- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- DIGI Mobil
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Nagy szerelmem a (facelift előtti) e92 kasztni és elszántam magam, hogy vegyek egyet.
A kérdésem az volna, hogy melyik motor lenne a legideálisabb számomra a következő felhasználásra: napi 2x20km munkába járás, illetve havi 1-2 hosszabb út és/vagy "élményautózás", kanyargás valami hegyi úton. Fontos lenne, hogy legyen benne egy kis bugi, dinamikus legyen az autó. MX-5-ből ülnék át és szeretnék továbbra is eljárni egy kis kanyarvadászatra a vezetés szeretete miatt.Előre is köszönöm a segítséget!
-
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #49765 üzenetére
Az MX-5 sem egy lőerőbajnok, de a súly/lőerő viszony talán elfogadható. Sperrem sincs alatta, de így is nagyon élvezem. (Turbós viszont már volt. ) A kanyargós hegyi utakon amit le lehet művelni vele, na az a komoly.
Egyik barátomnak van E46, azzal is elég élvezeteset lehet autózni. Gondolom nem rosszabb ennél az E92 sem?!
Szóval kérdés volna továbbra is, hogy milyen motorral volna érdemes választani? Odáig eljutottam, hogy a 20D és a közvetlen befecskendezéses 20i nem túl ajánlott. 25i és 30i lenne talán a legideálisabb N52-vel, idáig jutottam saját kútfőből. Az én felhasználásomra ajánlható-e 25D vagy 30D (esetleg egy DPF offal)? Vagy a hétköznapi 20-20km munkába járás így sem túl ideális egy dízelnek?
35i persze álom volna, de abból a valamire való példányok kereten kívül esnek ahogy néztem. -
simii16
aktív tag
-
simii16
aktív tag
Sziasztok,
N47D20A (177LE) és D20C (184LE) között mi a különbség?
Érdemes lehet valamivel több pénzt szánni a 184 lőerősre? Javítottak rajta esetleg valamit? -
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Hamarosan boldog tulaja leszek egy E92 328i-nek. Már alig várom, hogy elhozzam. Rakok majd fel képet róla, amint nálam lesz.
Két kérdésem volna első körben:
- Milyen viszkozitású motorolaj ajánlott bele? (N52B30) Én egyéb autóimba a Motulra esküszöm. Megfelelő, ha ebbe is a Motul palettájáról választom ki a megfelelő viszkozitású olajat vagy ki mire esküszik?
- CCC van az autóban, aux-ot tud. Lehetséges valahogy usb bemenetet varázsolni rá? Van a könyöklőben egy "vak" usb csatlakozó. Találtam kedvenc kínai oldalalom ilyen cuccot. Ez jó lenne hozzá vagy ennél bonyolultabb a téma?Köszönöm előre is!
-
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Jó ideje olvasgatom a topikot és végre sikerült megvennem a már rég kiszemelt E92-est.
Ő egy amerikai piacos 328i, N52B30 motorral, automata váltóval + váltófülekkel a kormányon, elektromos bézs belsővel és még sok földi jóval. Bízom benne, hogy sok gondtalan kilómétert teszünk meg együtt.Első körben szeretnék Tőletek tanácsot, ajánlást kérni motorolajat illetően. Ki milyen viszkozitásra, márkára esküszik?
Beszúrnék pár nem túl jó képet a szerzeményről: [kép] [kép] [kép]
-
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #53500 üzenetére
Köszönöm szépen! Ezt a motort találtam a "legbiztosabb" választásnak én is. Egyelőre a fékfolyadékot és szervóolajat cseréltettem le. 90 ezer van az autóban, 100-nál gondoltam a váltóolajat cseréltetni, illetve akkor szerintem egyúttal a vízpumpát, termosztátot, ha ajánlott. Most pedig még egy motorolaj csere következnek, csak ebben bizonytalan vagyok, hogy mit kapjon.
szimi57:
Én inkább maradnék a gyárilag ajánlott viszkozitásnál, de abból is van, ha jól tájékozódtam 5w30 és 5w40. Nem tudom melyiket kellene. Néha szeretem meghajtani a gépet jó kis hegyi utakon, mennyire tűri ezt jól az 5w30 vajon? Markából előző és jelenlegi más autóimban a Motult és Liqui Molyt preferáltam. -
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Kijött az első hiba a 328i-n. Az alapjárat kezdett el bohóckodni, nem nagyon találta a helyét, illetve kétszer előfordult az is, hogy leállt az autó.
