- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Magisk
- Mobil flották
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Szűkös készlettel indít az iPad Pro OLED?
ma Állítólag meggyűlt a Samsung baja az iPad képernyőkkel, az LG viszont a kívánt mennyiségben szállítja a paneleket.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Mobilarena
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bubu79
addikt
válasz Gézengúz #560 üzenetére
Első lépésben húzd le ezt ( BMW E36 service manual - az amerikai verzió, ékes angol nyelven szövegezve 95MB ), olvasd át a lengőkarszilentről szóló értekezést az első futóműről szóló részben és gondold végig, hogy megéri-e kockáztatni.
Nem tudom mennyire vagy benne az autószerelésben, ha profi vagy, vágj bele nyugodtan, ha nem...Én biztos nem állnék neki itthon...
[ Szerkesztve ]
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
God Vazzeg
veterán
válasz Gézengúz #560 üzenetére
Nagyon egyszerű cserélni, 7-es, 8-as csavart leoldod, (8-ast nem muszáj, de akkor bebukik a kerék a sárvédőívbe, nem férsz normálisan hozzá csak aknából, ezért old le egyben!) 3-as, 19-es gömbfejet picit elkezded lefele kocogtatni, anya színig rajta legyen, akkor nem vered el a menetet. Ha ezek megmozdultak, akkor 5-ös szilentet kell lütni a tengelyről, vagy kiveszed egyben, vagy ott helyben, a 9-es csavarral felfogatott házából ki tudod ütni, hátrafele. Kb 2 óra, ha balfax vagy, nekem a szerelőm segített, rutinmeló, nem is akart érte pénzt kérni
Szerk: csak aknából indulj neki
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #906 üzenetére
Ahha, hát az automata az mindent megmagyaráz. Egyik ismerősömnek is 528i -se van mint nekem, de az övé automata. És ott bent van a +2 liter, mert az átlaga 10,6l/100km. De tényleg sokkal kényelmesebb az automata, bár azért manuállal odavertem amikor gyorsultunk. Az automata nálad engedi 70 -80 padlónál visszarakni 2. fokozatba?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #910 üzenetére
Hát nem nagyon vagyok otthon az tény. Szeretem a váltót rángatni, az biztos, szal az nem az én sportágam. De azt belátom, hogy sokkal kényelmesebb. Havernál mindig kuplungot akartam nyomni, meg nyúltam a váltóhoz, amikor kipróbáltam az automatát.
Nem drágább. Én a Generali biztosítónál b1 -ben fizetek 60.000/év. Azért mert nagyon fiatal vagyok, és a jogsim még 10 éve sincs meg.Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #916 üzenetére
Akkor ne mond el senkinek te se, de... Amikor megvettem az autót, elég kopott volt a bőr, meg kemény, szal nem sokat volt ápolva.
Először körömvirág krémmel bekenytem az egészet, ettől megpuhult. Majd átkenytem az egészet -ne nézz hülyének - KIWI bőrcipőápolóval. Ettől újra szép fekete lett, eltűntek a kopások, és még erős fényt is kapott. 1 napot száradt, majd áttörőltem. Ezután ment rá a johnsson&johnsson olaj. Ezért mindig olyan mint ha új lenne, és gyönyörű.
Én Tolna megyében, Paks mellett Madocsán.
Nekem már lassan 4 éve, hogy van jogsim, de még az is kevés.Don't Tread On Me
-
E34M5
csendes tag
válasz Gézengúz #993 üzenetére
Elég összetett dolog.PL: a 3-as motronicban is 13 tábla van.
Ezek túlnyomó része 3 változós.
pl. részterhelés gyujtásnak a táblájának a tengelyei.:
az egyik a fordulat a másik a teljesítmény szint (mennyi levegőt sziv a moci a légmennyiségmérőn át) a harmadik az előgyujtás értéke.
Ez általában egy 16*16*16 méretű adathalmaz.
Ugyan ez a benzin tábla is.
De van külön tábla a padlógáz gyujtásnak meg benzinnek is.
Az alapjárat szabályzásnak is legalább 2 táblája van.
De még van a gyujtás energia szabályzására is tábla meg a hirtelen gázadáskor szükséges dúsitás mértékének szabályzására. A túlmelegedésre is van ha pl tulmelegszik a moci egy fügvény szerint elkezdi visszavenni az előgyujtást és dusitani kezd....Pia,nők,száguldás...
-
-
dragonfx
veterán
válasz Gézengúz #2067 üzenetére
e36ba hátúl az akksi..coupé miatt??na ez új nekem.
BMW001>>megsérthetlek, mondjuk én már írtam emnyni vok szal nem tippelhetsz ...annyi mint én min. gondoltam...
Vandit>>mind2 faxa..az is nagyon bivaly csak alkatrész nehézkes, de fain aza gép...
