- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Yettel topik
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- MIUI / HyperOS topik
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
p0lip
tag
válasz Chris0321 #56352 üzenetére
Nem a föld alatt, bár lehetne, illetve létezik ilyen is. Ez a földfelszínnel szintben van. Hat, illetve 9 lakásos társasházak esetén biztos láttál ilyet. Illetve a családi ház esetén emelt alap, ami felül terasz, alatta garázs. Én ezeket ismerem, azt tudom mondani, télen egy jó pincénél hidegebb, a kinti hőmérsékletnél pedig érezhetően melegebb.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
Ne aggodj 1M csillag garazs alatt all ( tudom meltatlan mert 1M meg igy ugy) es telen nyaron 10W60 van benne 2012 ota. Mai napig mukodik jon megy es huzva is van raadasul!!! Telen is megy a - 15C ba!!! Nem lett se csapagyas se motorhibas!!!!
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
chess001
aktív tag
-
szimi57
őstag
Jelenleg Flusch Titan Race Pro S 10w50 van benne, a leírás szerint szintén észteres. A motor nagyon halk pörgetve is. A 10w miatt arra számítottam, hogy ugyan úgy hozza a 3 dl/1000 km-es olajfogyasztást, mint az előző LM 10w60. De nem, ugyan annyit eszik, mint az LM 5w40-nel 8 dl. Megrendeltem a Motul 10w60-at. Ahogy számolgattam olcsóbban jövök ki, mint egy szellepszár szimmeringezés. Hengerfej felújítás az még durvább
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
chess001
aktív tag
-
Trianta
tag
Sziasztok!
N46B20 motor, eléggé eszi az olajat (400km/0.5L) és időnként lámpánál induláskor fehéres füst jön a kipufogóból.
Jelenleg a gyári BMW 5W30 olajat használom. Érdemes Motul 5w40-re váltani, csökkenhet az olajfogyasztás vagy treljesen fölösleges?
Megállapítható megbontás nélkül, hogy a szelepszár szimmeringeknél engedi át az olajat, vagy a gyűrűknél?
Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128 SD
-
kenguru99
aktív tag
válasz Trianta #56360 üzenetére
Semmiképp nem fog segíteni a másik olaj. Ha hosszabb állás után van kék füst indításkor az inkább szelepszár szimmering lesz. Ha hosszabb távon számolsz az autóval akkor nem fogod megúszni a motor megbontását. Akkor érdemes mindent rendesen megcsinálni. Plusz számolhatsz azzal, hogy ha régóta így van használva az autó akkor valószínűleg a katalizátor is odavan.
-
szimi57
őstag
válasz Trianta #56360 üzenetére
Felejtsd el a 5w40-et. Valszeg ezzel megfeleződik az olajfogyasztásod. Több mint valószínű szelepszár szimmering. Hengerfej levétele nélkül egy nap alatt megcsinálják. 80-100 ezer pénz.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Trianta
tag
válasz kenguru99 #56361 üzenetére
2-3 nap állás után parkólóból átálltam másik helyre, füstölt. Autópályán egyáltalán nem füstöl (nem látható), de az olaj akkor is fogy.
Nem nagyon használom az autót, mert így nem merem. És az olaj sem olcsó ennyi utántöltéssel...
Tudtok ajánlani olyan szervízt (Pesten vagy Pest megyében), ahol normális áron rendbeteszik a motort?
Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128 SD
-
Trianta
tag
-
szimi57
őstag
válasz Trianta #56365 üzenetére
Tipikus hiba ezeknél a motoroknál a szelepszár szimmering megkeményedése, hála a 105 fokos termosztátnak és a hengerfej alulméretezett hűtésének. A szelepvezetővel nem lesz gond. Kompresszió méréssel a henger-dugó közötti tömítettség mérhető. Olajfogyasztás oka, olajlehúzó gyűrűk állapota ezzel nem deríthető fel. Profi BMW szerelőt a topikban találsz, ha visszaolvasol, vagy használod a keresőt, de privátban tudok segíteni.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz szimi57 #56366 üzenetére
Erőmérő egyszer foglalkozott egy Focus-szal, ami zabálta az olajat, nem nagyon volt különösebb eltérés (teljesítményben) a gyűrűzés előtt és után. Ha a kompresszió gyűrűk jók, de az olaj lehúzó el van tömődve-kokszolódva, valószínű itt is jó lesz a nyomás. Bár álló helyben úgyis lefelé tud csak folyni az olaj, szóval szerintem is a hengerfejet kéne felújítani Alacsonyabb hőmérsékleten nyitó termosztát is jó lehet a későbbiekben. (Nyilván neked sok újat nem mondtam, csak a kérdezőnek próbáltam kifejteni )
-
kenguru99
aktív tag
válasz molnarpeter #56368 üzenetére
És valószínűleg pont az elkokszolódott gyűrűk miatt nem fogja megúszni a szelepszár szimmeringek cseréjével. Mert a magas olajfogyasztás miatt biztos, hogy full olajkoksz ott minden.
-
szimi57
őstag
válasz molnarpeter #56368 üzenetére
N-es motorokhoz találtam 95 fokos termosztátokat, valszeg más típushoz is van. Kíváncsi vagyok hogyan alakulna a fogyasztás?
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Gézengúz
addikt
válasz szimi57 #56370 üzenetére
Én nem hiszem, hogy az a 10 fok nagyon számítana, (fogyasztás terén) viszont minden más biztos meghálálná. Ezt én is díjaznám, egy igazán hozzáértő, mondjuk Ezredes, vajon mit mondana ezzel kapcsolatban?
Trianta
Pedig az bizony nem sok.
Kipuff is kormos, igaz?
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
M43B19 118le-nek +20le csipsz [link]
nyilván ha egy fos állapotból csinálnak jót azt soknak érzi, majd ha leméri elhiszem. Anno mikor a sajátomat akartam volna, max 8-10et mondott a remapra, le is mondtam róla. Egy 8 szelepes VANOS nélküliben nincs tartalék. -
-
H.Ezredes
őstag
válasz whitezo88 #56376 üzenetére
Van olyan ember aki ért hozzá és meg is tudja írni jól az M43-at is. Pl chippesünk régebben csinált sok ilyet. neki volt 16i belőle 102Le gyárilag és egy programot kapott meg a bili rendszeren ki lett véve a fojtás és padon tudott több mint 122Le-t. Azért ez egy nagyobb motor. Persze buta faék de ha jó a motor és ért hozzá aki csinálja akkor ebből a motorhoz önmagához képest egész jókat ki lehet hozni. De amúgy ha lejjebb lapozol az oldalon ott van egy 911 Carrera ( fehér Martini-s matricával ) azzal találkoztam még nyaralás előtt kifelé külső vácin elnyomta én is de mellette voltam nem maradtam le de ő azt hitte,hogy na odapörkölt mert át akart jönni az én sávomba meglepődött,hogy mellette haladok... Utána meg mentem mögötte elnyomtuk beértem mellé az első ajtóig és utána kezdett csak elnyúlni a lehajtóig egy ~2 autót ha egymás mellől indulunk nem mögött egy 1-1,5 autónyi távolságból kb fejet megyünk vagy egy fél egy