Gépre téve a MAP szenzort hozta hibának, amit ki is cseréltünk és javult a helyzet, de valami még mindig nem kerek. Azóta indítás után ~15 másodpercig szórakozik az alapjárat, majd megtalálja a helyét és végig tökéletes. Ezt minden indításkor játssza, hidegen is, melegen is.
Ki tud segíteni távgyógyításban? Viccet félretéve, csak azért írok, hátha volt már valakinek hasonló vagy van bármi ötlet, mielőtt leadom újabb szervizre. -
simii16
aktív tag
válasz simii16 #53688 üzenetére
Van némi fejlemény a hibával kapcsolatban.
A hibajelenség még mindig fennáll: indítás után ~15 másodpercig szórakozik az alapjárat, majd megtalálja a helyét és tökéletesen jár az autó. Ez minden indításnál jelentkezik, nem számít, hogy hideg vagy meleg a motor.
Ki lett olvasva és a hibakód P0012 – Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 timing over -retarded.
Rákeresve elég sokan küzdenek, küzdöttek ezzel. Megcsináltam pár dolgot, amiket különböző fórumokon javasoltak: VANOS szelepek tisztítása és felcserélése, a VANOS szelepek előtti szűrők (visszacsapó szelepek) tisztítása (sok reményt nem fűztem a tisztogatáshoz, gyakorlatilag makulátlanok voltak kiszerelve az alkatrészek), illetve felcseréltem a vezérműtengely jeladókat is, feltételezve, hogy ha az a hibás, akkor átdobja a hibakódot a kipufogó oldali veztengelyre.
Ezek után nem változott semmi.
Bárkinek bármilyen ötlete?Ezredes:
Egyértelműen nálad kezdenék, de Debrecenből ez elég körülményes, főleg úgy, hogy jelenleg nem tudok más autót használni. Itt helyben pedig sajnos csak alkatrészcserélgetők vannak, ezért próbálok magam a lehető legközelebb jutni a hiba forrásához első körben.[ Szerkesztve ]
-
simii16
aktív tag
válasz szimi57 #53827 üzenetére
Arra azért nem gondoltam, mert azt feltételeztem folyamatosan probléma lenne az alapjárattal, nem csak indítás utan 15 másodpercig. No meg a hibakód is a vezérlés problémát dobja.
Esetleg vanos szelep? De, akkor ha felcserélem őket gondolom a kipufogó tengely vezérlésére kellene dobja a hibát, ami nen történik meg. -
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #53835 üzenetére
Fals levegőre én is gondoltam már, de még csak a szívócső részét volt alkalmam átnézni. Amint lesz időm utána nézek jobban ennek a témának is.
A pillangószelepet kitisztítottam, de gyakorlatilag makulátlan volt amúgy is.
Hibakódot torque appal olvastam.
Arra gondolsz, hogy próbáljak indítani vanos szelepek csatiját lehúzva, hogy úgy hogyan viselkedik az autó?[ Szerkesztve ]
-
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #53846 üzenetére
Üdv Urak!
Erre a viszonylag régi témára reagálnék, ugyanis meglett a hiba oka.
Nem fogjátok elhinni. A vanos szolenoidokon volt felcserélve a csatlakozó, így gondolom ellenkezőleg vezérelte a tengelyeket, mint azt kellene. Voltam vele szervízben is, ahol vezérműkerekeket akartak cseréltetni velem... No komment. Végül magam jöttem rá a "hibára".
Azóta nincs egyetlen hibakód sem az autóban és szuperül működik. Jobban is megy, illetve a fogyasztásom rengeteget csökkent.Köszönök minden segítséget!
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
E92 328i gyári gumiméretei 225/40r18, illetve 255/35r18.
Mennyire ördögtől való az ettől való eltérés?
Lenne egy szett felni, ami kedvemre való es jó gumikkal van szerelve, viszont azon hátul 235/40r18 van. Ha megveszem maradhat vagy csere? -
simii16
aktív tag
válasz CharlieDrop #54247 üzenetére
Akkor vállalható. Köszi!