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Bubu79
addikt
válasz Gézengúz #2309 üzenetére
Valamelyik topikban ( nem leltem meg, hiába kerestem ) rákérdezett valaki és ott határozottan tagadta, hogy nem ő volt az ( ha jól rémlik Winner_hun kérdezett rá nála többször is )
"In the mist | dark figures move and twist | was all this for real | or just some kind of hell | 6-6-6 the Number of the Beast | Hell and fire was spawned to be released" - Iron Maiden: The Number of the Beast
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #2512 üzenetére
Holnap hajnalban indulok Bp. -re az autoval. Úgy néz ki, Computerhibás, ami annyit jelent, hogy vagy csere, vagy talán meg lehet javítani. Ha csere, akkor 180k, ha javítható akkor 70k.
Elvileg holnap ki lesz szedve, meg lesz vizsgálva, és ha rossz köv. nap megy ki a Brittekhez, mert érdekes módon ezt a részét náluk lehet csináltatni.
Még van egy megoldás, mert találtam egy bántásra váró 528i -t, ami igaz 97 -es évjárat, de elvileg ugyan az a vezérlő egység van abba is, mint az enyémbe. Talán megtudok egyezni a gyerekkel, és akkor még jól járhatok.
Ez volt a legrosszabb eset. Még van az, hogy egy relé ment tropára az ABS körül, és az miatt van az, hogy egyszer jó minden, egyszer nem. A 3. szitu az pedig annyi, hogy valahol az a sok 100 kábel valamelyike kontakthibás. De félek, hogy az első szitu lesz a gond.Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz Gézengúz #4355 üzenetére
Tehát egy 93/9 E36 320i automata Coupet akarsz downgradelni egy manual 92/8 E36 318is motorjával. Eddig még nem sok ilyen downgradet láttam, de szerintem simán kivitelezhető. Készülj rá, hogy ha váltóstól akarod cserélni, akkor a komplett hajtásláncot cserélni kell a difiig, mert valószínű, hogy nem egyezik meg a kardán hossza. Ha csak a motort cseréled, akkor kérdéses, hogy a váltód mennyire kompatibilis az új mocival.
Egyébként nem lenne célszerű inkább a 20i-t felújíttatni? Amennyibe a motorcsere kerülne szerintem kijönne egy közepesen alapos felújítás is. Persze ha magad megcsinálod a cserét akkor nem szóltam...[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz Gézengúz #4361 üzenetére
Egyszerű bmwpoweren ebszélsz valami emberkével az ügyben...szerintem az 1.8is váltója elviszi a 2.0ást cska ki rakja ezt így össze neked...kompatibilisre..váltó difi, kardán...meg ugye a vezérlésnél si ki tudja az automatás vezérlése nem e másabb ...mondjuk azt mondod a munkadíjért odadód az 1.8is motrot kb....
Én átveszem az 1.8is mocit ha ki akarod dobni és fogja a helyet
Amugy az 1.8is ugyanazt tudja mint a 2.0 van 10 ló különbség de a 4 hengeres az is 16V..és pörgős moci..egy jobb kipuff rendszerrel...netán chippel ugyanúgy fog menni mint a 2.0....
mi történt a coupéval mesélj kicsit képekkel..pirivibe ha ide nem akarod"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
SpeedR
őstag
válasz Gézengúz #4364 üzenetére
Nem semmi sztori, csoda hogy ép bőrrel megúsztad. Annak idején eléggé leszerepelt az E36 kasztni a törésteszteken, de most újra bebizonyosodott, hogy ezek a tesztek sz@rt se érnek. Az, hogy az autó javítható maradt azért az jelent egyfajta masszívságot.
Ha kompletten át akarod rakni a motort is, azért az nem kis munka, mert minden sz@rjával együtt kell átrakni, klíma, generátor, hűtés, elektronika stb... Papírozni kell mindenképpen, mert az egyből fel fog tűnni a műszakiztatónak, hogy hiányzik két henger a helyéről.
Remélem sikerül helyrepofozni a vasat. Nekem is nagyon bejönnek az E36 coupék, annak idején majdnem én is vettem egyet.Arra nem gondoltál, hogy a bordót hozod helyre és honosítod?
-
dragonfx
veterán
válasz Gézengúz #4364 üzenetére
én a törtről gondoltam képet vagy jobb ha nem látom?
2 lehetőség van szerintem>>
1.,a 2.0át hagyod a francba amit akarsz eladsz belelőle abból beregadózod szerintem a seggét meg elcsereberéled az alkatrészeket és megcsináltatód
2., a 2.0ból gondolom akkor nem lesz soha autó...nem érdemes szarrá építeni a 1.8is kasztniból.örültség bivaly munka enm ér annyit szerintem.vagy egyszerűen átjön a 2.0ásmoci az 1.8 is kasztniba...és bízol hogy jó a váltó..ha nem akkro szerzel azt is és az 1.8is mocit eladód.....