autót kapok max. Előtte meg az M0-án találkoztam egy M2-vel utolértem elkezdtük tolni és mentem rá gyakorlatilag el kellett vennem a gázt mert már kb 1m-re se voltam a seggébe. Utána visszalassított nem akart menni gurul gurul és a semmiből lepadlózta akkor nyilván én már később nyomtam le utána így tudott akkor elnyúlni emiatt egy ~2 autót... Ment is a lehajtóra én mellé értem és mosolyogtam át de az emberen látszott,hogy nagyon nem tetszett neki,hogy így mentem mögötte Nyaralás előtt szintén pályán mentem és egy SL55 AMG ment előttem mondom ha rúgja nézzük. Eltoltuk és mentem rá el kellett vennem a gázt úgy mögötte voltam utána ahogy egy kicsit távolodott megint padló de akkor már nem közeledtem hanem nagyon kicsit távolodott de azt folyamatosan. Utána még 1x ezt eljátszottuk. elgurulok mellette és ismerősöm ült benne ( nem tudtam,hogy van ilyen autója a BMW-k mellett ) Felhívtam mondja jól jöttél mögöttem. mondta ha jó gumi van van rajta 0-100 4,5s 0-200 14s ( 100-200 9,5s ) Nekem meg 11s ugye. Ezt,hogy így toltam és mentem vele annak tudom be,hogy ketten ültek benne ami nyilván ront a menetteljesítményen meg,hogy szélárnyékba mentem. De ma viszem a nagy turbót hibridelésre . Ha minden jó 2-3hét és fel is rakom majd ahogy időm engedi. 440-450Le-t várok tőle meg 100-200-on egy 9,5s körüli időt de mindenképp 10s alattit.Gyári F82 M4 tud 9,2-9,5s között ( egy programmal persze brutálisat megy ) egy E92 M3 10,5s
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
whitezo88
nagyúr
több f10 530d-t látok kézi váltóval. Nem kényelmetlen a nagy nyomaték miatt? Elég hamar bekényelmesedtem az automatába, anno még a 18d se volt kényelmes váltani vele, meg kuplungozni. (meg csak én érzem hogy utóbbi időben sokat esett az áruk? jópár van már 4M alatt. Nem cserélem, de néha ránézek)
[ Szerkesztve ]
-
válasz molnarpeter #56379 üzenetére
Mindenképpen kontarkodast sejtek a hatterben, lehet otthagyta a lisztes keznyomat is.
-
Trianta
tag
Legutobb ezek a hibakodok voltak:
2EFE CDKMLE - Motorluefter
Error counter: 2
Logistic counter: 32
1. Umweltsatz
Mileage 150970 km
Motordrehzahl (nmot) 880.00 /min
Motortemperatur (tmot) 76.50 Grad C
Versorgungsspannung (ub) 13.85 V
Tastverhaelnis E-Luefter (taml) 17.65 %
2. Umweltsatz
Mileage 150970 km
Motordrehzahl (nmot) 880.00 /min
Motortemperatur (tmot) 76.50 Grad C
Versorgungsspannung (ub) 13.94 V
Tastverhaelnis E-Luefter (taml) 65.50 %
Leitungsunterbrechung
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose aktiv
Error code: 2E FE 04 01 00 00 02 20 3A F9 16 A6 93 2D 3A F9
16 A6 94 A7 FF FF FF FF FF FF
------------------------------------------------------------- 2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS
Error counter: 1
Logistic counter: 32
Mileage 150970 km
Motordrehzahl (nmot) 920.00 /min
Motortemperatur (tmot) 76.50 Grad C
Ansauglufttemperatur (tans) 35.25 Grad C
Versorgungsspannung (ub) 14.04 V
Zwangshochschaltung Getriebe
Testbedingungen erfüllt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose aktiv
Error code: 2F 17 01 01 00 00 01 20 3A F9 17 A6 6F 95 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
------------------------------------------------------------- 2C45 CDKLSV - Lambda-Sonde vor Kat