-
simii16
aktív tag
Sziasztok,
E92 328i automata váltójára gondolkozom xHP stage 3 programban.
Van valakinek tapasztalata vele? Meg kell venni mindenképp az appot vagy van egyszerűbb módja is a flashnek (valaki, aki fel tudja rakni rá mondjuk)? -
simii16
aktív tag
válasz CharlieDrop #54315 üzenetére
Elég jó véleményeket olvastam az említett programról.
Nem feltétlen appal szeretnék programozni, azért kerdeztem rá itt is, hátha van valakinek bármilyen tapasztalata. -
simii16
aktív tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek a K&N gyári légszűrőházba való betétszűrőkről?
N52B30-ba (E92 328i) gondolkozom rajta. Teljesítéménynövekedést nem igazán merek remélni tőle. Ellenben, ha egy kicsit hangosabb lenne az autó, ha nyomom neki, azt nem bánnám. -
simii16
aktív tag
Sziasztok!
USA piacos E92 328i-be milyen és mekkora akksi javasolt?
Realoem alvázszám alapján hoz egy csomó fajtát hozzá. Jelenleg 95Ah-s Banner van benne (nem AGM-es), de nem biztos, hogy ez mérvadó. Ki tudja az előző tulaj mi alapján rakta bele..
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
Lassan mindennapos kérdező leszek a topikban úgy érzem.
Kissé rejtélyes hibajelenségemet szeretném megosztani, hátha van valakinek ötlete mi lehet az ok:
Jobbra kanyarodásnál (amikor ugye a bal elejére terhel az autó) morgó hang jelentkezik, ami miatt bal első kerékcsapágyra következtettünk. Ez ki is lett cserélve (FAG volt a legdrágább, azt kapta), de semmi nem változott, a zaj megmaradt.
Néha, mintha egyenesben is hallanék valami halk ütemesen "zakatoló" hangot, amit a vonathoz tudnék hasonlítani, ahogy "döccen" a sínek illesztésein.A futómű át lett nézetve, elvileg minden feszes és jó állapotú (95 ezret futott az autó).
[ Szerkesztve ]
-
simii16
aktív tag
válasz Clapaucius #55712 üzenetére
Szia!
Ez kizárt, hogy ilyen szélességgel és ET számmal elférjen még 20mm pogácsa is.
Nálam 8x18 ET32, illetve 8,5x18 ET37 van fent elől 12mm, hátul pedig 15mm nyomtávval. A gumiméretek 225/40 és 235/40. Hátul minimálisan kellett peremezni is, mert néha beleért a sárvédőbe.
Szóval tulajdonképpen még pogácsa nélkül is valószínűsítem, hogy nem fog elférni a választott méret.
Ja, E92-m van M futóművel.
-
simii16
aktív tag
Üdv Mindenkinek!
Olyan kérdésem volna, hogy mennyire normális, hogy klímát bekapcsolva a ventilátor zaja egy felszálló repülőgép hangjával vetekszik?
Lenne egy rövidke videó is róla. Igaz nincs mihez viszonyítani és nyilvan túloztam is, de zavaróan hangosnak találom. Felülmúlja a forgalom többi résztvevőjét.. -
simii16
aktív tag
Sziasztok!
E92 328i-re (N52B30) tervezem felrakni a 30i szívósorát, amiben ugye van 2 DISA szelep.
Azt olvastam, hogy ezek jó eséllyel szoktak meghibásodni. Találtam hozzájuk felújító szetteket, amikben már fém tengely van. Véleményetek szerint érdemes lehet megelőzés céljából az akár jó állapotú disákat is felújítani és úgy beépíteni?Ha minden igaz ez után nem lesz más teendőm, mint felrakni rá a bimmerlabs 328i to 330i programot, amihez találtam is részletes leírást.
Esetleg van valaki, aki ügyködött már a WinKFP nevű programmal és tudna segíteni benne? -
simii16
aktív tag
válasz MoP_FX 57 #56414 üzenetére
Igen, valóban nem olyan olcsóak a felújító szettek. Ezekből a DISA szelepekből meghibásodás esetén van rá esély, hogy potyognak ki alkatrészek? Ha csak egyszerűen nem zár már rendesen, az a kisebb gond. Elvégre annyira nem nehéz kiszerelni és felújítani őket. Viszont nem lenne jó, ha a motor megenne belőlük bármit.