a lényeg a régit ha fáj is hagyd a francba még ha tiszta is rá a papírok, mocit, meg ami épp szedd ki(váltó??belsőtér?) többi kuka...annyi átépítés nem éri meg.fényezés stb....és az 1.8is kasztniból csinálja autót regeztesd be akkor.max megmarad pár alkatrészed ami mindkettőhöz jó....1.8is hátúlját mennyire gáz megcsináltatni?...esetleg ha ragaszkodsz a 6hengerhez ebeb átrakod azta mocit mint fentebb írtam.
az teljes átépítés költsége abba a kasztniba..kb annyi mintha beregadóztatnád az is.tés akkor nem kell építgetni....
amugy cs.n is járt egy srác így 1.6osslamajdnem labda lett akasztniból kiszálltak belőle.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz Gézengúz #4369 üzenetére
ok te tudod én nem így tennék.gazdaságilag biztosan így jössz ki jobban?
e46 320 6hengeres m54es moci.az e90be az m56 a 4 hengeres.ok ha megrázó emlék akkor hagyjuk a képeket.
sokba fog ez így fájni de ha te így szeretnéd akkor hajrá.
motorszámot elsők közt nézik jah.de át lehet forrasztani azt vagy deák......
u.i..miután egy szerelő ismi azt mondta egy kocsianyagi segítséggel úgy vittek át hogy hátúl nem volt rajta fék én azt mondom nincs lehetetlen, jó persze ez sarkítottés tényleg életveszélyes hülyeség de csaka dolog nagysága miatt írtam le.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #4369 üzenetére
Ki mondta ezt a hülyeséget, hogy az E46 - ben 4 hengeres a 2000 -es moci? A 2000 -es, és a 2200 -as is 6 hengeres.
E90 -től hagyták el a 6 hengert, ami szerintem hiba volt. Azért 6 hengerrel és 24 szeleppel egészen más a motor járási kultúrája, nem butítottam volna vissza 4 -esre. És igen, a hangja is nagyon szép.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
SpeedR
őstag
válasz Gézengúz #4369 üzenetére
Szerintem elég köztudott tény, hogy a BMW 2 literesei egészen a legutóbbi időkig (az e90-ig ahogy a többiek is írták) hat hengeres. A műszakiztatók pedig általában elég rutinosak, simán felismerik. Általában megnézik a motorszámot is, még akkor is, ha első blikkre minden stimmel.
Én a helyedben lepapíroztatnám, az a biztos. Downgradelésnél nem egy olyan őrült összeg az.fekeandras:
Azért nem ilyen egyszerű ez a dolog. Ha rájönnek, vagy akárcsak a gyanúja felmerül, hogy külső beavatkozás hatására sérült meg a motorszám, akkor erősen szopóágra kerülhetsz, aminek büntető eljárás lehet a vége. -
SpeedR
őstag
válasz Gézengúz #4379 üzenetére
A motort nem kell honosítani. Ha az Unió területéről származik, akkor nincs vám, áfa stb. Beépíted, elviszed műszakira, felveszik az új adatokat, eredetiség vizsga is kell sztem, aztán az ocsmányirodában kapsz új forgalmit. Szerintem ne menjen el a kedved tőle, tipus azonos motor beépítésébe nem nagyon köthetnek bele. (azt azért tudd igazolni szükség esetén, hogy honnan van a moci)
[ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Gézengúz #4381 üzenetére
Nem tudom én sem pontosan, már nem vagyok annyira otthon a témában. Azt tudom, hogy kétnyelvű adásvételi külföldi autó hazai forgalomba helyezésekor szükséges. szerintem az okmányirodában próbálj érdeklődni olyantól, aki otthon van autós ügyekben, hogy mi szükséges hozzá, hogy kiállítsák neked az új forgalmit motorcsere esetén.
-
MPowerPH
félisten
válasz Gézengúz #4757 üzenetére
Nem, tuti nem 8 szelepes. Onnan tudom ilyen jól, hogy a környékünkön rengeteg ilyen 316i, 318i van, mind németből. És mindegyikből ki van kapva a fojtás, nem egyet a szemem láttára szabadítottak fel. És 16V -s volt mindegyik.
Na, majd ennek utána kérdezek holnap.Gebriel: Jó éjt neked is.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
dragonfx
veterán
válasz Gézengúz #6046 üzenetére
ilyen apró dolgok beleférnek szerintem, te is tudod máshol lehet el se vállalnának ilyet.Mondjuk bizti sokat fizettél ezért vársz 100%os munkát.ebből a szempontból igazad van.
Az igazítások benne vannaka pakliba, ez nekem is volt anno....
Hát az akksit meg ne sajnáld 2+ éves úgyse lenne sok hátra neki.Most telibe lett fújva vagy csak az eleje oldala??friss fényezést ne mosd le, max. kézzel.vízzel de kérdezz meg Dodit mennyi idő után javalott csak.Ahol matt polírozd fel ennyi.
Amugy jól néz ki.
Ebbe most akkor az 1.8is motor van???"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
Új hozzászólás Aktív témák
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Euforia kétszemélyes kanapé
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000