Error counter: 2
Logistic counter: 40
1. Umweltsatz.
Mileage 151240 km
StatusByte LSU unplausibel (lsunpstat) 0.00 bin
LSU-Spannung vKat (ADC) (uulsuv_u) 1.56 V
Abgastemp. v. Kat aus Modell (tabgm) 405.00 Grd C
Sondenspannung h. Kat Bank1 (ushk) 0.74 V
2. Umweltsatz
Mileage 151600 km
StatusByte LSU unplausibel (lsunpstat) 0.00 bin
LSU-Spannung vKat (ADC) (uulsuv_u) 1.23 V
Abgastemp. v. Kat aus Modell (tabgm) 365.00 Grd C
Sondenspannung h. Kat Bank1 (ushk) 0.78 V
Signal-Offset
Testbedingungen erfüllt
Fehler momentan vorhanden, aber noch nicht gespeichert (Entprellphase)
Fehler würde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose aktiv[ Szerkesztve ]
Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6/128 SD
-
Chrys_
addikt
@H.Ezredes:
Kipróbáltam a manuális 4. fokozatot normál és sport módban 5000 fordulatszámig (még nem szabályzott le), de nem váltott el.
-
lali81
tag
válasz whitezo88 #56380 üzenetére
nekem volt ugye E60-am felhúzva 503 Nm-re kézivel és nem volt kényelmes vele közlekedni. Városban kínszenvedés, 4-es sok, hármas kevés.. Gyakran turbólyukba futottam, ha menni akartam váltani kellett vissza (időveszteség, fáradtság faktor, azért itt nem benzines könnyű kuplungról beszélünk, ezt erőből kellett kezelni, nekem cserélve is volt a kéttömegű és ugyanolyan kemény maradt, c6 A6 Audit kézivel fele erővel kezeltem) és nyilván fordulaton tartani, ami se az utasoknak se a vezetőnek nem kényelmes - hosszú távon. Kérdés, hogy mit akar az ember, sportosan vagy papásan közlekedni. A kézi váltó az utóbbit támogatja inkább.. Illetve pályázik az ember sokat vagy nem. Pályán mindegy , de hegyi szerpentinen vagy változatos tájakon közlekedve, vagy sportosan, akkor inkább automata szvsz..én kézivel nem vennék dízelt többet, csak automata..
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #56378 üzenetére
A turbó átalakítást hibridre már én is nézegettem, el is gondolkodtam rajta, utána egy új programot írni a kocsira az egy dolog, de egy gyári e60 35d mennyire bírná azt a 400+ pacit? Jelenleg 320 ló 660 Nm, gondolom más alkatrészekkel is utána kellene menni a turbóknak, hogy bírja is. Miket kellene cserélni egy ilyen átalakításhoz?
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BeZol
őstag
válasz whitezo88 #56380 üzenetére
F10 esetén inkább eladhatósági problémád lesz abból, ha nem automatát veszel, innentől kezdve pedig hanyagolnám a manuális váltót (meg hát olcsóbbnak is kell lennie manuálissal, talán 800+ezer Ft volt az automata felára). (Mellesleg sztem tök szűkek az F10-ek hátul.)
Én egyébként a motorféket hiányolom a leginkább most az automatával (nem fogom minden egyes lassításnál visszarakni manuálisan -2-3 fokozattal..), emiatt 1000%, hogy majd gyakrabban kell fékbetéteket + féktárcsákat cserélgetni. De hogy jó oldalát is mondjam, pikk-pakk elindulhatunk lámpánál, nem kell "izmozni" ha tempósabban indulnál meg és forszírozott tempó esetén sokkal gyorsabban pakolgatja a fokozatokat.
Youtube videókon E60 550i manuál és E60 chipelt 535d automatánál minden egyes váltásnál legalábbi fél autónyit jött feljebb az automata 535d, és én is ezt tapasztaltam anno chip 330d vs stock 335i esetén, hogy a 35i akár 1 autónyit távolodott abban a pillanatban, hogy váltanom kellett, utána viszont egy darabig nem távolodott még, csak a rákövetkező váltásnál, majd 220-240km/h-nál indult csak meg igazán (ha engedte a forgalom ). F10 esetén viszont már gyorsabb 8fokozatú az automata (nem csak 6), szóval tovább nőne az automata előnye.
Én személy szerint sima E60 esetén még inkább manuálisat vettem volna, de E60 LCI és felette csak automatát. Az E93-asomat viszont a mai napig manuális váltóval vásárolnám , de ugye ízlések és pofonok. Most egy 35d esetén nincs ilyen kérdés, az csak automatával létezik , F-es szériánál pedig sztem már a 30d-k is kötelezően automaták, 3-4hengeres bmw meg nem érdekel , kövi autónk pedig remélhetőleg már elektromos lesz, csak forrja ki magát a technika addigra. -
simii16
aktív tag
Sziasztok!
E92 328i-re (N52B30) tervezem felrakni a 30i szívósorát, amiben ugye van 2 DISA szelep.
Azt olvastam, hogy ezek jó eséllyel szoktak meghibásodni. Találtam hozzájuk felújító szetteket, amikben már fém tengely van. Véleményetek szerint érdemes lehet megelőzés céljából az akár jó állapotú disákat is felújítani és úgy beépíteni?Ha minden igaz ez után nem lesz más teendőm, mint felrakni rá a bimmerlabs 328i to 330i programot, amihez találtam is részletes leírást.
Esetleg van valaki, aki ügyködött már a WinKFP nevű programmal és tudna segíteni benne? -
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #56390 üzenetére
Először is mindenféleképpen ajánlott és kell is ezeken a motorokon vezérlést / csapágyakat cserélni mert elszakad / lecsapágyasodnak. Ha ez megvan nincs akadálya tuningnak. Maga a motor 500Le-t is tud de oda kell egyéb módosítás is pl szeleprugó vezérműtengely. ~460Le-ig magához a motorhoz nem igazán kell hozzányúlni semmihez.
Ami viszont kell egy 440-450Le körüli teljesítményhez azok ezek:
- Downpipe
- Intercooler
- R90 üzemanyag pumpa
- Hibrid nagy turbóÉs persze nem árt ha a futómű hozzá van igazítva.
De igazából egy sima program után is melegszik a cooler ( de alapból sem acélos ) szóval a cooler / downpipe alap egy teljesítmény növeléshez....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Skizz
addikt
Sziasztok,
E87 (E88) esetében mi az ajánlott gátlómárka? Megéri a Sachs? -
Sziasztok. Visszaolvasva láttam, volt már példa az M54 olajfogyasztása. 3 dolgot írtatok ugye: teljes motorfelújítás, O2Pilot mod illetve a 10w60-as olaj.
Az elsőt most kihagynám. A 10w60-as olaj eléggé meredeknek tűnik nekem, a Vanosok nem hiszem, hogy szeretnék..
Az O2Pilot modról sokat olvastam én is. Elvben csökkenti az olajfogyást. Vannak hátulütői ennek a módszernek?
A szívósoron pontosan hová kell kötni?
A másik az, hogy M54 motoroknál a szelepfedél alatt van egy kis dekni a vezérműtengelyen. Nekem nincs ott. Valaki kihagyta...ez gondot jelenthet?[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #56394 üzenetére
Na majd ha már kezdem kevésnek érezni a vasat akkor elkezdem összeszedni hozzá a dolgokat Igazság szerint napi használatban van a kocsi, annyira nem akarok elszállni vele, hogy már kényelmetlen legyen napi szinten használni. Viszont egy nagyobb coolert lehet beszerzek.
Ezt néztem, Wagner márka, nekem nem sokat mond, de neten jókat írtak róla.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Chrys_
addikt
válasz Anaren91 #56398 üzenetére
És talán jó drága is, valószínűleg 900€ körüli ára van.
Én most ezt találtam, majd esetleg Ezredes megírja, érdemes-e vele foglalkozni:
MERTOP hűtő
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PHP programozás
- Cyberpunk 2077
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Hálózati / IP kamera
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Yettel topik
- További aktív témák...