border_x = Dimensions.x();
Border_y = Dimensions.y();
Dimensions = mw->GetPushButtonDimensions();
PB_Width = Dimensions.x();
PB_Heigt = Dimensions.y();
qDebug() << "GetDimensions " << QString("bx: %1 by: %2 | w: %3 h: %4").arg(Border_x).arg(Border_y).arg(PB_Width).arg(PB_Heigt);
}
...Ez így nem ad hibát fordításkor, de a program meghal, valszeg mert nem kellene még egy példányt létrehoznom a MainWIndow-ból...
C-ben set és get függvényeket írogattam ilyesmire, úgy simán ment a dolgok átadása fájlok között. Pascalban sem volt bonyolultabb. Itt c++ alatt egyáltalán megoldható ez amit szeretnék, vagy ezt is valahogy slotokkal és szignálokkal kellene csinálni?
Röviden összefoglalva egy cimkéből csinált keretben van egy gomb, amit az egérmutató közeledésére szeretnék arrébb mozgatni, de ehhez kellene a keret és a gomb xy paraméteri. Az egérmutató mozgására adott szignál meg slotos részek már megvannak.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Bundle topik
- Formula-1
- Autós kamerák
- Gaming notebook topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Azonnali fotós kérdések órája
- Októberben kerülnek legacy státuszba a régebbi GeForce VGA-k
- Azonnali mobilos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A52s 5G 128GB 6GB RAM Dual (A528) Mobiltelefon
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Uhh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 16/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- Call of Duty WW2 PS4 játék
- Eladó Konfig I5-10400F 32GB DDR4 256GB SSD 1TB HDD RX6600 8GB!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 16 Pro 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3065, 100% Akksi
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 512GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3079, 100% Akkumulátor
- 122 - Lenovo Legion Pro 5 (16ARX8) - AMD Ryzen 7 7745HX, RTX 4070 - 4 év garancia
- MacBook Pro 16" M3 Pro 36GB 512GB Gar. SPACE BLACK
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest