- iPhone topik
- Honor 400 Pro - gép a képben
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Mobil flották
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Google Pixel topik
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Na! Ez egy JÓ utólagos autós fejegység - Minix CP89-HD
Új hozzászólás Aktív témák
-
dobragab
addikt
válasz
EQMontoya #3321 üzenetére
Konkrétan C++98-ban:
- default ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok default ctor-át, sorrendben. Ha írsz bármilyen ctort, ami nem copy ctor, bukod a default ctort, kézzel kell írnod, ha akarsz. (vagy = default, C++11-ben)
- copy ctor: végighívja az ősosztályok és adattagok copy ctor-át, sorrendben.
- operator=: végighívja az ősosztályok és adattagok operator=-jét, sorrendben.
- dtor: végighívja az adattagok és ősosztályok dtor-át, ebben a sorrendben- címképző operátor (&)
- vessző operátor (,)Ehhez hozzá jön a C++11-es move ctor és move assignment operator, ami ha kínai, nézz utána alaposan a jobbérték referenciáknak.
- move ctor: a move ctor-okat hívja végig, ha van, egyébként a copy ctort
- move op=: a move op=-ket hívja végig, ha van, egyébként a sima op=-tEz a kettő csak akkor van, ha
- nincs a felhasználó által írt copy ctor vagy dtor,
- nincs a felhasználó által írt másoló vagy move operator=,
- nincsen valami miatt implicit törölve (például mert az egyik adattagé törölve van).Mindennek az a célja, hogy az erőforráskezelést el tudd rejteni egy-egy erre specializált osztály belsejébe, pl. string vagy vector. Ezeket aztán máshol úgy tudod használni, mint egy sima int-et, mert a fordító mindig tudja, mikor mit kell meghívni. A felsőbb szintű (nem erőforráskezelő) osztályoknak nem kell foglalkoznia a fent említett tagfüggvényekkel, a default is úgy fog működni, ahogy elvárjuk.
Nyilván ez nagyon le van egyszerűsítve, de nagyságrendileg stimmel.
Jávához képest: van destruktor, mégpedig arra, hogy bármilyen erőforrást (memória, fájl, mutex, grafikus memória, stb.) becsukjon. Ha jól tervezed meg az osztályaidat, ezek mind automatikusan történnek. A GC ennél butább, mert csak memóriát szabad / lehet rábízni.
Jó, igen a finalize-ra elvileg rá lehet bízni pl. egy fájl bezárását, de az ki tudja, mikor fut le... Nagyon nem vicces nyitva hagyni egy fájlt random ideig, amíg a GC össze nem szedi a memóriában lévő objektumot. Ezért van jávában minden fájlkezelős történet try - catch - finally blokkban, hogy akármi történik, kézzel be tudd csukni a fájlt. C++-ban a compiler biztosan becsukja a fájlt a blokk végén (fstream).
Kicsit elkanyarodtam a kérdéstől. Remélem, azért mondtam újat, rosszat meg nem
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- BESZÁMÍTÁS! MSI SUPRIM X RTX 4080 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 8700K 6 mag 12 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i7 4790 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Mini PC, tiny PC HP Fujitsu Esprimo i5-7500T
- BESZÁMÍTÁS! ASUS Z97-A Z97 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest