- DIGI Mobil
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
Hirdetés
-
Május 7-én bulit tart a Huawei
ma Méghozzá Dubajban, ahol új termékek várhatók. Ezek a Watch Fit 3 és laptopok lehetnek, a Pura 70-es telefonok maradhatnak Kínában.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #49757 üzenetére
En az egysegnyi tomegre juto loerobol indulnek ki, es az alapjan szamolnam ki, hogy mekkora motorral erdemes. Az mx5 es e92 nem egy meretkategoria, utobbi akar 4-500 kiloval is nehezebb lehet. Ha lomhabbat valasztasz, akkor csalodas lehet belole. Sperr van az mx5 alatt?
-
-
BeZol
őstag
válasz simii16 #49757 üzenetére
E93 330D
Olyan 10km-nyi ingázástól már megéri dieselt venni, de 15km felett már biztosan.
E92 esetén élményautó 35d-35i-30d-30i lehet.
A 30i szívó 3liter 6hanger még, 258-272 lóerővel ha jól rémlik.
A 30d-35d-35i pedig turbós 6hengeresek, tehát kis fordulaton is nyomatékos, nem feltétlen kell annyit pörgetni a motort és váltogatni a fokozatokat, ill. lehet chippelni is őket, tehát a 231 lóerős 30d 269-300lóerő közé hozható, bár 300 környékéhez lehet dpf-et ki kéne venni, de az tök ciki mikor kormol a kocsi, én nem tenném.
A 35d 286ról 340-365 lóerő között simán bírja (és még hátul hajt, nem kötelezően xdrive mint a 4es széria), viszont míg 30d kapható manuális váltóval, a 35d kötelezően automata. (430d már csak automatával kapható)
A 35i 306 lóerőről szintén jól húzható, és módosításokkal 4xx lóerő is lehetséges, anélkül szintén ez a 360 környéke ha jól tudom. Ebből szintén van manuális váltós.Nem volt szerencsém mx5-öt vezetni, de ültem már benne, csak magas vagyok és kilóg belőle a fejem és nagyon el sem férek benne, de sejtem miről szólhat a buli.
A bmw-vel sokkal nagyobb sújt kell mozgatni (550-700kg extra súly attól függően h coupe v. cabrio), olyan mértékű kanyarvadászatra talán egy bmw z3 felelne meg, az csak +250kg ha a mazdád 1050kg környéki most, viszont ettől függetlenül egyenesben sokkal jobban meg tudnál indulni, kanyarból is jobban kigyorsulnál, de ez egy másfajta élményautózás lenne már, ill. minőségbeli ugrás is lenne ha jól felszerelt a kocsi, és egy baleset esetén nem maradsz ott, mert sokkal nagyobb a kocsi.
Szerintem számold ki kb. hány km-t tennél a kocsiba, a dieselek esetén 8, benzinesek esetén 12 literes fogyasztással számolva. Fenntartásügyileg szerintem mindegyikre rá lehet költeni akár 2m Ft-ot (de akkor már patika lesz a kocsi), nem oszt nem szoroz h diesel v. benzines, de évi 15-20ezer km-rel számolva kb. évi extra 300ezer Ft-ot elvisz egy benzines, ami hosszabb távon v. nagyobb futásteljesítménnyel tetemes összeg lehet. Oké, cserébe szebb a hangjuk és rendesen szól a kipufogó is, kérdés neked megérné-e. Én pl. egyátalán nem irigylem haver 440i cabrióját. Bő 3 év és 80ezer km alatt több probléma volt a kocsijával és már többet költött rá, mint én a 330d cabriómra bő 11 év és 212ezer km alatt (valszeg el is adja mikor kijön az új m440i cabrio), viszont szépen szól és durrog meg minden, de jó fizetés sem árt ezekhez a kocsikhoz, mert ugye teszem azt 5 év múlva már csak fele ennyit fognak érni, tehát kb. 4m Ft-os autóval számolva ér majd 2m Ft-ot, közben akár 2m Ft-ot kell rálocsolni, és még eltankolsz 5 év alatt plussz 1,5m Ft üzemanyagot egy dieseleshez képest, tehát 5 év alatt a 4m Ft-os kocsi (3m Ft 8literes fogyit tankolni, 4,5m Ft a benzinest 5 év alatt) elvisz 3-4,5m Ft üzemanyagot, max. 2m Ft szervízköltséget (kopó alkatrészekkel és cuccokkal), a végén pedig ér majd 2m Ft-ot a kocsi, tehát 5 év alatt kerül majd a kocsi 9-10,5m Ft-ba, majd eladod 2-ért, tehát elköltöttél rá 7-8,5m Ft-ot, hogy autókázz egy bmw-vel 5 éven keresztül.