-
simii16
aktív tag
-
simii16
aktív tag
Sziasztok!
Lenne egy felújítókészletem N52, N53 kis DISA szelephez. I6 Automotive féle alumínium szettről van szó.
Sajnos az én szelepemet nem lehet felújítani, mert a motor nem funkcionál tökéletesen benne, valami a tömítés sem ép a házon.
Szóval:
- Vagy keresnék felújítható állapotban lévő kis DISA szelepet megvételre
- Vagy továbbadnám a felújító készletet, nyilván az új áránál kedvezőbb áron.
Ha esetleg érintett valaki bármelyik opcióval kapcsolatban, írjon privátot. -
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Akksi problémákkal küzdök az e92-esemben (N52B30). Próbálom röviden összefoglalni, hogy átfogóbb képet kaphassatok.
3 éve vettem az autót, ekkor elviekben 2 éves akksi volt benne. Legalább heti egyszer tölteni kellett, különben dobta az "Increased Battery Discharge When Stationary" hibát, nullázta az órát.
Vettem bele egy új akksit (Varta Black 90Ah), mivel úgy gondoltam az halálozik el éppen. Ennek ellenére a problémáim nem szűntek meg. Ugyan nem hetente kellett töltőre tenni, de havonta biztosan. De mára már folyamatosan töltőn tartom az autót, mivel télen nem igazán használom. Ennek ellenére kapom a hibaüzeneteket minden indításkor, durván 2-3 hetente. Hiába lóg rajta a töltő, azt írja teljesen feltöltve, de ha kinyitom az autót visszaesik a töltöttségjelző 1-2 rubrikára, majd rövid idő elteltével ismét fullosnak jelzi.
Hiába megyek az autóval akár több száz kilómétert, másnap simán alacsony töltöttségem van. A generátor elvileg rendben van, azt megnézettem, tölt rendesen.
Na most, az új (2 éves) Varta akksim is halálán van vagy máshol keresendő a hiba? Olvastam IBS problémákról, ami miatt megszakítja a töltést, stb..
A regisztrálás egyébként megtörtént cserekor Inpával.
Bárkinek bármi ötlet? Merre induljak? -
simii16
aktív tag
válasz CharlieDrop #69048 üzenetére
Sima akku van benne, az előző is az volt, illetve tudomásom szerint ezzel szerelték gyárilag is az autót.
Cserekor regisztrálva lett az akkucsere a típusnak és kapacitásnak megfelelően Inpával. -
simii16
aktív tag
Sziasztok,
Nagyjából 3 és fél éve van egy amerikai piacos e92 328i-m, ami ~2 éves kora óta magyar, itthon 2. talaja vagyok. Elég szép állapotúnak mondható az autó és keveset is futott. Idő közben szoftveresen és hardveresen is át lett alakítva 30i-re.
Lényeg a lényeg, látván a mostani kínálatot elgondolkoztam az eladásán, mivel nagyjából az akkori vételár másfélszereséért látok hirdetve hasonló példányokat. A terv az lenne, hogy feljebb váltok 435i-re, de ez csak 1-2 éven belül tud megvalósulni. Kérdésem arra irányulna, mit gondoltok merre fognak mozdulni az árak? Jobb lépés lenne most kiszállni az e92-ből gazdaságilag vagy tartani fogja az árát és az "új" vétele előtti eladással sem járok sokkal rosszabbul. -
simii16
aktív tag
válasz KAMELOT #70395 üzenetére
"Ha 1-2 év múlva akarsz venni 435i, akkor miért most akarod eladni a kocsidat? Addig mivel fogsz járni?"
Harmadik autó az e92, csak hobbi kategória. Ha most lenne gazdaságosabb eladni, akkor ellennék hobbiautó nélkül 1-2 évig.
Azzal tisztában vagyok, hogy ez csak jövendölés kategória. Gondoltam bedobom ötletelés szinten a kérdést nem csak a piac alakulását, hanem az autó "ritkaságát" tekintve is, mivel alig pár darab eladó (pláne N52) példány van hahun jelenleg.
[ Szerkesztve ]