Nem olcsó mulatság, az biztos.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #50533 üzenetére
Pontosan így van. A (deszt)víz tartalom felelős a tényleges hőközlésért/hőfelvételért, a fagyálló pedig a fagypont beállításáért. A bolti koncentrátum sem tényleges koncentrátum, hanem -72 fokra kevert fagyálló és desztvíz keveréke, amit lehet/érdemes továbbkeverni, de már magában is tartalmaz annyi vizet, hogy hőt tudjon felvenni és szállítani.
[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #53497 üzenetére
Szép darab, grat. A motor pedig okos választás volt. Az alap dolgokon kívül én elgondolkodnék egy preventív vízpumpa/termosztát cserén, és egy váltóolaj/szűrő cserén, de amúgy nem számítanék nagyon drámára az autóval. Automata váltóval valószínűleg a motort sem rúgták még halálra.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #53501 üzenetére
Az úgy jó szerintem. Az elektromos vízpumpa elég üzemórás ezeken, érdemes preventíven cserélni. Szar helyen is van, össze is van "nőve" a fő termosztáttal, érdemes párban cserélni akkor már, és persze új fagyálló.
Olajból legyen 5W40, LL01 BMW jóváhagyású. A márkát válaszd ki. Ha kint telel az autó, akkor nyugodtan tegyél bele 0W40-et.
-
elbandi2
tag
válasz simii16 #53503 üzenetére
Szerintem 40-est tegyél bele. Nekem a tiéd előtti M54B30-ban volt 5W30 Liqui Moly, 5000 után elkezdte csipegetni, most cseréltem le kb. 10k után. Olyan volt mint a "vizelet".
Ismerősömnek van ilyen E92 330i 2008-as, automata váltós, Ő a váltó szoftverét cseréltette le valamilyen Alpina szoft-ra. Megdöbbentő lett a változás, sokkal gyorsabban vált, visszaváltásra gázfröccsöt ad. Nézz utána, hogy a tiédre van-e ilyen mod, érdemes.. -
-
simii16
aktív tag
válasz simii16 #53688 üzenetére
Van némi fejlemény a hibával kapcsolatban.
A hibajelenség még mindig fennáll: indítás után ~15 másodpercig szórakozik az alapjárat, majd megtalálja a helyét és tökéletesen jár az autó. Ez minden indításnál jelentkezik, nem számít, hogy hideg vagy meleg a motor.
Ki lett olvasva és a hibakód P0012 – Camshaft position (CMP), intake/left/front, bank 1 timing over -retarded.
Rákeresve elég sokan küzdenek, küzdöttek ezzel. Megcsináltam pár dolgot, amiket különböző fórumokon javasoltak: VANOS szelepek tisztítása és felcserélése, a VANOS szelepek előtti szűrők (visszacsapó szelepek) tisztítása (sok reményt nem fűztem a tisztogatáshoz, gyakorlatilag makulátlanok voltak kiszerelve az alkatrészek), illetve felcseréltem a vezérműtengely jeladókat is, feltételezve, hogy ha az a hibás, akkor átdobja a hibakódot a kipufogó oldali veztengelyre.
Ezek után nem változott semmi.
Bárkinek bármilyen ötlete?Ezredes:
Egyértelműen nálad kezdenék, de Debrecenből ez elég körülményes, főleg úgy, hogy jelenleg nem tudok más autót használni. Itt helyben pedig sajnos csak alkatrészcserélgetők vannak, ezért próbálok magam a lehető legközelebb jutni a hiba forrásához első körben.[ Szerkesztve ]
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #53845 üzenetére
Igen, a vákuumcsöveket mindenképpen, én RealOEM alapján néznén végig.
Torque-ot én is használom, de finomdiaghoz INPA kellene szerintem. Érdemes lenne helyben keresned egy embert, akinél van setupolva INPA. (vagy k+dcan kábel + valami one-click BMW tools és csinálod magad, ezekre úgyis lesz még szükség)N52-nél Valvetronic van a VANOS mellett, ez csinálja a változtatható magasságú szelepkiemelést. Mivel ez van, ezért nincs alapjárati motor (ICV), tehát azzal nem kell foglalkozni. Indítás után az alapjáratot a Valvetronic szabályozza, meghozzá teljesen nyitott fojtószelep (ezt előzőleg hibásan pillangószelepnek írtam) állás mellett. Na most, ha a motorvezérlő hibás működést érzékel a Valvetronic-ban, akkor (ha lehetséges) lezárja a legnagyobb szelepkiemelés mellett, és az elektromosan vezérelt fojtószelepen keresztül fogja szabályozni a motort. Ez az elsődlegesen programozott failsafe/fallback mód a Valvetronic hibára a legjobb tudomásom szerint. Azt sajnos nem tudom, hogy a motor leállításával a valvetronic max végállásba áll-e, tehát biztosan nem azzal kellene kezdeni, hogy lehúzod a motorjáról a csatit. (ennek utánaolvasnék) Amit én csinálnék első lépésben az az, hogy INPA-val törölném a Valvetronic adaptációt, aztán mennék csak hardveres irányba. Ha az INPA dob hibakódot, akkor mindjárt egyszerűbb a dolgod. (eccentric shaft)
VANOS-nál szintén INPA-t néznék, ott látszik, hogy a kivezérelt és tényleges veztengely pozíciók hogyan alakulnak. Nyilván ezek között nem kellene eltérésnek lenni.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #56393 üzenetére
Alapvetően én a javított technológiás felújítókészletek híve vagyok, de... Jelen esetben, tekintve, hogy csakis destruktív módon lehet felújítani az N52-es motor DISA-szelepét/szelepeit, én így azt mondanám, hogy szedd ki és szemrevételezd őket. Lóg-e a tengely, nyitott végállásban van-e nem kivezérelt állapotban, szabadon mozgatható-e zárt végállásig, továbbá ISTA/INPA által szépen kivezérelhető-e. Ha rendben van, szerintem hagyd. Vanos-bmw.com-ot néztem csak, de úgy látom, hogy egy komplett kisdisa/nagydisa felújító készlet nem is olyan csekély összeg.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz simii16 #56425 üzenetére
N52-nél leginkább csak a sima meghibásodásról lehet hallani, M52TU/M54-nél van jelen a hírhedt fémcsap. Az meg, hogy az üvegszállal megerősített műanyagtengely a tövében eltörjön, nekem inkább tűnik keresletgenerálásnak, mintsem ténylegesen fennálló veszélynek.
Zárójelben hozzátenném, hogy az M52TU/M54 motoroknál is teljesen alaptalanul lett felfújva ez a DISA-téma. Mármint nem az a része, hogy menetrendszerűen tönkremegy, hanem, hogy kénye-kedve szerint ballisztikus rakétaként elszabadul, és letarol mindent. Bárki, aki szedett már ki azokból a motorokból DISA-szelepet, az tudja, hogy a fémcsap nem tud magától "elszabadulni", hiszen az eltávolítás irányában egyből felütközik a szívósor csatornájának hátsófalába, kizárólag kézzel történő eltávolítás során lehet "elveszteni", de a fémcsapnak akkor sincs lehetősége eltűnni/leesni/beesni stb, ugyanis egy vízszintesen futó "cső" közepén helyezkedik el, és azt szakaszolgatja le motorállapottól függően.
-
koanla
aktív tag
válasz simii16 #69045 üzenetére
Szia, esetleg érdemes a mostani akksit megnézetni egy akksiboltban is. Rendszerint van olyan eszközük, amivel meg tudják mérni a jelenlegi kapacitását (azt mondják, hogy 60% körül számít elhalálozottnak).
Illetve az is kérdés, hogy a mostani akku AGM-es vagy sima és hogy ehhez képest az autó milyen akkura számít. Az lehet gond, ha ezek nem stimmelnek.
Ha mindezek rendben, akkor tényleg villamoságishoz érdemes menni következő lépésben. -
-
ittakary
nagyúr
válasz simii16 #70391 üzenetére
legjobb helyre jöttél, itt mindenki a csillagjósok, jövőmondók és tenyérjóslók klubjának tagja
ebből a csoportból került ki a legutóbbi lottóhúzás 2 nyertese is
de viccet félretéve, honnan a kékeres néger pélóból tudná bárki, hogy mi fog történni?
ha kinyitod 5 perce a portfoliot akkor a józan paraszti észből te is rá fogsz tudni jönni, hogy válság van/volt/lesz de ez az autóipart egyelőre nem nagyon érinti mert az árak az egekben, és emiatt ugyanez vonatkozik a használtakra isde ilyen 2 évre előre a kutya meg nem mondja neked mi fog történni
-
FIREBLADE78
addikt
válasz simii16 #70391 üzenetére
Jó kérdés. Ez van nálunk is. Szerintem tök mindegy mikor adod el,mivel az árak nőni fognak. Ergo semmit sem nyersz valószínűleg. Valószínűleg a használt ára is megy felfelé infláció miatt. Ebben az országban olyan nincs,hogy valaminek az ára csökkenjen. Új kocsik ára negyedévente nő,ez tény. ( Ok lehet 4 havonta van bmw-nél a ciklus,passz)
Más : állandóan látom,ix3-t amit teszteltem,egy dagi nő használja csak kölyök hordásra az óvodába jól megy... Erre jó egy zsiga is[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4